Minden téma ami Nógrád megye (Budapestig) közösségi közlekedésével kapcsolatos: közút, vasút kapcsolata. Ide jöhet ami nem fér bele a Volánbusz vagy MÁV ide vonatkozó topik témáiba. Megvitatható a pl. 21-es út vs 81-es vasútvonal közösségi közlekedése. Kéretik koncepcióban gondolkodni, megnyilvánulni. Tessék mellőzni a melyik rendszám és pályaszám merre található kérdéseket. Sulinetes kölkökkel szemben nem húzunk kesztyűt, hozzászólásaikra nem reagálunk, ők csiperegnek egymásközt! Hallelúja!
Államilag - rendkívüli helyzetekben - hatalmi szóval, törvénnyel be lehet avatkozni a szerződéses járatok rendszerébe.
Békeidőben nem.
Ha beavatkozol a szerződéses járatokba hatalmi szóval onnan már csak egy lépés, hogy megtiltsd Kovács 26. Jánosnak, hogy saját személyautójával járjon dolgozni.
Mindkét eszköz magán tulajdon.
A magántulajdon használatának állami tiltását a törvény különleges időszakokhoz, természeti katasztrófák, eü vészhelyzet, hadi állapot, stb. köti.
Békében sokfajta mód van az ilyen korlátozására, például az adó jogszabályok alapján ellehetetleníteni a szerződéses járatokat, de ez meg az alkotmánybíróságon bukna el.
Hát, szerintem nem szerencsés, ha a szerződéses a volánnal versenyez, egyrészt kész luxus, ha két busz megy félig, párhuzamosan, másrészt pedig rontja a közszolgáltatás minőségét, ha ezért lesz kevesebb volán járat a végén --> a volán kiürül, megszűnik --> negatív spirál.
Tehát, azt gondolnám, hogy szerződéses buszt a volán engedélyével lehetne indítani (ha nem tud buszt indítani), vagy pedig a szerződéses buszt is kötelezően meg kéne hirdetni publikusan és fenntartani (tehát, meg is szüntetheti, de nem egyik napról a másikra).
Más is van: a szerződéses járat ingyenes (gondolom), míg a volán bérlet ára nem téríthető 100%-ban.
Egyáltalán nem természetes és normális, hogy személyszállítási szolgáltatást csak úgy, minden további nélkül rá lehet indítani a közszolgáltatásra.
A másik meg az, ha a szerződésessel nincs reális párhuzamos volán járat, akkor viszont, ha ez a szerződéses megszűnik, akkor az ezt használók megélhetése kerülhet bajba.
Az alaphálózat igenis megszervezhető, biztosítható. A 30 és a 6-8 busz igényének ingadozása egy nem Volánnak egy maszeknak is lekövethetetlen, ehhez se buszt se embert nem tud biztosítani annyi ráérő buszvezető a szabad munkaerőpiacon nincs.
Az, hogy a munkásszállítás kikerül a közforgalmú keretek közül, az , hogy este vagy hajnalban több alig kihasznált busz kerülgeti egymást az , hogy egyes falvakba nem lehet eljutni 22 óra után ez ellen tenni kell.
Volánnak rugalmasabbnak kell lenni fel kell ismerni az igényeket, meg kell próbálni növelni a bevételt és az utasszámot.
a., azért szűnt meg, mert az adott cég bezárt vagy legalábbis az adott irányból valamiért nem fogad / nem tud toborozni munkásokat = ténylegesen nincs kit elszállítani
b., azért szűnt meg, mert az adott cég hirtelen átváltott spúrba. Ilyenkor a volán forgalma egy-két napon belül érzékelhetően, nagyon durván megnő - amire másodrésszel kell reagálnia (tekintettel arra, hogy a példa szerint egyébként van az adott faluból műszakos járata). Teszem hozzá, ilyenre nem ismerek valóságos példát.
Ha a., eset van, s a munkavállaló másik munkahelyen helyezkedik el, s oda szeretne bejutni, akkor:
a., vagy van az új cégének szerződéses járata = probléma megoldva
b., vagy felszáll a nyilvános, menetrendszerinti műszakos járatra (amiről ugye továbbra is tudjuk, hogy egyébként is jár).
Tehát probléma nincs.
Mindebből nem következik más, minthogy a szerződéses járatot nem piszkáljuk, nem vonjuk össze a nyilvános járatokkal. A szerződésest a megrendelő fizeti, s ha ő úgy gondolja, akkor holnaptól az ellenkező irányba közlekedteti, vagy expresszként, vagy akárhogyan.
Arra nem tervezhetsz rá nyilvános közszolgáltatást.
