Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Szia.Megoldást nem tudok a géped problémájára sajnos, viszont az enyém is pontosan ezeket a tüneteket produkálja most.Akihez kedden elvittem javíttatni szintén a gyújtáscserében látja a megoldást.Az eredeti gyújtásmodul egy éve térdelt le a gépemben 11 éves korában, akkor egy bontott Walbro-t tettek bele, lehet ennyit bírt az is.
A slusszkapcsolós probléma lehetőségét ki lehet zárni valami módon?
Ez volt kiadva ! Nem volt érdekes hány tárcsa megy tönkre a kb 500 méteres bózótos kerítés rendbetétele volt a feladat ami nagyrészt csipkebozót volt némi kökénnyel vegyítve ,közte a drótkerítés ! Itt ott elcsaptam én a drótot is ,utána élezés volt ,időbe belefért !
Én most szeretnék venni, vagy inkább cserélni Sthil, vagy Makiita-ill hasonló minőségű közepes méretű: fűkaszát. Cseretárgykén egy feltudok ajánlani: egy piaggió x 9es, 180 as robogó blokkot, ez kb 70%, kettő kishibás főkaszát, egy számítógépet- konyhai dolgokat, egy fél központi fűtés, hangfalak, egyebek..- ajánlatokat a: vorikiraly@gmail.comra kérnék
Van egy FS-45 C,a szőlő sorközt nyírom vele. A két szál damil nem egyszerre fogy ki,1-2percig egy szállal megy. Mennyire árt a gépnek ez,mivel érezhető enyhe vibráció.
Ja igen, azt még elfelejtettem leírni, hogy ennél a típusnál a gyújtás a gázbowdenen keresztül testelődik leállításnál. Elég khmm..... hogy is mondjam finoman......"furcsa" konstrukció, ennek az egész túlbonyolított marhaságnak a hibája tud olyan tünetet produkálni, mint amivel most kedveskedik nekem a Stihl kaszám?
Hidegen pöccre indul, kis melegítés után elkezdem vele a melót, küldöm neki ahogy kell, és 15 perc keményebb meló után elkezd lehörögni-fulladozni, nem bír rendesen kipörögni, de nem áll le, kis fordulaton jár, alapjárat -bár rendszertelen lesz- de van.
Leállítom, 5 perc pihenő, kicsit lehűl és pöccre indul ismét, 15 percig megint megy mint a svájci óra, 15 perc meló után újra kezdődik a történet.
Tankszellőző jó, hiába nyitom ki a tankot, hibajelenség ugyanaz. Új benzinszűrő be -régi se volt dzsuvás- hibajelenség ugyanaz. Új légszűrő be, hibajelenség ugyanaz.... új gyertya be, hibajelenség szintén ugyanaz.
Amíg megy, addig tökéletes, aztán egyszercsak -menetrend szerűen 15 perc meló után- jön a kipörgési gond, és a hörgés.
Arra tippelek, hogy a gyújtás szívat. Néztem hozzá ezt a gyújtást.
Próbálta már valaki ezeket az olcsóbb kertmotoros gyújtásokat? Milyen minőség ez? Meg merjem venni vagy inkább költsem sörre az árát az a biztos?
Fűrésztárcsát kő, drót, vas stb. közvetlen közelében nem használok. Vágja ki az, aki hagyta belenőni! Fűrésszel is gondolkodás nélkül belemennél olyan fába, amiről előre tudod, hogy tele van vassal? A vésőfogakkal csak élesen lehet normálisan vágni, és elég érzékenyek. Drótot vagdalni egyenlő az ötpercenkénti élezéssel. Nem is arra való.
"Hát amennyiben azt szeretnéd, hogy az orrod előtt kalimpáljon ..." Hát amikor a lugas alatt a járda és a lugas között kalimpálok, én sem bánnám ha egy félméterrel rövidebb lenne. ((.
Sziasztok! " Dugulása van ! Benne hagytad a benzint !" Elővettem a benzinmotoros permetezőmet. Feltöltöm benzinnel, kinyitom a csapot, megúsztatom,felveszem a hátamra, egy gázfröccs és megáll. Még egyszer ugyan ez.
Leveszem a benzin csövet, nem jön. Próbálom fújni nem bírom. Leveszem a tankot, oda a szűrő. Elő a kompresszort, 1 bár, 2 bár semmi 3-4 bár között dúr., kilőtt valami műanyag golyót. Valószínű ez volt a benzinszűrő. Azóta működik.
A zöldet damillal, vagy fűrésztárcsával a fás csipkét? Tárcsával a tövére kell menni. Oda normál esetben be is érsz. Ha meg kissé magad felé húzod, nem is dől nagyon rád, persze karmolások előfordulhatnak. Zöldhajtáshoz meg két dolog kell minimum 3-as kerek damil, meg egy erős gép, és mehet az is a tövén.
Milyen? Piros? Mind olyan, hogy felakasztom a hámra, és pont kellemesen lemegy, és érinti a földet. Ahogy kell. De ezen miért kéne csodálkozni, ez volt a cél.
Úgy szokta csinálni, hogy dönt a kaszával a kanyarban, mint a motoros. Húzza a fej OLDALÁT a földön, közben mellesleg méter számra koptatja FELESLEGESEN a damilt. Egy csomó khm... kaszásnál látni ezt.
Ezt nem tudom hogy csináltad, pedig én is nyúzom szegény gépet, és kap bőven a damilfej is, de nekem ugye a koppintó szokott kopni, ami a t45x-nél külön cserélhető, egy vacak kis műanyag, és nem is drága, ezért a pénzért hadd kopjon, hisz az a dolga, különben miért is csapágyazta az a szerencsétlen hülye hozzá nem értő 6 diplomás fejlesztőmérnök?
Ja, ez igaz. Elkopott, hát venni kellett. Na de akkor lehet, hogy le is kaszáltad a gazt. Mert hogy most nem, az tuti. De ha eszed lenne, be sem indítanád. Pantomimelni úgy is lehet, és akkor még benzin se fogyna. Az a kurva drága és felesleges prémium benya. MEG A SPURI!!!! Hogy azt minek veszed ... Nem bírod elkölteni a damilfej fedélen megspórolt kurva sok pénzt??
Van egy régi Sithl FS 80 AV fűkaszám (Teikei karburátoros). Pár hete kapott egy karburátor felújítást (tisztítás, membrán, tűszelep csere). Azóta 4-5 alkalommal használtam.
Tegnap ismét szerettem volna használni, viszont indulás után hol magas, hol alacsony fordulaton jár a motor, majd egy idő után leáll (de nem mindig, illetve van amikor egész sokáig megy így). Gázadásra nem, illetve szintén össze-vissza reagál.
Cseréltem gyertyát, benzinszűrőt, illetve próbáltam a karburátort állatani, utóbbival sikerült elérni, hogy 5-6 percig rendesen működött majd leállítottam, s indulás után ismét össze-vissza járt.
Csak nekem előny, ha hosszabb a kasza szára?Nagyobb teret lehet vele kaszálni,haladósabb. Ha a mérlegállás kell, arra ott az akasztó azt kell előrébb vinni.
Hát bizony 10 centi 28 X 1 alucső, meg 10 cm 10-es rúdacél megspórolása minden kaszánál komoly megtakarítás a termelésben. No de mit tegyünk, ha a Husqvarna képtelen hozzáértő szakikat találni magának. Gondolom kavicsost meg se merték kérdezni.
Mert nekem úgy sokkal jobban használható ! Fele erő kell hozzá mint előtte ! Hatodjára leírom kár hogy nem előbb tettem ! Az erdészeti tisztítófűrész meg még rövidebb gyárilag ! Olyannal is kaszáltam erdőt damilfejjel !
Ahol nagy volumenben zajlik a termelés ott tíz centi aluszár is nagyon sokat ér.
A mérnökök megálmodták a hosszát, nem hasraütéssel ahogy azt gondolod. Miért kellene ezt önkényesen megváltoztatni? Ez pont olyan mint amikor egy autó alá a gyári méretnél jóval nagyobb kereket raknak mert attól hűdefasza lesz.
Én most szeretnék venni, vagy inkább cserélni Sthil, vagy Makiita-ill hasonló minőségű közepes méretű: fűkaszát. Cseretárgykén egy feltudok ajánlani: egy piaggió x 9es, 180 as robogó blokkot, ez kb 70%, kettő kishibás főkaszát, ill egy számítógépet-- ajánlatokat a: vorikiraly@gmail.comra kérnék
A tiédröl meg ez a régi szösszenet jut a fejembe:DDDDDDDDDDDDDDDD
Szibériában a helyi kolhoz fakitermelő brigádja vásárol egy láncfűrészt az USA-ból. Lefordíttatják a kezelési utasítást, melyben az áll, hogy ezzel a fűrésszel egy munkás naponta legalább 12 köbméter fát tud kitermelni. A brigádvezető odaadja a fűrészt a legjobb munkásnak: - No, Iván, mutasd meg ezeknek a nyamvadt amcsiknak, hogy mit tudunk! Iván bemegy az erdőbe, reggeltől estig vágja a fát az új fűrésszel. Este lemérik a teljesítményét, hát, csak 8 köbméter. Másnap jobban rákészül, megiszik egy üveg vodkát, egész nap megállás nélkül dolgozik, este a mérés: csak 10 köbméter. Bedühödik a brigádvezető, hogy milyen bóvlit sóztak rájuk, és ír a cégnek egy reklamáló levelet. A gyártó cég erre elküldi egyik szakemberét, hogy kivizsgálja a panaszt. Mikor megérkezik, bemutatják neki Ivánt, és elmennek kipróbálni a fűrészt. Az amerikai beindítja a fűrészt, mire Iván: - Mi ez a zúgás?
Sziasztok! Igaz hogy nem fűkasza de az előbbi Hsz-hez had meséljek el 1 történetet. " senkit nem érdekel a teljesítmény, a NYOMATÉK a zisten." Volt, vagy is még meg van de már nem használom 2 db "ruszki" fűrészem. Éveken keresztül nyúztuk derék vastagságú akácok kivágására és felaprítására. Egyszer azután az egyik csillagkerék megadta magát. Azt tanácsolták hogy vegyek rá Stil kuplongot, vezetőt és láncot. Egy telet nem bírt ki.
Tudod mit nem értek? Nyakas módon nyomatod a mániáidat, ez akár még érthető is volna. De amikor már túl sokan mondják az ellenkezőjét, okos ember elgondolkodik. Na meg persze azon is, hogy ha olyan marha jó lenne levágni a kasza szárából, a gyártó biztos olyat árulna, mert nekik a rövidebb szár miatti anyag megtakarítás sokat hozna. Aztán látod mégsem azt teszik. Szerinted ott tényleg csupa hülye dolgozik ??? Emlékszem, amikor régebben a láncfűrészesben rúgtad be a kocsmaajtót akkori hasonló kényszerképzeteddel, hogy aszongya senkit nem érdekel a teljesítmény, a NYOMATÉK a zisten. Azzal mi lett?
Szerintem nem rossz, de fél óra munka után nem alkotnák erről konkrét véleményt! Ha megjön a sajátom és egy egész napot lenyomok vele, akkor biztosabban nyilatkozok!
Tehát szerinted a kokszot a 95-benzin okozza...és NEM CSAK KASZÁNÁL HA MÉG A SKODÁNÁL IS
Én ezzel nem értek egyet!!!
Tehát idéznék pár sort töled...ne haragudj
Ha én azt tudnám akkor doktor lennék, de nem tudom, hogy van amelyik gépbe mindent lehet használni a másikba meg alig valamit és egyből gajra megy ! És még azt sem mondhatom hogy csak a motoros kaszákat és a láncfűrészeket érinti ! Láttam én simsont ,rotációs kapát ,fűnyírót is gajra menni ,csak azok a lassúbb motorok miatt jobbára a kipufogó csatornát tömik el ,de azt rendesen !
Az enyémek se mentek még gajra sosem ! De a tsz gépét láttam 2 évesen gajra menni és husi volt ,és husi olajjal ment és 95 benyával
Előkeresem a 120 skoda szelepeit hátha megértitek ,megérted hogy az a szar 95 benzinhez hogy jól égjen magas hőmérséklet kell a kipufogó rendszer tisztaságához meg megy pirosan kéne izzon a torok hogy elégjen a 95 maradványa ,de az a valóságban nem ilyen meleg és a koksz kiválik ami egy vastagság után leválik és visszahullik a hengerbe ,beakad az éles koksz mindenhová és ledörzsöl mindent ! Elcikkolja a dugattyú anyagát megszorítva a gyűrűket ! ...................................................................................................................................................................
