Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Isa13 Creative Commons License 2016.08.19 0 0 29793

Sziasztok,

 

Van egy olyan jelenség az autónál (X20XEV) hogy városban, meg ilyen tötyörgős tempónál a vízhőmérséklet jelző 100°C-on all, és hosszabb pirosnál szépen elindul felfelé, elég lendületesen. A Hűtő meg nem kapcsol, csak ha átlépi a 100at.

 

Tegnap már odáig fajult a helyzet, hogy 1,5 óra autózás után (Városon kívül - ilyenkor menetszél miatt 80-90for között mozog) beértünk a városba, és a második piroslámpa után úgy elkezdett főni a víz, hogy 100ról megindult, bekapcsolt a hűtő, és már a piros vonalkázás végénél tartott mikor megállt és szép lassan elindult vissza.

 

Benyomja 100alá 1 picivel, aztán kikapcsol és kezdődik újra az izgulás.

 

Ez normális? Ennek gyárilag így kell történnie, vagy valami gáz van a szerkezetben? Nemtudom hogy a hőmérséklet adatok valóságnak megfelelnek-e órán ennyit látok, de mindig izgulok hogy felfő a víz, vagy szétnyom valami csövet aztán cumi.

 

Van valakinek tapasztalata a témában? Mit érdemes lépni, kell-e valamit? Normális-e ez így?

AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2016.08.19 0 0 29792

"Mi a helyzet a sport dobokkal ezen téren?"

Nincs róla tapasztalatom, sem jó, sem rossz.

Előzmény: juhosttt (29789)
kovjose Creative Commons License 2016.08.19 0 0 29791

Sziasztok!

Van egy 1999-es X16XEL Vectra B-nk. Mivel sokat állt apósomék garázsában, így úgy döntött a család, hogy átvesszük tőlük, kevés km-el, nekünk 2felnőtt 2 gyereknek jó lesz.

 

Az utóbbi időben több hiba is előjött, ami csak idegesít egyenlőre, mert nem tudják a szerelők sem, hogy mi okozza.

 

Első, hogy komoly benzinszaga van a kocsinak, hátul valamint elöl is. Üzemanyagfolyás nincs, nem látható. Sérülve nem volt,az üzemanyagrendszerben az aktív széntartály és a tankszellőztető volt cserélve, mert a szerelő szerint a tank horpadt, és a tanksapka letekerésekor hatalmasakat szisszent a tank.

 

A második hiba:

Alapjáraton, jár a motor, üzemi hőmérsékletet elérve, az alapjárati fordulatszám beesik, chek lámpa felvillan, majd visszaáll az alapjárat. És ez innentől ismétlődik kb. 1-2 perces időközökkel. Egy idő után lefullad, és csak az akksisaru levétele után lehet újra elindítani. Ilyenkor képes napokig hibátlanul működni. A hiba random jelentkezik. Próbáltam futott km alapján megállapítani, tankolás, stb, de semmi rendszeresség. Annyi szerelő látta, hogy lassan, már azt nem tudom, hogy mit is cseréltek ki ezidáig. Egyik másik szerelő, biztos, hogy az általam fizetett összegekből van nyaralni...

 

A harmadik hiba, hogy menet közben, hirtelen gázadásra megtorpan az autó, de ez is csak üzemmeleg (90oC) körüli hőmérsékletnél, majd egy hatalmas rántással elkezd gyorsulni.

 

Mi lehet a gond? EGR cserélve, új és régi (tisztítva) cserebelélve, ugyanez a hiba. Olajcsere, szűrők cseréje elvégezve. Gyújtótrafó csere, gyertya csere megvolt. Üzemanyag rendszer mindene új, kivéve a tank. Hibakód, nincs.

Alapjáratnál esetleg az alapjárati szabályzó talán elkokszolódva? Vagy az alapjárat beesését eredményezheti, hogy a hűtőventillátor elindul, vagy a hőmérsékletjeledó, légtömeg vagy léghőmérsékletmérő a szívóoldalon? Tehetettlen vagyok, mert többet áll és van szerelőnél az autóm (110 ezer km-el) minta 250ezrett futott Octaviám.

Napokig jártam egy adatgyűjtővel, amivel hátha sikerül elkapni a hiba forrását, de semmi hibakód, semmi hibát nem jelzett, csak annyit, hogy alapjárat alacsony.

Köszi előre is az ötleteket.

arnyekxxx Creative Commons License 2016.08.19 0 0 29790

Jiháááááá [ugrál a várható élvezetektöl]

Előzmény: MBman (29788)
juhosttt Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29789

Tisztelt. Mbman!

Köszi az infókat az olajjal! Megjött minden, meg vettem még pár apróságot is :)

 

 

Lenne még1 kérdésem. A kipufogó dob elég gyatra állapotú. Műszakira lehet már cserélni kellesz...

2.0 TDI. Mi a helyzet a sport dobokkal ezen téren? Nem akarom h terménydaráló hangja legyen, csak egy picit öblösebb, sportosabb. Akiket kérdeztem elég vegyes véleménnyel vannak. Van aki szerint hülyeség van aki szerint nem. (mármint dizel esetén)

Esetleg vélemény tapasztalat, tanács ezzel kapcsolatosan? Minden infót szívesen fogadok! Köszönöm!

MBman Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29788

Kapizsgálod a dolgokat :) Becsapni be lehet az ajtót, de nem fog bent maradni :) Végülis arra való a zár, hogy a becsukott ajtót bent tartsa, szóval nem akkora csoda, hogy kiszerelt zárnál nem marad zárva :)

Szóval ha nincs garázs, akkor csak úgy érdemes nekiállni, ha javítás után egyből összeszereled.

