Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Dehogy lesz, az ember képes a világűrben is élni, a Földet meg be fogja kebelezni a Nap, még a Marsot nem.
Es akkor - 5 milliárd ev múlva, bar az újabb elemzések szerint sokkal hamarabb kell akar mar 500 millió ev múlva is gond esz a Foldi eghajlattal, a nap mar "melegebb" - meg kintebb is lehet menni a Naprendszerben.
A gond majd azután lesz hogy utána hova, mert azután mar csak a Dyson gomb marad opciónak a fehér torpe korul...
A baj csak az hogy előbb a Nap szétsugározza az egész Naprendszert miközben tömege felet elveszti, szóval azt meg a Jupiter "moge" bujva is nehéz lesz elkerülni (tekintve hogy ugye a holdjai keringenek körülötte, tehát nem lehet elbújni)
Létezik viszont egy fél évszázados elképzelés arról, hogyan vethetnénk meg a lábunkat a vénuszi légkör magasabb rétegeiben. 50 kilométer magasságban a nyomás és a hőmérséklet a földihez nagyon hasonló, a sűrű szén-dioxid-légkörben az általunk lélegzett nitrogén-oxigén keverék gyakorlatilag emelőgáz, a hélium felhajtóerejének 60 százalékával. Felhővárosok építése tehát nem lenne túl nagy kihívás, csak olyan anyagokat kellene kifejlesztenünk, amik tartósan elviselik az errefelé gyakori kénsavas esőket.
Izenberg azonban egyáltalán nem hánytorgatta fel a felhővárosok kérdését, inkább amellett érvelt, hogy a Mars felé tartó űrhajó tegyen egy kitérőt a Vénuszhoz.
A Nasa jelenlegi paradigmája a Holdról a Marsra. Amellett érvelünk, hogy a Vénusz egy további célponttá váljon ezen az útvonalon
A lakhatatlanság akár már pár hónap múlva bekövetkezhet, elég egy nagyobb meteor becsapódás, ha az ember nem képes az űrben túlélni, akkor simán kipusztulhat, mint a dinók.
Barlanglakó ősemberek kőbaltája a reaktív rakétahajtómű. Sok energiát elpazarol, sok értékes üzemanyagot igényel. Már Von Braun idején is léteztek kedvezőbb megoldások. Környezetkímélő hajtás, védelem, levegő, víz, étel, újrafeldolgozás az utazók számára. Sokkal fontosabb és hasznosabb célok, mint bolygót rombolva háborúzni.
A Saturn V- nek az első fokozaton volt 5 hajtóműve, ami 170 másodpercig működött. Max. tolóerő 38MN. Ez gyorsította fel 3 perc alatt 2.3km/s az Holdra eljutott űrhajót a második fokozattal együtt.
A Starship- nek az első fokozaton van 33 darab Raptor2 hajtóműve. Max. tolóerő 78MN.
A metán fűtőértéke 50MJ/kg. Az Starship első fokozatának az üa tartályába van 1.200 tonna folyékony metán (a tartályba összesen 3.400 tonna metán és oxigén van, a metán 22%). Ami kb. 6TJ energiát jelent. A Hirosimába ledobott atombomba energiája 63TJ volt.
Szóval ez egy jó nagy bomba, aminek a felrobbantását 3 percig kell elhúzni. A Raptor2 rakéta hajtómű két turbinája 300 bár nyomást kell felépítsen az égési kamrába. Az indításnál néhány tizedmásodpercen belül a 33 hajtómű be kell gyúljon.
Tehát van vagy egy tucat űrvállalkozás az USA-ban + NASA, vannak rakétáik, amik elérik az űrt, de egyik sem képes embert juttatni oda. Egyedül a SpaceX tud embert felvinni az ISS-re.
Ez azért másképp hangzik, mint az a sommás kijelentés, hogy:
Sehol nem lennének, ha lett volna saját rakétája a NASA-nak.
A SpaceX a Falconnal nem csak rakományokat és embert szállít az ISS-re, hanem új fejezetet nyitott az űrhajózás történelmében az újrahasznosítás megteremtésével. Korábban ezt az irányt teljesen elvetették, ma mindenki Őket másolja.
Ha lenne is a NASA-nak olyan rakétája ami képes embert vinni az ISS-re, kb. tízszer többe kerülne. Ezért választották eddig az oroszokat, nem azért, mert ne tudnának építeni. Nem tudtak építeni olcsóbbat. Musk tudott.