Van egy olyan jelenség az autónál (X20XEV) hogy városban, meg ilyen tötyörgős tempónál a vízhőmérséklet jelző 100°C-on all, és hosszabb pirosnál szépen elindul felfelé, elég lendületesen. A Hűtő meg nem kapcsol, csak ha átlépi a 100at.
Tegnap már odáig fajult a helyzet, hogy 1,5 óra autózás után (Városon kívül - ilyenkor menetszél miatt 80-90for között mozog) beértünk a városba, és a második piroslámpa után úgy elkezdett főni a víz, hogy 100ról megindult, bekapcsolt a hűtő, és már a piros vonalkázás végénél tartott mikor megállt és szép lassan elindult vissza.
Benyomja 100alá 1 picivel, aztán kikapcsol és kezdődik újra az izgulás.
Ez normális? Ennek gyárilag így kell történnie, vagy valami gáz van a szerkezetben? Nemtudom hogy a hőmérséklet adatok valóságnak megfelelnek-e órán ennyit látok, de mindig izgulok hogy felfő a víz, vagy szétnyom valami csövet aztán cumi.
Van valakinek tapasztalata a témában? Mit érdemes lépni, kell-e valamit? Normális-e ez így?
Van egy 1999-es X16XEL Vectra B-nk. Mivel sokat állt apósomék garázsában, így úgy döntött a család, hogy átvesszük tőlük, kevés km-el, nekünk 2felnőtt 2 gyereknek jó lesz.
Az utóbbi időben több hiba is előjött, ami csak idegesít egyenlőre, mert nem tudják a szerelők sem, hogy mi okozza.
Első, hogy komoly benzinszaga van a kocsinak, hátul valamint elöl is. Üzemanyagfolyás nincs, nem látható. Sérülve nem volt,az üzemanyagrendszerben az aktív széntartály és a tankszellőztető volt cserélve, mert a szerelő szerint a tank horpadt, és a tanksapka letekerésekor hatalmasakat szisszent a tank.
A második hiba:
Alapjáraton, jár a motor, üzemi hőmérsékletet elérve, az alapjárati fordulatszám beesik, chek lámpa felvillan, majd visszaáll az alapjárat. És ez innentől ismétlődik kb. 1-2 perces időközökkel. Egy idő után lefullad, és csak az akksisaru levétele után lehet újra elindítani. Ilyenkor képes napokig hibátlanul működni. A hiba random jelentkezik. Próbáltam futott km alapján megállapítani, tankolás, stb, de semmi rendszeresség. Annyi szerelő látta, hogy lassan, már azt nem tudom, hogy mit is cseréltek ki ezidáig. Egyik másik szerelő, biztos, hogy az általam fizetett összegekből van nyaralni...
A harmadik hiba, hogy menet közben, hirtelen gázadásra megtorpan az autó, de ez is csak üzemmeleg (90oC) körüli hőmérsékletnél, majd egy hatalmas rántással elkezd gyorsulni.
Mi lehet a gond? EGR cserélve, új és régi (tisztítva) cserebelélve, ugyanez a hiba. Olajcsere, szűrők cseréje elvégezve. Gyújtótrafó csere, gyertya csere megvolt. Üzemanyag rendszer mindene új, kivéve a tank. Hibakód, nincs.
Alapjáratnál esetleg az alapjárati szabályzó talán elkokszolódva? Vagy az alapjárat beesését eredményezheti, hogy a hűtőventillátor elindul, vagy a hőmérsékletjeledó, légtömeg vagy léghőmérsékletmérő a szívóoldalon? Tehetettlen vagyok, mert többet áll és van szerelőnél az autóm (110 ezer km-el) minta 250ezrett futott Octaviám.
Napokig jártam egy adatgyűjtővel, amivel hátha sikerül elkapni a hiba forrását, de semmi hibakód, semmi hibát nem jelzett, csak annyit, hogy alapjárat alacsony.