 

Ha a vezetőoldali ajtót szereled, akkor még vedd hozzá a kulcsos mechanika le illetve felcsatlakoztatását :)

Előzmény: arnyekxxx (29786)
bandikkk Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29787

Sziasztok. BVectrám  Tartalék motorjának megmaradt alkatrészeit kiárulnám.Kipróbált működő motorból maradtak. Minden ajánlatot meghallgatok, nincs szükségem rájuk.ÉRD.:makbandi92@gmail.com

Motorkód x18xe , Budapesti Átvétel

arnyekxxx Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29786

Egyébként jól értettem az élőben látottakat, ott van kompletten a teljes zárszerkezettel egybeépítve a központitzár is az ajtó végében lehetetlen helyre bezsúfolva, az egészet ugy ahogy van ki kell szedni (3 csavar kívülről és a mindenféle csatlakozók, rudak leszedése) aztán lehet nekiállni a szétszedés izgalmas műveletének?

 

vagyis amig ki van szerelve a központizár addig az ajtót be se lehet csukni mert maga a zár nincs benne?

Előzmény: arnyekxxx (29784)
MBman Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29785

Az még könnyen szerelhető :)

Előzmény: arnyekxxx (29784)
arnyekxxx Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29784

sikerült leszedni a borítást, hát valami lenyűgözően kényelmetlenül szerelhetőre van berakva az a zárszerkezet.

arnyekxxx Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29783

Köszi!

 

AAAAAAAAAAAAAAA
Sankaka Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29782

Előzmény: arnyekxxx (29780)
MBman Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29781

Egy omega gyűrű fogja a kart. Azt le kell piszkálni.

Előzmény: arnyekxxx (29780)
arnyekxxx Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29780

Másik kérdés:  a hátsó ajtóim nem villanyosok, az ajtókárpit leszedéséhet a letekerőt is le kell szedni. Ennek a müveletnek van valami trükkje (rejtett csavar kitekerése vagy mekka felé meghajlás háromszor) vagy simán csak rá van dugva a kar a tengelyre és nyers erővel le kell tépni?

imate Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29779

Hello,

 

http://opelgyorsszerviz.hu/

 

Mondjuk azt gondolom Te sem hiszed hogy ez 130e km-él jött össze.

 

Üdv

Előzmény: pioneerflex (29777)
arnyekxxx Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29778

Nincs valakinek véletlenül 4ajtós csomagtartójához felesleges (de működő) zárbetéte kulccsal?

pioneerflex Creative Commons License 2016.08.18 0 0 29777

Sziasztok!

 

egy kis segítségre lenne szükségem az adagolóm megadta magát Y20DTH 130.000 km

tudnátok valami szervizt ajanlani? Esztergom ,Pest vonzáskörzetében

MBman Creative Commons License 2016.08.15 0 0 29776

A car pass kódot ott le tudják kérdezni, és ha az megvan, onnantól kezdve lehet programozni.

Előzmény: Roli7906 (29775)
Roli7906 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 29775
Pár éve egyik ismerősöm is ilyesmi helyzetben volt, nem vagyok benne biztos, de mintha valami olyasmit mondott volna, hogy a szalonban tudják pótolni a kulcsot valami 25000 körül,meg kb 3 hét alatt volt meg.
Előzmény: MBman (29774)
MBman Creative Commons License 2016.08.15 0 0 29774

Cserélni lehet, de nem fog működni, mert az az ECU-val van párban. Plusz a hamradik az immo chip a kulcsban. Ezek így működnek együtt.

Különben mi értelme lenne? A karikát és az immo chipet kicserélni 3 perc. Így nem képezne valós védelmet.

Előzmény: Roli7906 (29773)
Roli7906 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 29773
Igazad van, én nem írtam jól, de biztos nem lehet karikát cserélni magában?
Előzmény: MBman (29770)
AAAAAAAAAAAAAAA
Lajos Sajtos Creative Commons License 2016.08.15 0 0 29772

Köszi a választ! :)

Előzmény: moha bá 007 (29758)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29771

Biztonsági kód nélkül nem lehet immót programozni.

Előzmény: MBman (29770)
MBman Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29770

A gyújtáskapcsolónak ehhez semmi köze nincs! Amit te mondasz, az a komplett immo rendszer cseréje, amihez cserélni kell az immo karikát, illetve az ECU-t. De a gyújtáskapcsolót még véletlenül se!

Szerintem ebben az esetben csak márkaszerviz, vagy Tech2-vel rendelkező szerelő tud segíteni. OP COM-mal szerintem nem lehet az immo rendszert felprogramozni másik immo chiphez.

Kulcsmásoló üzlet csak meglévő dolgokat (kulcs, immo chip) tud lemásolni.

Előzmény: Roli7906 (29769)
Roli7906 Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29769
Meg kell kérdezni egy pár kulcsmásolót, nem kerül semmibe. Vagy bontóból gyújtaskapcsolót venni, ahhoz ugyis adják a kulcsot csippet, immobilisert egyben és csere, vagy Opel szalon,ott biztos tudják pótolni.
Előzmény: Imre.G (29767)
MBman Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29768

Nekem csak arra van tapasztalatom, ha meglévő immo chipet kell lemásolni. Igazából addig kellett volna intézkedni, amíg egy kulcs immo chippel együtt megvolt. Nem is értem hogy lehet ilyen felelőtlenül eljárni...

Előzmény: Imre.G (29767)
Imre.G Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29767

Valakinek van ötlete immo pótlására? Vagy valamilyen tapasztalat e téren?

Előzmény: Imre.G (29762)
Olivér Lencsés Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29766

Rendben nagyon szépen köszönöm akkor nyugis kis dolgozni járós autónak meg néha haverokkal elmenni jobbra balra bőven elég lesz az 1.6-os is ! Köszönöm szépen a gyors reagálást !

Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29765

Miért is lenne gyengébb? Nem gyengébb, sőt erősebb. Nem egy versenygép, de mindennapi használatra tökéletes. 4 személlyel vagy épp csomagtartót megpakolva sem rossz. Klímával sem lesz erőtlen, hülyeség az, hogy még elindulni sem tud. Igazából ekkora marhaságot nem tudom ki állított, de az még lehet autót sem látott közelről. :) Persze lefog valamennyit a klíma, mondjuk én szinte észre sem veszem, ha működik. Picit lomhább alacsony fordulaton, de nem fog lefulladni a klímától. Autópályán mennyivel? Max 130-al, hiszen annyi a megengedett. Ezt bőven tudja is kényelmesen, ha a futómű rendben van. 150-160 sem akadály neki. Fogyasztása meg lábfüggő, 7-8 liter körül elvan, ha nem nyomod neki állandóan.

Előzmény: Olivér Lencsés (29763)
Olivér Lencsés Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29764

Ohh meg egy dolgot elfejtettem ! Bioetanolt tényleg lehet ebbe tankolni minden átalakítás nélkül ?

Olivér Lencsés Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29763

Sziasztok ! két kérdésem lenne ! Az egyik hogy most lesz egy 1.6-os vectrám de már a 100 lovas fajtája és hogy az kb menyivel gyengébb mint az 1.6-os 60 lovas astra? mert ugye súlyra nehezebb szóval kb hasonló vagy milyenek fogom találni kb különbségileg? A következő kérdésem az lenne hogy ugyan ez a 1.6-os 100 lovas vectra mit tesz ha bekapcsolják a klímát ? mármint úgy értem hogy akkora már iszonyú erőtlen lesz végképp , mert azt is olvastam hogy konkrétan úgy elindulni nem lehet vele . A harmadik kérdésem hogy körülbelül menyivel lehet vele kényelmesen menni autópályán ? Ha műszakilag rendben van az autó persze mert pl ültem egy skoda favoritban azzal ha 90 fölött mentél pályán az meg volt halva és remegett szóval a vectrával menyivel lehet kényelmesen kb ? Azt szeretném még kérdezni hogy kb menyit fog fogyasztani hogyha nagyon kevesett fogok vele városba menni max néha egy kis külváros de amúgy falun használgatnám 20-30 km-es távokra . 8-9 liter között számoltam ezzel nagyon alul számoltam ? próbálni fogok rá figyelni szóval nem húzatni mint az állat hagyni kifutni stb . Előre is köszönöm a segítségeket ! :P

AAAAAAAAAAAAAAA
Imre.G Creative Commons License 2016.08.14 0 0 29762

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. B Vectra gyári immós kulcsa elveszett. Hogyan lehet alvázszám alapján új kulcsot rendelni hozzá, vagy az immot szoftveresen kikapcsolni?

Esetleg más megoldást tudtok javasolni? Immo nélküli pótkulcs van hozzá.

Előre is köszönöm a segítségeteket.

MBman Creative Commons License 2016.08.13 0 0 29761

1,5 liter ment bele nekem

Előzmény: juhosttt (29759)
juhosttt Creative Commons License 2016.08.13 0 0 29760

Szerk.:

 

Újra megnéztem, csak az automata váltósokhoz van. Sry.

Előzmény: juhosttt (29759)
juhosttt Creative Commons License 2016.08.13 0 0 29759

Köszönöm a választ! Találtam is egy boltot! Meg is rendelem. Annyit hadd kérdezzek meg, h Te szűrőt cseréltél? Mert azt is találtam az adott boltban. Továbbá hány l olaj kell bele? 

Előzmény: MBman (29751)
moha bá 007 Creative Commons License 2016.08.13 0 1 29758

Rendszámtábla megvilágítás. - 10A.

Előzmény: Lajos Sajtos (29757)
Lajos Sajtos Creative Commons License 2016.08.13 0 0 29757

Sziasztok! lenne egy olyan kérdésem,h kivan égve az egyik biztosítékom vectra b2 1.6 benzin  a 18 as, KL 58K,ez van oda írva. Azt kérdezném tudja e valaki hogy mihez tartozik? Köszi a választ.

Sankaka Creative Commons License 2016.08.13 0 0 29756

Nem persze, nem is várom el! Pusztán ötleteket kértem, hogy hátha valami ráolvasós nyavalyája lehet :) Még hétfőn megnézem a burkolat lebontásával, de valószínű szerelő lesz belőle :( Először megpróbálom majd autóvillamosságisnál, aztán meglátjuk mire jutunk...

Előzmény: MBman (29755)
MBman Creative Commons License 2016.08.13 0 0 29755

Attól még, hogy cseréltek fűtéscsapot, nem biztos, hogy működik. Van annak vezérlése, vákuum vezérli, amit egy szelep nyit, zár. Nincs vákuum, nem jó a vákuum szelep, nem kap vezérlést, ezer és egy oka lehet. Ezeket mind végig kell nézni, ezt sajnos helyetted nem tudjuk megtenni fórumon kereszül :)

Előzmény: Sankaka (29754)
Sankaka Creative Commons License 2016.08.13 0 0 29754

Fűtéscsapot tavaly cseréltek, azt tudom, mert elhányta a vizet :)

 

Illetve ha a fűtéscsap elromlik akkor az vagy rossz vagy jó, nem? Nálam meg néha van fűtés.. Ma reggel kellemes volt 9 fokba beautózni melóba, miközben nulla fűtésem van... Nyúljon meg a nyaka... :)

Előzmény: MBman (29752)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.12 0 0 29753

A fűtéscsap lehet még kérdéses, hogy működik-e. Vagy annak a vákuumcsöve rendben van-e. A másik kérdés pedig ugye, hogy a mozgatómotor mozog, de a lapát is? :)

Előzmény: Sankaka (29750)
AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2016.08.12 0 0 29752

A hőmérséklet érzékelők szerintem rendben vannak. Kérdés, hogy a terelő lapátot mozgatja-e a szervomotor. Illetve a fűtéscsap működik-e.

