Akkor azt hiszem én is nekiállok ennek a jó kis ram-air rendszerenk. én egyébként azt vettem észre, hogy kezd megjavulni a váltóm. Régebben említettem, hogy 5-ből 4-be nehezen kapcsolható, most meg már általában egy ujjal is megy. Ez biztos azért van, mert a kocsi érzi, hogy törődnek vele és magától megjavul.
Az biztos, hogy lelkük van. Én kivezettem a szivást elöre most nem a motortérböl sziv hanem elölröl. Nincs nagy difi reggel de amikor átmelegszik rendesen a motor jár a venti. Közel ugyanolyan friss marad a motor mint inditás után.
Reggelente rááltam egy Margitsziget körre. Kelés 5,45-kor, utána meg már nincs kedvm otthon ülni, csak azért, hogy később érjek be. Zene, napszemüveg, motor beindít, és már pörgök is!
Én este és reggel, mikor elindulok, szoktam észrevenni, hogy jobban megy a kocsi, persze lehet, hogy a hétvégét is megérzi az autó. Elvégre abban gondolom egyetértünk, hogy egy autónak lelke van. ;-)
OFF: ma reggel valahogy jobban megy a kocsim. Lehet hogy a péntkei levegő jobb elegyet képez a benzinnel?
ON: A leültetéssel szerintem gyakran aza baj, hogy nyugati autókra, nyugati recept szerint, keleti utakra. A japán autók kemény rugózása sem tűnik fel Kobéban, de ha nyomsz egy kört a Bartók Bélán, akkor egyből kiugrik, hogy egy lágyabb cucc jobb lenne.
Egyszer gumi csere után mentem Fót fel. Olyan furcsa hangokat kezdtek jelentkezni. Csak motorfékben jött elö. esett az esö. Semmi kedvem nem volt az autot vizsgálgatni. Azon tünödtem, hogy milyen szar ez az uj difi, mert hogy a régit széttörtem egy szereplésnél. Ez az ujabb tök halk volt. De ilyen hamar már megszolal..mm. Megáltam és a hátso kereket meglötyögtettem kézzel. Hát majdnem letéptem kézzel a kereket az agyrol. A négy kerékcsavarbol már csak három volt meg és éppen a harmadik a szemem elött esett ki a többi pedig éppencsak tartott. Elözö nap a XI. ker Bartok béla uti gumisnál voltam. Soha többet nem mentem oda ha gumi problémám akadt. Hogy lehet egy gumis ilyen link, hogy nem huzza meg a kerekeket. Csak a hátsokat szereltettem át téliröl nyárira. Körbe ellenöriztem az autot és csak a két hátso kerék volt laza. ezekután, hogy tudsz reklamálni. Ilyenkor már mindent leráz magárol a gumis. Mindig ha gumistol jövök én még kézi kulcsal leellenörzöm a kerékcsavarokat.
Már van rajta kb. 3 centis repedés. A torony tövében. A BMW is pont olyan mint a többi. Pont ugyan olyan szar vagy jó. A sportrugókkal és futómuvel bármekkora sérülést lehet okozni. Ez csak az útviszonyoktól függ. Ezt szerintem nem lehet korrektül kalkulálni és tervezni.
Egy kis adalék. Az audinépautócsoport tavaly vezette be a Pro/ENGINEER High-End CAD-CAM rendszert a céghez. Ez jelent valamit asszem.......
Nekem a már korábban említett Thema 16V Turbo-val gyűlt meg a bajom. Vácról mentem volna Székesfehérvárra és a Váci úton a McDonald's előtt elkezdett jobbra-balra járni a kormány. Szerencsére csak lépésben lehetett haladni. Mindenestere úgy döntöttem, hogy megállok és megnézem mi lehet a baja. Lekanyarodtam joobbra, egy kis utcába, amikor nagy csattanást hallok, jobbra nézek, hát ott gurul a bal első kerék ....
Kiderült, hogy túl rövid csavarok voltak a felniknél, csak 3 menet tartotta a felnit és az szép lassan kilazult. Ráadásul volt olyan kerék, ahol csak három csavar volt meg a négyből. Ha belegondolok abba, hogy ha 20 percel később az M7-en 230-nál esik ki a kerék, akkor mi lett volna. Persze ez a kis baleset nem tartott vissza attól, hogy utánna ki is próbáljam a végét az M7-en, brutálisan ment az az autó, az biztos. A baj csak az volt, hogy a kerék benyomta a kasznit, mikor kiesett, és hát a barátom sem lett túl boldog, mikor meglátta a kocsiját.
