Köszönöm az ötletet, OK hogy veszek hozzá felnit, gumit, jeladót- próbáltam volna gazdaságosabban, felhasználva az "ajándék" gumit. Lehet, hogy eladom és simán veszek hozzá 14-esből mindent :-(
Köszönöm szépen a segítséget. Akkor szerintem maradok az eredetinél mert a sajnos a cirill betűkkel hadilábon állok. Én is kereskedésben vásároltam hozzá a téli gumit+felnit +jeladót hát zsebbenyúlós és csere után tavaly októberben illetve tavasszal is kigyulladt a hibajelzés a műszerfalon. Valahogy a programozás nem mindig sikerül a szervizben. Amúgy most hagytuk el vele a 25 ezredik kilométert egész jó eddig.
FIAT felniket nézzél, sanszos, hogy az jó rá. Én gyári acélfelnit vettem téliguminak 14 collost valami 16 ezerért darabját, mert csak ezüstre fényezett volt raktáron. A fekete 13 ezer körül lett volna. 185/65-14-es téligumikkal rakattam össze, az átmérőre pont akkora, mint a 195/55-15-ös. Sima szelepek kerültek bele, most világít a műszerfalon egy halványsárga jelzés.
A Newmenu, amit én telepítettem az MMC-re sajnos csak cirilloroszul tud, most tanulom újra:-) Ez a telepítés nem írja felül az eredeti menüt, az bármikor elérhető továbbra is illetve a Newmenu törlése (uninstall) után visszaáll a gyári állapot. Azonban a gyárilag telepített can driver-t (1.3) célszerű frissíteni - furcsamód - az 1.1-re a bővebb lehetőségek miatt. Természetesen ez is visszaállítható 1.3-ra.
Még a kezdet kezdetén, a gyári állapotú MMC nekem egyszer lefagyott, (Windows CE) ezt újraindítással megoldottam - bekapcsolt állapotban a kikapcsoló gombot kell kb. 10 másodpercig, de egészen addig nyomva tartani, míg a kütyü újraindul (soft reset). Hardware reset az akkusaru pár percre történő leszedésével lehetséges. A normál ki-be kapcsoló csak alvó módba teszi illetve éleszti fel a rendszert.
Ha valaki telepíteni akarja a NM-t, szívesen írok lépésről lépésre leírást a hogyanról, de tudni kell, nem vagyok számítógép guru, winhez meg pláne nem értek. A pc-men Linuxot használok már vagy 15 éve.
Hello! A Kalina letölthetős kézikönyve magyarul megvan? Abban írnak a rádióról minden félét. Nekem sima Norma Crossom van, de nagyon szeretem. Hibátlan. 650 km van benne, városban 8,8-at eszik. A felnikkel kínlódok, mert kaptam ajándékba 4 15"-os téli gumit, ehhez való felni a világon nincs. Ha meg akad, akkor guminyomás sensorokat kell hozzá venni egy vagyonért :-(
Teljes mértékben meg vagyok vele elégedve és a szervízzel is. (Délpesti szalonból vásároltam).
Voltak kisebb problémák, kétszer estem át visszahíváson, egyszer a klíma volt sorozathibás, de flottúl megoldották, egyszer pedig valami kábelre tettek védőköpenyt. Ettől függetlenül szépen megy, a váltó nálam is zajos picit, de elviselhető. A fogyasztásom 7,4-7-6 közt játszik, hosszabb utakra ritkán járok vele, de elég "nehéz" a lábam, biztosan tudnék rajta fél litert leszedni.
Én még az elsők közt vásároltam meg (2016 február végi rendelés), de akkor még "Merkur"-os időszámítással hozták a vasat, szinte napra pontosan 6 hónap volt a rendelés és az átvétel közti idő. Örömmel látom, hogy ez mostanra már megszünt.
Aki vidékre vásárol, és néha munkára is használja a kocsit, érdemes gyárilag rátetetni a vonóhorgot, később ez a megmozdulás legalább 50e-el magasabb költséggel jár (új vizsga, új forgalmi stb).
A menüjét még nem mertem "feljavítani" a New Menu vagy single menu-re, de szándékozom hamarosan megtenni.
Sajnos magyar nyelvű leírást nem találtam még (igaz sokat nem is kerestem), ha valakinek van esetleg használható információja ezzel kapcsolatban ne tartsa vissza. ( futomikukacgmailpontcom ) A legfontosabb kérdésem, hogy a ciril skin-en kívül van-e rajta esetleg angol (merészebb ámomban magyar) nyelvű menü? A youtube-on csak orosz videók vannak fenn. Ugyan itt találtam régebben egy beszerelési/bekötési videót is a tolatókamerához, ami automatikusan kapcsol hátramenetnél. A közvetlen linkeket gúúgli megmutatja, vagy kérésre email-ben elküldöm.
Nem tudom, miként vagytok vele, de a mai napig 1-2 hetente megállítanak parkolásnál, hogy mondjam már el a véleményem az autóról, ennyire csodabogárnak számít még mindig a Lada? Nekem persze igen és jól esik mindez, csak kicsit meglepődöm.