Köszi az infókat az olajjal! Megjött minden, meg vettem még pár apróságot is :)
Lenne még1 kérdésem. A kipufogó dob elég gyatra állapotú. Műszakira lehet már cserélni kellesz...
2.0 TDI. Mi a helyzet a sport dobokkal ezen téren? Nem akarom h terménydaráló hangja legyen, csak egy picit öblösebb, sportosabb. Akiket kérdeztem elég vegyes véleménnyel vannak. Van aki szerint hülyeség van aki szerint nem. (mármint dizel esetén)
Esetleg vélemény tapasztalat, tanács ezzel kapcsolatosan? Minden infót szívesen fogadok! Köszönöm!
Kapizsgálod a dolgokat :) Becsapni be lehet az ajtót, de nem fog bent maradni :) Végülis arra való a zár, hogy a becsukott ajtót bent tartsa, szóval nem akkora csoda, hogy kiszerelt zárnál nem marad zárva :)
Szóval ha nincs garázs, akkor csak úgy érdemes nekiállni, ha javítás után egyből összeszereled.
Ha a vezetőoldali ajtót szereled, akkor még vedd hozzá a kulcsos mechanika le illetve felcsatlakoztatását :)
Sziasztok. BVectrám Tartalék motorjának megmaradt alkatrészeit kiárulnám.Kipróbált működő motorból maradtak. Minden ajánlatot meghallgatok, nincs szükségem rájuk.ÉRD.:makbandi92@gmail.com
Egyébként jól értettem az élőben látottakat, ott van kompletten a teljes zárszerkezettel egybeépítve a központitzár is az ajtó végében lehetetlen helyre bezsúfolva, az egészet ugy ahogy van ki kell szedni (3 csavar kívülről és a mindenféle csatlakozók, rudak leszedése) aztán lehet nekiállni a szétszedés izgalmas műveletének?
vagyis amig ki van szerelve a központizár addig az ajtót be se lehet csukni mert maga a zár nincs benne?
Másik kérdés: a hátsó ajtóim nem villanyosok, az ajtókárpit leszedéséhet a letekerőt is le kell szedni. Ennek a müveletnek van valami trükkje (rejtett csavar kitekerése vagy mekka felé meghajlás háromszor) vagy simán csak rá van dugva a kar a tengelyre és nyers erővel le kell tépni?
Pár éve egyik ismerősöm is ilyesmi helyzetben volt, nem vagyok benne biztos, de mintha valami olyasmit mondott volna, hogy a szalonban tudják pótolni a kulcsot valami 25000 körül,meg kb 3 hét alatt volt meg.
A gyújtáskapcsolónak ehhez semmi köze nincs! Amit te mondasz, az a komplett immo rendszer cseréje, amihez cserélni kell az immo karikát, illetve az ECU-t. De a gyújtáskapcsolót még véletlenül se!
Szerintem ebben az esetben csak márkaszerviz, vagy Tech2-vel rendelkező szerelő tud segíteni. OP COM-mal szerintem nem lehet az immo rendszert felprogramozni másik immo chiphez.
Kulcsmásoló üzlet csak meglévő dolgokat (kulcs, immo chip) tud lemásolni.
Meg kell kérdezni egy pár kulcsmásolót, nem kerül semmibe. Vagy bontóból gyújtaskapcsolót venni, ahhoz ugyis adják a kulcsot csippet, immobilisert egyben és csere, vagy Opel szalon,ott biztos tudják pótolni.
Nekem csak arra van tapasztalatom, ha meglévő immo chipet kell lemásolni. Igazából addig kellett volna intézkedni, amíg egy kulcs immo chippel együtt megvolt. Nem is értem hogy lehet ilyen felelőtlenül eljárni...
Rendben nagyon szépen köszönöm akkor nyugis kis dolgozni járós autónak meg néha haverokkal elmenni jobbra balra bőven elég lesz az 1.6-os is ! Köszönöm szépen a gyors reagálást !