Előzmény: Sankaka (29750)
MBman Creative Commons License 2016.08.12 0 2 29751

Elméletileg más olaj is jó bele, de én a GM 1940182 cikkszámú váltóolajjal töltöttem fel a váltót. A Cromax keresője ezt hozta fel, neten utánna olvastam, ez való bele. Ez az a piros színű váltóolaj, amivel gyárilag feltöltik az opelek élettartam feltöltésű manuális váltóit. Mondjuk azt kétlem, hogy 20 éve is ugyanezzel töltötték, volna őket, de most ez elérhető.

Az én váltómból szintén ilyen piros színű olajat engedtem le, csak kicsit feketés volt már.Igazából nem vettem észre sok különbséget az új olajjal, a régihez képest. Talán annyit, hogy az 1-es most könnyebben beveszi, ha lassan gurulok az autóval, nem kell teljesen megállni.

Autóalkatrész üzletben tuti rábeszélnek valami másra, mert ezt nem biztos, hogy tartják. Cikkszám alapján rendeld meg valahonnan.

Előzmény: juhosttt (29748)
Sankaka Creative Commons License 2016.08.12 0 0 29750

Ricsi89 köszönöm szépen az ötletet, de ezen már túl vagyok (többször is) és sajnos nem hozott semmilyen eredményt :(

 

Ascer!

 

Köszönöm szépen Neked is az ötleteid! Ma ránéztem OP-COM-al, csatolom a képeket.

 

Elindultam 8 km-re, elinduláskor volt fűtés, semmi probléma. Mire odaértem, már nem volt fűtés (motort nem állítottam le, gyújtást nem vettem le egyszer sem).

 

Hazaérve, gyorsan rádugva az OP-COM-ot, ezek az értékek voltak:

 

Igazából nekem a kilépő levegő hőmérséklete furcsa, azon is látszik, hogy HI beállítás mellett, 23 fokos levegő jön ki. A lapátok az OP-COM szerint megfelelőek, jelzi is a változást, ha változtatom a levegő irányát. Szétszedni még nem szedtem, az majd hétfői móka lesz... :(

Előzmény: Ascer (29747)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.12 0 0 29749

Az alsó deknit kell levenni és lejön az olaj. Olajat pedig csak gyári GM piros váltóolajat tegyél bele, semmi mást.

Előzmény: juhosttt (29748)
juhosttt Creative Commons License 2016.08.12 0 0 29748

Elnézést ezen átsiklottam. (mentségemre szóljon h éjszakás voltam).
És a teljes leeresztése hogyan működik? Az alján van egy dekni, de más csavart nem találtam a leeresztéshez. Esetleg erről tudnál mondani valami okosat? Köszönöm!
A bele való olajra mit értesz? Gyári opel váltó olaj, vagy más gyártó által gyártott olaj? Azért kérdezem, mert a boltba lehet azt mondják h ez "jó" olaj, de ha télen újra gondba leszek akkor adtam a szarnak egy pofont.

Előzmény: MBman (29746)
Ascer Creative Commons License 2016.08.12 0 0 29747

Szia,

 

Ha van OP-Com, akkor meg tudod nézni, rendesen szabályozza e a terelőlapokat (írja mennyire vannak nyitva külön külön a lapok), valamint, a környezeti, illetve a kocsiban lévő hőmérsékletre jó adatot ír e ki (ezt is jelzi). Ha minden adat helyes, nézd meg az alsó fűtés keverő lap mozog e amikor a hőmérsékletet feljebb veszed, látszik e a mozgás, hallatszik e a motor mozgása. Anyós oldalon leveszed a burkolatot a lábtérben a középbokszról, így meg tudod fogni a csövet és érzed meleg e egyáltalán a radiátor. Nézd meg nem levegős e a rendszer, van e rendesen víz az autóban.

 

A vezérlőcsere hibaüzenet egy orbitális nagy baromság, én 3x cseréltem másikra és mind kiírta ezt, miközben teszi a dolgát és hiba nélkül működik minden funkció.

 

Seb

 

 

Előzmény: Sankaka (29742)
MBman Creative Commons License 2016.08.11 0 0 29746

Nagyjából 10 hozzászólást kellene (kellett volna) visszaolvasnod, és látsz képeket a betöltésről. Ugyanott kell a szintet ellenőrizni. Viszont a nehéz váltásra nem megoldás az olajcsere. Csak akkor, ha jelenleg nem belevaló olaj van benne.

A belevaló olaj ára 6500-7000 Ft/2 liter.

Előzmény: juhosttt (29744)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 29745

Van egy ilyen lehetőség, hogy gyújtás rá, majd az Auto és Off gombot nyomva folyamatosan, az összes szervómotort véghelyzetbe állítja, tehát lenullázza magát. Egy próbát megér.

Előzmény: Sankaka (29742)
juhosttt Creative Commons License 2016.08.11 0 0 29744

Sziasztok!

 

Váltóolaj cserével kapcsolatban kérnék tanácsot. Első körben is hogy hol tudom ellenőrizni a szintjét? Ha estleg képe van valakinek megköszönném. Neten nézelődtem, meg az autó alatt is, de konkrétan passzolom.

Konkrétan a gondom az, hogy télen az 1-2-es sebességet addig nem veszi amig át nem melegszik picit. Ha erre tudtok esetleg vmi okosságot azt is megköszönném!

MBman Creative Commons License 2016.08.11 0 0 29743

Nincs digitklímám hála isten, ezért túl sok mindent nem tudok hozzátenni. Félre értés nem essék, jó dolog ez, csak nem 18-20 éves autóban :)

Mindenképpen OP COM-os, vagy Tech2-es diagnosztikával kéne kezdeni. Nemtudom, milyen állítási lehetőségek vannak OP COM-ban, de szerintem valamelyik hőmérsékletérzékelő szenzor, és vagy a hőmérséklet állító szervomotor rossz, vagy működik bizonytalanul. Nem egy atomfizika a digitklíma, érzékeli a hőmérsékletet, és egy szervomotorral állítgatja a befújt levegő hőmérsékletét, mintha a tekerentyűt forgatnánk. Ezek közül lehet valami rossz, ha hülyeséget csinál, nem azt, amit kéne.

