Nem jól gondolkozol. Ne vegyél maszkot és akkor azzal foglalkoznak.
Úgy mint az egyik jókomám, kiestek a kocsmából, beestek a puntóba. Kicsi autóban NAGY Fa testápoló. Köv sarkon rájuk ugrott egy vitóból 6 rendőr, a baseball ütő messziről virított, miazottkérem. Cincálták őket érte, előkerült egy nagykés is. Ezeken jól elnyámmogtak, elkobzás, papírok és elfelejtették elővenni a szondát :-))))
Él. Konzerv(atív) vagyok, nem csereberélek minden héten - 95 óta él az az emilke :-)
Akkor a "titkos" kérdések:
1. lesz-e valaha egy RENDES, megbízható térkép a szabadon használható utakról?
(itthon is van egy rahedli térkép, zöldikék, nemzetiparkok, ilyen-olyan "hivatalosnak tűnő" szervezetek - és egyik szarabb mint a másik, jóval szigorúbbak a valóságnál. Lehet, hogy a VÁGYAKAT tükrözik csak... :-) Egy a lényeg, kb semmire se jók napi használatban :-(( (sajnos, kötve hiszem, hogy náluk más lenne a helyzet - de, hátha...)
2. Milyen területi egységeknek van EGY, közös felügyelete? Megyénként? Járásonként?
Amiatt kellene, hogy megtudjuk, kitől kellene a lehetséges engedélyeket megszerezni...
(engem - egyelőre... - pár megye érdekel csak: Arad (a Zaránd miatt); Alba Julia; Kolozs és a legfontosabb: a Bihar!); és egy kicsit Hunyad
3. PONTOS SZÖVEG...
Én most ezeket HALLOTTAM: A földutakon TILOS gépjárművel közlekedni, KIVÉVE: a: ha jelzett közút (hol van jelezve?? gugli? papírtérkép? stb, stb) b: a tulaj beleegyezett az áthaladásba (van erre standard nyomtatvány? Egy útra vagy örök életre is lehet ilyet? Tulajok listáját hol lehet megnézni?)
c: vezetővel (ki lehet "vezető"? Ki "finanszírozza" a vezetést?)
4. Egy eltervezett útvonalat jóvá lehet-e hagyatni (kivel? hol? milyen formátumban? Mennyi idővel hamarabb kellene beadni?)
5. extrém, megváltozott körülmények miatt (bedőlt fák az úton; szűzlányok fűszoknyában érzéki táncot lejtenek; stb) a legrövidebb, szabályosnak tűnő kerülő út használható-e?
6. van-e valahol létszám korlát? Az engedélyben pl jelezni kell-e, hogy két ember vagy 28? Darabszám elég-e avagy rendszám is kell? (ne kelljen már...)
Ahogyan olvaslak, úgy érzem, hogy ezzel a "drón törvénnyel" nekem is lehet majd bajom........
Bár én nem modellezek, de egy drótszőrű magyar vizslával járom gyalogtúrák kapcsán időnként a hegyeket (Pilis, Börzsöny)....... Szuzi jócskán nehezebb, mint egy teavaj, a két nagy füle miatt pedig helikopternek is simán nézhetik messziről, mert úgy ugrál, hogy időnként többet van a levegőben, mint a földön, azonban légteret eddig meg még nem foglaltam neki......... no most ha ez odafent van éppen valamelyik 400-500 méteres hegycsúcson, akkor hogyan fogom megmagyarázni egy ellenőrzéskor, hogy nem én reptettem fel oda......... főleg ha még 25 méternél távolabbra is elengedem időnként magamtól........ Csak a maszkot ne felejtsem el majd felvenni, az talán eltereli a figyelmet a kutyareptetésben elkövetett szabálytalanságról....... ha meg még a vizslára is felteszek egyet, akkor lehet, hogy valami kitüntetést is kapok a jó magaviseletünkért a törvények betartása tekintetében....... :-)
Ez mondhatni egy kicsit más mert nem a sötétzöldek vannak a drón ellen (bár ha nem zavarná a kormányt, hogy láthatsz vele olyanokat amit nem kéne tuti jöttek volna a zöldikék).