Szerintem meg, de, pont kell számolni vele: azzal, ha megszűnik, a rajta utazók nem fognak eltűnni, és akkor felmerül a kérdés, hogyan fognak munkába járni? Például, mi van, ha az egyetlen munkába járási lehetőség (az autón kívül) ez, az adott területen? Például, ha megszűnik a cég, akkor az adott településekről lesz-e más, munkavállalási lehetőség, olyan, ahová be lehet járni, vagy ellehetetlenül az ott élők egy részének az élete (az, aki dolgozna, de autót nem tud fenntartani, de költözni se tud)?
Egy koncepcióalkotásnál a szerződéses járatokkal nem szabad számolni. Mintha nem is volnának - hisz valójában olyanok, hogy akár észre sem veszed, s már tegnap leállították őket, ha nem volt rájuk igény.
Terv: Ipolytarnócról egy busz indulna a mostani kettő helyett(Volán+ szerződéses), de mondjuk Egyházasgergétől lenne további egy vagy kettő ami csak Starján aut áll. -ig menne.Reggel több , míg este kevesebb az utasigény, így utasszámok ismeretében az éjszakás 22 órás műszakváltáshoz elég lenne 1 járat Salgótarjánig.
Az alapjáratot mentesítő buszok az alapjárattal együtt vagy az előtt pár perccel mennének.
Az alapjárat kimenne a gyárig.
Előny: A Volán bérlet jó lenne akár a szabadidős utazásokhoz a dolgozóknak.
A rendszerben nőne a TÁ fizetős utasok aránya, nőne a Volán bevétel amire szükség lenne.
Hátrány: pár perc idővesztesség a Starján aut áll betérés. A Volánnak nem lehetne rossz esztétikai műszaki állapotú buszokat elsózni a járatokra.
Munka lenne vele odafigyelés, ami egyes lusta kényelmes embereknek nem tetszik.
A szerződéses járatoknál teljesen természetes, hogy ha leáll az üzem 1-2 hétre, (mondjuk karácsony előtt-után) vagy nyáron egy hónapra, akkor a járataik sem járnak.
Ez is így agyrém, ahogy írod. Anno az átkosban is voltak kizárólag szerződéses munkásjáratok, amelyek menetrend szerint közlekedtek, de nem voltak meghirdetve a nagyközönségnek. Pont, mint most. Most annyi a különbség, hogy ezek a szerződéses járatok jellemzően nem a Volánbusz kezelésében vannak - jellemzően nagyon helyesen, teszem hozzá.
Ezekkel a szerződéses járatokkal nem érdemes számolni menetrendszerűen, mert idényjellegűek. Ha kell, egyszerre 30 busz is érkezik be, ha nem kell, akkor 6-8, vagy annyi sem. Ehhez nem lehet nyilvános menetrendet szerkeszteni.
Nagyon nehéz az itteni olvtársakból kerek mondatba szerkesztett választ kapni.................:-((((
f_k olvtárs igen zagyván fogalmaz, és 5-6 hozzászólásából lehet ki hámozni, hogy miről akar írni, de Ő legalább kinyögte vagy legalább ráutaló magatartást tett rá, hogy szerinte a megyei szerződéses járatokat a magán szektor helyett a megyei volántársaságnak kellene végeznie.
Remélem jól fejtettem meg sorait ?
Ez nem sok de már valami.
Kiinduló pont.
Várom, hogy kifejtse.
Akármelyik céggel kapcsolatban.
Egy céget már bemutatott MITSU-izét.
Azt már tudjuk, hogy minimum 8 járata van.
Vagy több ?
Remélem f_k olvtárs leírja, egyenként - ha már felvetette - hogy melyik járatot hogyan váltaná ki menetrendszerinti busszal?
a többiek?
Ők még ennyit se.
Én se tudom, hogy melyiküknek mi a baja a jelenlegi helyzettel?
névtelen olvtárs legalább annyit leírt, hogy neki a mostani állapot nem tetszik.
Elindul Starján autóbusz állomásról egy menetrendszerinti Volánbusz Litke-Ipolytarnócra.
Ok.
A buszállomáson felszáll mindenki aki :
- Karancsalja,
- Karancslapujtő,
- Karancskeszi,
- Egyházasgerge,
- Mihálygerge,
- Litke,
és Ipolytarnóc településekre utazik.
Idáig Ok.
Elfoglalják a busz ülőhelyeinek kb. 50-60%-t vagy többet.
Ok.
A busz az autóbusz állomásról nem fordul észak-nyugat irányba Karancslapujtő felé a 3182-es útra, hanem helyette délkeletre tart .
Ok.
Elmegy kb. 7 km-t dél-keletre az említett ipari parkba.
Ott felveszi a Mitsuzié gyár 8-as számú szerződéses járatának munkásait is.
Ok.
Ezeknek a munkásoknak jut majd ülőhely ha a busz már több mint félig teli van ?
Valahogy felszállnak.
Ok.
Majd így kiegészülve visszamennek a városba, oda ahonnan jöttek.