AAAAAAAAAAAAAAA
Sankaka Creative Commons License 2016.08.11 0 0 29742

Igaz, az kimaradt, bocsánat :) A klímavezérlőt. Kijött belőle nem kevés por, de nem oldotta meg a helyzetet. Korábban volt egy másik vezérlő, annál konkrétan kiírta az op-com, hogy cseréljek vezérlőt. Ez megtörtént, de ezzel is rosszalkodik... Minden funkciója működik, csak éppen meleg levegő nincs. Ha viszont gondol egyet, akkor okádja a meleget...

Előzmény: MBman (29741)
MBman Creative Commons License 2016.08.11 0 0 29741

Mit vettél ki és fújattál ki levegővel?

Előzmény: Sankaka (29740)
Sankaka Creative Commons License 2016.08.11 0 0 29740

Sziasztok,

digitklímával szenvedek... Ha úgy gondolja napokig nincs fűtés, aztán egyszer csak lesz... Tegnap kivettem, kifújtam nagynyomású levegővel, visszaraktam és ömlött is a forróság. Megörültem, 1 napig így autóztam. Ma beraktam a helyére teljesen és megint nincs meleg... Hibakódot 3 hete néztem, akkor semmi nem volt. Tud valaki segíteni? Teljes OP-COM adattáblát le tudom menteni, ha az segít! Kérdeztem errefelé 2 autóvillamosságist, de nem is hallottak ilyenről még, de nem is nagyon akarnak foglalkozni vele....

bandikkk Creative Commons License 2016.08.10 0 0 29739

Sziasztok.

1,8-as X18XE tartalék motorom meg maradt alkatrészeit eladnám

Pl.:vezérműtengelyek, motortéri kábelköteg,gyújtástrafó és pár apróság amik a képeken látszanak.

makbandi92@gmail címen elértek, átvétel Budapesten.

varjan01 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 29738

Sziasztok,

Nincs valakinek kölcsönbe egy kormány lehúzó?

Sör, ft, bor, bármit felajánlok, no meg a postaköltséget is.

Nem jön le sehogy, ütni meg melegíteni nem fogom.

Hajdú-Biharban érte is tudok ugrani.

Előre is köszi!

huhu201 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 29737

Üdv!

Tudna valaki ajánlani nekem egy szervizt Budapesten, ami nem márkaszerviz és értenek az Opelokhoz?

Motorikus problémám van és nem tudom hova lehetne vinni, hogy ne húzzanak le,de azért értsenek is hozzá.

A sarkon nálam is van egy műhely, oda is vihetném, de nem tűnnek valami megbízhatónak. 

Kompressziómérés kellene és teljes motor átvizsgálás.

A válaszokat előre is köszönöm.

 

MBman Creative Commons License 2016.08.07 0 0 29736

A váltó olajjal való feltöltéséhez végülis a cső+tölcséres eszközt választottam. Kicsit lassan folyt le, mert vékony volt a cső, és viszkózus az olaj, de a gravitáció azért tudja a dolgát.

 

Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.07 0 1 29735

De az automata akkor is maga a multitimer. Amit vezérel az csak két sima relé. A relé csak a teljesítmény kapcsolásáért felelős eszköz. Az csak egy kimeneti egység. Maradjunk annyiban, egyik sem működik a másik nélkül. :)

Előzmény: moha bá 007 (29734)
moha bá 007 Creative Commons License 2016.08.07 0 0 29734

"...Az irányjelző villogtatásáért a multitimer gondoskodik. Ez egy, a biztosítéktáblába beépített integrált vezérlő, ami működteti az irányjelzőt, ablakfűtést, ködlámpákat, műszerfali fényerőszabályzást, ablaktörlő ütemvezérlést, belsőtér világítás késleltetést is.Tehát nincs külön cserélhető irányjelző automata..."

Akkor pontosítsunk.Az integrált vezérlő működteti az általad felsoroltak reléit,(mert mindegyiknek van)Az irányjelző automata ez esetben 2db relé,(bal,jobb)Relék nélkül nincs irányjelzés,bárhogy erőlködik is a multimiter.

Előzmény: Ricsi89 (29712)
varjan01 Creative Commons License 2016.08.06 0 0 29733

Szia

Pont a kezembe akadt egy. :)

Előzmény: zsaláb3 (29729)
AAAAAAAAAAAAAAA
varjan01 Creative Commons License 2016.08.06 0 0 29732

Szia

 

Köszi a tippet, de már ezen is túlvagyok. Viszont betettem az új üveget a sínjével, s már vissza kellett rakni középre. :) 

Szóval megjavult a bal elsőm.

Emelő, csúszkák, ablakcsere. Ebből csak az emelő volt a fölösleges csere.

Előzmény: dieselzoli (29727)
MBman Creative Commons License 2016.08.06 0 0 29731

Cserélt már valaki fékolajtartályt? Hogy jön le a főfékhengerről? Rajta felejtettem a stekklámpát, és megolvasztotta a tartályt. Ki nem lyukadt, de elég szarul néz ki, úgyhogy cserélném.

 

Ha valakinek van eladó, akkor jelezze légyszi.

MBman Creative Commons License 2016.08.06 0 0 29730

Emellett még érdemes kiszerelni az ablaküveget, és ablaktisztítóval jól megtisztítani a széleit, ahol csúszik a sínben. Érdemes még kitisztítni a sínt is, amiben csúszik az ablak. Az idők folyamán az eső bemosa a koszt a sínekbe, ezért nehezen mozog benne az üveg. Plusz beállítás, és olyan lesz az ablakemelő, mint az új.

 

Ha már nem elegendő a csavar horony hossza az ajtóban, teljesen meg van feszítve, mégis bukik az üveg, az azért van, mert kopott a mechanika. Szóval ez a reszelés csak aféle kókány megoldás, amivel ideig-óráig jó lesz.

