Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
,a szerviz és az alkatrészek elérhetősége lenne a fő cél (pl. ha télen adja meg a kazán magát,mint a jelenlegi kazánunk is,akkor legyen aki javítja és ne kelljen alkatrészre várni heteket).
A szervizt ugy tudod belőni, hogy megnézed, hány van a közeledben..legalább 2 egymástól független szerviz az ajánlott. Aztán utánanézel, hogy legalább az egyik hajlandó kijönni -e karácsonykor..akkor pukkannak el a legszívesebben :(
Alkatrész az meglátásom szerint nincsen nagyon...kicsi ország, kicsi helyi raktárkészlet. Immergas 24kW-oshoz nincsen váltószelep,de azt mondta a szerelő, hogy SD-hez meg pld. ventillátor sincs. Botrány. szóval ez a rész lutri.
Pontosan úgy. Volt nála, a táskájában... ott is maradt miután mutatta, hogy neki olyan van. Csak a tekerő gombokkal operált.
1. É szonda SE-n.
2. Szóhasználat... Természetesen gyárilag a róvidzár a helyén, azzal üzemelte be. Megegyeztünk, hogy annak helyére teszem az ON-Off-ot (nem volt előkészítve -elemes, mivel arra számítottam, hogy a KX-et köti be.. de nem ismerte a kezelését) (Van villamossági képzettségem (is), gyakorlatom, eszközeim)
3. Nem beüzemelés előtt.
4. Mivel a telepítőknek, karbantartóknak füzetkét átolvasva láttam hogy oC értéket nem változtatta, az ajánlás pedig 20 helyett 10, azt beállítottam.
Konkluzio.
Ez egy fasza kazán, szerintem is.
A gyári beállitott paraméterekkel megy, kivéve az előremenő vízhőfokot amit a beüzemelő 53 fokra állított, és az emlitett oC. Slussz, más nincs változtatva. A füstgáz ellenőrzését megtette, kinyomtatta, víz PH-t, keménységet mért. Illetve a EP-t, FI relé, szűrők (gáz, víz) meglétét, gázflexi keresztmetszetét, kondenzvíz elvezetését, kéménycsövet ellenőrizte. Papírozás megtörtént. Azóta néztem PH-t, 8.
No, ettől kezdve vagyok kíváncsi a 42 paraméterre, ha már egy valag pénzt kiadtam, hogy egy igazán jó kazánka duruzsoljon - már ha lesz gáz továbbiakban is. Még valami, ami fontos. Csak fűtő, HMV nélkül.
Ui. Azt hiszem, befejezem itt, nehogy rossz irányt vegyen esetleges félreértések nyomán a diskurzus. Nehogy az legyen a lecsapódó hogy na, ez a kazán is olyan mint a többi, vagy persze.. felelőtlen belekontárkodás, aztán ... Csak egy nyomorult termosztát lelkivilágára lettem volna kíváncsi.
igen,olvastam ezt a hsz-t,de különösebben nem vagyok otthon a kondenzációs kazánok terén (sosem volt még,csak sima on-off kazánom) és lövésem sincs,hogy ezeken belül a márkákon belül melyik típus lenne a számomra ideális a fenti feltételek mellett.főleg az élettartam,a szerviz és az alkatrészek elérhetősége lenne a fő cél (pl. ha télen adja meg a kazán magát,mint a jelenlegi kazánunk is,akkor legyen aki javítja és ne kelljen alkatrészre várni heteket).
na meg az is szempont lenne,hogy a jelenlegi kazánnal megegyező teljesítményű legyen,hogy gyorsabb és egyszerűbb legyen a csere.
köszönöm szépen előre is,ha ebben tudnál segíteni! :-)
jelenleg melyik most az ajánlott kazán?lehet cserére kerülne a sor,és jó lenne ha lenne valami fogalmam róla és nem sóznának rám valami olyat,amivel később szívni fogok.400k lenne a plafon,vagy alatta,turbós saunier duval semiát váltana,a ház ~86nm,csak mezei acélradiátorok vannak,nincs padlófűtés,kellene a jó szervízhálózat (nyíregyháza),alkatrészek könnyű elérhetősége (lehetőleg nem egy havi fizetésért),erről menne a meleg víz is.nem ártana,ha alapból lenne neki olyan termosztát,amit appról lehet kezelni akár távolról is,vagy viszonylag olcsóért lehet hozzá ilyet kapni. hirtelen ennyi jutott az eszembe,ha kellene még valami infó az ajánláshoz,akkor szóljatok és megírom,ha tudom :-)
Pont olyan amiről beszélsz: Van egy monstrum 35kw-os kazántestűnk ALSI ötvözetből,mátrix égővel,
20 kw-ra visszaszabályozott égő ,hatalmas kazántest....jobb lett a hatásfok,(rosszabb lett a min telj.)