Bár ez a kis kérdés sor már nem a motorozáshoz kapcsolódik, de a T.E.K-től és a katonaságtól fél a vírus ha nagy fegyverekkel vannak az utcán? Mert oké értem én, hogy a rendőrök teszik amit tenni kell, de minek a sok nagy fegyver? Ez mit segít?
És akkor a januárban életbe lépő "drón tövényről" ne is beszéljünk....
20 éve RC modellezek (ami nem ugyanaz mint a drón) de januártól minden ami nehezebb egy teavajnál és 25 méternél messzebb lehet menni vele, az regisztráció és légtérfoglalás köteles....
Eddig a ház mögötti szántóföldre kimentem, senkit nem zavartam, repkedtem pár órát a vitorlázó gépemmel és pont. Mostantól akár 100millió (igen, nem tévedés) a kiszabható bírság. Ahogy állunk, lassan fingani sem szabad majd.
Mondjuk engem az is sokkolt ma, amikor a szendvicsemet ettem a kocsim mellett és odajött 2 rendőr meg 1 katona AK-val(van mittoménmilyen géppisztollyal) és jelezték, hogy maszk vagy adják a 150ezres bírságot....
Amúgy semmi baj a magánutakkal. Legyenek. Nem megyünk be oda. HA - ha rendesen jelzik, hogy ide coki. Ha nem - akkor ők maradnak "büdösparasztok", mi meg "kib.szottkurvamotorosok" :-( De legalább mindenkinek szar lesz - mert már megint megvan a két szekértábor :-(((
Már a főlegnagyonokos Leninapánk is mögmondta": tanulni, tanulni, tanulni. Amíg ez nem megy, addig hülyék fognak hülyékkel vitatkozni.
lehet meséltem már de sok éve tázlár környékén tébláboltan aztán egy egész szélesúton mentem amikor jön egy nő és integet
akkor még egész jónevelt voltam és megálltam megkérdezni mit akar
azt mondja ez az út az ő útjuk mert a rétükön vezet át és ez magánút, furcsállottam mert egész széles sűrűn járt út volt
mondom neki ezt nem tudtam meg a gps térképen útként szerepel, elkezdett magyarázni őssze vissza hogy ők már szóltak hogy ez nem út meg ilyenek, furcsállottam hogy a tuhu-nak szóltak de legyen....
mondom neki ha gondolja végigmegyek az úton rögzítem és beküldöm hogy vegyék ki a térképből az utat mert magánút(többszáz km utat küldtem be régen, még komplett falukat is)
na ekkor szakadt el a cérna a nőnél hogy én ne mászkáljak itt mert feljelent meg mittudoménmi
azóta leszarom a parasztokat, ezekkel nem lehet mit kezdeni.....kb ilyenek a zöldek is, avval az egybites agyukkal nem fognak fel más igazságot csak az övékét
Szerencsére, mostanában egyre többet előkerül ez a téma - és, ha már egyre többet, egyre többen beszélünk róla - ez lesz a megoldáshoz vezető út első lépése...
A nógrádi egyeztetésen két perc alatt kifogtuk a szelet a zöldikékből - ezzel a két mondatunkkal:
1. az Erdő trv rgyértelműen kimondja, hogy az erdőben gépjárművel közlekedni tilos. (furcsállották, hogy mi ezt tudjuk :-) 2. mi (túra- és operett- endurosok) be sem tesszük a lábunkat az erdőbe (hiszen tudjuk, hogy tilos...) hanem csakis kizárólag KÖZÚTON megyünk! (a házigazda perzekútorok itt elfordultak és úgy röhögtek (a zöldikék ekkora gyomrost régen kaptak... :-))
Kellett nekik pár perc, amíg magukhoz tértek belőle. És egyből folyatattuk is a definiálást: elmagyaráztuk a rendszám nélküli krossz-motor és egy a túraendurok közötti különbséget; valamint a jogkövető és a mindent leszaró állampolgárok hozzáállása között tátongó hatalmas űrt is) - A lényeg: az ALAPFOGALMAKAT kell először tisztázni, hogy ugyanaz a szó ugyanazt jelentse MINDENKI számára! (Feri is emlegeti, hogy 10 éve motorozik az erdőben... Szar ügy :-( Az ÚTON szabad csak motorozni, az erdőben se szimóval, se Harley-val nem lehet.) Ha az út közút - akkor átmehet az erdőn is - attól még nem veszíti el "közút jellegét" - és, hacsak a TULAJ/KEZELŐ meg nem tiltja a behajtást - akkor MEHETÜNK! (KRESZ-ileg... A perzekútor meg erre harap. A KRESZ meg szépen leírja, hogy a közúti közlekedésnek mik a feltéletei, jogsi, forgalmi, rendszám, stb, stb)
Ahol tiltás van - arra meg a halőr harap.