Miért is lenne gyengébb? Nem gyengébb, sőt erősebb. Nem egy versenygép, de mindennapi használatra tökéletes. 4 személlyel vagy épp csomagtartót megpakolva sem rossz. Klímával sem lesz erőtlen, hülyeség az, hogy még elindulni sem tud. Igazából ekkora marhaságot nem tudom ki állított, de az még lehet autót sem látott közelről. :) Persze lefog valamennyit a klíma, mondjuk én szinte észre sem veszem, ha működik. Picit lomhább alacsony fordulaton, de nem fog lefulladni a klímától. Autópályán mennyivel? Max 130-al, hiszen annyi a megengedett. Ezt bőven tudja is kényelmesen, ha a futómű rendben van. 150-160 sem akadály neki. Fogyasztása meg lábfüggő, 7-8 liter körül elvan, ha nem nyomod neki állandóan.
Sziasztok ! két kérdésem lenne ! Az egyik hogy most lesz egy 1.6-os vectrám de már a 100 lovas fajtája és hogy az kb menyivel gyengébb mint az 1.6-os 60 lovas astra? mert ugye súlyra nehezebb szóval kb hasonló vagy milyenek fogom találni kb különbségileg? A következő kérdésem az lenne hogy ugyan ez a 1.6-os 100 lovas vectra mit tesz ha bekapcsolják a klímát ? mármint úgy értem hogy akkora már iszonyú erőtlen lesz végképp , mert azt is olvastam hogy konkrétan úgy elindulni nem lehet vele . A harmadik kérdésem hogy körülbelül menyivel lehet vele kényelmesen menni autópályán ? Ha műszakilag rendben van az autó persze mert pl ültem egy skoda favoritban azzal ha 90 fölött mentél pályán az meg volt halva és remegett szóval a vectrával menyivel lehet kényelmesen kb ? Azt szeretném még kérdezni hogy kb menyit fog fogyasztani hogyha nagyon kevesett fogok vele városba menni max néha egy kis külváros de amúgy falun használgatnám 20-30 km-es távokra . 8-9 liter között számoltam ezzel nagyon alul számoltam ? próbálni fogok rá figyelni szóval nem húzatni mint az állat hagyni kifutni stb . Előre is köszönöm a segítségeket ! :P
Segítséget szeretnék kérni. B Vectra gyári immós kulcsa elveszett. Hogyan lehet alvázszám alapján új kulcsot rendelni hozzá, vagy az immot szoftveresen kikapcsolni?
Esetleg más megoldást tudtok javasolni? Immo nélküli pótkulcs van hozzá.
Köszönöm a választ! Találtam is egy boltot! Meg is rendelem. Annyit hadd kérdezzek meg, h Te szűrőt cseréltél? Mert azt is találtam az adott boltban. Továbbá hány l olaj kell bele?
Sziasztok! lenne egy olyan kérdésem,h kivan égve az egyik biztosítékom vectra b2 1.6 benzin a 18 as, KL 58K,ez van oda írva. Azt kérdezném tudja e valaki hogy mihez tartozik? Köszi a választ.
Nem persze, nem is várom el! Pusztán ötleteket kértem, hogy hátha valami ráolvasós nyavalyája lehet :) Még hétfőn megnézem a burkolat lebontásával, de valószínű szerelő lesz belőle :( Először megpróbálom majd autóvillamosságisnál, aztán meglátjuk mire jutunk...