4kw a minje,(ami akár 3kw is lehet,ha sikerűlt rövid kéményt építenűnk) De ha a 4-et vesszűk alapúl az is jobb mint a Bosché .Bár azt sosem fogom megérteni,hogy a Bosch konszernhez tartozó Buderus 15 évvel ezelőtt levitte a WB 5 hőcserélőjű 35 kw-os kazánja minjét 4 kw-ra ,akkor a Bosch miért árulja most ugyanazon kazánt 5 kw feletti minnel...
Fogalmam sincs mennyi most bármelyik Unical....kérjé árajánlatot Homortól,...Én még bevásároltam 2020 elején a bolondokháza árak előtt,amikor még csak 280 e volt pl egy Kon m.
Azt írtad korábban: Remco volt nála...most meg :A Remco rá se volt kötve Az elsőből azt hiszem joggal feltételeztem,hogy azért írtad ,hogy Remco volt nála ,mert azt rákötötte és azzal programozott...42 db szervíz paramétert tudsz vele "finomhangolni" az adott helyszíni rendszert illetően...Ha ez nem történt meg akkor a Te kazánod nincs rendesen beüzemelve....
Csak a poén kedvéért: ilyen alapon írhattad volna azt is ,hogy volt nála kocsikulcs, pótkerék,tízórai.....stb..mert ugye ezeket sem használta nálad de volt nála.
Na ezt sem értem:Csak az északi lett bekötve, ill. rövidzár a TA2-re. Az ON-OFF üzeműt már én kötöttem be.
1.Remélem az északi szonda az SE pontra lett kötve.
2.Rövidzár a TA2 -re.Ez az áthidalás gyárilag benne van .pont az a lényeg ,hogy ezt nem bekötni kell,hanem eltávolítani.Ha On/Off termosztátot kötsz be akkor azért,mert ennek a helyére kötöd be. Ha meg a Kx easyt kötöd be a TA1/OT pontra akkor meg azért.(most abba azt hiszem ne menjünk bele,hogy akár egyszerre is lehet bekötve a kettő,azaz az on/off és az Ot is ,mert a kazán képes kezelni egyszerre a kettőt is,ráadásúl úgy ,hogy időjáráskövető rendszer van az eltérő előremenő vízhőmérsékletű fűtési zónákban is egyszerre)
3.Azt sem értem,hogy miért Te kötötted be az on/off termosztátot...az a beüzemelő dolga...sőt ha rákötöd pl beüzemelés előtt Te magad akkor az garanciavesztéssel járhat.
Én inkább a memóriának nevezem, legyen az ROM vagy EPROM. A RAM ugye felejt :) . Az "agy".., nekem valami magasabb rendű. -kivéve a "kerékagy" :). Ezeknek a bináris kacatoknak az utasításvégrehajtóját ha megszemélyesíteni szeretném inkább professzornak említem. Azok között is van előre definiált algoritmus szerint múködő egyed :)
Azért nem lett túlragozva. A Remco rá se volt kötve csak a két tekerővel operált. KX pedig ujdonság volt, úgyhogy mellőzte azt is. Csak az északi lett bekötve, ill. rövidzár a TA2-re. Az ON-OFF üzeműt már én kötöttem be. Eddig öröm, boldogság, jól működik így is. A KX-et persze beüzemelném ha már megvan.
Ehhez jó lenne többet tudni róla. Már ha nem hétpecsétes titkokat rejt. Előbb-utóbb persze meglesz.
Ezt a dátum, idő-intervallumok, helyiség hőfok igényt, hőfokmódosítás következő intervallumig, party, szabadság, köv. beavatkozásig tudja az on-dff vezérlő is. Mondjuk nem lehet kalibrálni a hőmérőt, + - 0,5 fok a mérési/kapcsolási pontosság.
Igen rájöttem ,hogy a két nick név ugyanazt takarja:-))
Nem nagyon értelek,hogy miért akarod felprogramozni kazán nélkűl....az mire jó? egyébként nem lehetséges amit írsz.
Egyáltalán mit értesz a felprogramozás alatt? A dátum /idő beállítást? És a napszakonkénti hőfok igény beállítást?
Az az érzésem nem nagyon érted: A beűzemelőd beállította a kazán paramétereit a nála lévő Remco-val....ezt a beállításokat a kazán agya tárolta...ha ráteszed a Kx easy t akkor azon meg fog jelenni a kazán agya által tárolt paraméterek sokasága ,pont ugyanaz amit a Remcon beállított a szervizesed.