Én nem megyek olyan helyekre, ahova csak rendszám nélkül "lehet" bemenni... (mert oda nyilván semmivel nem szabadna)
És nem az a megoldás, hogy elkezdek gyűjteni a 300-as büntire.
Melyik szót nem értik azok, akik TÖBB szabályt megszegve motoroznak tilosban?? Egyet meg lehet szegni véletlenül, de hármat már nehéz... Akit rendszám, jogsi nélkül elkapnak védett területen - ne jártassa a száját, hogy milyen alapon alkotok én őróla váleményt, amikor nem is ismerem... A szabályok bertatása alapján alkotok. Ennyi az egész... (és annak meg pont semmi köze ehhez, hogy én hányszor megyek 50 helyett 58-cal latott területen)
Ezzel a dologgal egyre jobban úgy vagyok, hogy nem csak a motorost kéne kitiltani az erdőből, hanem az embereket (turista, lovas, bringás, zöldikéket, stb.) és akkor nincs hiszti sehol. Sötét-zöldikék is mindig keresnek egy kört akit lehet basztatni, hogy megmutassák milyen fontosak (biztos gyalog jár minden hova). Siklóernyős ismerősöm mondta, hogy Őket is baszogatják (biztos túl hangosan röpülnek, vagy kitapossák a füvet, vagy csak túl nagy az árnyékuk). K.rvára unatkoznak az emberek és van idejük mással foglalkozni, meg aztán most amúgy is divatos dolog ha valaki sötétzöld. Nem a szemetet kéne szedni az erdő szélén hanem komolyabban fellépni azok ellen akik oda hordják! Mert akkor így mehetnének a motorosok után és gereblyézhetnék az utakat és simogathatnák az állatokat és ugyan ott vagyunk. Ennek se eleje se vége és tök jó időtöltés, de addig még ilyenek az emberek úgy sem lehet nagyon mit csinálni. Ezt mondom, úgy hogy tizenxéve Fót és környékén ezt más pár ismerős megpróbálta leküzdeni, de nem sikerült. Pedig ott mondták, hogy az illegális szemétlerakókat segítenek begyűjteni. Ezzel kell együtt élni és ha olyan helyen motorozól ahol nem "egészen szabad" legyen szerencséd, hogy nem a fasz állít meg.
Inkább azt kérdezd meg, hogy ven-e már ehhez vmi végrahajtási rendelet...
MINDNHOL qrva szigorúan veszik - vagy csak a Nemzeti Parkokban? Az Apuseni-ben (Pádis-Vigyázó) 1.000 EUR a "belépő". Vaskos...
Vmi ottani "halőr"-szolgálattal kellene felvenni a kapcsolatot vmi "ékes" nyelven - hogy első kézből mondanák-e elfele', hogyé is lenne ez a menet akkor ezentúl...
Buzás Csaba is arrafelé lakozik - de még ő sem tudott igazán pontosítani.
--
A sportmotoros hozzászólások is páldásak :-( (nem, mint, de a nagyrésze)
10 év terepmotoros tapasztalattal a hátam mögött mondom - mialóf.szt nem lehet azon megérteni, hogy
1. rendszám nélkül nem lehet közúti forgalomban közlekedni. Se ktm-mel, se semmivel (50ccm kivétel, tudom) 2. VÉDETT területen nem motorozunk! (nem a Kraz a lényeg, nem a kék autó - hanem az, hogy szabály-tisztelet. Nem az kell, hogy más miért van bent - hanem az, hogy NEKEM tilos, akkor ÉN nem megyek oda.