Attól még, hogy cseréltek fűtéscsapot, nem biztos, hogy működik. Van annak vezérlése, vákuum vezérli, amit egy szelep nyit, zár. Nincs vákuum, nem jó a vákuum szelep, nem kap vezérlést, ezer és egy oka lehet. Ezeket mind végig kell nézni, ezt sajnos helyetted nem tudjuk megtenni fórumon kereszül :)
Fűtéscsapot tavaly cseréltek, azt tudom, mert elhányta a vizet :)
Illetve ha a fűtéscsap elromlik akkor az vagy rossz vagy jó, nem? Nálam meg néha van fűtés.. Ma reggel kellemes volt 9 fokba beautózni melóba, miközben nulla fűtésem van... Nyúljon meg a nyaka... :)
A fűtéscsap lehet még kérdéses, hogy működik-e. Vagy annak a vákuumcsöve rendben van-e. A másik kérdés pedig ugye, hogy a mozgatómotor mozog, de a lapát is? :)
Elméletileg más olaj is jó bele, de én a GM 1940182 cikkszámú váltóolajjal töltöttem fel a váltót. A Cromax keresője ezt hozta fel, neten utánna olvastam, ez való bele. Ez az a piros színű váltóolaj, amivel gyárilag feltöltik az opelek élettartam feltöltésű manuális váltóit. Mondjuk azt kétlem, hogy 20 éve is ugyanezzel töltötték, volna őket, de most ez elérhető.
Az én váltómból szintén ilyen piros színű olajat engedtem le, csak kicsit feketés volt már.Igazából nem vettem észre sok különbséget az új olajjal, a régihez képest. Talán annyit, hogy az 1-es most könnyebben beveszi, ha lassan gurulok az autóval, nem kell teljesen megállni.
Autóalkatrész üzletben tuti rábeszélnek valami másra, mert ezt nem biztos, hogy tartják. Cikkszám alapján rendeld meg valahonnan.
Ricsi89 köszönöm szépen az ötletet, de ezen már túl vagyok (többször is) és sajnos nem hozott semmilyen eredményt :(
Ascer!
Köszönöm szépen Neked is az ötleteid! Ma ránéztem OP-COM-al, csatolom a képeket.
Elindultam 8 km-re, elinduláskor volt fűtés, semmi probléma. Mire odaértem, már nem volt fűtés (motort nem állítottam le, gyújtást nem vettem le egyszer sem).
Hazaérve, gyorsan rádugva az OP-COM-ot, ezek az értékek voltak:
Igazából nekem a kilépő levegő hőmérséklete furcsa, azon is látszik, hogy HI beállítás mellett, 23 fokos levegő jön ki. A lapátok az OP-COM szerint megfelelőek, jelzi is a változást, ha változtatom a levegő irányát. Szétszedni még nem szedtem, az majd hétfői móka lesz... :(
Elnézést ezen átsiklottam. (mentségemre szóljon h éjszakás voltam). És a teljes leeresztése hogyan működik? Az alján van egy dekni, de más csavart nem találtam a leeresztéshez. Esetleg erről tudnál mondani valami okosat? Köszönöm! A bele való olajra mit értesz? Gyári opel váltó olaj, vagy más gyártó által gyártott olaj? Azért kérdezem, mert a boltba lehet azt mondják h ez "jó" olaj, de ha télen újra gondba leszek akkor adtam a szarnak egy pofont.
Ha van OP-Com, akkor meg tudod nézni, rendesen szabályozza e a terelőlapokat (írja mennyire vannak nyitva külön külön a lapok), valamint, a környezeti, illetve a kocsiban lévő hőmérsékletre jó adatot ír e ki (ezt is jelzi). Ha minden adat helyes, nézd meg az alsó fűtés keverő lap mozog e amikor a hőmérsékletet feljebb veszed, látszik e a mozgás, hallatszik e a motor mozgása. Anyós oldalon leveszed a burkolatot a lábtérben a középbokszról, így meg tudod fogni a csövet és érzed meleg e egyáltalán a radiátor. Nézd meg nem levegős e a rendszer, van e rendesen víz az autóban.
A vezérlőcsere hibaüzenet egy orbitális nagy baromság, én 3x cseréltem másikra és mind kiírta ezt, miközben teszi a dolgát és hiba nélkül működik minden funkció.
Nagyjából 10 hozzászólást kellene (kellett volna) visszaolvasnod, és látsz képeket a betöltésről. Ugyanott kell a szintet ellenőrizni. Viszont a nehéz váltásra nem megoldás az olajcsere. Csak akkor, ha jelenleg nem belevaló olaj van benne.