Előzmény: dieselzoli (29727)
zsaláb3 Creative Commons License 2016.08.06 0 0 29729

Szia és köszönöm.

Valószínű először kiszerelem és a benne lévőhöz hasonlót próbálok meg venni.

Előzmény: MBman (29722)
kissdev Creative Commons License 2016.08.06 0 0 29728

Volt isuzum. Nekem se volt bajom a levegősödéssel. Abban a résolajcsövek hibájáról sem hallottam még, lévén fémből vannak. Ezzel szemben a 2.0 DTI-ben hajlamos megrepedni a műanyag és máris beszipákolja a levegőt.

Előzmény: MBman (29726)
dieselzoli Creative Commons License 2016.08.05 0 0 29727

Szia varjan01!

 

Az előrebillenő ablakra a gyógyír az, ha a képen bekarikázott csavart kitekered teljesen, és egy reszelővel 1-2 mm-t mélyítesz hogy a visszatekert csavar teljesen lent legyen a horony alján.

 

A saját Vectrámnak és a szomszéd lépcsőházi Vectrásnak is így oldottam meg az ablak előrebukását.

 

A szomszéd is kicserélt már minden csuszkát az ajtójában, de nem javult az ablakemelő mozgása.

Aztán fél óra alatt megcsináltam Neki. A sineket megzsíroztam, az ablak vezető gumikéderjeit meg szilikonsprével befújtam. Most úgy megy az ablak mint az álom!

Előzmény: varjan01 (29711)
MBman Creative Commons License 2016.08.05 0 0 29726

Én azt szoktam csinálni, hogy a régi gázolajszűrőből áttöltöm a benne lévő gázolajat az újba. Aztán lehet is felszerelni. Itt jönne a légtelenítés a leírt módon, ha szükség lenne rá. De nálam nincs rá szükség. Csak indítok, aztán már megy is.

Előzmény: kissdev (29725)
kissdev Creative Commons License 2016.08.05 0 0 29725

Ha indítózással légtelenítem a 4 hollandin keresztül, szerintem tovább dolgozik szárazon az adagoló. Hatásosabb közvetlenül felönteni a csövet, igy szinte azonnal gázolaj van az adagolóba. Persze ez szűretlen, és a kanna vagy flakon rosszabbik tartalma is landolhat a rendszerben. Nem egy hálás feladat megoldani.

Előzmény: MBman (29721)
GhostRider 636 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 29724

Tisztelt urak/ hölgyek ( ha van köztünk) 

 

Régebben kértem segítséget reflektor hiánnyal kapcsolatban. 

Namost arra jutottam mindent kimeregetve alaposan, hogy a kapcsoló a hibás. Erre beszereztem egy vadi újat 3700 ft- ért.. Igen nem 25 ezer nem 45 ezer hanem 4700 Ft tempomatos indexkapcsoló. 

Namost beszereltem és lás csodát a reflektorom csak nem működik -.-"

Erre mivel én okos voltam és 3x 4x átnéztem a biztosíték táblát jónak csekkoltam de azért megnéztem 5x re is és mit vettem észre, hogy én ökör a sedan kasznis kocsiba a biztosítékot a hátsó ablaktörlőhöz raktam...... 

Nagy az isten állatkertje. 

 

A lényeg, hogy többször ellenőrizz mielőtt cselekszel és erre jutottam. 

 

Amúgy köszi a segítséget aki foglalkozott a hülyeségemmel ezzel a témával kapcsolatban. 

 

Üdv: Zoli 

MBman Creative Commons License 2016.08.05 0 1 29723

Megtisztulva a felső olajteknő, illetve a motor alja:

 

Az alsó teknő belső oldaláról lemarattam a festéket, a külső felét bedig lefényeztem hőálló matt feketével (sok helyen rozsdás volt):

 

 

A váltóolajat is leengedtem. Nincs egyáltalán rossz állaga. Kicsit feketés már, de még látni rajta, hogy eredetileg piros volt. Ahhoz képest hogy 20 évet, és 335.000 vagy ki tudja mennyi km-t futott le. Ülepítés után ezt simán vissza lehetne önteni a váltóba. Nem hülyeség ez az élettartam feltöltés! A deknit már visszaraktam, most szárad a tömítő paszta. Holnap töltöm fel.

 

Előzmény: varjan01 (29716)
AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2016.08.05 0 1 29722

Ilyesmi mikrokapcsoló kell a zárba:

https://www.conrad.hu/hu/mikrokapcsolo-250-vac-6-a-1-x-be-be-zippy-sm1-n6s-00b0-z-nyomo-1-db-1094408.html

De nemcsak ez jó, sokféle van, ami jó bele. A furatok távolságának kell egyeznie, illetve a befoglaló méreteknek nagyjából.

Előzmény: zsaláb3 (29717)
MBman Creative Commons License 2016.08.05 0 1 29721

DTI-nél légteleníteni kell a redndszert gázolajszűrő esetén.

Isuzunál légtelenedik magától.

Miért? DTI-nél kb 1000 bar-on nyitnak a porlasztók, Isuzunál olyan 150 bar-on. Ha levegő kerül a rendszerbe, akkor a DTI-nél nem fog felépülni a nyitó nyomás, mert a rendszerbe került leveő összenyomható. Míg a gázolaj összenyomhatatlan. Szóval légtelenítés: Fel kell lazítani mind a 4 porlasztóra menő cső hollandiját. Indítózni kell, míg rendesen jön a gázolaj. Majd lehúzni őket. Talán még nem nyírtad ki az adagolót.

Húzatás, bikázás a biztos receptje az adagoló kinyírásának.

