Hello! én is küszködök az általad emlitett problémával.Zafira A 2000. kiadás.nem kizárt a légtömegmérő hiba sem.nálam a folytószelepház tisztitáskor jó lett,de kb. csak fél évig.mostanában megint vacakol,de nem állandóan.nekem is ua. a hibát produkálta, mint neked.már nézegette több szerelő is de semmi... nemtom nem értenek hozzá én ugy látom. Esetleg vki innen??
vettem egy 2005-ös Zafira 1,6B benzinest és minden előjel nélkül leáll. Azt olvastam itt a hozzászólásokban, hogy másoknak is, de hátha sikerül közelebb kerüln a megoldáshoz.
A szerelőm azt mondja, hogy ez típushiba, cserélni kell az ECU-t. Mivel rá van szerelve a motorra, valamikor túlmelegedett/megsült és most hibázik. Hibakódot nem generál, nincs mit kiolvasni. Csak akkor áll le, mikor kinyomom a kuplungot. Mondjuk megállni készülök, kuplung ki, gáz el és megáll. Van, hogy állok a pirosnál, üresben és egyszer csak hallom, hogy csend lett. Leállt. Nem mindig. Naponta 100km-t vezetek, van, hogy egyszer sem, van, hogy ötször is megáll. Van, hogy csak ingadozik az alapjárat de annyira, hogy majdnem leáll, de sikerül visszahozza a vezérlés. Még nem értem tetten a fentebb említett leállást. Tehát nem tudom, hogy csak simán meghal, vagy ennek az alapjárat ingadozásnak az eredménye olykor az, hogy nem bírja visszahozni a nagyon alacsony alapjáratból.
A kérdésem az -bár lehet tudom a válszt-, hogy ECU csere a megoldás a típushiba miatt? Vagy ez inkább légtömegmérő, vagy mittudomén?. Nem vagyok szakmabeli, csak nem akarok több 10k-t kifizetni és továbbra is mérgelődni a leállások miatt.
Majd biztos kijavítanak az itteniek ha hülyeséget mondok, de szerintem az 1.8-as egy megbízható motor, és fogyasztásban is tűrhető. Szerintem az 1.8 egy jó aranyközépút.
járó motornál csak vagy álló motornál is érzed a benzinszagot?
Nekem a gáztankolásoknál szokott letekeredni a tanksapka, illetve volt még régen hogy a tansapka végállása túl gyenge volt, és hamar lekattogott. olyankor is volt benzinszag.
A letekeredett tanksapka rettenetes benzinszagot tud az utastérben okozni...
Segítséget szeretnék kérni 2006-os 1.8 B zafira kapcsán.
A problémám lényege, hogy 15-20 fok külső hőmérséklet mellett, negyed tank, vagy az alatti üzemanyag szintnél rettentő büdös benzin szaga van az autónak, bent az utastérben is, és az autó mellett is ad-hoc jelleggel. Sajnos ennél pontosabban nem tudom meghatározni a kiváltó okokat.
Benzin-gáz üzemű az autó, mindkét esetben előfordul, nem függ a használt üzemmódtól. Folyás nyomok nincsenek, ac tömítés rendben van, ezeket már nézték többször is.
Volt már szervizben többször is, de sajnos épp nem produkálta, és nem is találtak semmit. Volt szakszervizben, márkafüggetlen nagy szervizben, a gázos átalakítóknál is járt ez ügyben... Mindig a tank körül, illetve a hátsó résznél jelentkezik intenzíven a probléma.
Ha esetleg valaki tapasztalt már hasonlót, vagy van ötlet hogy mit nézzünk még meg, szívesen fogadok minden ötletet.
Köszi. Nálam is valamilyen kontakt vagy beázási hiba van, mert esőben jön elő :) A hét elején a nagy zuhé alatt (kinn állt) írta ki de azóta kiszáradt és megjavult. (Máskor is volt már hogy esőben vacakolt)
Mivel körben van szenzorok nekem fogalmam sincs hogy lehet megtalálni a bűnöst. Valszeg autóvillamossági szerelő kell hozzá.
Ugyanez volt nálam is. Nekem azt mondták, hogy szenzor csere. Amit tudni kell, hogy a szélső-oldalsó szenzor az másmilyen, mert azt használja a holttérfigyelő (gondolom akkor neked is van).