Van egy ilyen lehetőség, hogy gyújtás rá, majd az Auto és Off gombot nyomva folyamatosan, az összes szervómotort véghelyzetbe állítja, tehát lenullázza magát. Egy próbát megér.
Váltóolaj cserével kapcsolatban kérnék tanácsot. Első körben is hogy hol tudom ellenőrizni a szintjét? Ha estleg képe van valakinek megköszönném. Neten nézelődtem, meg az autó alatt is, de konkrétan passzolom.
Konkrétan a gondom az, hogy télen az 1-2-es sebességet addig nem veszi amig át nem melegszik picit. Ha erre tudtok esetleg vmi okosságot azt is megköszönném!
Nincs digitklímám hála isten, ezért túl sok mindent nem tudok hozzátenni. Félre értés nem essék, jó dolog ez, csak nem 18-20 éves autóban :)
Mindenképpen OP COM-os, vagy Tech2-es diagnosztikával kéne kezdeni. Nemtudom, milyen állítási lehetőségek vannak OP COM-ban, de szerintem valamelyik hőmérsékletérzékelő szenzor, és vagy a hőmérséklet állító szervomotor rossz, vagy működik bizonytalanul. Nem egy atomfizika a digitklíma, érzékeli a hőmérsékletet, és egy szervomotorral állítgatja a befújt levegő hőmérsékletét, mintha a tekerentyűt forgatnánk. Ezek közül lehet valami rossz, ha hülyeséget csinál, nem azt, amit kéne.
Igaz, az kimaradt, bocsánat :) A klímavezérlőt. Kijött belőle nem kevés por, de nem oldotta meg a helyzetet. Korábban volt egy másik vezérlő, annál konkrétan kiírta az op-com, hogy cseréljek vezérlőt. Ez megtörtént, de ezzel is rosszalkodik... Minden funkciója működik, csak éppen meleg levegő nincs. Ha viszont gondol egyet, akkor okádja a meleget...
digitklímával szenvedek... Ha úgy gondolja napokig nincs fűtés, aztán egyszer csak lesz... Tegnap kivettem, kifújtam nagynyomású levegővel, visszaraktam és ömlött is a forróság. Megörültem, 1 napig így autóztam. Ma beraktam a helyére teljesen és megint nincs meleg... Hibakódot 3 hete néztem, akkor semmi nem volt. Tud valaki segíteni? Teljes OP-COM adattáblát le tudom menteni, ha az segít! Kérdeztem errefelé 2 autóvillamosságist, de nem is hallottak ilyenről még, de nem is nagyon akarnak foglalkozni vele....
A váltó olajjal való feltöltéséhez végülis a cső+tölcséres eszközt választottam. Kicsit lassan folyt le, mert vékony volt a cső, és viszkózus az olaj, de a gravitáció azért tudja a dolgát.
De az automata akkor is maga a multitimer. Amit vezérel az csak két sima relé. A relé csak a teljesítmény kapcsolásáért felelős eszköz. Az csak egy kimeneti egység. Maradjunk annyiban, egyik sem működik a másik nélkül. :)
"...Az irányjelző villogtatásáért a multitimer gondoskodik. Ez egy, a biztosítéktáblába beépített integrált vezérlő, ami működteti az irányjelzőt, ablakfűtést, ködlámpákat, műszerfali fényerőszabályzást, ablaktörlő ütemvezérlést, belsőtér világítás késleltetést is.Tehát nincs külön cserélhető irányjelző automata..."
Akkor pontosítsunk.Az integrált vezérlő működteti az általad felsoroltak reléit,(mert mindegyiknek van)Az irányjelző automata ez esetben 2db relé,(bal,jobb)Relék nélkül nincs irányjelzés,bárhogy erőlködik is a multimiter.
Cserélt már valaki fékolajtartályt? Hogy jön le a főfékhengerről? Rajta felejtettem a stekklámpát, és megolvasztotta a tartályt. Ki nem lyukadt, de elég szarul néz ki, úgyhogy cserélném.