Ez tetszett !! Hamég írnál a 98 benzinről is néhány jó szót akkor többen használnák ! Én már évek óta azzal járatom a gépeimet mert a jobb benzin az tisztább is
Én azt a meggyözödésedet akarom cáfolni hogy a kokszot ELSÖSORBAN a 95-ös benzin okozza!!
MERT NEM!!
SZERINTEM:)
Amugy egy fürészt egy kaszával össze lehet hasonlitani....általában 2T-2T
De ez egy motorfűrész ! Hol a fűkasza ? És azt is írtam már vannak egyes típusok aminek az isten se árt ! És a dobban mennyi retek van ? Ezé valóban szép, a csatornája is meg a dugó is De az is sokat nyom a latban ám hogy egy gyűrűs vagy kettő ! Az 1 gyűrűs dugattyúk hamarabb lefújnak már kis kopásnál is ,de ezt lehet nem is vesszük észre ,de már némi nyomás eséssel jár a motor ,mint az én kaszám is még tünet nem volt ,de már érzésre nem úgy ment ahogy kellett volna ! 9 év azért elég sok idő egy 45cm3 motornak ! És a fűrészt és a kaszát sem lehet összehasonlítani az egyik rövid ideig bömböl a másik meg addig amig ki nem fogy a benzin ,vagy épp el nem fogy a damil ! A két terhelés nem azonos !
Van egy Stihl fs50c szegélynyíróm. Tudom, hogy nem egy ""munkagép"" de én szeretem. A hibajelenség ami eléggé összetett. Nincsen alapjárat, de hidegen elég könnyen indul ( 5-6 rántás) Az első gázadásokra rögtön leáll "" katt "" hang kiséretében mint amikor a leállító gombot használom. Csak úgy marad járva ha a LA csavar jobban van becsavarva, így magas az alapjárat. A légszűrőből csöpög a benzin, mivel a kis fekete benyacsövön jön a benzin. Ha beindul és fordulaton és munka helyzetben használom, akkor működik és van alapjárat, de nagyon magas. De ha vízszintesbe kerül a gép, rögtön leáll. Melegen már nagyon nehezen indul, de inkább nem! ------ Karburátort szétszedtem , kitakarítottam , de nem volt benne semmi, még a kis szűrőhálóban sem volt semmi. A légszűrőbemenő kis benyacsövet ledugóztam. gondolom, hogy csak pumpálásnál kellene ott jönni az benzinnek. Gyertya új, tiszta. A leállító gomb nem szlusszol le. Az L-H csavarok 3/4 fordulatra kicsavarva.
Őszintén? B*szott erős! Érezni rajta. hogy a 755-östől erősebb! Derékig érő fűben próbáltam ki! Nehéz, de nem rossz vele dolgozni, és én nekem kézre is állt! (Megjegyezném, 172 cm magas vagyok, és nekem nem kellett levágni egyik kaszám szárából sem... :D) A gyári damilfeje volt rajta, én azt mindenképpen lecserélném! A masterhez képest pörgősebb, nem annyira "komótos" szerintem!
Ennyi pénzért én úgy vélem nem rossz vétel, sőt!
Mondjuk a műanyagok lehetnének picivel jobbak, de az megüti az Oleo szintjét!
Én egy ismerősöm segítségével Német webshopból rendeltem husi 543rs-t az ő kinti címére ingyenes szállítással.
A hazai Akciós 169900 Ft-hoz képest 134000 Ft. Persze ezt elhozták nekem mikor erre jártak. A posta elvitte volna a megtakarítást.
Előtte érdeklődtem szervizben, EU garancia van. EU-n belül vásárolt gépekre bármely EU tagállamban érvényes a garancia. Talán még Stihl-nél ezt el tudom képzelni. A hab a tortán hogy nálunk mindenhol t35 fejjel és négyélűvel adják. De a német dobozban t35x van:).
Kíváncsi lennék hogy alakul át a hazai csomagban az a damilfej.
Nem tudom, hogy mi a hobbid, de számomra sokszor olyanok az irasaid , mint egy sci-fi regény. Bár biztos én vagyok kishitű.
Nem tudom mi a szakmad, mert ha kisgepszerelo lennel, vagy legalább szedtel volna szét kétütemű motort, akkor tudnád, hogy általában a hengerfejen és a dugotetőn szinte mindig van lerakodas, a kiomlőn pedig mindig.
Az pedig, hogy milye benzint használsz, mindegy, mert gondolom a jobb benzin miatt nem állítasz utána a gyujtasnak. A 98 ás nem tisztább benzin, hanem magasabb az oktanszama. a tiszta benzin szinte korom nélkül tud elegni idealis körülmények között. Nézz meg egY szivo benzines autó kipufogojat, a cso szinte fém tiszta belül. A ketutemuekben a lerakodast a benzinBen levő, olaj okozza.
Egyelőre még járatós. Nem baj ha egy kicsit dúsabb keverékkel jár. Azután majd később meglátjuk. Nem szeretném ha túl melegedne. Úgy szokták megölni az ilyen gépeket hogy túl szegény keverékkel járatják és pörgetik 10 000-el. Azután csodálkoznak hogy megszorul.
Sziasztok! Ha leteszem a kaszámat egy vízszintes asztalra és hozzá állítom a " kormányt is akkor a damilfej és a terelőlemez nem síkban van az asztallal hanem (nem mértem) 5-10 fok eltérés van közte. Persze hozzáállítottam a kormány is, így meg ha leteszem akkor " obcájgba " áll az egész. Gondolom elfúrta a Pali a két furatot egymástól.
Így most ha kaszálok vele a motor soha nincs vízszintbe csak ha dombot kaszálok vele. Jól van az így ,vagy fúrjam kicsit arrébb a furatot? Más. Az a hosszú 2 végén bordázott tengely csak a kuplungházban ill a szöghajtásban lévő kis csapágyban van megtámasztva? Megint elpöfögtettem vele kb 1/3 tank benzint, mint ha már nem sírna annyira, de még most sem az igazi.
Megérkezett a hetch 1445 villanyos kasza hozzánk is ! Összeraktam ,hát mit mondjak ,motorikusan kiváló ,de a fogantyúi nem esnek kézre ! Lehetetlen szögben állnak és szimmetrikusak ,na ettől aztán szinte nem lehet használni ! A két csuklóm teljesen kitekeredett 10 perc használat után ! Eltolni nem lehet két félből van ! Egyszerűen kényelmetlen gép !
Mert ? Én jó olajjal és jó benzinnel járatom már vagy 10 éve ,vagy gondolod ez a hobbim hogy ezt írkálom már évek óta ! És még a szakmám is ilyen irányú !
Tudnak balf.szok lenni a felhasználók, de nem kellene mindent erre fogni. A kínai fűrészemben 5 év alatt háromszor cseréltem gyújtást. A műanyagba öntött gagyi tekercsek ennyit bírnak.
Ilyen esetben vagy kuplungban szállt szét valami vagy rosszabb esetben motor egyik csapágya. Kis Oleonál nekem a főtengely csapágy szorult meg úgy hogy be se lehetett rántani, a ventilátort meg ki lehetett oldal irányba mozgatni.
Makita bbc5700-om van, ami a napokban furcsa hangot hallat.
Ha kézzel tekerem a damilfejet, nyikorgó hangot hallani a meghajtás csatlakozásától.
Kivettem a szárat, megzsítoztam de minden változatlan. Nem találtam ( csak, lent a fejnél) zsírzó gombot. Tudnátok segíteni hogy mit nézzek vagy zsírozzak (és hol) be?
Vettem Prosint 2 olajat. Maradok 1:40-es keveréknél, viszont nem tudom, hogy érdemesebb -e ezzel a félszint olajjal tovább jasználni a BC 430-ast vagy maradjak a HQ Xp-nél? Csütörtökön megyek kaszálni , ha nem végzek akkor pénteken is. Van erre 15 l benzinem.
Kavicsos, te néha írsz olyanokat...... 9 év utan sem volt benn ennyi korom. Biztos vagyok benne, hogy a te kaszad kriptonitbol van, és a vízből nyeri ki jazokszigént! Vagy nem használod. :-)
Egy LUX-TULS kasza volt itt hasonló gonddal ! Ha beindult amig ment a hűtés fújta rá a levegőt semmi gond nem volt ,de ha melegen megállt akkor már nem volt szikra ,vissza melegítette a henger melege ! Ha legalább nem a henger mellé volna téve sosem menne tönkre ,ez nem új gép volt hanem vagy 3 éves lehet !
Én most is azt mondom a benzin is és az olaj is hagy az égés során kormot ,ezért használok én jó benzint az tisztán ég a fullos olajjal ,és égést javítónak spurit ! 9év után sem volt ennyi korom a kipufogó csatornában !
Ja ! Itt-ott lefeküdt a fű és csak köröztem hogy hogy a bánatba tudnám feszedni a késsel ,és a terület tiszta gödör meg barázda ! Akna fedlap beton oszlop 10cm magas ,csak nem tudni hol van a nyakig érő néhol ledőlt fűben ! Ha röntgen szemem lenne látnám is az akadályokat !
Oleo bc 420 -ról leszedtem a kipufogót. Dugó gyűrűk hibátlanok, nincs látható sérülés.Eddig! Nem ment túl sokat, párszor volt csak komolyabb kínlódása. Persze nem bejáratós. :-)
Kipufi csatornában apró lerakódásokat találtam, lekaparva k.b. mint amit a piros stihl égésterméke. Érdekes az egészben, hogy gyári eurosint olaj elfogyta után elfet kapott. Mindegyik sinti. K.b. kettő tanknyi piros stihles keverék ment ki a gépből. Mitől van a korom! :-)
Én meg egyszerű kétágú késsel vágnám ,fele üzemanyag és fele gáz elég neki ! Most vágtam tegnap nyakig érőt ! 125m hosszan és 2méter szélességben 2óra alatt le volt !
Hobbistaként így lehet megutalni a kaszalast. Damilfejjel vágd, ha nem vagy rutinos akkor lesz az 3 nap. És utána még 3 napig fájni fog mindened. Ha rám hallgatsz leszárzúzoztatod. Vagy berelsz egy gazvagot, az után csak menni kell. napokban tettem fel videót egy AS 73 gazvagorol. 2500-3000m2 per órát az életben is tud. A gyár asszem többet ad rá, de ez a reális. 1M és fűben sincs gond. Én biztos nem kaszalnam.
Megtaláltam. Oregon Flexiblade. Ez nem koptatja ki nagyon a damilfejet? Oregon duoline 2.4 szögletest használtam utóbbi időben de a két alu szemet eléggé kikezdte nálam.
Husi t55x a fej, ez volt gyárilag hozza. A damil pontos típusát pár napja már kiirtam ide. Keress vissza. Oregon valami.... szürke fureszfogas. Sima fűben nagyon jó, de ahol keményet ér ott hamar fogy.
Ha nem vagy nagy "gépmetser", jegyezd meg a jelenlegi beállítást, és ehhez képest próbál meg 1/4-d 1/2-d fordulattal módosítani a karburátor beállításon lassan prbálgatva, időt hagyva a gépnek.
Ha nem változik semmi, még mindig elviheted a szervízbe, visszatekerve az alapbeállításra.
Csak idézek valakitől,mindegy is kitől:"Az biztos,hogy néhány ember a hülyeséget sohasem unja meg".Tényleg még megy ez nálad?Fontos neked?Szinte egész nap nyomod,rugózol itt,nincs értelmesebb elfoglaltságod,mint néhány embert provokálni itt?Jó egészséget,azt hiszem rád fér!
Azért olvasom ezt a fórumot hogy hasznos információkat találjak a kaszálás témában. Az első két mínuszt én adtam, mert csak telemocskolod ezt a helyet. Üdv.: Imre
Ezt kifejtenéd bővebben, vagy megint csak úgy belevaú a nagyvilágba??????