A lemezek igen, mert azokba belefér a klasszik díszkupak (ami miatt nagyobb) De az autó úgy tudom 58.1mm , meg a kupak belseje is. Ha el nem felejtem, ma megnézem az alum mennyi pontosan, úgy is most szedtem le a nyárit :)
Gyári lemez tudtommal csak 14-es van. 15-ös lemezbe pedig a Fiat Multipla felni rámegy: 4x98, agy: 58mm, ET31,5 átmérő/szélesség: 15"x6" Vagy alufelni hasonló méretben, esetleg gyári alu, vagy lemez. Gyári új Lada alut kintről kb 25e/db-ért tudok hozatni.
Ha jól tudom fejből 58,1mm-es agyfurat kell a felnire. (58mm az autó) Vagy nyilván ennél nagyobb felni és 58,1-es központosító gyűrűt kell belepattintani.
ET szám 30-35 között legyen. De Én 30-ast javaslom, mert jobban mutat és elfér. Osztókör 4x98mm
Nem webshopban szoktam rendelni, nem túl sokan szállítanak Európába. Van egy orosz kapcsolatom akin keresztül jön a cucc. De 1 kulcsot úgy se érné meg behozni. Ha gondolod még dec 1-e körül lesz egy kinti szállítmány rendelésem, ahhoz hozzáírathatom a kulcsot. Írtam egy mailt az itt megadott címedre.
magyarországi hőmérsékleti viszonyok mellett 10W40 elég bele, hidegebb országokban 5W40
Váltóolaj gyárilag 80W90, nem kell cserélni, de nem árt bele a 75W90. Számottevően nem lesz halkabb, de téli időben érezhetően könnyebb a fokozatváltás a bemelegedési időben. (csillaggarázsos autónál)
Korrózióra nem számottevően hajlamos szerintem. Megnézve a nyugat európai használt példányokat nem rozsdásak. Vagy legalábbis nem egy helyen, tehát típusbetegségről nem beszélhetünk.
Érdekes , hogy váltóolaj cserével kell kezdeni egy zsír autón . Milyen motorolaj van előírva és mit tesztek bele ? Korrózió ellen van valami okosság gyárilag ?
Nem tudom hány új és régi Kalina / Granta / Priora tulaj olvassa, de megosztom az immo tanítást hátha valakinek szüksége van rá. Én most csináltam a múlt héten, hogy legyen egy távirányítós pótkulcsom pluszba.
Tudomásom szerint a régi és a most eladott típusokhoz is csak 1db távirányítós kulcs és egy pótkulcs jár. Utóbbival csak mechanikusan lehet nyitni az autó ajtaját. Aki esetleg Kalinábhoz / Grantához / Priorához szeretne még egy (vagy több) elektronikus pótkulcsot annak leírnám hogy kell
Először is venni kell egy új elektronikát. Cikkszáma: 1118-3763070 Ez csak magát a az elektronika házát és a benne lévő elektronikát tartalmazza. (nekem az elem is benne volt)
Ezután kell egy "nyers" kulcs. Gondolná az ember, bemegy egy autókra szakosodott kulcsmásolóhoz és megoldják, de nem. Mert ez Lada. Ilyen a "rendszerben sincs" volt a válasz. (legalábbis a környékemen) Így ezt szintén külföldről érdemes beszerezni. Cikkszáma: 1118-3704199-30 Ez egy olyan kulcs mint a gyári pótkulcs, csak nincsenek rámarva a recék és a műanyag fejbe nincs belenyomva a piros betéttel a Chip.
Ezen a nyers kulcson kicsit alakítani kell, mert nekünk nem kell rá a ráöntött műanyag fej rész, így ezt egy éles késsel le kell vágni, így csak a fém kulcs marad. Ezen van egy furat ami előbukkan a műanyag rész alól, és egy kiálló fül. A furat pont jó helyen van. A majdani elektronikás kulcsfejhez pont passzol. Viszont a kiálló fület le kell vágni/csiszolni flex-el. Ezután simán becsúsztatható az elektronikus kulcstestbe a kulcs szakálla. Elsétálhatunk az első kulcsmásolóig, aki kb 2 perc alatt lemásolja az eredeti kulcsunkról a szakál mintázatát. Így kész a kulcsunk.
Persze ezt még használni nem tudjuk, mert nem indul vele el az autó. Ezért be kell tanítani a kulcsot.
A következő a menete:
- beülünk az autóba és bezárjuk a kpzárat - a gyári pótkulccsal gyújtást adunk és várunk kb 5 másodpercet - a gyári pótkulcsot kivesszük - rögtön berakjuk helyette a régi elektronikus kulcsot és gyújtást adunk (Ekkor 3 rövid sípolást és kis szünet múlva 2 rövid sípolást hallunk) - ezután kivesszük a kulcsot - rögtön berakjuk az új elektronikus kulcsot és gyújtást adunk (Ekkor megint 3 rövid és kis szünet után 2 rövid sípolást hallunk) - kivesszük a kulcsot - berakjuk újra a gyári pótkulcsot és gyújtást adunk (Ekkor 3 csipogást, szünet, 2 csipogást hallunk) - gyújtást levesszük és várunk kb 2-3 másodpercet, ekkor 1 csipogást hallunk - gyújtást ráadjuk ekkor 3-szor villanik a vészvillogó (újabb típusoknál a duda is megszólal egy rövidet) - gyújtást levesz, pár másodperc és kivehetjük a kulcsot és kész vagyunk.
Ezek után mind a 3 kulccsal indulnia kell az autónak.