Nálunk azzal indokolták a cserét, hogy még az előző tulaj nekitolatott valaminek, és kicsit emiatt beljebb van a szenzor, nem tartja jól a hátsó lökös, és beázott (több mint másfél évig jó volt így, de mindegy).
A lényeg, hogy cseréltem egy bontottra (ami egy insigniából van). Jól működik, de néha megint előjön az üzenet úgy 15 mp-re, aztán megint jó lesz. Szóval lehet nálam valami kontakt hiba is van. Ráadásul csak úgy lett betéve a lökhárítőba, hogy az nem lett levéve. Karosszériáshoz még nem volt időm elmenni.
Tudok mondani cikkszámokat, ha érdekel, de akitől vettem bontós mondta, hogy ne foglalkozzak vele (és végül is igaza lett). Így a gyári új 55 ezer helyett 15ezer volt a bontott gyári szenzor.
Közel egy éve használok egy 2012-es Tourert eddig nagy megelégedéssel. Egy kis elektronikai baj jött most elő (ellenőrizze az oldalsó érzékelőket és ellenőrizze a parkradart). Plusz eljött az éves szerviz ideje (110e km van benne). A szerelőm (akiben megbízok) vezérlés cserét emlegetett. Mit kell ilyenkor cserélni és kb mennyibe fog fájni?
szép napot mindenkinek, segítségre lenne szükségem, van olyan erre felé aki ért a 2 literes diesel zafirához(2002), eszi a hűtővizet, és ma meg elég hangos volt a motor menet közben(hangosabban csörögtek szerintem a szelepek) nem húz olyan mintha a turbo be se kapcsolna, a hűtővíz nem csöpög azt megnéztem, a motor olaj is tiszta én mondjuk hengerfej tömítésre gyanakszom de annak mi köze a turbóhoz?
A motoros tükör sajna nem csukódik be automatán. A tükör állító gombbal lehet becsukni, nyitni.
Igen, a xenon automatán kapcsol be este, sőt automata a fényszóró magasság állítás, automata a távolsági-tompított világítás kapcsolás, van kormány állás figyelés, utca sarok világítás, autópálya, országút, lakott terület üzemmód, meg még egy csomó minden.
Az OPC nekem nem jött be, szerintem nem ezekre az utakra való, túl kemény a futóműve. Pályán fasza, de a többi utak ... isten óvjon a kátyúktól.
Nézegettem hahun régebbi zafirákat (a családban valaki venne, viszont tourer-ra nincs pénze). Az A zafira 2.2-es motorja a szerelőnk szerint drága (az alkatrészek hozzá, illetve nem is megbízható, a benzin nem lenne lényeg). A B-knél is ez a helyzet a 2.2-essel? Itt mintha benne lenne a 20 legrosszabban.
Tetszik, hogy a 2.2-eseknél a B-knél már 6sebességes kézi váltó van. Ha jól látom az 1.8nál csak 5.
A panoráma tető is csak 2.2-eshez van? Néztem, hogy van esőérzékelő, motorosan behajtható tükör is?
A xenonosoknál a fényszóró már automatán kapcsol be este?
Igazából talán az opc lenne jó (van erő, 6os kézi váltó), csak külsőleg a családnak az túl vad, túl csilivi (pl hátul a kipuffogónál). Talán feketében (és nem opc kékben) még rá tudom őket beszélni.
Opel zafira tourer-nál motorosak a külső tükreim, viszont mikor bezárom az autót a távirányítóval a második pittyentésre nem húzza be a tükreit. Ez más autónál (pl ford s-max alap dolog). Van egyáltalán olyan felszereltségű/évjáratú autó ami ezt tudja, vagy esetleg egy szoftver frissítés?
Először próbálj meg 1-2 poi-t exportálni, hogy egyáltalán lássuk milyen a formátuma (lehet hasonló/ugyanaz, mint a navi900-é, vagy csak ki átalakítás kell)
Én is szerelmes vagyok a tourerba. Nekünk van benne panoráma tető, panoráma szélvédő, holttér figyelő, navi 900, automata kanyarkövető xenon, utca sarok megvilágítás....
Igazából ami nincs benne az a kormány fűtés, ülés fűtés, távolságtartó tempomat, start-stop, és sávelhagyás figyelmeztető. Annyira ezeket nem bánom. Minden más van :). Persze így murhpy is jobban tud dolgozni, több dolog is el tud majd romlani, de remélem nem így lesz.