Egyre inkább kezdesz hitekltelenné válni a bizonyítás nélküli vagdalkozásaiddal, hioábia próbál a "főnök" megvédeni!
"Na páá!!!!!!"
Erre meg hadd ne reagáljak, csak a nnyit, hogy ez a közsönés/köszöntés bizonyos körökben elterjedt csak, aamely köröknek én mint férfiember nem szívesen lennék tagja!:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Megint csak jót röhögtem rajtad!!!!!!
Nem csak a helyesírásoddal van gond, de a logikai készségeddel is, úgy látom!
Huhhh... úgy látom, zajlik itt az élet! Azért lehet még kaszákról is értekezni??? :-) Ma is irtottuk a gazt, és közben kipróbáltam a keretet. A súlya nem viszi el a súlypontot, relatív könnyű, szerintem egy kiló alatt van, a damilvágója 1-2cm vel többet enged, mint a gyári. A fák körül jó, mert nem kell centizni, vagy úgy forogni, hogy a fa és a damilfej között legyen a védő, régen mi így csináltuk. Arra való, amire kitalálták, fák közvetlen környezetét lenyírni, a fa megsértése nélkül. Sima szálas füvet is jól lehet vele kaszálni, de szeder, akadós nyírására nem jó, mert beakad. a videó második felében van egy kis durvulás vele. Na arra nem való, a gép hiába bírná.
Hetch 145 volt az előbb itt nálam egy kis üzembe helyezésre ! Határozottan nem rossz gép ! De vannak rajta furcsaságok ! A kaszafej az valahogy nem stimmel a porvédőhöz ,és bizony felteker ezt azt. De nekem úgy tűnik nem rávaló a kaszafej 1cm hézag van a fej teteje és a porvédő lemez között ! A bordás tengelyen lévő alátét amiben az elfordulás biztosító furata van az meg csak úgy lóg a fej alatt ,ez érdekes ,és érthetetlen ! Az acél kés befogó másik darabját kellett alá tegyem hogy valamelyest normalizáljam ezt az alkatrészt ,vagy valami hiányzik alóla !
A kipufogót és a karbit leszedtem az itt olvasottak, látottak miatt.Nálam minden rendben van. A katalizátort nem piszkáltam,gondoltam 4 évet (a mostani az 5. szezonja nálam,újan vettem) ment hibátlanul,akkor folytassuk tovább így. A karbin nekem is olyan dugózás van mint visszább néhány hsz-el,de az is benne van. Egyedül a deko szelepet cseréltem ki kb 2 hete,mert egyre inkább nyálasodott,de nem volt kapható a környéken és a neten sem találta,így telefonos egyeztetés után a kertmotor ígérte 4200 pénzért,de amire ideért 6230 lett,azóta elérhető a weboldalukon is.
Biztos, hogy valamilyen probléma forrás az a katalizátor benne.
Bc 380, 420 ennek a 430-nak az elődjei, azokban még nincs katalizátor. Préselve illetve heggesztve van a kipufogó, nem is tudom, hogy rongálás nélkül egyáltalán el lehet e távolítani a katalizátort?! Vagy ami még eszembe jutott, hogy rakni rá egy 420 kipufogót, azt meg külön nem is találtam neten.
Lehet , hogy tényleg érdemesebb lenne, 1:50 keverékkel a katalizátor miatt ... Vagy megpróbálni a daját olajával.
--------
Mókolni sem tudom, hogy mennyire kellene, még van rá garancia. Bár lehet bele kötnének abba is, hogy szét szedtem.
Itt is működött ez a módszer, annyit nehezítettek, hogy még 1-1 golyócskát is belepréseltek a karbi házába,hogy ne lehessen kihúzni az aludarabot, de megoldottam.
Bizony nem jó ha beesik, de rosszabb ha megül a sarkokba, és az kezdi eltömíteni a kipufit. Bár ehhez igen sok óra kell, vagy alacsony fordulat, dús keverék.Szerintem.
Tegnap végre volt idom felszerelni a vedokeretet a "nagx dörgre" (valószínű valamelyik kisebb gépen lesz majd). Tegnap két gyümölcsös lett letakaritva, egyik 2500m2 a másik 12.000m2. A jelszó ha nem muszály ne kaszalj. :-) így az AS dolgozott a derékig erő fűben. (Erről is lesz video) ma a fák körül kiprobalom a keretet. Kiváncsi vagyok hosszabb távon a súlya gond e vagy mennyire suta.
Te pont olyan vagy, mint a KIRÁLY, meg a seggnyalói. Kreálsz egy ellenséget, majd lábával próbálod agyonverni az elefántot.
1. Van olyan, hogy Soros? - Van.
2. Megmondtuk, hogy mindenért ő a felelős? - Meg.
Hát akkor ebből is látszik, hogy az úgy van.
Kényszerképzeteidet ismerve sejtem, én lennék a "főnök". Ezzel kapcsolatban van, amit nem értek. Én itt szoktam ezt-azt írni. Nem biztos, hogy jót, de azért mégis. Na most itt beírnak netto baromságokat, azzal nincs is baj. Ha viszont én írok AKÁRMIT, jön a hiéna kórus. Olyantól, aki ide fikázáson kívül még SEMMIT nem írt. JA DE! Hazudozott valamit a sokféle gépéről, a hatalmas szakmai tapasztalatáról. Ha közbekérdeznek, nem jön zavarba, egyszerűen alkalmi vakká válik, azokat a beírásokat "nem látja". Ha nem lennék az a rendkívül barátságos ember, aki vagyok, megkérdezném, ki a f-sz vagy te, hogy itt szórod az észt mindenről mindenkinek? Troll létedre tudjuk, hogy nincs önkritikád, de még te is észrevehetnéd, mennyire égő, amit csinálsz. De ugye tudjuk, én nem ilyen vagyok. :-) Rácsattantál Dokira, mint a medvecsapda, úgy érzed, neked kéne "rendet csinálni". No de a döglégy sem szokott söprögetni. Ha ezen elgondolkodnál ... már ha megy. ;-)
Na figyu dr.-kám! (bár némi kétségem van az előjel birtoklási jogával kapcsolatosan, még ha nicknévben szerepel is)
Hogy kinek volt zaklatott a gyerekkora, inkább arra jellemző, aki ezzel próbál érvelni, hiszen nekem ez eszembe sem jutott, remek és boldog, élményekben és anyagiakban gazdag gyermekkorom volt és most sem észlelek hanyatlást a múlthoz képest:-)))
Értem én, hogy szerinted mindenki trollkodik, aki nem bólogat neked, meg zaklatott gyermekkora volt, meg kis semmi élete van, meg nincsenek szerinted barátai, meg stb.:-)
De!!!!
Vannak itt néhányan, akik nem osztják a véleményed, sőt pontosan az ellentétjét próbálják neked elmagyarázni.
Az, hogy képtelen vagy felfogni/megérteni, az nem az ő, vagy az én hibám, mi csak próbáljuk neked megmagyarázni, hogy nem csak te vagy ám itt a helikopter oszt mindenki más ostoba!
Ez már csak az alapoknál is lemérhető, miszerint, még a magyar nyelv szabályai szerint sem tudsz helyesen fogalmazni és írni, bár próbálsz ebből poént és lekicsinylő terelést csinálni.
Betámadsz egy csomó ártatlan juzert, aki csak tanácsot szeretne kérni, megpróbálja a saját szavaival, a saját tapasztalatait megosztani.
Próbálsz úgy viselkedni, mint a "főnök" akinek a popójából ki sem húzod a fejed, pedig kívűl tágasabb ám a világ és más a rálátás dolgokra.
Ne utánozd a "főnököt" mert ő legalább képben van, komoly tapasztalatokkal és szakértelemmel bír, valamint a "fűkaszás társadalom" ismert személyisége, kapcsolatok és a tudás birtokában!
Te még, mint Sancho Panza utánzata sem jöhetsz szóba nála, úgy hogy ne erőlködj!
(dőlt betűs szereplő még nálad is komolyabb érdemekkel bírt)
A keverék aranya sokmindentol függ, de legfőképpen az illesztestol valamint a surlodasi egyuthatotol, ami az illesztesen kívül a felületi megmunkalastol (henger/gyűrű), valamint van e valamilyen felület kezelés. Kismértékben a fordulatszámtól is.
Regen 2t olaj híján, hykomol K t tudtunk szerezni és 1:20 kevertuk a simsonba, etzbe, rigaba. És mentek, egy sem állt meg. Évente egyszer a hengerfejet és dugó tetejet kidrotkefeztuk és a gyűrű hornyokat kitisztítottúj. :-)
az, hogy te nem szoktál, attól meg nyugodtan keverheto bármilyen 2t olaj a másik 2t vel. A 4t olajnal vannak/lehetnek problémák a különböző minositesi osztályú olajok között, de ott is ritka, de hogy kizárják a lehetőséget, a 4t ezért nem ajánlják. Kémiai reakció hatására, habosodasjelenhet meg. De a 2t keverheto bármilyen 2t vel.
Csavarok süllyesztve,rajtuk alu határoló, így csak pár fokot enged fordítani.Ilyet még nem szedtem ki, esetleg van valakinek konkrét tapasztalata hogyan szabadíthatom meg ezektől mielőtt széttúrom? :-)
Karbi, szűrő tiszta, membrán jó, H csavaron kellene nyitni.
Nekem ugyan nem,viszont gyártói előírás/javaslat! Gondolom tudják mit beszélnek, legalábbbis gondolom.
Ne mond már, hogy a Jaso FD olaj 1:40 szarabb lenne , mint az 1:50 félszint!
Mikor mondtam én, hogy szarabb? Nem emlékszem! Viszont ha érdekel, elmesélem mit mondott a szentélyben az egyik szaki amikor a kaszát vásároltam, úgy kb...10-11 évvel ezelőtt. Azt kérdeztem tőle, hogy a bejáratási időszakban keverjem-e sűrűbbre a lét az 1:50 aránytól? A válasz: Ne, mert úgysem égeti el, és csak elkoszol mindent! Meg hogy, nem kell bejáratni, azonnal munkára foghatom de arra figyeljek, hogy terhelés nélkül ne bőgessem teljes gázon! Tudod megfogadtam a tanácsát 11-évvel ezelőtt, és bátran kijelentem, hogy igaza volt! Felőlem mindenki úgy keveri, és azt amit akar. Én csak próbáltam egy tippet adni, vagy nem is tudom. Lehet a saját tapasztalatom vezérelt ebben, bár nem biztos hogy jó ötlet volt! Na mind1, én sem végzek magamon harakirit emiatt!
Szerintem meg, egyáltalán nem jó! Pláne nem,15 üóra után. Enyém ilyen lenne, sírva fakadnék, de tényleg. Sajnos itt valami nagyon nem kerek! Mi lesz ebből kb...50-100 üzemóra elteltével, ha már most így néz ki?! Amúgy ez a gép katalizátoros? Megkellene talán próbálni a gyárilag előírt 1:50 arányú kotyvalékkal is, persze az előírt minőségű olajjal keverve! Hátha....
Nem nem vagyok külföldi és értem én. Eddig keresgéltem az interneten és 3 fűkaszát is találtam amelyiknek a gyári ajánlása 1:25, és nem írták oda hogy jó olajjal 1:50. Öreg motoros vagyok én már. 1971-ben Danuvia-val kezdtem, majd Pannónia, 125 Mz, 250 ETZ , azután 4 Trabant 601, Most egy Trabant 1,1. Valljuk be hogy a Magyar motorok anyagminősége nem volt a csúcson ezért 1:20 keverékkel mentek. Az NDK-sok már valamivel jobbak, 1:33, 1:40 1:50. De ott a főtengely csapágyat a blokkból külön olajjal kenték. És a fordulatuk sem volt 10 000. Hát innen következtettem hogy a Sza..t jobban kel kenni. Azért elég fura hogy az egyik motor 7000 fordul 1:25, A másik meg 10 000 és 1:50. Ott anyagbeli különbségnek kel lenni. Ez az én véleményem. Lehet hogy a tied más.
Egyik sem. Ez egyszerűen azt akarja jelenteni, hogy normális kaszához való olaj 1:50, de ha találsz a sufniban egy flakonban valami olajat, abból 1:25.