De nem mennek be az autóbusz állomásra hanem a busz állomás előtt kb. 100 méterrel, csinálnak egy erőteljes balkanyart a 3182-es útra és végre nekivágnak eredeti útjuknak.
Nem átszállásos verziót vázoltam ezt Te találtad ki.
Anno a gyárkaputól indultak a menetrend szerinti járatok is csak műszakváltáskor!!!!! Magyarul műszakváltáskor az aut álltól még kimentek a gyárig ill onnan indultak vissza semmi átszállás nem volt a dologban amit Te belemagyaráztál.
Pár km többletfutás esetlegesen egy övezettel hosszabb bérletet vett a gyár a dolgozójának.
Ülőhely meg kellő odafigyeléssel jut mindenkinek, gyárnál csak ők szállnak fel ott biztos jut, befelé az utolsó falu talán necces de azt is ki lehet védeni...
a 189-es hozzászólásodban lefotóztál egy szerződéses buszt, ami Starján patak utcából = munkahely, Ipolytarnócig több falu munkásait haza viszi ingyen.
Ok
Biztosan van ülőhelyük.
akkor nekik miért jó az ha ehelyett előbb utaznak egy busszal Starjánon belül, majd átszállnak egy másik buszra amivel hazajutna?
Ezek a "tartalék" buszok a Gyártól behoznák ingyen az elágazásig (kb. 3 km) az ott dolgozókat akik ott szállhatnának át a Starján busz állomásról induló, Ipolytarnócra tartó csuklósra ?
A műszakváltáskor anno 90 es évek végéig kiment kb 20-25 busz Fő tér után a Zagyvafálfalai akkori Ipari Parkoknak megfelelő gyárakhoz.
Üveggyár, Tűzhelygyár etc.
Volán telep is közel van , így tankolni mosatni is el tudtak menni a műszakos buszok kb. 13.35 től 14.20 ig.
Magyarul a műszakváltáskor nem a buszpun kéne védeni a betont az esőtől hanem kimenni a gyárig helyközi tarifával nem kéne külön másik bérlet!
Ez a munkásszállítás a Volánnak lehetne üzlet , itt a vasút nem játszik hiszen 30 km csak közúton kell megtenni.
Volánbusznak kellene a bevétel mint egy falat kenyér nem a Mákos 90 százalékosból a kiemelt kedvezményű tanulóbérletesből meg a 65 feletti ingyenutazóból él meg hanem a TÁ dolgozó bérletesből...
Szerintem menetrend szerinti is betérhetne a gyárhoz.
Tudod amikor a gyári dolgozónak dolga van a városban akkor fizet jegyet vesz a menetrend szerinti járaton, pedig, ha dolgozó Volán bérletet kapna, akkor bármelyik buszra jó lenne.
A Salgótarján-Litke útvonal viszonylag sűrű közlekedéssel megáldott így jobban járna a Volán , meg a dolgozó is igaz a Volán nem tudna ilyen szép újszerű buszt küldeni esetleg...
Racilaci olvtársunk pont azt kifogásolta, hogy nincsenek itt javaslatok a jövőre.
Helyette múltba révedés van.
holott a topik célja pont az, hogy szakítva a megyei volán topik és vasútvonal topikok szűklátókörűségével arról beszélgessünk itt, hogy mi a jövő?
Ki szerint mi a jövő?
Nógrádban?
Ide tehát azt kell írni, hogy szerinted mi a jövő közösségi közlekedés ügyben Nógrád megyében?
Ahogy a topik alapító javasolta.
Fejlesszük a vasutat ?
Ok.
De akkor ne sulinetes hülyeséget írjon ide akárki, hogy :
.....hogy jó lenne, ha jó lenne
hanem azt, hogy a hozzászóló mit javasol?
Például :
- kétvágányúsítsuk a 81-es számú vasútvonalat Hatvantól - Losoncig...................kb. 500 md Ft.-
- Villamosítsuk a 81-es számú vasútvonalat Hatvantól - Losoncig.........................kb. 40 md Ft.-
- Vegyünk 20 db, háromrészes villamos motorvonatot a 81-es vasútvonalra..........kb. 50 md Ft.-
- Járjon óránként gyorsvonat Losoncról - Tarjánon és Hatvanon át Budapestre és vissza
- stb.
Ez javaslat.
Ez már javaslat.
De magában ez nem ér semmit.
Csak ha az ide beszélgetni leülő olvtásak gondolkodnak is mielőtt klaviaturát ragadnak.
És odaírják a célt.
Például célom az, hogy a 81-es vasútvonal a leírt fejlesztései után az érintett térségekből Budapestre és vissza irányuló forgalomból a mai kb. 1-2%-os vasúti részesdési arányát 10-15%-ra növeljük.
Nos valami ilyet, ilyeneket várunk ide.
Álmodni szabad, de írd oda mi az álmod célja és az, 2022-es árakon mibe kerül?