A gömbfejek is elég durva meglepetést tudnak okzni. Apámnak van egy 1500 as Polski fátja. Ujonnan került hozzá. Három évesen egyszer a Tétényi uton egy kifordulonál felment az auto a járdára. A gyalogosok csak ugy ugráltak ide oda, hogy el ne találja öket. Az egyik gömbfej szétugrott. Szal kijött a csutka és a kerék kifordult és felvitte a kocsit a járdára. Mellesleg a lengyel minöségellenörök is bekaphatják . Hogy lehet az , hogy 30000 km nél egy gyári gömbfej szétugrik. Ja és apám igazi öreguras stilusban vezet semmi ugribugri.
Tényleg mindennek ára van. Egy futomü modositás nagyon felelöség tellyes dolog. Ha a gyerek nem foglalkozik vele csak nyomja mint süket a csengöt (mer a kocsi simán ment 200 at és végre is kb 215-220 volt.), képzeld el , ha mondjuk 180 nál elszabanul valami elöl mert a repedés bevégeztetett akkor már nem tudsz semmit tenni csak hátradölsz felhangositod a magnot és ......durrr vége az életednek.
na ezaz..
én ilyenkor mindig elgondolkozok, hogy..
..persze, egy autó kényelmesre van tervezve, amit fel lehet adni 1 kis sportosságért, meg túl van méretezve (biztonsági tartalék), amely túlméretezési tartományt ki lehet használni... ...de ki tudja, hogy melyik rész mennyivel van túlméretezve? hogy hol mennyi a szakítószilárdság, és én ott mennyivel növelem a terhelést egy adott módosítással?
még mindig csak zsigulival tudok példálózni, de ha pl egy szimpla kasztniba valaki berak egy igazán megcsinált motort, megeshet hogy lenyom 500km-t, aztán nem lehet kinyitni a hátsó ajtókat. Megtekeri a kasztnit a motor!
Nekem a leömlő után csavarozott Y meghajlított része a legalsó pont, és már összevissza van csiszolva, mert ez is mindig leér. Azt meg se kérdezzétek, hogy gömbfejeket milyen gyakran kell cserélni. Most is futóművesnél dekkol a gép, most belga vagy német gömbfej megy bele. (2x kerül többe az eredeti orosznál).
z.
Az egyik haveromnak egy 323i E30 -a van. Ovatosan van csak megpiszkálva. Sport kipuffogo,nagyobb szivotorok,és sport légszürö,egy fingnyit elhangolva a befecskendezés.
Vettünk bontoban eredeti gyári BMW sportrugokat. Lila szinüeket. A szint csak azért mondom mert az jelent valami keménységi fokot. Szal a sportrugokat feltetük.....telt mult az idö. Telefon Hu vazze elszált az egyik toronycsapágyam. Ok kicseréltük. Jött egy oppá télen karter elment sz@rni. Nem sokkal utána lebontotta a hátsodobot egy bucka akocsirol. (kétszer is egy honapon belül) Egyszer a városban egy járdára felállásnál megformatálta az elsö gyári kis vékony spojlert.(pedig az asztán tényleg nem tul nagy) Másik spojlert kellett vennünk bontoba mert teljesen szétment az eredeti. Aztán jött a vég. A srás ott bambult a motortérbe, stirölgette mint jo gazda a joszágot... és oppá el van repedve a toronynál a kaszni de már majdnem 30 cm hosszan. Ezek után határozta el a srác, hogy vége az ültetésnek. Nem lehet anyagilag meg munkával birni.
Az égészben az tényleg jo volt, hogy a kanyarban lehetett keményen huzni. Amikor átültem az utojába tökre ugy éreztem mintha egy száguldo hokedlin ülnék. Alapban az E30 futomüve azér nem olyan katasztrofálisan szar hogy ennyi mindent felválaljak a modositásával. Inkább egy bazi széle gumi. Az talán nem ilyen intenziven basz el mindent az auton.
Ladanal szokas a kanyarstabilizatort is duplazni, hogy ne doljon. nemt'om BMWnel ez hogy van.. ..ez is olyan (Eclipseboy!), mint a legszuro-nyiszatolas, az usaban mindenki csinalja, itt meg neznek rank mint a hujekre. Fordra (Capri, Mustang, Scorpio), Chevyre, Tobbfele Hondara, stb., lehet olvasni, angolul ugye "sway bar" - ha rakerestek, tutira hegyekben lehet talalni errol leirasokat.
a toronymerevito arra jo (mar csak ranezesre is), hogy a 2 felfuggesztes (golyalab) felul is ossze legyen kotve - az egesz merevebb lesz - stabilabb lesz. mondjuk alapesetben |____| igy nez ki, merevitovel meg font is ossze van kotve. ettol maga a torony meg ugyanolyan terhelest kap *fuggoleges* iranyban, ha kemeny a rugo vagy kettos hatasu a gatlo.
1. szokas ugy erositeni, hogy 2 tornyot (mint 2 fagyitolcser) egyberaknak, es azt heggesztik fel. vagy a meglevore huznak egyet. *javitaskor* ez szabalytalan, a hibas tornyot mindig le kell venni, ugy rakni az ujat. ha 2 ujat rax fel :-) nemtom azzal mivan. mindenesetre "szokas".