"Bejáratós az olaj ?" Igen!!! A kapa, még csak kb 1/3 tank benzint ivott. Én is figyelmesen olvasgatom a hsz-eket,
és csodálkozom hogy egyik kínai motorhoz 1:25 a másikhoz 1:50 arányban kel keverni. Ez most fordulat, vagy anyag függő? Már eleve tudják hogy sza.. okat gyártottak és egy kis + olajjal még elmegy? Vagy hogy is van ez?
Ez biztosan így van. De most még tennék hozzá valamit. Vettem egy makár DCS-5200-at kosárban, ami megragadt. (nem nagyon) A gazdája beadta a garis szervizbe, ahol leordították a haját, hogy olaj nélkül használta. Aztán közölték, hogy megjavítják fizetősben 132.000 Ft-ért. Ez éppen 5.000 Ft-tal volt TÖBB, mint az új ára. Nem kérte, és mivel 6.000 Ft-ot sem volt hjlandó kifizetni a "vizsgálatért", visszkapta dobozban ömlesztve. Miután megvettem a két megragadt gyűrűvel kikapartam a hornyot, 360-as papírral kicsit adtam a dugónak, és kapott 2 új gyűrűt. A dugó az itt mutogatottnál csúnyább volt. Azóta, évek óta köszöni, jól van.
Ezt már megbeszéltük. Itt a fórumon van 3db oleo 430-as tulaj. Abból kettőnél csikos a dugattyú. A 3. még nem nézte meg.
Az enyémet 33-as kevérékkel járattam éa után 1:40 -es stihl ultra olaj.
A dugattyús képek ott azért kormasok, mert nagyon levették a fordulatot és túl dús volt a keverék véleményem szerint lehet, hogy 1:33-as kellet volna bele és hagyni a fordulatot.
Az egyémet még nem szedtem szét, maradtam a stihl ultránál és visszatértem az 1:33 keverékhez.
Még van egy kis kaszálás a jövéhéten lekapom a hengert és többet látok. (majd teszek fel képeket)
Egyébként, ha elcsesztek valamit a hűtésnél és túl hevül, akkor mehet a kukába az egész.
A gép nincs megfelelő fordulaton használva , vagy túl dús volt a keverék. Esetleg túl kímélő módban használták. DE!!
A gyűrűk sem tömítettek rendesen mert a dugattyú szoknya kokszos.
Viszont itt nem az olajnál kell keresni a hibát szerintem!!
Mivel a dugattyú tetejéből kiment egy darab én arra tudok gondolni , a henger ovális , a dugattyú anyag hibás ,a főtengely nincs ki derékszögelve rendesen stb .
Azt a motort rendesen ki kellene mérni mert itt nem olaj hiba van.
Ha nekem azt mondták volna olaj hiba akkor elkértem volna a mérési jegyző könyvet amiben leírják a szakvéleményt.
Magyarországon egyetlen labor van ahol olajat vizsgálnak be . Az pedig nem olcsó pénz . Több kasza is kijön belőle.
Én azt mondom ,hogy ott vmi a blokkal nem kerek ezért voltak ezek a gondok.
Ezekszerint igen, mert az enyém sem szutykos! Elmondom, hogy mi van! Pár napja már olvasgatom ezt az olaj mizériát, hogy így meg úgy a husi xp olaj, meg a piros stb....stb... Na akkor megmondom én, hogy mi van! Az van, hogy nekiláttam, és lekaptam én is a kaszámról a puffancsot, hogy bele nézzek. Azt kell tudni róla, hogy nem mai gyerek, meg azt, hogy stihl kasza. Ja, és hogy kb....kilenc évig kapta a zisteni piros olajat 1:50 arányba a gyári előírásoknak megfelelően stb.... A stb...alatt értendő még, hogy minden szezon kezdetekor kap új légszűrőt, üzemanyagszűrőt, és a karbi sincs eltekergetve! Ha a helyzet valamikor úgy alakult, hogy többet ment a gép, és igényelte pl...a szűrőcserét akkor csere. Nem forgatom a padláson vasvillával a húszezreseket, de megadom a kaszámnak amit csak kell. Még csak annyit, hogy csak shell benzin volt benne csak azért, mert az esik útba.
Nos akkor a lényeg: kb... kilenc évig hajtottam mint azt már előzőleg írtam a piros stihl olajjal, két éve váltottam husqvarna xp olajra, és láss csodát! Arany tiszta a dugó, semmi koksz, semmi vonalkód! Mondhatnánk, hogy a xp fullszint olaj lemarta a kokszot stb...de akkor fel is polírozott mindent, mert vonalkód sincs!!! A kasza köszöni szépen jól van! Ja, az xp ajból 1:45 arányú keveréket kap, de most fogok válltani az 1:50-re. Szóval szerintem biztos nem az xp olaj okozza a problémákat, jó olaj az, de nekem a pirossal sem lett vonalkódos amíg azt kapta. Ja még, hőteher nyomai sem látható a dugón!
Most akkor én is kivételes eset vagyok? Persze sajnálom aki megszívta őszintén mondom, de biztos nem az xp olaj az oka! SZERINTEM!
Sziasztok! Én a MOL kútnál kértem valami normálisabb olajat és ezt adták ( már mint a MOL DYnamic 2T ). Rajta is van a fűnyíró jele. Kicsit füstöl de még bejáratós.
Segítséget kérnék. A telkemen kikapcsolták az áramot (leszakadt a vezeték) és nem tudom használni az elektromos fűnyírómat, fűkaszámat. És gallyalni is kéne, a vezeték is egy letört ágtól szakadt le. Néztem jófogáson Straus 4 in 1 benzinmotoros kerti gépet, de nem túl jó véleményeket találtam róla... Valami ilyesmi kéne, elfogadható áron és persze használható...
persze, hogy kokszos, égés történik bent, ahol egestermek keletkezik. A koksz képződés csökkenthető a jobb minőségű olajok használatával. Pl FD full synt. Azon meg kar rugózni, hogy mi tette tönkre a kacsa motorját, valami, amit nem fogunk megtudni, de szinte biztos nem nem az olaj. HA VOLT BENNE!
Ha én azt tudnám akkor doktor lennék, de nem tudom, hogy van amelyik gépbe mindent lehet használni a másikba meg alig valamit és egyből gajra megy ! És még azt sem mondhatom hogy csak a motoros kaszákat és a láncfűrészeket érinti ! Láttam én simsont ,rotációs kapát ,fűnyírót is gajra menni ,csak azok a lassúbb motorok miatt jobbára a kipufogó csatornát tömik el ,de azt rendesen !
A tszben a raktárban van az olaj ki se tudod vinni csak annyit adnak ami 5 literbe való ! Még az ötliteres husi olajat is én bontottam fel ! Meg jórészt én is használtam a csipke bozótot vagdaltam vele !
A piros stiltől tuti hogy van benne ,volt két sthilem mindkettőt 3 évesen elpasszoltam ,már gyengélkedtek ! Lerakódások voltak a kipufogó csatornában ! Aztán jött a rögeszmém és átálltam a lehető legjobb üzemanyagokra és olajra ! A 25cm3 soloval nagyüzemben kaszáltam a mai napig nincs gondja 6 évet hajszoltam !
Az enyémek se mentek még gajra sosem ! De a tsz gépét láttam 2 évesen gajra menni és husi volt ,és husi olajjal ment és 95 benyával ! Én kevertem bele a keveréket ! A motor generál olyan 86 000 volt ha jól emlékszem ! És az olaj a husi LS+ volt ! És ez nem is egyedi eset volt !
Egy baj van én már belülről is láttam motort ,és ha én hülye vagyok akkor a kacsa motorját mi tette tönkre szerinted ? De az előbb írtam tudok mutatni motort is belülről bár mikor ! A belsejéből a kokszot meg majd te kiszeded ,és elmagyarázod hogy mi növesztette oda !
Ez nem marhaság ! Nemrég takarítottam egy kis 36cm3 motort belülről kb 1-1,5 mm vastag kokszot kellett kicsiszolni ,multifunkciós géppel és ez a hengerfej tetején lévő égésteret borította a dugattyúval és a kipufogó réssel együtt ! De még van egy másik motor is ha volna valaki aki filmezne meg is tudom mutatni ,mi retek van egy kis motorban is !
Üdv!Van egy három éves husqvarna 545RX kaszám,tegnap kivágtam egy tank benzint rendesen üzemelt,utánna tankoltam és vágtam megint egy kis idő mulva fulladni kezdett és visszább éngedtem a gázbol akkor nem fulladt a gép.Próbáltam többször is és teljes gázon fullad nem megy vagy csak másod percekig,alapjárat és háromnegyed gázig jól megy mi lehet a probléma szerintetek?
Ez egy oltári nagy baromság így ebben a formában. Pl a FD minősítésű olajok ugyanazt a csokkentett korom kibocsajtast tudja. És van benne félszint és szintetikus is. A hosszu molekulák arányában van különbség ebből adódóan a tapadó kepessegben, stb. De semmi köze a kÖrömhöz.
Maruyamában van olyan amint nem kell berántani csak mghúzod és magától indul, de az meg túl nagy gép lesz neki, Egyszerűbb egy elektromos indítású tolós fűnyíró.
Ne haragudj de ez marhaságot kitől hallottad? Felületárnyékolt égésterű 2Tben, mint ami fűkasza és láncfűrész, robogó nem tud annyi korom képződni a dugattyútetőn ami begyulladna, ha mégis azt igen csak lehet hallani mert öngyulladás miatt detonációs égés van, annak meg jellegzetes csörgő hangja van.
Szia. Lehet hogy gyári hibás a gép. Ahogy megjelent az új típus szinte azonnal megvettem. Kb 3 hónapos volt amikor leadtam rá a rendelést. Hiba volt. Lehet kellett volna várni legalább fél évet és utána megvenni. De mégegyszer nem venném meg az biztos.
Ezt már egyszer még régen tárgyaltuk hogy a szintetikust és a félszintetikust nem jó kevergetve használni ! Mégpedig azért mert a félszintetikus bekormolja a motort belülről, a szintetikus meg ezt a kormot elégeti ,kiszárítja és ettől leválik és kárt tesz a motorban ! Lehet váltani csak a motor belsejét ki kell koksztalanítani előtte ! Az ember vagy ezzel vagy azzal járassa a gépet !
Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség a Stihl 90R, és 91R típusú kaszák közt? A 91R most akcióban 20 ezerrel olcsóbb, de ha jól látom nincs hozzá vállheveder. Lehet erre a típusra egyáltalán csatlakoztatni? Használta már valaki közületek? Melyik a jobb?
FŰRÉSZ MÁNIA: EGY KIS KITÉRŐ A FŰKASZÁK VILÁGÁBA Amikor a feladat megoldásához nem a láncfűrész lesz a kulcs,két professzionális fűkasza segít nekünk OLEO MAC 411 és 755. ;) Egy kis kitérőt teszünk... ;) https://youtu.be/jLxuZxXFK_M
Megtudná valaki mondani, hogy a Fuxtec FX PS152 (rezgéscsillapítós) fűkaszát mennyire nehéz berántani az MTD 790-hez képest?
Azért kérdezem, mert egy hölgy ismerősömnek kellene egy szétszedhető szárú kasza az MTD 790 helyett, de attól félek hogy ezt a nagy motort már nem tudja elindítani. A Husqvarna 135R-t nem tudja már berántani.
Bocs ez így félre érthető. Szóval először a saját olaját kapta (1:40) aztán kapta aa husi xp-t 1:40-be ezzel jött elő a gond. Szervízbe be szerencsére gariban javítva a gép. Hazahoztam bejárattam majd vissza vittem után állítani. Ekkor a saját olaját kapta a többi gépemmel együtt. Amikor elfogyott akkor vettem megint husi xp-t azzal jött elő megint a probléma. A dugón lévő húzás a rossz kenésről árulkodik mondta a szerelő. Most megint a saját olaját eszi és tökéletesen működik. Az xp-t meghagyom a permetezőbe meg a fűrészbe. Üdv
Szia. Először kapta a saját olaját(prosint) aztán volt itthon megmaradva husi xp amivel a gond előjött aztán megint a saját olaja amivel tökéletesen ment aztán úgy gondoltam hogy jót teszek majd a gépnek ha husi xp-vel használom. Hát baromi nagyot tévedtem. Az eurosint meg nem kapható nálunk úgy hogy marad a prosint. Az xp-t messze elkerülöm ennél a gépnél. A többi gépemnek tökéletesen megfelel. Üdv
Hát én csak a saját kertemben kaszálok,de az a Grassmaster damil kritikán aluli. Tavaly rámsóztak egy "gurigányit" de háromszor annyi kellett belőle mint a Ratiopartsból.
