Ezek évtizedes folyamatok. A fejlett szociális piacgazdaságokban megjelent a munkanélküliség, és a munkaerő hiány egyszerre. Spanyolországban 20+ % a fiatalok munkanélkülisége, és közben nincs aki leszedje az epret. Marokkóiak kellenek hozzá. Angliában meg lengyel kamionosok kellenek, stb. Vagyis a fehérek jó részének a munka már büdös. Azonban ha tartósan máshonnan hozzák a munkásokat, annak az a vége, hogy a társadalom fellazul, egyre inkább eluralkodik rajta a bejövők kultúrája, erkölcse. A bejövők pedig csak kihasználják a szociális piacgazdaság szociális (seggijjkés) oldalát, a munka pedig már a második nemzedéknek is büdös. A végeredmény a szociális piacgadaság versenyképességének az elvesztése.
Bízok benne, hogy követhető voltam.
Hogy mi a megoldás? Az is megvan, csak azt is ez a fránya Orbán eszelte ki. Ez pedig a közmunka. Nuku seggijjke (szociális segély), van viszont közmunka az otthon tespedés helyett.
Így aztán nincs naplopó seggvakaró ingyenélő hangadó réteg, van helyette a versenyszféra kívánalmait teljesítő dolgozó réteg, és egy teljesítményképtelen, de (kényszer)munkát végző réteg. Ez egy hosszú ideig fenntartható társadalmi rétegződés az összeomló szociális piacgazdálkodás helyett.
A kapitalizmus legfejlettebb formája az imperializmus (a marxi meghatározás szerint).
Amúgy a kapitalizmusnak még nincs legfejlettebb formája, mert ma is létezik, fejlődik. Sőt. Ha már filozófálunk. Szerintem a szocializmus is az volt, pontosabban: állammonopolkapitalizmus. Ez egy vakvágány volt, és legyűrte a szociális piacgazdaság, ami viszont épp mostanában magát nyírja ki.
Schmuck Erzsébet: Az LMP felszólítja a kormányt, hogy végre lássa be Paks 2 teljes csődjét, állítsa le a beruházást és fókuszáljon a megújuló energiaforrásokra!
Az even indulnak Szlovakiaban a tamogatasi kiirasok energiatarolokra, lehet szittyus viztarolo, hidrogen, vagy aksis. Kertek erre is keretet az ujraepitesi alapbol.
Szlovakiaban a D1 autopalya a never ending story. A sztrecsnoi szorosban az orszagut epp hogy elfer, de az autopalya nem. Volt olyan otlet, hogy az autopalya menjen a folyo felett pilonokon, de inkabb alagitat furtak a Fatraba. 8 km asszem, ha egyszer elkeszul, a szamla sok szaz millio lesz, ha nem milliard.
erről mindig az jut eszembe, hogy mekkora szerencse a komcsik lemaradása a számítógépek terén
a tervgazdaság sikerességét óriási mértékben javította volna egy számítógépes rendszer, ami az emberi agy adafeldolgozó képességét sokszorosan felülmúlja, tehát pont azt oldja meg, hogy a sok részletet is nyilvántarthatóvá és követhetővé teszi
Over 85% of track on the Beijing–Tianjin Intercity Railway is laid on viaducts. Chinese builders use elevated lines to keep high-speed rail tracks straight and level over uneven terrain, and to save on land acquisition costs.
Pár perc keresés után kiderült, tévedtem az előbb. Szó sincs kavicságyról, a gyorsvasút betonágyon van, és akkor már nem is olyan nagy dolog a felemelés oszlopra, melynek az elsődleges oka az (csúnya szóval) ingatlanspekuláció. (and to save on land acquisition costs.)
közben meg itt van Kína, akik hivatalosan kommunisták...és már megvan az informatikai háttér
és ez nagyon könnyen követendő példává is válhat a világ többi része számára is
Ott nemzetiszocilizmus van, egy deffinícója szerint
ha állam hozza létre a koncentrált tőkét ami magántulajdon tárgyát képezi,
annak ez a neve. Hatékony rendszer gazdaságilag, de az ideológiája nem tartható fenn és egyébként a kapitalizmus legfejlettebb formája ami viszont már hanyatlik. Fosszilis energiahordozók vagy általában természeti erőforrások rablógazdálkodásával ma már nem lehet tartós előnyhöz jutni.
Ha 2 ház költségével létesítünk 1-et, azt akár ne is csatlakoztassuk se gáz se elektromos hálózathoz és fáskamra kémény se kell. Nagyon sűrűn még akkor se lennénk.
Ez is lehetne egy jó irány, de ez az energiasűrűség azért irtózatos mennyiséget követelne meg ebből a valamiből (és a sűrűségét nem is ismerjük). Azért, ha fűtésre használjuk a szénhidrogéneket - akkor 11-14kWh nyerhető azokból ki kilogrammonként - tehát ebből az akármiből ötvenszer több kellene. Egy jól szigetelt átlagos családi ház mellé is kellene vagy ötven-hetven tonna belőle, megfelelően hőszigetelt tárolóba a téli/éves fűtés/melegvíz biztosítására (és nyáron sima tetőre rakott napkollektorokból feltölthető lenne). Miközben erősen gyanítom, hogy még "fejlesztések" után is biztosan többe lenne az ára, mint ugyanennyi fűtőolaj/benzin ára.
Sosem térülne meg, de ami még nagyobb baj - igazándiból a többség ha akarná sem bírná kifizetni. De reménykedjünk, hátha, mégis...