2. hosszaban raheggesztett acel pantokkal vagy lapocskakkal
3. (es nekem is ez van) megerositett hegesztes (eredetileg ponttal rakjak fel), es hossziranyban is raraktak nehany varratot. szoval Bilstein nem jatszik be, de az utcainal joval kemenyebb rugokat egyiranyu gatlokkal el fogja viselni.
masrol nem tudok, illetve ezeket egesziti ki jol a toronymerevito, ami az oldaliranyu hatasok ellen "ved".
Akkor a probaut elött már joval korábban ne egyél semmit mert ugyis kijönne. Az meg milyen ciki, hogy ha oldalbahánnya az ember a fönökét. Fizetésemelés one.;)
0-100 5.6 hu az má szigoru. Majdnem ugy megy mint egy ///M -es. Irigyellek. Érdekelne, hogy mennyit megy korlátig huzatva egybe meg kettöben és háromban. Biztos , hogy a világbol ki akar rohanni. Ugy tudom az S4 ben egy öthengeres 0.8 Baros turbo moti van.
Valami brutális márványrugalmasságú sportrugóra gondolsz, vagy egy sima mezei ///M Technik rugóra? Mármint ami elrepeszti a tornyot. A frászt hozod az emberre, írj egy pár szót erről légyszi.
Jaj, Ruppy! Ne is fajditsd itt a szivem! Olyanom nekem mostanaban ugysem lesz, pedig nagyon szeretnem :( Marmint az Integra. De E36 M3 sem sajnos... Az Integrat egyebkent csak azert mondtam, mert uj kocsirol volt szo. Persze hasznaltban a 6 es fel miller oriasi penz. (meg ujban is :))) A baj csak az, hogy nem nekem van annyi :)
Figuramatyi
Ne aggodj, az egyenletlen hatso kerekkopast valszeg tuggya korrigalni egy futomubeallitas. Ha nem, akkor viszont baj van.
Hát igen a BMW is. Igazán nem értem csak feltételezem, hogy valszeg az a kar ami összeköti a tornyok tetejét az lehet, hogy az ilyen stilusu repedések elkerülésére találták ki. Az ///M3 -on gyárilag van ilyen toronymerevitö. Gyerekek vaki spiller tegyen helyre ha nem igy van.. Vagy ugy egyáltalán mi ez az izééé?
A "külsö" Váci uton van egy maszek aki mindenféle javito dolgot gyárt és importál. Nála vettem javito kerékivet (német gyártmány) 3200Ft -ért.
Minden autohoz minenféle javito elemet árul. Többekközött javito torony részt is meg küszöböket,köténylemezeket,kerékiv....
Én ezért a pénzért inkább két BMW E30-at vennék! :)
Egyébként a Bogár egy nagy vicc! Európában felettébb szarul is megy, ezért itt valószínűleg bevezetik az 1,6-os motorral, aminek hasonló teljesítménye van, mint a harmatos kétliteresnek. Ezt persze nem olyan kényelmes vezetni, de annyival olcsóbb, hogy akár még az 5 miller alá is becsúszhat akcióban! (kabaré)
egyébként most dumáltam a főnökömmel, a jövő héten megmutatja mit tud az S4 kombija. Néha fikázza ugyan - korábban RS2-vel járt - de azért azt hiszem nekem élmény lesz.
0-100 5,6!
Az Integrárol elég sok jót hallottam már. Álitolag a motorja a köbcentijéhez képest rendesen tul van méretezve ahogy kell. Szal elég jol birja a motortuningot még a durvákat is. A fötnegely és hajtokar csapácsaik szinte minent kibirnak.
De ha már hat, hat és fél milliom lenne csak autora akkor biztos, hogy egy ///M3 3.2liter 321 Le E36 ficcenne. A leg öregebbek kb 6 évesek lehetnek. Egy ilyen hat évest már adnak ennyiért.
:(((( Ez bizony megadta magát!! Most csepelen egy autóversenyzo csapat ügyködik rajta. Nem elég, hogy letiltott még az önindítóm is beszart mintegy slusszpoénként. Per pillanat azt csinálják és csak utána lehet kideríteni, mi okozta a gyújtásblokkot.
Idoközben kiderült egy két dolog a kocsiról. Sportrugók vannak benne, ami elol megrepeszti a tornyot, hátul pedig a gumi belso felét koptatja.
A két hátsó felnimet ki kellene cserélni kisebbre. A mostani 10x17". Ez túl széles a kocsihoz. Az ideális 9x17" lenne. Tud valaki segíteni?
Eclipseboy!
Akkor már nyert ügyed van, mert csak 2 újat kell venned :-)
Nekem se a 16"-os felnik voltak drágák, hanem a gumik.
Egy 17" gumi kb. 40 rongy/db! és akkor ez az olcsóbbik márka (nem Michelin)
Tom