Igazából talán 1 tankot sem tudtam vele kijárni, pár perc meló után jelentkezett a probléma. Tudod az az érdekes hogy a permetezőm is (oleo AM180) és a láncfűrészem is (Oleo 965HD) ezt eszi és köszönik szépen jól vannak. Úgy hogy a kaszát nem tudom miért csinálja ki.
Végül is "régen"kicsit talán tényleg más volt a damil kínálat,nekem akkor bejött a Ratioparts,de idén újra próbáltam,de már csak drága.A Grassmasterra is úgy emlékszem jó volt de az is leengedett.,nem drága,de annyit is ér.A Makita damil milyen drága,jó?Próbáld ki újra a kerek damilokat a Stihlben,és a Husqvarna nagyon jó,legalábbis szerintem.
Nekem is nagyon tetszett,de igen az ára!A kerek csendes damil is nagyon jó a Stihltől,csak 76,méteres a legnagyobb kiszerelése,és az is kicsit húzós árú.A jó fogáson most árulnak Stihl damilokat a 2,7-s 216,m 8.e Forint,de lelehet alkudni 7-re úgy már megéri póstával.
Megleptek ezzel a nagy kör keresztmetszet rajongással. Mikor mi is kezdtünk, meg nem voltak ezek a különböző profilos, recés, stb divat. Mi is kört használtunk. Aztán egyre elterjedtebb lett a négyzet, meg a recés, most ezeket használjuk. Makita négyzet, piros kívül, belül vmi fehér szál, recésbol meg Oregon. Valahol korábban leírtam a típusokat, fejbol nem tudom. És 3mm alatt nem is használunk. Azóta kort nem is vettem. Ennyit javultak, vagy csak nekem nem tűnt fel. Mondjuk nagyteljesítményű gepeim vannak, és nem csak kaszalunk. Lehet vennem kene egy guriga kört kipróbálni. :-)
Üdvözletem,szervusztok topic-tagok. Olyan kérdésse fordulok felétek,hogy mennyit érhet egy Partner B341BX fűkasza damilfejjel szerelve. Kipróbálni nem volt lehetőségem. Örökségből maradt egy roknra,aki ajándékba karnáadni,de ingyen nem fogadhatom el szerintem. Köszönöm segítségeteket!!!
Igen én is a Husqvarnánál,csak "előre"leszabottban láttam szögletes damilt.A Hq csúcs damilja az X Force az tényleg nagyon jó,meg a Stihl"új"Karbon damilja amiről már"beszéltünk"itt,csak arany árban van.
Nekem is azok a tapasztalataim a szögletessel,mint Gysynek,a kört szeretem,az alu poros+alu szemcsés meg szerintem paraszvakítás.A"nagy"márkák damiljai tényleg nagyon jók,a Husqvarnának nincs is szögletes damilja,szerintem sem kell.A Stihlnél felénk a kör+a szögletes egy árban van,azonos méterben.Hol olvastad az aluról a káros hatását?Nem akarom megenni.
Az egyik ismerősöm mondta, hogy tavaly az új 545rx kaszáján olyan damil volt, ami egyszerűen nem akart kopni. (mintha úgy mondta volna, hogy úgy nézett ki, mintha téglalap kockákból állt volna) Ez lehet a husi csúcs damilja.
A damilt szoktam beledugni hogy van-e benne ,általában a hígabb zsirok a jobbak ,meg azt is lehet belenyomni úgy ahogy ,nem kell hogy színig legyen,csak szárazon ne menjen ,két naponta elég ellenőrizni ,ha minden jó nem fogy belőle !
Az a jó damil ami laposra kopik és nem szálkásodik ki mint egy bojt ! Általában a nagy márkáké jók szoktak lenni ! Én nem láttam különösebb jelentőséget a keresztmetszetben, a kör a legjobb és legolcsóbb ! Aluporost én nem vennék ,még az alut is utálom nem hogy a kertemet tele szórjam vele ,felhalmozódik a szervezetben és az emlékezőközpontot rongálja !
Ha rám hallgatsz, hagyod a szögletest a fenébe. Sokkal jobban terheli a gépet, elvadult területen kör keresztmetszetűt használj. Szerintem 2,7-est, a zsengébbnél meg 2,4-est. Ha Stihl, Husqvarna, Oregon damilt használsz, az biztos jó, de drága. Itt pl jóval olcsóbb, és használható damilt kapsz.
Oké, akkor én is így teszek, kipróbálok pár különböző terméket. A négyzetesre azért kíváncsi vagyok, azzal is teszek majd egy próbát.
A szöghajtásnál pontosan hogyan nézem meg mi van benne? A csavar kicsavarása után megcsekkolom milyennek néz ki a zsír ami benne van? Ígyy tapasztalat nélkül maximum a színét tudom megállapítani...
Azért az jó hír hogy elméletileg kompatibilisek a kenőzsírok egymással.
Ezt az 1:25 keverési arányt tényleg írja a gépkönyv, de ott is a fos olajokra.
Ez most kb. olyan, mint ha azt írtad volna, hogy a 100-as benzin rosszabb, mint a 95-ös.
Én is Xp-vel használom a 430-ast, 1:40-be.
Ha jól emlékszem, elsőnek mikor szervízbe vitted, akkor xp-vel használtad, de utánna áttértél a Prosintre és megint szervíz volt a vége? Javíts ki , ha tévednék.
Nem lehet, hogy a légszűrő volt a ludas?
Ha nem titok leírhatnád , hogy milyen költségeid voltak a szervízt illetően....
Ha rajta van a damilvágó, nem fogod túlterhelni a gyári átmérőjű szögletessel sem.
Próbálgatni kell, hogy mivel dolgozik szépen, én is most kezdtem, vettem 15 métert ebből-abból, aztán meglátom mit szeretek.
Gyárinál vékonyabbat ne vegyél, mert szaggatni fogja, a sokkal vastagabbal meg jobban terheled.
Ha beírod balra a keresőbe, hogy damil, több év tapasztalatát fogja feldobni márkákat illetően.
Szöghajtás: erre is ajánlom a keresőt. Annyit tennék hozzá, hogy nézd meg először, milyen van benne, mert én megvettem az Oregon tubusos szöghajtászsírt, ami nyilván nem lehet nagyon rossz, viszont a gépben valami kék színű cucc van gyárilag (Hecht 1445).
Google keresés alapján ez Lithium complex bázisú, jobb minőségű cucc, magasabb hőtűréssel, mint az amúgy nem olcsó Oregon.
Viszont azt is olvastam hogy kompatibilisek egymással...
Úgy látom a damil cseréjével nem lesz gond, az viszont még kérdés hogy milyen damilt lehet használni? Azonos átmérőjű és keresztmetszetű damil gyakorlatilag bármelyik gyártótól jöhet? Tehet Oleo gépekbe mehet Stihl vagy Makita damil is? Stihl damilból korábban láttam négyszög keresztmetszetűt, ezzel van tapasztalat valakinél? Jobb vagy rosszabb mint a kőr keresztmetszetű? Azt ajánlják ha ilyet használ az ember érdemes kisebb keresztmetszetűt választani az elakadás lehetősége miatt.
A szöghajtás zsírozása hogy megy pontosan? Ha jól láttam a szöghajtás burkolatán van egy csavar, amit kicsavarva be tudjuk juttatni a kenőzsírt. Csak a gyártó által javasolt kenőzsírt szabad bejuttatni? Hogy megy ez pontosan? Előre is köszönöm a válaszokat!
Köszönöm a szép és normális válaszod! Nos amiket írtál az mind megvan nem most kezdtük azért ez a terület mindig is volt gondozva más segítsége nélkül még sima kézi kaszával is vágtam anno fiatalabb koromba! Most sem vagyok öreg de idő miatt csak gyorsabb egy gép! :D
Egy évben 2-szer fogom vágni többször nem kel ismerem a területet szóval ha csak fél órát vágok akkor annyit vágom majd folytatom egy ismételt ráérős napomon! Mindig úgy mentünk apámmal szőlőbe, barackosba, körtésbe és sorolhatnám mi mindenünk volt hogy teljesen átnéztük miből mennyi van és időben beszereztünk dolgokat! Sajnos apám nem bírja " gerinc sérv miatt " én meg úgy vagyok ha megcsinálom akkor kész lesz és ennyi! Mindenünk van de tényleg gyertya kulcstól kezdve mindenféle mérő dobozon át minden! :D A gépeket mindig rendeltetés szerűen raktuk el télre. Szóval ha zsibbad meg állok és pihenek nem hajt a tatár! Amit sokan nem értettek meg nem szeretünk könyörögni a faluban senkinek sem aki régen vágta, szántotta szegény elhunyt és a pénzéhes unokák maradtak akik egy évre elég keményen elkérik sima vágásért 100 ezres tételben akkor miért ne vennék egy 50 ezer körül egy gépet amivel annyit dolgozok amennyit szeretnék! :D
A sok válasz közül senki nem mondta talán egy mondott márkát az is azért, hogy menjek már! :D Véleményem szerint egy drága gép lehet később megy tönkre lehet 1 hektárnál megy el valami de az alkatrész árában is megmutatkozik és azért egy olcsóbb gépnél azért olcsóbb az alkatrész is " ezt is megnéztem " !
Még a kölcsönzésen gondolkodtam de olyan magas kauciót kérnek amiből már vehetnék egy gagyi gépet és ne adj isten pont nálam megy el rajtam nem az én hibámból megy a fenébe a kaució! :D Ezért inkább megpróbálok egy márkát " fuxtec " aztán lesz ami lesz! :D Természetesen le fogok írni mindent!
Jöhet a kődobálás mindenkitől! :D
Tudom mindenki segíteni akar és köszönöm is. Forró nyári napon nem fogom használni, mert nem leszek itthon! Tavasszal meg ősszel fogom használni ! :D
Az mit jelent hogy kinyírta?Kb mennyi üzemóra,benzin után? Évekig használtam husi xp olajat,1:40-be keverve soha semelyik gépemet nem nyírta ki,még a 30 éves Maruyama permetezőt se.Használtam más olajokat is,semmi gond nem volt szintén 1:40-be.
Sajnos nem. 1:40-be kevertem mind a kettőt a husi xp kinyírta a prosint meg nem. Nem tudom hogy ez miért van. De még egyszer ha az xp-t teszem bele szigorúan csak 1:25-be keverve(ezt írja a gépkönyv más olajról). Amúgy az xp besorolása nem egyezik meg a prosinttel. De egyébként megnéztem bele lehet tenni más olajat is csak egyezzen meg a specifikációja a saját olajával. Üdv
Haladok az Oleo-Mac 380T bejáratásával, eléggé szépen teszi a dolgát, azt kell mondanom. Nagyon szépen vág, pedig néha belekóstoltam 100-120 cm magas fűbe is /arra vigyáztam hogy ne erőlködjön/. az az érdekes hogy nem is igazán a vágáshoz kell a kakaó, hanem inkább a szecskázáshoz.
Most arra lettem figyelmes hogy az egyik damilszál úgymond eltűnt, valószínű hogy kifogyott /nem tudom mennyit csévélnek bele gyárilag, lehet én használtam el túl sokat/. Stihl damilt használhatok bele? Hasonló átmérőben persze. Nem csévéltem még soha, damilfejet sem bontottam meg, mennyire macerás egyébként?
A korábbi vezető földre-érintős vitához: most már látom hogy megy ez, a damiladagoló úgy működik mint egy letapogatófej, ha ráérez az ember nagyon szép egyenletes vágást lehet vele végezni. Igazság szerint nem is pontosan értem hogyan lehet anélkül vágni hogy az ember finoman húzná végig az adagolót a föld felszínén. :)
Akkor a gyújtótrafó van meghalva ! Nálam is lomol egy hasonló gép amin a gyújtótrafó ha bemelegszik akkor leállítja a motort ,és nincs szikra ,ezt kivett gyertyával tudod ellenőrizni !