Előzmény: juhosttt (29720)
juhosttt Creative Commons License 2016.08.05 0 0 29720

Pont a legrosszabbal oldottam meg. Az adagolóhoz menő csőbe öntöttem a gázolajat. Annyi hogy nem sok kellett, de szerencsére azóta pöccre indul mint eddig. Köszönöm a tanácsokat, legközelebb már tudom mihez tartsam magam!

Előzmény: kissdev (29719)
kissdev Creative Commons License 2016.08.05 0 0 29719

2.0 DTI tulaj vagyok.

 

A gázolajszűrőről a tank felé visszavezető csövet célszerű elszorítani szűrőcsrekor, így nem ejti vissza a naftát.

Ezután mindig öntsd fel a házat is teljesen. Ha így teszel maximum egy picit trüszköl az első indításnál, de nem levegősödik. 

 

Az automata légtelenítés lehet működik, de addig vagy az akksi vagy az öndítító feladja.

 

Ahány ember annyi tanács működőképessé tenni; húzatás, féktisztító a légszűrő torokba.

Öngyilkos megoldás lehet az adagoló szempontjából, ha a szűrőről az adagoló felé menő csőbe közvetlenül öntöd a gázolajat. Ekkor elég hamar beröffen, viszont szűretlenül érkezik az egyébként is gyengepont adagolóba. Egy kis kosz mégnagyobb kárt okozhat.

Előzmény: juhosttt (29718)
juhosttt Creative Commons License 2016.08.05 0 0 29718

Egy kis gyors segítséget szeretnék kérni.

Cseréltem gázolaj szűrőt, de azóta nem akar beindulni az autó. Olvastam, hogy elvileg automatikusan légteleníti magát, de hát mivel nem indult így gondoltam megnézem h kap-e anyagot. Levettem a bejövő gázolaj csövet de ha indítózok akkor sem jön a gázolaj a szűrőig. Mi lehet a gond? eddig mindig simán indult, nem volt probléma.

Előre is köszi a segítséget.

zsaláb3 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 29717

Szervusz!

A jelenlegi tárgytól eltérőt, jobban mondva visszatérőt szeretnék kérdezni. A korábbiakban láttam, hogy tanácsot adtál a hátsó ajtó központi zár javításához. Kérdés: milyen mikrokapcsolót kell kicserélni, hol lehet beszerezni. A két hátsó ajtóm nem működik rendesen, ezért kérdezem. Természetesen Vectra B-ről van szó.

Előzmény: MBman (29715)
varjan01 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 29716

Köszi a fotót! A szinterezést meg nem értem, hogy miért fújták be. :)

Előzmény: MBman (29715)
MBman Creative Commons License 2016.08.04 0 0 29715

Levettem az olajteknőt, az alsót ismeg a felsőt is. Ez az alsó, lemez teknő:

Csak az olajleeresztő csavarnál, a mélyedésben volt egy kis olajsár, azon a részen lerakódva, ahonnan nem tud kifolyni az olaj, mert mélyebben van, mint az olajleerszető csavar. Máshol semmi.

A motor is nagyon tiszta:

 

Ez pedig a felső, alumínium teknő:

 

 

Az alsó teknővel vagyok egy kicsit bajban. Ahol a tömítőpaszta rá volt ragadva, elkezdett lejönni a szinterezés. Sajnos segített rajta a loctite tömítés oldó is. A tömítő felületen fullra lejött róla a fekete szinterezés. Sőt már belül is egy féltenyérnyi területen. Ezt így nem rakom vissza, lemaratom a belső felületéről teljesen a festéket!

 

Meglepően tiszta a motor beljesje. 15 ezer km-enként cserélek olajat, Total Quartz 9000 5W40-et használok.

Előzmény: varjan01 (29704)
varjan01 Creative Commons License 2016.08.04 0 0 29714

Igen. Az utaztató van kopva meg megnyílva. Holnap beszerzem a jobbos autóból az üveget is, mert csak így adják a két sínt. Igaz, nem egy ökör ára...

Előzmény: Martin469 (29713)
Martin469 Creative Commons License 2016.08.04 0 0 29713

a két oldalsó sin amiben "utazik" maga az üveg rendben van? nekem akkor bukott (igaz, lehetett rajta látni, hogy nehezen megy benne és hallani is ahogy szenved a felhúzó motor) amikor jó koszos lett és szó szerint megfogta az üveget. kitakarítottam, befújtam szilikonsprével, azóta patika.

Előzmény: varjan01 (29711)
AAAAAAAAAAAAAAA
Ricsi89 Creative Commons License 2016.08.04 0 0 29712

Nem fog működni. Mivel itt nincs kézzel fogható irányjelző automata. Az irányjelző villogtatásáért a multitimer gondoskodik. Ez egy, a biztosítéktáblába beépített integrált vezérlő, ami működteti az irányjelzőt, ablakfűtést, ködlámpákat, műszerfali fényerőszabályzást, ablaktörlő ütemvezérlést, belsőtér világítás késleltetést is. Tehát nincs külön cserélhető irányjelző automata.

Előzmény: jani9911 (29708)
varjan01 Creative Commons License 2016.08.04 0 0 29711

Szia

Megtörtént. Mind a hármat kicseréltem.

Szerkezetet is cseréltem, egy újnak ható jobb kormányosból, amit ugye nem használtak annyit. (Bal oldalról van szó).

Akkor bukik picit az üveg, amikor félúton van, és a sínben iránytvált a csúszka. 

A minimális megálláskor, az irányváltás pillanatában eléggé lötyögős a sín. Hiába új a csúszka.

Más mozgóalkatrész már nem maradt..  :/ 

 

Előzmény: Ascer (29709)
busz54 Creative Commons License 2016.08.04 0 0 29710

sziasztok

segitséget kérnék.

 

x20xev motorhoz keresek motortéri kábelköteget.

 

cali28@freemail.hu

vagy

rtomi@gmail,hu  cimen elérhető vagyok.

köszönöm

Ascer Creative Commons License 2016.08.04 0 0 29709

Szia,

 

A műanyag kis baszok szoktak elkopni amik a síben futnak azokat kellene cserélni, valamint mindent ami műanyag ha ez még nem történt meg.