Max a "user" szinten tudsz állítgatni pl időt ,dátumot, fűtés-hőfok igényt (pl este 18-22 között hány fok legyen)
Nagyjából értem amit írsz. Jelenleg is a földszinti nagyszoba/nappaliban van a termosztát, teljesen nyitott termofej mellett. A probléma az, hogy ez a legmelegebb helyiség, Az emeleti két szobában 1-1,5 fokkal hidegebb van, szintén nyitott termofej mellett. Ha 60 fokra feltolom az előremenőt, akkor még gyorsabban eléri a beálított hőmérsékletet a szoba, az on/off termosztát meg lelövi a kazánt. Tehát régebben is ezt tapasztaltam, mikor 67 fok volt az előremenő, onnan meg kezdődött a ki-be kapcsolgatás.
Tudom, hogy vacak a hőeloszlás a lakasban, ezt kellene valahogy kilegóznom, egyenletesebbé tennem.
A fűtési görbe beállításához kell a meredekségi paraméter, a min/max előremenő hőfok és egy eltolási érték (ami függőlegesen tol el), azért ezeket minden kazán tudni szokta.
A külső hőmérséklet érzékelő mindenképpen hasznos lenne, bár az, hogy 67°C az előremenő, nekem abból az jön le, hogy nem veszi figyelembe.
Berakod a termosztátot a legnagyobb szobába és ott teljesen kinyitod a termofejet a radiátoron.
A másik két szobában meg szabályoz a termofej a többi helyen teljesen nyitva a raditátorok.
Az előremenő legyen 65 fok és kész.
A termosztátot annyira állítod ami kellemes és férjél bele az 1730 m3 kedvezményes gázba.
Amennyiben a nagyszoba nem háló szoba éjszakára le lehet venni termosztátot 19-18 fokra, akár 17-re is.
Nálam a konyha és előszoba 20 fokon van.
A lakószobák éjjel 21 fokon, este-reggel 21,5 fokon vannak.
Azt kell megnézni, hogy a két kis szobában, ha teljesen elzárod a radiátorokat, akkor meddig lehet levinni az előremenőt. Tehát például 60 fokot tudja-e tartani a kazán és nem emelkedik-e az előremenő hőmérséklete, így lehet meghatározni a minimális előremenő víz hőmérsékletét.
Tehát, addig kell emelni, amig a kazán tudja tartani. Tehát beállítod 60 fokra és az előremenő 61-62-63 fok, akkor emelni kell az előremenőt. 65 fok valószínűleg jó lesz.
Na, ezért jó, hogy az ember itt kérdez, mert ezeket nekem pl. nem magyarázta el se a szaki, se senki. Konvektoros lakásból költöztünk, ott nem ezek a problémák merültnek fel. :)
Azt sem tudom, hogy a termosztátot hová lenne érdemes raknom, és mire lekapcsolási hőmérsékletre állítsam. Feljebb fogom tolni a fűtési görbét és a termofejeken igazítok majd, meglátom hogyan alakul a kazánműködés és a gázfogyasztás.
Amúgy a 3db termofejes radiátor van 3 szobában (ebből az egyik a nappali funkcióját is ellátja. Ezen kívül nem termofejes van az előszobában, egy a konyhában (ezek elég hűvös helyiségek), 1-1db törölközőszárítós a két kis fürdőben, ezek mind teljesen nyitva vannak.
Egy dologra kell figyelni nagyon, mégpedig, hogy a kazán min. teljesítményt mindig le tudja adni. A szervizes véleményezhette, hogy magas a kazán min. teljesítménye a lakás nagyságához képest és amikor a termofejek a radiátorokon lezárnak, akkor is tudja leadni a min. teljesítményt, mert különben a kazán sokat fog ki-be kapcsolgatni. Ezért állította be 67 fokra.
Egyébként, hány radiátor van nyitva állandóan, amiken nincs temofej vagy teljesen nyitva vannak.
25-80 °C lehet az előremenő hőmérsékletet állítani, ha nincs külső hőmérséklet érzékelő csatlakoztatva. ha van akkor az alapértelmezett meredekségű fűtési görbét tudom úgymond "jobbra-balra" eltolni. Minden más paramétert csak szerviz modulon vagy a saját BUS rendszerű termosztátján tudnám állítani, kazánon csak ennyit (illetve a másik tekerőn a HMV hőmérsékletet és kaput.