Sziasztok. Tegnap voltam a fűkaszáért amit rögtön ki is próbáltam. Nem baromi magas fordulaton használtam de azért úgy hogy vágjon. Saját olajával kevertem be a friss benzint(vasárnap vettem) és minden gond nélkül ment. Annyi még hogy bejáratós, tehát össze kell kopnia az alkatrészeknek azután szerelőhöz vissza és utánállítás. Ha ez megvan akkor pár tank erejéig használom hogy jól összekopjon azután eladom. Saját olajával(PROSINT) tökéletesen működött. Egyébként megnéztem saját olaja API TC, ISO-L-EGB, Jaso FC. A husi xp pedig nem. Valószínűleg ez volt a hiba. Nagyon kényes a gép. Üdv
Az a gond a te történeteddel, hogy 50-ért nem fűkaszát veszel, hanem csak egy problémahalmazt.
Ne azért mert a szemét fűkaszagyártók direkt nem gyártanak használhatót ennyiért, hanem mert nem tudnak. Még Ázsiában sem, ahol pedig már mindent gyártanak a legapróbb chipektől az űrhajóig.
És itt még nem ért véget a történet.
Ha nincs hozzá cuccod kell még vegyél üzemanyag kannát, keverőt amivel pontosan hozzá tudod adni az olajat, megbízható minőségű 2T olajat, szitás fejvédőt ha még nincs alá munkavédelmi szemüveget ill. megfelelő mennyiségű és minőségű damilt (ez sem annyira egyszerű történet, lehet több fajta is jól jöhet).
Szóval az absz. minimum amit rá kell szánj összességében az kb 100k.
Persze megúszhatod olcsóbban is, legalábbis egy ideig. Aztán amikor jönnek a problémák akkor jön a késő bánat is. Amikor már benne vagy akkor jössz rá, hogy ha óránként 2-300nm-t tudsz kaszálni (fogalmam sincs mennyit szoktam, sose nézem) akkor egy nagyobb terület több nap is lehet, és még ha a gép bírja is (bár ilyenkor szokott előjönni, hogy melegen nem indul stb.) te nem bírod mert pl. mivel nincs rezgéscsillapítás a gépeden 2 óra után már zsibbad a kezed. Vagy mert csak 1 gagyi hámot kaptál amit lehetetlen beállítani már néhány óra múlva fáj a hátad (meg mindened).
Vagy a keverőflakon amit a géppel kapsz kicsi (ki akar tankonként centizgetni az olajjal, ha úgyis több tank kell), lehetetlen úgy betölteni belőle a gépbe a kevert üzemanyagot, hogy ne menjen mellé (vagy a forró gépre) és nem mellékesen annyira gagyi a kupakja, hogy nem tudod úgy rácsavarni, hogy amikor felrázod ne legyen csupa üzemanyag a kezed.
Én tegnap du. csak annyit rontottam el, hogy nem volt elég damil. Damilt csupán oda-vissza 1 óra alatt tudtam volna szerezni (és ez a közeli hely volt, nem az ahova csak hétvégén jutok el), de addigra már beesteledik, szóval ismétlés esetleg ma (még jó hogy az időjárás nem fog vissza)...
Szóval számold ezt végig ill. nézd reálisan. Semmi baj nincs azzal, hogy te most fűkaszálni akarsz. Csak ne dőlj be annak, hogy ez 100k alatt normálisan megoldható.
Én pl. Hecht 154 alá nem adnám. No nem azért mert az már maga a tökély, számos bosszantó dolog van ott is, de legalább megy akár tartósan is és már használhatóan erős is (bár súly/erő arányban biztos van jobb is).
Gondold át ezt higgadtan, írd össze mi kell mennyiért (és pl. ne bízz abban, hogy a legolcsóbb damil már jó is lesz az évek óta elszabadult susnyásban).
Tehát én, a hangember képekkel bizonyítottam, hogy van, nem csak a levegőbe beszélek. Biztos csak megtévesztett téged valaki, mert tudatosan nem hazudnál és vádaskodnál, ugye? Ugye te nem vagy "hangember"? Nosza, mutass valamit! ;-)
Okoska, nincs okod trollkodni. Tudod aki egy l-lel "halgat", szerintem az "álamelnők" rokona lehet. Aztán meg én, a hangember posztoltam már képeket a gépeimről, videót is. De te, a "nagy szaki", aki telehazudtad már a netet a csodás gépeidről, aki számolatlanul sokkal jobban ért mindenhez, ezt biztos elfelejtetted. Tehát láthatnánk ebből valamit? Vagy ez is csak a hazugságaidat szaporítja?
"Van és volt is McCulloch, de soha nem csalódtam bennük. Volt és van -még féláron sem tudom elpasszolni- Fuxtec is és sajnos Hecht is, mert halgattam az itt olvasottakra." - tehát????
Tudod mit? amilyen Hechted van, én megveszem féláron ? No? Lesz üzlet???
Vagy csak idejársz merő irigységből beszólogatni, olyanoknak, akiket irigyelsz ? ;-)
Tudod, egy egy elütés, vagy betű kihagyása gépelés közben nem ugyanaz, mint a ba-be, vagy ban-ben felcserélése egy mondat, mondanivaló megszerkesztésénél!
Előbbi bárkivel előfordulhat, míg utóbbi csak olyanoknál, akik egy bizonyos szellemi/intelligencia szint alatt állnak, bizonyítván ezt azzal is, hogy még ebből is párhuzamot próbálnak vonni, elmismásolva tudatlanságukat!
Én nem leszollak, csak tudom, hogy miről beszélek. De úgy szooopatod le magad, ahogy akarod. És, hogy miért vesznek külföldi használt lomokat (van jó is), mert elhiszi, hogy a 15 éves A6 Audiban, 80.000km van, a szervizkonyveben minden pecsét egyforma és minden aláírás, már ha van, Ja és vidéki orvos használta. Mert ezt mondja a török kereskedő nemi. Én meg azt mondom, hogy mert BIRKA.
vegyél egy jó Strauss kaszat és remelem, eszedbe jutnak a szavaim, a 40 fokos tűző napon, amikor kaszálni próbálsz vele, de nem megy!
valóban valami nála nem kerek.Egy ha az felénk,és másfelé is még mindig 10.000,négyzet méter,oda milyen árat lehet mondani,most,pláne,hogy hepehupás a talaj,én személy szerint a Fuxtec áráért mennék bele,most,hogy akár másfél méteres vad gaz is lehet benne.Gondolom Te is.
Megnézném én azt a 2x2 órát is 4.000nm-en. Tavaly meg idén is, nem hiszem, hogy elég 2x vágni, főleg ennyi esső után. Egy kínai gépnek meg egyenesen fatal error!
Nos látom nem lesz döntés pedig mindenki segíteni akar! A helyet nem mondom ki szerintem nem oda találni akarok hanem egy fűkaszát venni ami ár/érték arány szerint bevállalható! Sajnos ilyen nincs erre már rájöttem!
Nem szeretnénk művelni sem másnak kiadni hogy gyaluja le meg szántsa fel meg mit tudom én miket írtatok mi magunk akarjuk megoldani! Nem vagyok paraszt " pedig lennék teljes szívből tisztelem őket " de lehet még eljön az az idő is.
Azt is észre vettem manapság mindenki 100 ezer forintos gépet vesz aminek teljesen örülök hisz zajlik a gazdaság és mindenkinek hatalmas földön művel. Ezért mindenkinek de tényleg mindenkinek nagyon szépen köszönöm a válaszát egy értelmes ajánlatot kaptam utána járok és meglátjuk!
Már hogyne lenne kasza egy 300fös faluban....meg más gép is
Itt irja
Amiket leírtál mind átmatekoztuk mi is! Na de 300-an laknak a faluban és ezt kihasználva olyan árakat mondanak hogy én mint kis városban élő csak nézek!
2300 nm a telkem. Tavaly őszön, a soha nem művelt , ősgyepes területet kétszer megtárcsázták, szántották és kombinátorozták, ez volt 32.000 Ft. Most idén menne rá a markoló, hogy szintbe túrka és elsimítja, de a sok esső miatt nem lehet még... a gaz meg nő és, csak nő! A traktoros 70.000 Ft lesz még. Most annyi az előny, hogy gyenge friss fű van, ezt könnyebb vágni.
Értem én de ha éves szinten 2x2 órára kell akkor az szerintem 3. év nyarán fogom meghálálni. :D Addigra remélem el is fogom felejteni az egész fűkasza keresést! :D
Teljesen egyetértek,és a hangsúly az IDŐ-n van,ugyanis az csak fogy,abból nem lesz több csak mindig kevesebb,szerintem nem mindegy mivel töltöd el.Tizen pár éve a kaszát csak előveszem,megoldom a melót,elteszem és mehet a következő feladat,legyen az hobbi,szórakozás más munka,vagy család.
Ha így gondolod " pedig amit mondanak arra nem kell kasza " akkor arra a kérdésre mi a válaszod, hogy az emberek miért vesznek külföldről használt autót " szinte a 90%-ban mind szopó roller "?
Minek mikró hisz máshogy is meg lehet az ételt melegíteni?
Minek tévé olvasni lehet? Persze ezt sorolhatnám de míg nem ismered a helyzetet miért itélkedsz? :D
Építő jellegű segítséget kértem nem leszólást vagy értékelést!
Vagy most lesz az Aldiban 30-ért gép 3 év garival.Indul, vág, de gyengébb erőre.Damilfej egyből cserés azon,a hevedere is gagyibb. Viszont olcsó,Teszkós gépnél lényegesen minőségibb.
azert azt sosem fogom megérteni, hogy az emberek minek szooopatjak le magukat. Lehet sok idejük van, vagy szeretnek szivni.
azt látom, divat lett fukaszat venni és az emberek inkább megpróbálják maguknak megindokolni, hogy miért is kell a kasza. Pedig amit mondanak arra nem kell kasza. :-)
vegyel egy legalabb 40-45ccm kétütemű kaszat, 50 ezer környéken már nagyon jók vannak. És sok sikert és örömöt kivanok hozza. Jaaa, ha hosszú lenne a szára, akkor abból le tudsz vágni! :-)
Csodát nem akarok és köszönöm a válaszod! Kis pénzűekre is gondoltak azért szerintem hisz autó gyártok is és más termékeknél is gondolnak nem mindenkinek van több milliója csak elszórni! De a fuxtec már nem tudom ki ajánlotta lehet utána járok rendesen!
Amiket leírtál mind átmatekoztuk mi is! Na de 300-an laknak a faluban és ezt kihasználva olyan árakat mondanak hogy én mint kis városban élő csak nézek!
A lényeg 3 éven belül el szeretnénk adni a telket vagy földet vagy nem tudom én mi de a lényeg tényleg nagy! Nos ha elment azért van egy családi ház is apumnak ahová még mindig jó lenne " pár perces műveletre " és a párommal is szeretnénk egy házat venni ahol szintén akadna egy kis füvecske " szintén pár perces meló lenne " .
Azért írom mert egy olcsó géppel amit eddig nézegettem és még olvastam róluk, többségnek el volt 10 évig is! Szóval pár évig nagyobb használatra kéne utána csak házkörül!
Szinte biztos hogy a gyújtása a hibás ,hacsak nincs benne rossz gyújtó gyertya ,mert az is hasonlót produkál ! Javaslom az ellenőrzését ,ha az rendben akkor újra szervíz !
Ekkora keretből nem tudsz okos lenni,olyan nincs hogy olcsó is meg jó is,sajna ez van,csodák a fűkasza témában sincsenek.De ha mindenáron kaszálni akarsz akkor Fuxtec vagy Hecht,talán ezekkel kevesebb nyügöd lesz.
Én a helyedben elmennék egy Bauhausba (http://www.bauhaus.hu/gep-szerszam/kerti-gepek/fukasza.html) vagy más barkácsáruházba és kiválasztanám a számomra a legszimpatikusabb, legerősebb kaszát. Tudtommal a Bauhausban 5 év garancia van. Ha elromlik, vagy gond van vele, akkor lehet visszavinni, aztán elhozni egy másikat.