3. betyárbecsület: ha már elkaptak - akkor lehet ám vállalni is - nem kell feltétlen súlyosbítani a helyzetet... (de ez már magánügy)
Ezeket nem az erdőben kell(ene) elkapni, hanem már előtte, hogy el se jussanak odáig! Nem ejtőernyóvel dobták le őket - valahogy el kellett ide jönniük. Ha a szomszéd faluból jöttek - akkor a helyi sheriff (gyk: KMB...) nyilván nagyon ismer mindenkit ott és ő tudja a legjobban, hogy kiknek van rendszám nélküli motorja és mire használja... Csak nem köteles a polgijenő fia ellen vallani, meg a kereszfia unokanővérét se szívesen jelenti fel az ember :-(( Marad a példa-statuálás.
De pl miért nem kobozzák el az ESZKÖZT?? Senkinek nem munkaeszköze, nem kenyeret keres vele. Elveszik a jogsijukat (már ha volt...) - de a motor nem jogsival megy hanem benzinnel...
Nagyon fel tudom baszni magam az ilyeneken. Gorcsölünk, hogy próbáljunk a zöldikékkel vmi egyezségre jutni - és az ilyenek kegyetlenül alánktesznek - hatalmas muníciót adva a másik oldal kezébe. Hoppá!!! Lehet, a Nemzetiparkosok bérelték fel őket provokátornak - a tárgyalások elé !? Ügyes!! :-)
Egyébként feliratkoztam régebben Enduro Muki oldalára, aki a feltöltött videói alapján szerintem Erdélyben javít-szerel-motorozik....... úgy vélem, hogy egy segítőkész srác....... talán ő első kézből tudna kérdésre választ adni az ottani jelenlegi helyzetről........
Innen ragadt rá végérvényesen a "Gondos gazda" kifejezés...
--
Sajnos, az erdélyi endurozgatásnak is annyi lett, törvény van rá, hogy "csak úgy" nem mehetsz egy földúton, vagy vezetőt kell fogadni, vagy a tulaj beleegyezése szükséges az áthaladáshoz :-(
Amikor tavasszal rábukkantam erre a felvételre, azóta bármikor szívesen megnézem újra.
Egy kicsit nekem ez olyan, mint a közétek tartozás "bibliája"........ itt még a Zoli is ereje teljében volt közöttetek........ bennem is ez a kép marad meg így Róla........
Dr Big -Ténéré Club 10 éves jubileumi találkozó 2014.
Az idén tavasz óta rendszeresen olvasom a fórumot, innen van információm, mert nem vagyok facebook tag.
Amikor október 6-án Bigjocit olvastam, sejtettem, hogy baj van.....
Az ősszel Szankon beszéltem először, és sajnos utoljára a Zolival...... sohasem gondoltam volna........ Mistral bejegyzése óta szinte minden nap eszembe jut a Zoli........ hogy milyen kegyetlen is tud lenni az élet......
Báló Joci videóiból ismertem meg Őt, és örültem az első személyes találkozásnak. Megbeszéltük pl. a Belgiumi balesetét, és így ismeretlenül is nagyon közvetlen, és kedves volt velem.
Ha úgy alakul, hogy a tavasszal, vagy bármikor a Zoli emlékére szerveztek egy túrát, számíthattok rám is.
Ari bejegyzése abból a szempontból is nagyon megható volt, hogy mennyire érezhető az évek alatt összekovácsolódott motoros baráti közösségen belüli összetartozás, valóban mint egy nagy Család.
Őszinte részvétem a Családjának, és minden motoros barátnak, akik joggal szerették és tisztelték!
Szeretném megköszönni mindazoknak, akik drága férjem, Pap Zoltán búcsúztatásán megjelentek. Utólsó útján elkísérték, vagy emlékére otthon egy szál gyertyát gyújtottak.
Szeretném ha tudnátok, igaz barátsággal tisztelt mindannyiótokat!