Tegnap nekiveselkedtem a cserének, utólag azt mondom, egy gyakorlott renault szerelőnek, ha sietős, egy erős fél óra alatt megvan a csere. Nekem sem volt több 1,5 óránál, de nem volt probléma. A lámpákat és a lökhárító felső részét tartó bakelit idomot csak a könnyebb hozzáférhetőség miatt vettem ki (a hűtő két oldalán lévő takaró műanyagok miatt). A munkadíjat meg kifizetem magamnak. :)
Elmész nyaralni, navi megy a saját töltőjével (akkor még nem volt a gyári navihoz magyar térkép) meg könnyebb is útvonalat tervzeni érintési pontokkal a nem gyári navival.
Szóval előkerült a másik autóból egy töltő fej ami mind a sajátban, mind a cégesben, sőt a scenicben a hátsó ülés sor alatt is jól funkcionál.
Tehát véletlenül sem gondolnál töltő fejre.
Most ugye néztem a motortolő adapterrel és végig mértem és hibátlan volt. Előkerítettem egy másik töltő fejet és mindenhol működik.
Tanulság az első két csatlakozó belső kialakítása nem egyezik meg a hátsókéval sőt sok másik autójéval sem.
Mindjárt csatolok képeket is.
Sorrend balról jobbra.
Az ominóus (csak hátul működő) töltő, másik toltő, navi toltó, motor toltő adapter.
és most megmértem mind a 4-et ezzel az akksi töltésére kialakított fejjel.
mind a 4 csatlakozóba bedugva 11,98 v-ot mutat. Ha mobil telefon töltő fejet bedugom, akkor hátul világít benne a kék led mindkét helyen, elől egyik szgy-ben sem.
Szóval a két hátsó ülés alatti szivargyújtó megy, ez pipa.
Multiméterrel (szakadás vizsgálat) megmértem, hogy a boxban lévő szgy és a váltó alatt lévő szivargyújtó (szgy) keretét külön-külön összekötöttem az A oszlopon lévő aluminium tüskével. Mindkét esetben síport, tehát a negatív ott van a sz-ben.
Ezek után kivettem az utastéri biztosítékok közül (műszerfal alatt) a szivargyujtó biztosítékát. Multimétert 20 V-ra állítva megnéztem a biztosíték fenti lábánál (összezárva az A oszlop tűskéjével) 12 voltot mér. A biztosíték alsó lábával megcsináltam ugyanezt, ott nincs feszültség.
Tehát a biztosítéknál ott a 12 V.
Bedugva a váltó alatti szgy-be egy szivargyújtó kábelbelból átlalakított (motorkerékpár töltésére használom) fejet a negatív oldalon nincs szakadás.
Ugyanezt megnézve a pozitiv oldalon és a biztosíték alsó lábánál sincs szakadás - tehát ha bedugnám a biztosítékot mennie kellene. Hiszen felül ott a 12 v, alul meg elmegy a szgy-ig és a negatív is ott van.
De:
Ha ugyanezt a boxban lévő szgy-el ismétlem meg:
- akkor a negatív szintén ott van.
- de a pozitiv nem a biztosték alsó lábán jelenik meg, hanem a felsőn. Tehát mintha ennek nem ez lenne a biztosítéka.
A baloldali helyzetjelző biztositékján vannak a gombok világításai(ablakmozgató,rádió....stb)és a szívargyujtókeret világítása is,nincs ahhoz köze ha nem megy a szívargyujtó.