Tegnap épp kaszáltam egy területet a Fuxteccel, amikor megkért a szomszéd terület gazdája, hogy le kaszálnám-e az Ő területét is, mert Neki sajnos hetek óta szervizben van a stihlje javításon, a viking fűnyírója meg már nem bír a nagy gazzal. Hát kénytelen volta a "szar" kínaival kisegíteni. :)
Éppen az előbb írtam, hogy sajnos nem nagyon van rá ember meg nem is akarunk vele semmit kezdeni de szóltak hogy jó lenne ha legalább levágnánk! Azért ha megtartanánk hidd el amiket írtál mind megcsinálnánk de sajnos se időnk se türelmünk nincs rá! :(
Erre mi is gondoltunk de felesleges! Hidd el egyszerűbb fűkaszával 2 szer egy évben átmenni rajta " nem is kell egyszerre " és kész! Mamám tavaly hunt el és már előtte sem volt gondozva felesleges körök főleg abban a faluban!
4000 már egy vallalhatobb platz. De ha van a környéken egy traktoros, akkor le kell kalapácsos szarzuzoval turni, és elsimítani. Utána könnyebben nyitható kaszával és gazvagoval is. Vagy egy allatartoval beszelj, a szénaert cserébe lenyirja. Ha mindenképpen kaszálni akarsz, akkor se vegyél ilyen fos kaszakat.
Elnézést, elírtam vagyis nem tudtam mekkora területről van szó. Beszéltem ma apámmal és ő is csak nevetett azért ennyi nincs! :D
Amit írtál épp ezért nem tudunk választani. Nehéz ez a tény! :D A lényeg Magyarországon aki teheti drága fűkaszát veszi és nekik nincs gondjuk " Magyarország tényleg jobban teljesít! bocsi nem hagyhattam ki :D " !
Nos majd veszek egy olcsó valamit aztán lesz pár szerelő barátom! Azért köszi!
Szia! Nem tudtam de megkérdeztem mekkora területről van szó! Igazad van nem egy hektár jóval kevesebb 4000 nm plusz-mínusz! Ne haragudj. Csak mondtam valamit nem vagyok otthon a fölművelésben " sajnos " . A lényeg nagyon buckás szántóföld volt már 4-5 éve nincs művelve van benne minden ami szem szájnak ingere! :D Alternálóval próbálkoztunk már elég jó volt de a buckák miatt felejtős inkább eladtuk és fűkaszával a szomszéd mondta gyorsabb lenne a falúban sajnos nincs senkinek de látták mennyire lehet haladni. Ezért is van ez a fűkasza dilemma.
Alapvetően a durrogas a kipufogoban elégő (berobbano) üzemanyag jele. Több oka lehet. Elallitodott a gyújtás is, utogyujtasod van. Sokat kap és időnként az el nem égett üzemanyag kijut a kipuffba és az 1000 fokos kipufogógáz begyújtja. De valószínű a kondi csere is megoldja. Ez erzekeny a hőre.
Azzal se találkoztál, hogy vett gépeket árul, pedig igaz. Árultak SOLO fürészt MTD névvel, olaszt, Sőt a husi által birtokolt méltán szidott tajvani Jenn Fenget is. Ezek a kaszák biztosan kínaiak, rájuk kell nézni. Hogy a kínai kaszákakat szidják? Hát persze. Alapvetően olyanok, akik még csak képen láttak, meg a vásárban a kalaposnál. Van abból használható is. Mellesleg időnként a stihlesek a husit szidják, a husifanok meg a Stihlt. Aztán mindketten az oleot. :-))) Ez egy ilyen dolog.
Ha az egy hektárt egyszerre akarod levágni, akkor oda ember és gép kell. Felejtsd el az mtd kategóriát. Ez legelo, vagy milyen a talaj. Ilyen területre vegyél egy AS motors gazvagot.
Szevasztok adott egy Husqvarna 553RS fűkasza az a gond vele és nem olyan régen hozták vissza a szervízből hogy egy bizonyos idő után le áll lövöldözni mint egy vadász puska és utána le áll majd ha beinditjuk szépen dolgozik később ismét pukkadozás és megint le áll.Szerintetek mi lehet a baja én személy szerint tirisztorra gyanakszom.Köszönöm előre is a válaszokat!!
Szia! Tisztellek amiért ennyire kitartó tudsz lenni! A hozzászólásod mutatja mennyire értesz hozzá! Hidd el nem a pénz miatt nem vagyok csóró sőt elég jó módban élek de épp azért kerékpározok hogy ne kelljen feleslegesen pazarolnom az üzemanyagot " remélem ezt érted " ! Már írtam ha nem muszáj nem szeretnék több száz ezerért venni aztán csak nézegetni. Nálam fontosabb dolgok is vannak mint egy 200 ezres Stihl-t vagy husqvarnát vagy akár milyen drága fűkaszát vegyek aztán az utcán állva dicsekedjek, hogy én össze spóroltam rá milyen fasza gyerek vagyok! Ezért érdeklődök hátha van az olcsóbb kategóriában olyan amit éves szinten minimum 2 szer maximum 3-szor lenne használva 1 hektár terülten! Erre mondhatnád miért nem kérünk fel rá valakit én meg a következő kommentbe írnám mert nincs rá senki. Bízom benne a szép régi hagyományos eszközön kívül van más ötleted és írsz egy elfogatható válaszod! Előre is köszönöm! :D
Én is ilyennel kezdtem, csak én úgy elraktam hogy többé ne is lássam. A Macculloch gépekről még nem találtam nagyon rossz véleményeket, persze az sem a legolcsóbb.
Amire én akarom használni az kb.: 1 hektár és egy évben 2 szer! Most amiket néztem Amire mindenki mondj, hogy jobb mint az MTD azok a márkák mind jóval olcsóbb! Nos Ezért nehéz dönteni és természetesen amiről szó van az mamám után örökölt telekről van szó amit árulunk apámmal " Apám gerincsérve miatt nem is tudja használni " szóval ha el is lesz adva utána valószínű kis telken való szó szerinti szegély nyírásra! Remélem megérted miért akarok valami megbízható féle fűkaszát venni! :D
Haladok az Oleo-Mac 380T bejáratásával, eléggé szépen teszi a dolgát, azt kell mondanom. Nagyon szépen vág, pedig néha belekóstoltam 100-120 cm magas fűbe is /arra vigyáztam hogy ne erőlködjön/. az az érdekes hogy nem is igazán a vágáshoz kell a kakaó, hanem inkább a szecskázáshoz.
Most arra lettem figyelmes hogy az egyik damilszál úgymond eltűnt, valószínű hogy kifogyott /nem tudom mennyit csévélnek bele gyárilag, lehet én használtam el túl sokat/. Stihl damilt használhatok bele? Hasonló átmérőben persze. Nem csévéltem még soha, damilfejet sem bontottam meg, mennyire macerás egyébként?
A korábbi vezető földre-érintős vitához: most már látom hogy megy ez, a damiladagoló úgy működik mint egy letapogatófej, ha ráérez az ember nagyon szép egyenletes vágást lehet vele végezni. Igazság szerint nem is pontosan értem hogyan lehet anélkül vágni hogy az ember finoman húzná végig az adagolót a föld felszínén. :)
2000-ben vettem egy Einhell BG-BC 43 tipusú fűkaszát, ami a mai napig teszi a dolgát. 43 ccm 9000 fordulatú kihajtással. Nem volt olcsó, mert két akciós áruházi gépet is vehettem volna az árából. Persze összehasonlítani sem lehet a komoly gépekkel. De hobbi szinten jól teszi a dolgát. 4200 négyzetméteres szőlő, gyümölcsös, valamint egy dupla telek végén lévő csatorna és az úti árok a feladata.
Vegyél egy picit drágább, futottak még gépet.Lehetőleg 42 ccm felettit. Az a kínai vérvonal nem annyira rossz, csak oda kell figyelni rá.
Amire te akarod használni, azt. barmelyik kasza tudja. De nem mindegy, hogy. Úgy hogy elő eszed, kaszalsz, majd elteszed, két hét múlva eloveszed. Vagy eloveszed, nem indul (a kuurva anyját), nehezen beindul, felet lekaszalod, leall, megint a kuuurva anyját, nincs kész a meló, elteszed, felgyújtói. Majd elmész venni egy rendes kaszat, drágábban és jön az első verzió.
Igen ezeket én is megtaláltam de a fórumon mindenki Kínai szarnak nevezi meg hogy totál szar! Ezt el is fogadom nincs is baj de utána olvasáskor sehol nem találkoztam azzal hogy ez konkrétan Kínában gyártanák! Meg azért is kérdezem milyen fűkaszát érdemes venni mert eddig kinézet gépekre " AL-KO, MTD, Hecht stb... gépre csak rosszat olvasok mindegy melyik típust nézem! Akkor kérdem én újból, a kis pénzű embereknek milyen gépet ajánlanak akik nem dolgoznak napi 3-6 órán keresztül minden nap a fűkaszával? Vagy ennyi csak százezres tartomány felett szabad vásárolni és az olcsó szarokat teljesen el kell felejteni? Tanácstalan vagyok! A husqvarnánál kérdeztem mit ajánl AL-KO vagy MTD " persze elmondtam mire és mennyit lesz használva" ? A válasz MTD volt azon belül a BC 52 vagy BC 33! Itt a fórumon csak rosszat olvasok és tanácstalan vagyok teljesen!
Sajnos nem Kínában gyártják. Eredetileg amerikai cégként indult. Később sok sok céget felvásárolt. Az alábbi történeti visszatekintés szerint Európában, német, francia, osztrák, lengyel, magyar stb. gyártási hellyel. Szinte visszakövethetetlen gyártási hellyel.
Sziasztok! Bocsi, hogy hülyeségeket írok de többszöri utána olvasása után sem találtam olyat, hogy az MTD az Kínában gyártanák! Tudnátok küldeni olyan oldalt ami ezt bizonyítja? Esetleg milyen fűkaszát érdemes manapság venni éves szinten 2 szeri használatra körülbelül 2x2 órára? Természetesen Stihl, Husqvarna kivételével?
"Egyébként egy-két apróságot leszámítva a gép teljesen ugyan az mint a különböző matricákkal ellátott Kínai fűkaszák: Pl. Demon, Straus, Gardenfield, Einhell, Al-KO BC, stb..."
Hát nem tudom, ennek a motornak a kuplungházi része elég furán néz ki.
Egyébként én kb. 2 hete vettem a jófogáson egy vadi új (benzint, olajat még nem látott) 4 ütemű fűkasza motort (komplett csapágyazott kuplungházzal) szállítással, utánvétellel együtt potom 21.500,-Ft-ért. Most ott figyel a garázsban egy polcon. Azért mertem megvenni, mert kb 5 évvel ezelőtt vettem már egy tök ugyan ilyent egy aligai Kft-ben 29.990,-Ft-ért, ami azóta is köszöni jól van, teszi a dolgát. Ezt a motort egy MTD790-es szárra szereltem fel és kiválóan működik.
Hogy ezek a motorok milyen gyártmányúak, arról fogalmam sincs, de sokkal erősebb, mint az MTD négyüteműje. A motor burkolata sárga színű, és többek között "MTD"-s matrica is van rajta, de a neten semmilyen infót, vagy képet nem találtam róla és az MTD-nek sincs ilyen motorja - legalábbis a katalógusban nem találtam. A koma, akitől vettem az új motort, egy Honda GX-es dobozban küldte el nekem, amit valahol távol-keleten (talán Indonéziában), de nem Kínában gyártottak. Talán a Honda GX31-re hajaz, de ennek más a kuplungháza.