Emellett még érdemes kiszerelni az ablaküveget, és ablaktisztítóval jól megtisztítani a széleit, ahol csúszik a sínben. Érdemes még kitisztítni a sínt is, amiben csúszik az ablak. Az idők folyamán az eső bemosa a koszt a sínekbe, ezért nehezen mozog benne az üveg. Plusz beállítás, és olyan lesz az ablakemelő, mint az új.
Ha már nem elegendő a csavar horony hossza az ajtóban, teljesen meg van feszítve, mégis bukik az üveg, az azért van, mert kopott a mechanika. Szóval ez a reszelés csak aféle kókány megoldás, amivel ideig-óráig jó lesz.
Volt isuzum. Nekem se volt bajom a levegősödéssel. Abban a résolajcsövek hibájáról sem hallottam még, lévén fémből vannak. Ezzel szemben a 2.0 DTI-ben hajlamos megrepedni a műanyag és máris beszipákolja a levegőt.
Az előrebillenő ablakra a gyógyír az, ha a képen bekarikázott csavart kitekered teljesen, és egy reszelővel 1-2 mm-t mélyítesz hogy a visszatekert csavar teljesen lent legyen a horony alján.
A saját Vectrámnak és a szomszéd lépcsőházi Vectrásnak is így oldottam meg az ablak előrebukását.
A szomszéd is kicserélt már minden csuszkát az ajtójában, de nem javult az ablakemelő mozgása.
Aztán fél óra alatt megcsináltam Neki. A sineket megzsíroztam, az ablak vezető gumikéderjeit meg szilikonsprével befújtam. Most úgy megy az ablak mint az álom!
Én azt szoktam csinálni, hogy a régi gázolajszűrőből áttöltöm a benne lévő gázolajat az újba. Aztán lehet is felszerelni. Itt jönne a légtelenítés a leírt módon, ha szükség lenne rá. De nálam nincs rá szükség. Csak indítok, aztán már megy is.
Ha indítózással légtelenítem a 4 hollandin keresztül, szerintem tovább dolgozik szárazon az adagoló. Hatásosabb közvetlenül felönteni a csövet, igy szinte azonnal gázolaj van az adagolóba. Persze ez szűretlen, és a kanna vagy flakon rosszabbik tartalma is landolhat a rendszerben. Nem egy hálás feladat megoldani.
Régebben kértem segítséget reflektor hiánnyal kapcsolatban.
Namost arra jutottam mindent kimeregetve alaposan, hogy a kapcsoló a hibás. Erre beszereztem egy vadi újat 3700 ft- ért.. Igen nem 25 ezer nem 45 ezer hanem 4700 Ft tempomatos indexkapcsoló.
Namost beszereltem és lás csodát a reflektorom csak nem működik -.-"
Erre mivel én okos voltam és 3x 4x átnéztem a biztosíték táblát jónak csekkoltam de azért megnéztem 5x re is és mit vettem észre, hogy én ökör a sedan kasznis kocsiba a biztosítékot a hátsó ablaktörlőhöz raktam......
Nagy az isten állatkertje.
A lényeg, hogy többször ellenőrizz mielőtt cselekszel és erre jutottam.
Amúgy köszi a segítséget aki foglalkozott a hülyeségemmel ezzel a témával kapcsolatban.
Megtisztulva a felső olajteknő, illetve a motor alja:
Az alsó teknő belső oldaláról lemarattam a festéket, a külső felét bedig lefényeztem hőálló matt feketével (sok helyen rozsdás volt):
A váltóolajat is leengedtem. Nincs egyáltalán rossz állaga. Kicsit feketés már, de még látni rajta, hogy eredetileg piros volt. Ahhoz képest hogy 20 évet, és 335.000 vagy ki tudja mennyi km-t futott le. Ülepítés után ezt simán vissza lehetne önteni a váltóba. Nem hülyeség ez az élettartam feltöltés! A deknit már visszaraktam, most szárad a tömítő paszta. Holnap töltöm fel.