Teljesen jól fel tudom fűteni a lakást, az nem gond, de pl. ha nincs ott kinn annyira hideg, akkor túlságosan elvesz az előremenő hőmérsékletből, nem elégséges a fűtés. de hidegben előfordul, hogy "túllendül" a felfűtés, onnan meg ki-be kapcsolgatja a "buta" termosztát a kazánt, ami lehet, hogy annak sem egészséges.
Azért érdekelne, hogy van-e magoldás a saját drága termosztáton kívül más eszközzel, hogy ne csak a külső szenzor alapján, hanem a belső kívánt hőmérsékletet figyelembe véve moduláljon az eszköz?
Lehet, hogy teljesen ostobaságokat beszélek, de sajnos olyan mifelénk a kazános szakember választék, hogy úgy gondolom, jobban járok, ha magam járok utána néhány dolognak, főleg most, hogy nem ártana takarékoskodni sem.
(pl. aki beüzemelte a kazánt, beállította az előremenőt 67 °C-re, és azt mondta ez így jó lesz mindig.... én ezt nem így gondolom.)
A lakás 2 szintes, összesen 80nm, egyelőre nem túl jó szigetelt, sajnos erre ebben az évben nem is kerül sor. Laikus vagyok a témában, de igyekszek utánajárni a dolgoknak.
A szerelő annó csak a termosztátot hozta, a külső hőmérséklet szenzort én szereltem fel. Ezzel az adott meredekségű (1,5x) fűtési görbét tudom tologatni a hőmérséklet beállítás helyett most a kazánon. Ahogy olvastam, a a meredekséget (felfűtési sebességet?) csak a Baxi termosztáton vagy szerviz modulon keresztül lehet hangolni. Jelenleg beállítástól függően lassan, vagy gyorsabban eléri a termosztáton beállított értéket, onnan ki-be kapcsolgatja, ahogy visszaesik a hőmérséklet.
Van egy Baxi Prime 24 kombi kazánom, amihez jelenleg egy külső hőmérséklet szenzor és egy egyszerű Computherm ON/OFF termosztát csatlakozik, ami sok olvasgatás után, laikusként is úgy tűnik nem egy jó kombináció. Nem is érzem túl komfortosnak a lakás fűtését.
A fellelhető információk alapján képtelen vagyok megtudni, hogy tudja-e az OpenTherm protokollt, vagy csak az R-BUS-on csatlakozó BAXI Mago termosztáttal hajlandó együttműködni, ami nem olcsó, de úgy tűnik ezzel lehet a kihasználni a kazán „képességeit”
Érdemes beruházni rá? Esetleg tudtok alternatív (nem ON/OFF) vezérlést ehhez a kazán típushoz?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Összeollóztam a gépkönyvben találtakat, egyik fejezetben megemlíti az R-Bus mellett az OT-t is, de utána már csak R-Bus, On-Off-ról beszél.
Bocs, de hogy ne legyen nagyobb kavar, S51es= Kigyobőr..
(Egy futball nézetkülönbség miatt kirúgtak a Juve topicból, nem lehetett annyiban hagyni, csúnya de létrehoztam a másikat. Azt használom focira, de néha úgy marad a bejelentkezés. Sorry)
Egyszerűsített készülékcsere egyik feltétele, hogy az új készülék hőterhelése nem lehet nagyobb a réginél!
Nem összekeverendő a névleges hőteljesítménnyel!
Hőterhelés= hőteljesítmény osztva hatásfokkal!
Itt azt is megjegyezném, hogy elvileg a fűtési hőterhelés a mérvadó kombi kazán esetében, mert a HMV készítés az szakaszos üzem, nem egy állandó hőterhelés. Ezt csak így itt hagyom...
Fűtő kazán esetében ez utóbbi nem érvényes. Az a Baxi 12-es gondolom csak fűtő...
Egyébként meg nem értem az embereket miért vannak megijedve, a gáztervtől?
Tervköteles készülékcsere, nem egy bonyodalom. Egy picit drágább, mert nyilván a tevet meg kell csinálni, de azt ebben az esetben nem kell elfogadtatni a szolgáltatóval. Csak annyi hogy lesz egy terv a készülékcseréről. Minden más, technikailag ugyan az mint az egyszerűsített készülékcserénél. Így akkorát raksz fel amt csak akarsz! (egy kikötés van csak, a gázóra kapacitása nem változhat)
"A WB 5 teljes mértékben ALSI ötvőzet,téglalap alakú és a kazán elejét leszedve előlről tisztítható.Egy monstrum van benn anyag rendesen...örök élet +1 nap."
Szerintem ez a föld legjobban eltalált kondenzációs kazántestje!
Ezt szerintem össze kellett volna hozni a Viessmann mátrix égőjével, és ez lenne a csúcs! :)