A Jófogáson egyébként lehet találni 4 ütemű fűkasza motort, pl. ezt:
Sziasztok! Szoktam olvasgatni a hsz-eket, érdekelnek a tapasztalt kollégák érverései pró és kontra. A jó pap is holtig tanul...Ezek a linkek nagyon jó információkat tartalmaznak. Az este éjfélig olvasgattam őket. Köszönöm is hogy megosztottad. Meg is szált az ihlet elő is kaptam a ( még decemberben vásárolt) Vadi új Grass- pro Kínai fűkaszámat, hogy üzembe helyezzem. ( amíg friss az infó). Mindent a leírás alapján csináltam és láss csodát a gyújtás ráadása után a 2. rántásra be is indult és szépen ketyegett. Kicsit hagytam melegedni és akkor jött a fekete leves. Megpróbáltam egy kicsit dolgoztatni de a szöghajtás házából olyan szörnyű visítás hallatszott mintha mindjárt szétakarna szakadni. Mintha a fogaskerekeknél nem mindenütt lenne meg a megfelelő foghézag. Azonnal leállítottam, levettem a fejet de semmit nem tapasztaltam. Szépen könnyen forog, zsír is van benne, még cseppentettem bele pár csepp olajat is, még is visít. Kb 1/3 tanknyi benzint megitattam vele 3-4 szeri pihentetéssel, mindig pöcre indul, ( úgy látom étvágya az van), de a visítás nem javult. Azt írják róla hogy " hajlékony tengely": Hát ha arra a majdnem 2 méter hosszú tömör vasrúdra gondoltak, amit egy kis olajjal vagy zsírral megkenve egy perselyben 7000 fordulattal pörgetünk, hát nem egy szívderítő látvány. Rázza is a fejét mint a ló amikor nem tetszik neki valami. Van egy kis MTD fűkaszám is 4 ütemű ( a görbe nyakú) de az ehhez képest egy " shaf houzen" bocs ha rosszul írtam. Pedig árban nem sok különbség volt. Ha van még valaki akire rá tudtak tukmálni egy ilyen vackot, vagy esetleg hasonló hibával találkozott kérem írja meg tapasztalatait! Előre is köszönöm Üdv: ksanyi.
Erre én is gondoltam,csak attól tartok, hogy úgy brutál lesz a hangja, ezért akartam normál kipufogót(már amennyiben létezik hozzá olyan).Köszönöm a választ!
Ez az első Briggs motoros gépem, úgyhogy van mit tanulni a témában.
Azzal már meg vagyok, h oldalra nem szabad dönteni, se jobbra se balra, mert akkor vagy a kipu vagy a légszűrő folyik tele olajjal...... ha meg kell dönteni, akkor hátra (a gyertyával ellentétes oldal irányába) döntöm csak.
Egyébként egy SABO aluházas önjárós fűnyírón van a Briggs blokk.
A késnél van a "kuplung", két kopó tárcsa szorítja össze a kést. van a kés felett egy légkerék, no meg persze a kés is kavarja a szelet rendesen, nagyon szép szabályosan pakolja tele a fűgyűjtő kosarat.
Pár apróságot kellett rendbetennem rajra, már szépen dolgozik.
Munka előtt beindítom, egy fülre-érzésre még szép, túlzottan rázkódásmentes, minimális fordulatszámra visszaveszem a fordulatot, pötyög vagy 1-2 percet így, melegszik kicsit, utána kezdek csak bele a melóba. Gondolom a 4T örül neki ha picit be van melegítve a terhelés előtt. Vagy ezt nem jól teszem? Felesleges?
Írod h vizesedhet a légszűrő..... kösz a tippet, beszerzek párat, legyen itthon tartalékba! ;-))
Még egy kérdés: az önjárást biztosító kis "difijét" hogy kell gondozni?
Olaj van ezekben vagy csak zsír?
Érdemes ezeket szétszedni, újra kenni vagy sz*rjam le 'oszt jól van az nem kell vele foglalkozni?
Technika kialakul majd, bele lehet jönni.Úgy kaszálj, hogy kényelmes legyen a derekadnak.Még egy észrevétel. Ha levágsz egy sávot, a következőt érdemesebb jobb oldalról fojtatni, így nem az álló fűre dobja a füvet a kaszád.Talán átláthatóbb ha az egyik oldal tiszta. Ha söpörni kell utána, akkor mindig befele dobatjuk, persze ha valaki szereti a seprűt használni, akkor kifele! :-)Szerintem!
Ez a blokk - amivel kapcsolatban kérdeztem- még nem füstöl, még nem eszi az olajat..... remélem működni fog még vagy 200-300 üzemórát. Ha elmegy még ennyit, akkor maximálisan elégedett leszek vele. Qva jó áron sikerült vennem a komplett gépet, azt a pár forintot meg fogja szolgálni ha ledolgozza 200-300 órát.
Valaki említette itt korábban, h a 3,5le-s Briggs-ek gyenge pontja a gyatra légszűrés. Konkrétan ezen a blokkon amit vettem, egy tenyérnyitől kicsit nagyobb papír légszűrő van.... ez szerintem nem tűnik rossz légszűrésnek! ;-)
Benéztem a facebookra tájékozódni.. sok jót tudtam meg a strausz kaszákról. Volt kevés ellenkező vélemény is. Két éve majdnem vettem ( szép szinesek voltak,s a teljesítmény is jónak tűnt) de a szomszéd megelőzött. :)
135R-hez nem tudja valaki,hogy hagyományos (nem katalizátoros) kipufogót hol lehet beszerezni? Mert szerintem a katalizátoros kipufogó csak egy "úri huncutság", ráadásul igen jól folytja a motort , a hőtorlódásról már nem is beszélve.Előre is köszöntem!
Kösz a tanácsokat. Tegnap egy félóráig csak állítgattam a hevedert.éreztem én, hogy a csattjának nem a nyakam alatt kellene lenni. :) No meg a hónom alatt volt a kasza, igaz 166 cm vagyok,pontosabban voltam, :) most már szerintem csak vagy 164 cm :((
,,Kérjük, válaszoljon erre a levélre, ha bármilyen kérdése van."
Ez alapján úgy gondoltam, elolvassák, válaszolnak. A ,,probléma" sem olyan égető igazából, hogy telefonálgassak miatta. Jeleztem nekik, hogy egyelőre magával az áruval elégedett vagyok, de amúgysérülten érkezett a csomag (lyukas dobozban), és mivel itt az indexen jókat olvastam róluk, nem gondolom, hogy így adták fel, úgyhogy valószínűleg a szállítás során sérült.
Ha én árulok valamit, és nekem írnak ilyen visszajelzést, minimum reagálok rá, hogy köszi, hogy szóltál, és nem, nem volt sérült feladáskor. Aztán x ilyen visszajelzés után elgondolkodok rajta, hogy talán futárszolgálatot kellene váltani.
Vagy, hogy ezer bocs, lyukasan adtuk fel a dobozt, de megnéztük előtte, ne aggódj, az áru sértetlen.
Valami ilyesmi.
És ha már éppen szóba kerültek a webáruházak, gondoltam megkérdezem, hogy másoknak is ilyen tapasztalata van-e.
Igen kicsit előre dőlsz.A hevedert úgy állítsd be,hogy a beakasztóhorog a medence felső vonalától kb:20,cm-re legyen a kaszán a beakasztószem,akkor jó,ha a damilfej a talajra párhuzamosan áll.A hevedert a derekadon vidd kicsit lejjebb.A felkar legyen párhuzamos a felsőtesttel,könyökben enyhén hajítva,a markolatot úgy,hogy a csukló egyenes legyen.Kevesebb mozgással a karjaiddal irányítsd,törzsből,ne mozog annyit.Talán érthető voltam,így fáradtan este.A lényeg:gyakorlat teszi a mestert.
A technika is számít, de a gép új, lehet nem épp normálon van a karbija ,hanem dúsabb nem rossz az még egy új géptől ! Én úgy láttam egy kicsit olyan mereven kaszálsz ,és előre dőlve ,ez nem olyan jó testhelyzet ,a gép beakasztása is túl hátul van ! Én előre vinném a beakasztást és a kormányon meg hátrább állítanék ,igy egy kissé előredől majd a kaszafej is és más szögben érinti a füvet ,közelebb a tövéhez ott merevebb a fűszál és jobban elfogja hordani ,de a gázt azt állandóan húzzad legalább háromnegyed gázig ,hogy a fejnek legyen fordulata is ! Ezt a fűfeltekerést akkor szokta csinálni ha lassú fej fordulata ,vagy túl nagyot fogatsz vele ! Ez is olyasmi mint a normál kasza, azzal sem hasítasz egyszerre 25cm-t, hanem csak amennyit le tud a penge egy lendítésre vágni !
Igen egy profi kamerával jobb felvételt tudtam volna produkálni de szerintem így is halljátok a lényeget. No majd kiderül, hogy mi is van ezzel a masinával.
Itt nagyon sok elméleti Kaszás van, aki mindenkitől jobban kaszál. Úgy kaszalj, hogy a lehető legszelesebbet húzd, de kényelmes legyen, az egész mozgás egy ritmusos dinamikus mozgasnak kell lenni. De majd gyakorolsz és kialakul a saját stílusod. Van egy kollegám, úgy mozog, mint a higany, de talán a legjobb kaszasom. Tehát nem mindig a látszat számít.
Van hogy feltekert a füvet, de ki kell szedni, mert fogja a fejet, ha nem szeded ki a súrlódási hó miatt a damilfejet is képes meg olvasztani a felületen.
Azt kihagytam hogy tekerjetke bele mert nem a legjobban sikerult a felvetel mert rogiztet helyeztbol volt igy nem mindig vagyok rajta
a masik kerdesem pedig 9 meter szeles es 19 hosszu teruleten 700 ml benzin ment el ez nem tul sok? (be se tudtam fejezni emiatt mert nem vittem tartalekba benzint )
vagy ez azert is van mert nem a legjobb meg a tekhnikam?
Jelenleg is javítok gépeket (komolyabbakat is) azzal nincs gondom. Esetleges alkatrészárak érinthetnek kellemetlenül. Az igaz,hogy nagy lutri ha a futár hozza s előtte nem hallottam.
Ha jól hallom, akkor gázadásra erősödik a hang, de így telefonon nem egy hifi élmény. Els körben kuplungnal tippelnem vmi elszabaduló valamire. De ez így nehéz, mivel garis ne szed szét, vidd vissza.
Használtat akkor vegyél ha ismered a gépet és előéletét vagy értesz hozzá. Vagy vigyél olyat aki ért hozzá. Nagy a szórás állapot szerint. Az alkatrész meg a szerelő drága.
Köszi a 4-MIx infokat mindenkinek, ezeket a kaszákat kiveszem a lehetőségek közül :) Sajnos a gyári marketingdumákon kívul nem sok kézzelfoghatót lehet guglizni.
Normális esetben azt hivatott szolgálni, hogy megvédje a fogyasztót a selejttől. Vagyis ha lepottyan a gyártósorról egy hibás darab és az használat közben derül ki akkor kártalanítsák a vevőt. Erre bőven sok a 12 hónap.
Tegnap egy kicsit felcsesztem magam így nem biztos, hogy helytálló volt a mély kopogós információ. Egy percre beindítottam ismét ezt a csudálatos Hecht 152BTS-t, hogy megmutathassam mi a probléma, de holnap mindenképpen viszem Győrbe szervizbe.
Kíváncsi vagyok a szerviz hozzáállására, mert hiba előfordulhat ezeknél a tömegtermékeknél, az a nem mindegy, hogy miként orvosolják.
Egyébként maximum 4 üzemóra lehet benne, április 21-én vásároltam és egy halk csörgést az első pillatattól hallottam, amit a kipufogó alatti szigetelőlemeznek tudtam be, de az utolsó üzemórában ez a zaj egyre erősödött és már füldugón keresztül is nagyon idegtépő lett így be is szüntettem a működtetést, mert laikusként is abnormálisnak ítélem a helyzetet.
Majd aztán természetesen tájékoztatlak benneteket a fejleményekről.
Szerelő,stb vagyok. Érdekes ez az olajozási téma. Nyolcvan évvel ezelőtt ez elfogadott volt... DE!? Milyen motorszerkezet az,ami most 25%-os keverékolajzást kíván? Szerintem itt már illene gyanakodni.
Hát, ha mindenkinek olyan állapotban volt a kézhez kapott áru csomagolása mint nekem, akkor igazából nem is csodálkozok. Meg ha annyira válaszolgattak, mint nekem (semennyire).
Ez szintelen színű ,a kinai motorfűrész tank bevezető gumját mikor megette a benzin ezzel tömítettem úgy ahogy volt azt a porladó gumit megfogta ,többet nem folyt !
Így van ! A solohoz kellett volna alkatrész azért mentem oda ,és az volt kiírva a bolt megszűnt ! Az apja idejében remekül működött minden ,ha vissza jönne hát elcsodálkozna mi lett a boltjából !