DTI-nél légteleníteni kell a redndszert gázolajszűrő esetén.
Isuzunál légtelenedik magától.
Miért? DTI-nél kb 1000 bar-on nyitnak a porlasztók, Isuzunál olyan 150 bar-on. Ha levegő kerül a rendszerbe, akkor a DTI-nél nem fog felépülni a nyitó nyomás, mert a rendszerbe került leveő összenyomható. Míg a gázolaj összenyomhatatlan. Szóval légtelenítés: Fel kell lazítani mind a 4 porlasztóra menő cső hollandiját. Indítózni kell, míg rendesen jön a gázolaj. Majd lehúzni őket. Talán még nem nyírtad ki az adagolót.
Húzatás, bikázás a biztos receptje az adagoló kinyírásának.
Pont a legrosszabbal oldottam meg. Az adagolóhoz menő csőbe öntöttem a gázolajat. Annyi hogy nem sok kellett, de szerencsére azóta pöccre indul mint eddig. Köszönöm a tanácsokat, legközelebb már tudom mihez tartsam magam!
A gázolajszűrőről a tank felé visszavezető csövet célszerű elszorítani szűrőcsrekor, így nem ejti vissza a naftát.
Ezután mindig öntsd fel a házat is teljesen. Ha így teszel maximum egy picit trüszköl az első indításnál, de nem levegősödik.
Az automata légtelenítés lehet működik, de addig vagy az akksi vagy az öndítító feladja.
Ahány ember annyi tanács működőképessé tenni; húzatás, féktisztító a légszűrő torokba.
Öngyilkos megoldás lehet az adagoló szempontjából, ha a szűrőről az adagoló felé menő csőbe közvetlenül öntöd a gázolajat. Ekkor elég hamar beröffen, viszont szűretlenül érkezik az egyébként is gyengepont adagolóba. Egy kis kosz mégnagyobb kárt okozhat.
Cseréltem gázolaj szűrőt, de azóta nem akar beindulni az autó. Olvastam, hogy elvileg automatikusan légteleníti magát, de hát mivel nem indult így gondoltam megnézem h kap-e anyagot. Levettem a bejövő gázolaj csövet de ha indítózok akkor sem jön a gázolaj a szűrőig. Mi lehet a gond? eddig mindig simán indult, nem volt probléma.
A jelenlegi tárgytól eltérőt, jobban mondva visszatérőt szeretnék kérdezni. A korábbiakban láttam, hogy tanácsot adtál a hátsó ajtó központi zár javításához. Kérdés: milyen mikrokapcsolót kell kicserélni, hol lehet beszerezni. A két hátsó ajtóm nem működik rendesen, ezért kérdezem. Természetesen Vectra B-ről van szó.
Levettem az olajteknőt, az alsót ismeg a felsőt is. Ez az alsó, lemez teknő:
Csak az olajleeresztő csavarnál, a mélyedésben volt egy kis olajsár, azon a részen lerakódva, ahonnan nem tud kifolyni az olaj, mert mélyebben van, mint az olajleerszető csavar. Máshol semmi.
A motor is nagyon tiszta:
Ez pedig a felső, alumínium teknő:
Az alsó teknővel vagyok egy kicsit bajban. Ahol a tömítőpaszta rá volt ragadva, elkezdett lejönni a szinterezés. Sajnos segített rajta a loctite tömítés oldó is. A tömítő felületen fullra lejött róla a fekete szinterezés. Sőt már belül is egy féltenyérnyi területen. Ezt így nem rakom vissza, lemaratom a belső felületéről teljesen a festéket!
Meglepően tiszta a motor beljesje. 15 ezer km-enként cserélek olajat, Total Quartz 9000 5W40-et használok.
a két oldalsó sin amiben "utazik" maga az üveg rendben van? nekem akkor bukott (igaz, lehetett rajta látni, hogy nehezen megy benne és hallani is ahogy szenved a felhúzó motor) amikor jó koszos lett és szó szerint megfogta az üveget. kitakarítottam, befújtam szilikonsprével, azóta patika.