 

Üdv.

Előzmény: varjan01 (29702)
jani9911 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 29708

üdv mindenkinek. érdeklődnék, ha veszek ledindex relét, akkor azt forrasztgatni, kötözgetni kell stb? ez 3 lábú relé. köszi

MBman Creative Commons License 2016.08.03 0 0 29707

Tudom én, hogy mit jelent az általános felhasználású csavar szilárdsági csoportja, de a gyári GM csavarokon, amik speciális csavarok, szerintem ez mást jelent, és szerintem pont azt, hogy mennyivel kell meghúzni :) Konkrétan a szelepfedél csavarjaira emlékszem, hogy egy 8-as van beleírva. Itt a motornál általában nem anyával rögzített csavarokról beszélünk, ezeknek egy része alumínium menetes furatba rögzül.

Visszatérve az olajteknőhöz, az alsó lemez teknő a rögzítő csavarjai a felsőbe mennek bele, ami alumínium. Kétlem, hogy ezt 9-10 Nm-rel kéne meghúzni, még a 8 Nm-t is sokallom.

Emlékszem, hogy a legutóbbi vezérműszíj cserekor a főtengely ékszíjtárcsát tartó 4 csavart az előírt 20Nm-rel húztam meg nyomatékkullcsal. Hát az egyik behányt rajta, és beleszakadt. Jó nagy szívás volt kivenni onnan...

Előzmény: Papi45 (29706)
Papi45 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 29706

A 8-as mást jelent, de részben igazad van. A csavaroknál és az anyáknál a szabvány nem konkrét anyagot, hanem szilárdsági csoportot határoz meg. A csavar anyaga lehet: 3.6; 4.6; 4.8; 5.6; 5.8; 6.8; 8.8; 10.9; 12.9 (a 3.6 a leggyengébb, a 12.9 a legnagyobb szilárdságú csavar)

A szilárdsági csoport jele két részből áll:Az első szám 100-szorosa a minimális szakítószilárdságot adja meg MPa-ban.

 A második szám a névleges folyáshatár és szakítószilárdság hányadosának 10-szerese.

A csavaranyák szilárdsági csoportjai: 5; 6; 8; 10; 12

Ha megnézel egy csavart, a fején látsz egy számot, pl.: 8.8. , az anyán pedig pl.: 8. Minél nagyobb ez a szám, annál nagyobb nyomatékkal lehet (kell) meghúzni! Egy M 6-os csavarnál a meghúzási nyomaték 8.8-nál 9-10 Nm, 12.9-nél 14-18 Nm.

 

Előzmény: MBman (29703)
MBman Creative Commons License 2016.08.03 0 0 29705

Előzmény: varjan01 (29704)
varjan01 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 29704

Fotó nem jelent meg.

Csak kíváncsi vagyok, hogy egy rendszeres olajcserés motorban mi tud összegyűlni az évek alatt..

Előzmény: MBman (29703)
MBman Creative Commons License 2016.08.03 0 0 29703

Én most veszem le először. Az Isuzu motornak kettő teknője van, ezen a képen az egyik le van véve. A másikat is le kell vennem, mert főleg ott szivárog az olaj körbe.

Nyomatékkal húzom-e vissza? Ezen még nem gondolkodtam. M6-os csavarok fogják fel, amikre egy 8-as van ráírva, gondolom 8 Nm-rel kell meghúzni őket. De szerintem marad az érzéssel való meghúzás, mert ami nyomatékkulcsom van, az nagyobb nyomatékokra való.

Előzmény: varjan01 (29701)
AAAAAAAAAAAAAAA
varjan01 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 29702

Valakinél van bontott bal első ablak? Az üveg alján lévő alusín gm számára lennék kíváncsi. Az enyém új szerkezettel is bukik, a sín kopott. Csak amíg nem szerzek be újat, nem dobnám szét megint. 

varjan01 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 29701

Az olajteknő most kerül le először majd? Egy fotót tehetnél fel a beltarjalomról. :) csavarokat vissza majd nyomatékkal húzod?

Előzmény: MBman (29698)
GhostRider 636 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 29700

Hali 

Írtam emailt! 

Előzmény: PazsitHarcos (29664)
Rollsroycephantom Creative Commons License 2016.08.02 0 0 29699

Szabolcs megye Nyiregyházátol 8 km

Előzmény: leslie81 (29690)
MBman Creative Commons License 2016.08.02 0 0 29698

Jó, ötlet, ezt fogom tenni! Sajnos nincs aknám, de ha felemelem kicsit az autót, akkor már hozzáférek.

A hétvégén viszont először olaj leengedés, olajteknő levétel, tisztítás, visszaszerelés.

Előzmény: Törölt nick (29696)
leslie81 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 29697

Bocsi 😊lorinczl81@freemail.hu helyesen a címem ezen megtalálsz roysroycephantome 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.01 0 0 29696

Aknád nincs? Akkor jól bakold fel, hogy alá tudj feküdni! A lehető legegyszerűbb megoldás alulról tölteni. Látod is amit csinálsz és makulátlanul hozzáférsz! Lehet kapni 200ml.-es fecskendőt a gyógyszertárban, ráhúzol egy darabka benzincsövet és betolod az olajat. Üdv! Víziló

Előzmény: MBman (29686)
leslie81 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 29695

Az alkatrészekkel kapcsolatban küldtem neked üzenetet roysroyesphantom. A lorincz81@freemail.hu címen tudsz elėrni. 

MBman Creative Commons License 2016.08.01 0 0 29694

Rendes rugót kell venni, akkor nem kell tákolni :)

Amúgy hiába raksz rá nagyobb tányért, nem lesz központos a rugó, és mozogni fog ide-oda a tányéron.

Előzmény: attika00 (29693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!