Szerény vélemény, de szerintem ennek töb oka van. Először is nem feltételezem, hogy tolonganak a munkavállalók a mozdonyvezetői sehovasevezető karrierért. A másik oka pedig, hogy elkezd 60 embert kiképezni, majd lemorzsolódik 35, miközben a 35 emberre is költi a kiképzés költségét. Persze utólag be lehet hajtatni, de hogy ez menniyre járható út, és mennyi idő behajtani ha valaki nem akarja kifizetni a kiképzés költségét... Úgy érzem ez a kiejentésed a realitást kissé figyelmen kívűl hagyta.
A mozdonyvezető képzéshez egy-két gondolat + a szakszervezetről. Szerintem legjobb lenne, ha független cég képezné ki őket, aki a gyakorlati oktatásokért fizetne a jól képzett kollégáknak. Úgy, ahogy a többi jogsit is bármikor megszerezheted. Nem kell ahhoz kamionos cégnél dolgoznod, hogy josit szerezz. A szakszervezet azzal, hogy elvileg védi a meglévők munkáját, a szakmát teszi tönkre. Sajnos sok olyan mv. dolgozik a vasúton, akire még a bringámat sem bíznám rá. NINCS egy egészséges kiválasztódás, ami a szakma minőségét javíthatná, mint pl. valamikor a szakma ifjú mestere. Ezzel a megújított versennyel el lehetne törölni az útált éves vizsgákat, de meghatározhatná akár, hogy hol mit csinálhatsz, vagy nem csinálhatsz. A fordába való bekerülést is meg lehetne vele szerezni, vagy a kikerülést. Más: Ha 25 emberre van szüksége a cégnek miért csak 25 embert vesz fel, miért nem vesz fel pl. 60 főt, és ebből biztosan tudna 25 JÓ MV.-t(NAGY BETŰVEL) akikre büszkék lehetünk kiképezni. Biztos, hogy mind a 25 felvett ember alkalmas mozdonyvezetőnek?
Mert a meglévő munkavállalók munkáját félti! Azért nem tetszik neki!
Akkor kezdett el nem tetszeni a képzés amikor a SZÜ előállt olyan tervekkel, hogy járat csökkentés a mellékvonalakon stb és a kiképzett állomány munkája sem látszott stabilnak.
A MÁV pedig a drága képzés helyet örömmel választotta a tovább szolgáló nyxugisokat. Gondoljunk csak bele egy kiképzés több milio forintba kerül, ha friss vizsgást elcsábítja valamelyi kmagánvasút akkor potya volt az egész.
Szóval félelmek a jövő miatt itt is ott is! (Szerintem.......)
Hát lehet, sokfelé, sok ember, sok mindent hall a lényeg lassan lesz egy tanfolyamra való "gyikusz hungarikus varánusz makákó", és ez nem csak, jó de lassan kötelező is.
Bár a magánvasutak és azok munka elszippantása lehet, hogy belkavar majd a dolgokba rendesen.
Körlevelet én még nem olvastam,sem a megállapodás inkriminált pontjait,de ahogy hallottam a "rábólintás" után elég sokáig a vasút térfelén pattogott a labda.
Szokták így is mondani igen! A körlevélből azt vettem ki, hogy a felvétel elkezdődött, (ebből következtetek arra, hogy a MÁV szeretné) de egyelőre a megállapodás némely pontjának be nem tartása végett a szakszervezet vétóz! (tehát egyelőre nem éppen lelkesedik a dologért, bár kétségtelen a 25 emberre rábólintott!)
De amúgy miért ment bele a vasút abba h egy szakszervezet diktáljon ? most a pl a létszámstoppra gondolok, azért 1 évvel ezelőtt sem lehetett létszámilag a helyzet túl bíztató pl Pesten.
A szakszervezet érdeke és a MÁV-é nem feltétlenül egyezik! A MÁV már szeretne felvenni benneteket a szakszervezet egyelőre nem annyira lelkes a témában.......