Keresés

Részletes keresés

exmv Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1793
Az angol Wiki csak megemlíti, hogy Kelet-Európában használják...
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_train_protection_system
Előzmény: bodecsabi (1785)
korpi41 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1792

Az átemelőnél meg üzemszerűen.

Előzmény: Vendégsín (1789)
gw Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1791
A HMH kft. kb. 10 éve kezdett a fejlesztésbe és ma már 9 típuson működik a Mirel VZ és a Mirel RM, a Mirel RM önállóan pedig további kettőn és további jópáron próbálják.
Előzmény: Vendégsín (1780)
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1790
Köszönöm mindenkinek!
Előzmény: GyöBzs (1788)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1789
legfeljebb 2500m-re lehetnek

Előírás szerint. Természetesen ez sincs betartva, nagyobb távolságok is vannak.
Előzmény: GyöBzs (1782)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1788
Tolatásnál 40, vonalon 160, jelfeladás nélkül 120 a max sebesség. Ezenkívül csökkentett sebességű továbbhaladást engedélyező jelzés meghaladásakor értelemszerűen a csökkentett sebesség betartását ellenőrzi. A magyartól eltérés a szlovák rendszerben meglévő, egy sárga melletti vmax=120 ellenőrzése, illetve az ottani 30 km/h-s hívójelzés/vörös meghaladási sebesség.

A berendezés az éberség ellenőrzésén túlmenően az előre beállított, vonat maximális sebességének betartását is felügyeli.
Előzmény: bodecsabi (1785)
etwg Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1787
Inkább a MIREL az utolso már kifejlesztett és használatba vett berendezés az ETCS elött.
Előzmény: BszHÉV (1775)
etwg Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1786

Csehországban nem használják, de engedélyezve van.

Szlovákiában bevezetett dolog - használhatásg tolatásnál 40 km/h-ig, vonalon 160 km/h-ig.

Előzmény: bodecsabi (1785)
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1785
Én is kerestem, a cseh wikipedián kívül nem nagyon találtam róla semmi általam értelmezhetőt. Nagyon csehül értek csehül, számomra annyi jött le, hogy mintha Csehországban még nem volna teljesen engedélyezve.

http://cs.wikipedia.org/wiki/MIREL

Csabi
Előzmény: exmv (1784)
exmv Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1784
Kicsit megpróbáltam a neten utánanézni a MIREL-nek. Mint cégről, nem igazán találtam semmit, ami összejött azt közreadom:


http://www.austrian-railways.org/modeltaurus1116facts.htm:
1116 040-5 - 1116 049-6 Ten locomotives were fitted with Mirel, the train protection system on SZB, the Slovakian State Railway system, and were tested on lines to and from Slovakia. They proved power-hungry and were removed after six months of testing.
--------
Priority for Progress
The ES64U4 Multi-System Locomotive:

Country package Czech Republic (COP-CZ)
Train control systems: MIREL (if permitted as alternative for LS90)

Country package Hungary (COP-H)
Train control systems MIREL (or EVM120)

Country package Slovakia (COP-SK)
Train control systems MIREL
Előzmény: Vendégsín (1780)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1783
Értem. Köszi:-))))
Előzmény: GyöBzs (1782)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1782
Külön előjelző nélkül legfeljebb 2500m-re lehetnek egymástól. Elméleti távolságuk (elvben) vonalszakaszonként úgy van számítva, hogy közel azonos idő alatt fussa be a vonat mindegyiket (tehát az állomáshoz közelebb sűrűbb kellene legyen). Gyakorlatilag ez a vonatbefolyásoló berendezés működési ideje, illetve a más berendezésekhez (oszlop, híd,stb) és forgalmi igényekhez igazodás miatt eltérő.
Előzmény: fullspeed15 (1781)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1781
A térközjelzők minden vonalon ugyanakkora távolságra vannak egymástól, vagy ez a dolog"vonalfüggő"?
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1780
az egykori keleti blokkban terjedt el

A folyamatos vonatbefolyásolás sínáramkörök által.
A különféle, eltérő vivőfrekvenciájú (75, 50 Hz) és kódolású (magyar, szlovák/cseh) rendszerekben alapvetően "hardveresen" működő dekódereket használtak.
Egy szlovák-amerikai? cég, az RS MIREL kb. 7 éve kezdett egy szoftveres, mikroszámítógépesdekóder fejlesztésébe, ami már több éve hazai és cseh engedélyekkel rendelkezik.
Nekünk nem igazán kellett. ??? Mostanság viszont mögé állt a Siemens, úgy látszik. Tehát valószínű, hogy az egyenáramra is alkalmas járművekkel megjelenik majd nálunk is.
Előzmény: bodecsabi (1776)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1779
Állítódob, +1, retesz, kerék. Mint Szajolban, csak lassabban.







Vendégsín Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1778
Fel.
Előzmény: Infós (1773)
M44-419 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1777
Majd kisasolja a helyszínen! :-)))
Előzmény: Vendégsín (1754)
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1776
Nem feltétlenül. Ami keveset tudok róla az az, hogy az egykori keleti blokkban terjedt el, és a sínáramköröket "érti", azaz PZB pályán mit sem ér. (Ne feledd, az egykori OSZSZD elég sokat tett egy egységesebb jelzési és vb. rendszer felé)

A kétáramnemű ÖBB Talentre mintha a lehetséges csehországi üzem miatt került volna fel, de nem vagyok benne biztos.

Csabi
Előzmény: BszHÉV (1775)
BszHÉV Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1775
Ez a MIREL úgy hangzik, mint egy pofon az ETCS-nek.
Előzmény: bodecsabi (1774)
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1774
Az ÖBB Talenten nincs véletlenül MIREL? A MIREL esetleges itthoni engedélyeztetése mennyiben fogja érinteni a Talent-sagát?

Csabi
Előzmény: rg7 (1772)
Infós Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1773
Erről valami leírás fellelhető valahol online vagy papíralapú formában?
Előzmény: Vendégsín (1765)
rg7 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1772
Igen, pont ez az egyik nagy előnye.
Előzmény: Füsti-67 (1771)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1771
Ez a MIREL fogja a mi ütemezett jeleinket?
Előzmény: Vendégsín (1767)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1770
"Ha jól tudom" helyett "Ha jól tudom például"
Előzmény: r1232 (1769)
r1232 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1769
Ebben biztos vagy?
Előzmény: GyöBzs (1764)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1768
Dehogy, csak mint mindig álmosan reagálunk...
Előzmény: Vendégsín (1767)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1767
Úgy van. A MIREL készüléket meg a Siemens nyomja, az egyenáramra is alkalmas ES 64-ek okán - lehet, hogy elaludtunk... ?
Előzmény: GyöBzs (1766)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1766
Elképzelhető lesz akkor, hogy a 350-esre nem kell vvk?
Előzmény: Vendégsín (1765)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1765
Nagy erőkkel folyik a MIREL vonatbefolyásoló engedélyezési eljárása. A héten ŽSR 350-esen, 28-ától szlovén Tauruson.
Előzmény: GyöBzs (1764)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1764
Bármilyen fény kiégése esetén. Ha jól tudom a zöld nem sárgába megy el kiégéskor, hanem hívó lesz.
Előzmény: Füsti-67 (1763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!