Való igaz, hogy amikor pénteken még melegében elvittem egy buliba játszani, a viszonylag jó minőségű monitorokból sokkal állatabb hangot hallottam mint a stúdiómban a monitorokon. Azóta persze én is tekergettem az editort, már most sokkal jobb beállításokhoz jutottam el. Amúgy kíváncsiságból kivezettem az fx loopot egy Logic rendszerre és elkezdtem pluginekkel torzítókaraktereket vadászni. A logic saját distortion II nevű, valójában pont az orgonájukhoz fejlesztett torzító rendesen állat eredményt hozott, fényévekkel jobb mint a Viscount sajátjai. Nyilván eszemben sincs laptopozni, pont azt akartam kiváltani. Mindenképp fogok játszadozni, amennyit koncertezem orgonás zenéket, annyiszor nyugodtan belefér nekem bekötni valami jóságot a loopba.
Szia, örülök hogy elégedett vagy. Alapvetően jó és sokoldalú hangszer. A torzító inkább labor-otthoni használat során tűnik nyersnek, koncerten már elmegy. Lehet hogy fellépéseknél nem is kell bíbelődni befűzött effekttel? Majd küldöm a legutolsó beállításomat, több év hosszú állítgatásai után jutottam idáig és már szerintem a jelen lehetőségek végére.
Na, pár napja megjött a Legend Solo-m. Nagyon ígéretes, kompatibilisek vagyunk. A drive-ja közel sem tökéletes, de fx loopba meg fogom fejteni az ízlésemnek megfelelő torzítót és csá. Ilyen olcsón, ennyire jót, bánom hogy eddig vártam a vásárlással. Köszi a tippet, Zsolt!
Az O. Filharmónia anno vegyes műsorú ismeretterjesztő koncertsorozatot szervezett országszerte iskolásoknak, kb. 10-t egy tanévben, ebből 1968-tól egy-egy koncert a jazznak szenteltetett, (nagy szó volt ez akkoriban, politikailag is!) -,ezt a feladatot én láthattam el, egy általam szervezett szextettel, 3 fúvos+zongorás ritmusszekció, +1-3 fő szólóénekes-nő, kb. 80 perces program, történtileg átfogó számokkal, közben ismertető szöveggl is szolgáltam. A közönség alsósoktól gimnazistákik keverve,-attól függöt hány iskola volt az adott, helységben- a pedagógusoktól felvezetve. Eleinte végzős/-zett jazzkonzisok voltunk, később a zenészek aztán változtak, aszerint hogy kit tudtam a ritkás turnékra -(általában 2-3 nap egyben, keresztül-kasul az országban)- éppen elcsípni. Mindez jópár éven át létezet..ifjú éveim nosztalgikus emlékei a hőskorból... (ja, és nemcsak hogy Hammond nem volt, de mint zongorista is ugyancsak megszenvedten helyenként...) .V
Ovis zenés műsorokban, hangszer ismertetésben, zenebohócként nekem is 4-5 család van ismerőseim közt, akik főállásban ebből élnek évek óta. (Azért a piciket még nem a jazz érdekli feltétlen, ahhoz már egy kis intellektuális fejlődés is kell adott életkorral szvsz.)
Katasztrófa ez a videó. Meg is jegyeztem hsz-ban. A hangjában semmi változás és ráadásul még rosszul is van beállítva, összevissza játszik. Ban pár tipikus regisztráció, azt kéne bemutatni szárazon, nedvesen, állva, forgatva v vibrálva.
Jó dolog a személyes kutakodás és az eredményeinek megosztása. Viszonylag sok felvételt sikerült fellelnem a harmincas évekből, pedig annak első felében meg sem alkották a tárgyi hangszert.
Természetesen archaikusan is kifejezhetjük magunkat, ahogy kend teszi.
.."..Erre a témára ez nem jellemző. Eléggé egzakt"...akárcsak forintban fizetnének minden "exakt"
tévedésért és sokszor marhaságokért amiket átéltem kutatásim során EBBEN a témában is...és nem szubjektív, füllel érzékelhető témákról beszélek, hanem kemény, leírt adatokról...sokszor autentikusnak tekintett és szertszéllyel terjesztett forrásoknál is -persze sokszor csak gondosabb utananézéskor kerülnek napvilágra -de néha direkt arcul ütnek...főleg a listák legtetejénlévőknél...
.."itt a jó platform tisztázni!" ...a múltban jónéhányszor írtam kérdéses dolgokról, exakt forrásmegjelölésekkel, -null reakció...- igy erről NAGYRÉSZT letettem, pláne hogy túl hosszúnak találtattam -most nem álltam meg reagálni, mert ezt a támát már mondhatni kiveséztük egyszer!
Erre a témára ez nem jellemző. Eléggé egzakt. Persze más megközelítésből vannak szubjektív összetevők, hogy kinek melyik évjáratú Hammond hangja jön be inkább, vagy melyik klónt tartja élethűbbnek? Ha tévedés merülne fel, itt a jó platform tisztázni!
Igen, valóban érdekes lenne, melyik az első hammondos hangfelvétel? Ez inkább csak lexikális ismeret, mert ezek a koraiak még viszonylag kiforratlan játékstílust mutatnak. Szépen évről-évre fejlődött ki a negyvenes évektől a fekete stílus Korla Panditon át Wild Bill Davisig, hogy Jimmy Smithben teljesedjen ki. Onnan meg visszafehéredett :-)
...jól emlékeztél, csak rossz infóra...ismétlem, erről anno leveleztünk (Old Vic 2021.12.30 0022812)....a Hammond-témák, cakúgy mint minden más sokat ragozott téma a keresőkben tele
van fals infókkal, amit aztán mások átvesznek s mint a baktériumokat szaporítják.(sokször komoly forrásokban is találhatók komoly tárgyi tévdések). Ezért aztán a legegyszerübb témáknál is napokba telhet a szenny és az elentmondások kiszűrése. Ezért legyünk óvatosak az infók terjesztésénél...V.
Sajnos igen. Az semerre nem található. Lehet hogy nem jól emlékeztem és a Jitterburg Waltz az első Hammond orgonás felvétele Fats Wallernek 1942-ből, ami korai, de Milt Herthnél jóval későbbi:
"az első Hammond felvételnek titulált Fats Waller féle Ain't Misbehavin..".sorry, ezt már lejátszottuk...eccer már beherangoztad, (valamely téves info alapján).akkor erre átkutattam mindent, s írtam neked hogy nincs...."ahol nincs ott ne keress"... V.