Nem fog működni. Mivel itt nincs kézzel fogható irányjelző automata. Az irányjelző villogtatásáért a multitimer gondoskodik. Ez egy, a biztosítéktáblába beépített integrált vezérlő, ami működteti az irányjelzőt, ablakfűtést, ködlámpákat, műszerfali fényerőszabályzást, ablaktörlő ütemvezérlést, belsőtér világítás késleltetést is. Tehát nincs külön cserélhető irányjelző automata.
Tudom én, hogy mit jelent az általános felhasználású csavar szilárdsági csoportja, de a gyári GM csavarokon, amik speciális csavarok, szerintem ez mást jelent, és szerintem pont azt, hogy mennyivel kell meghúzni :) Konkrétan a szelepfedél csavarjaira emlékszem, hogy egy 8-as van beleírva. Itt a motornál általában nem anyával rögzített csavarokról beszélünk, ezeknek egy része alumínium menetes furatba rögzül.
Visszatérve az olajteknőhöz, az alsó lemez teknő a rögzítő csavarjai a felsőbe mennek bele, ami alumínium. Kétlem, hogy ezt 9-10 Nm-rel kéne meghúzni, még a 8 Nm-t is sokallom.
Emlékszem, hogy a legutóbbi vezérműszíj cserekor a főtengely ékszíjtárcsát tartó 4 csavart az előírt 20Nm-rel húztam meg nyomatékkullcsal. Hát az egyik behányt rajta, és beleszakadt. Jó nagy szívás volt kivenni onnan...
A 8-as mást jelent, de részben igazad van. A csavaroknál és az anyáknál a szabvány nem konkrét anyagot, hanem szilárdsági csoportot határoz meg. A csavar anyagalehet: 3.6; 4.6; 4.8; 5.6; 5.8; 6.8; 8.8; 10.9; 12.9 (a 3.6 a leggyengébb, a 12.9 a legnagyobb szilárdságú csavar)
A szilárdsági csoport jele két részből áll:Az első szám 100-szorosa a minimális szakítószilárdságot adja meg MPa-ban.
A második szám a névleges folyáshatár és szakítószilárdság hányadosának 10-szerese.
A csavaranyák szilárdsági csoportjai: 5; 6; 8; 10; 12
Ha megnézel egy csavart, a fején látsz egy számot, pl.: 8.8. , az anyán pedig pl.: 8. Minél nagyobb ez a szám, annál nagyobb nyomatékkal lehet (kell) meghúzni! Egy M 6-os csavarnál a meghúzási nyomaték 8.8-nál 9-10 Nm, 12.9-nél 14-18 Nm.
Én most veszem le először. Az Isuzu motornak kettő teknője van, ezen a képen az egyik le van véve. A másikat is le kell vennem, mert főleg ott szivárog az olaj körbe.
Nyomatékkal húzom-e vissza? Ezen még nem gondolkodtam. M6-os csavarok fogják fel, amikre egy 8-as van ráírva, gondolom 8 Nm-rel kell meghúzni őket. De szerintem marad az érzéssel való meghúzás, mert ami nyomatékkulcsom van, az nagyobb nyomatékokra való.
Valakinél van bontott bal első ablak? Az üveg alján lévő alusín gm számára lennék kíváncsi. Az enyém új szerkezettel is bukik, a sín kopott. Csak amíg nem szerzek be újat, nem dobnám szét megint.
Aknád nincs? Akkor jól bakold fel, hogy alá tudj feküdni! A lehető legegyszerűbb megoldás alulról tölteni. Látod is amit csinálsz és makulátlanul hozzáférsz! Lehet kapni 200ml.-es fecskendőt a gyógyszertárban, ráhúzol egy darabka benzincsövet és betolod az olajat. Üdv! Víziló