Ezek technológiai jellegű kihívások, nem jogi /erkölcsi jellegűek, ráadásul a KRESZ - legjobb tudomásom szerint - eléggé jól
dokumentálja a lehetséges közlekedési helyzeteket (pl rendőri karjelzések vs táblák és egyéb dolgok). Amiket pedig a KRESZ nem szabályoz, ott nem pont világos számomra, hogy miért kellene az önvezető járművek számára extra szabályokat alkotni?
Feladata-e X közlekedőnek Y közlekedő szabálytalankodásait kivédeni? >> NEM
Ez nem ilyen egyszerű. Nem csak képzett közlekedő emberekkel kell számolni, hanem mindennel, ami az útra kerülhet, legyen az kis tárgy, nagy tárgy, kis állat, nagy állat, gyerek, hófúvás, vízbeömlés, tornádó, tűzvész, hadsereg, bármi. Vagy olyan zárt pályát kell létrehozni, ahol ez kizárható.
A valójában nemlétező problémát és a kapcsolódó aggodalmakat gyorsan fogja eloszlatni a KRESZ szimpla értelmezése és rengeteg megtakarítható pénz.
Feladata-e X közlekedőnek Y közlekedő szabálytalankodásait kivédeni? >> NEM
Egy önvezető járművel támasztható igény? >> közlekedjen szabályosan
Innentől kezdve okafogyott az összes többi okoskodás. Bíróságon nem állja meg a helyét akármiféle itt elhangzott ellenvetés (szerencsére) innentől kezdve
nem is vehető figyelembe szempontként. >> Nem is lesz szempont. Lesz némi sikítozás, tüntetések (pl a taxisok részéről, akikre nem lesz szükség a jövőben)
aztán majd szépen mindenki rájön, hogy gyorsan, olcsóbban, biztonságosabban és az átverés veszélye nélkül lehet A-ból B-pontba eljutni.
Az a pár idióta aki pedig majd szándékosan fog balesetezni önvezető autókkal gyorsan rá fog jönni, hogy a fedélzeti telemetria ellen nem sok esélye van
akármiféle mondókának. Minél több jármű fedélzeti telemetriája áll majd rendelkezésre, annál egyértelműbbé fog válni a rendszer előnye. Ez egy tanulási
folyamat, aminek még az elején járunk, de majd szépen végigsétálunk ezen is.
+1 miért pont ez ellen ne lázadoznának azok, akik már most sem tartják be a KRESZ-t, mert saját maguk szerint ők jobban tudják hová kell sebességkorlátozás, vagy záróvonal? ;)
Néhány hónapja egy ilyen taxi elütött egy kivilágítatlan kerékpárost.
Van még mit javítani. Mivel sok ember tart az egésztől, valószínűleg érdemes megvárni, amíg nem egyszerűen kicsit jobb lesz, hanem sokkal jobb lesz mint az átlag emberi vezető. A biciklis elütése, meg néhány Tesla baleset valóban szánalmas hibákra utal. Viszont tele van a net elképesztően béna emberek által elkövetett balesetekkel is. AntiPC nőgyűlölő fajtából különösen sok van... :-)
Van olyan is, hogy 90 éves emberek kormányhoz ülnek. Ilyenkor a halál jár az utakon.
Korrekt statisztikákból érdemes kiindulni, nem egyedi, kirívó hibákból.
Szerinted a sci-fi írók depressziós látomásai mértékadóak ebben a tekintetben?
Néhány hónapja egy ilyen taxi elütött egy kivilágítatlan kerékpárost.
A felvétel alapján, ha ember vezeti az autót akkor sem valószínű, hogy elkerülhető lett volna a baleset. A vizsgálatok szerint az elektronika észlelte a kerékpárost, csak a taxit üzemeltető cég kikapcsolta az ilyenkor beavatkozó szoftverrészt és az észlelést "false pozitívnak" értékelte. Ezzel együtt is lényegesen jobbak a baleseti statisztikái az önvezetőknek a futott kilométerekre vetítve, mint az igazi sofőröké. Az első automobilok kifejezetten életveszélyesek voltak, mégsem állt le a fejlesztésük mint láthatjuk. Az önvezetők sem lesznek képesek csodákra, csak azok nem fáradnak, nem fogyasztanak drogot, alkoholt és talán a kivilágítatlan kerékpárok szerelmesei is belátják a szabályok betartásának szükségességét.
Csak az kell hozzá, hogy biztonságosabban vezessen, mint én. Ha ez megvan, miért kellene az útra merednem, állandó készenlétben, mikor sokkal szórakoztatóbban is eltölthetném az időt?
Láttad esetleg a Solaris eredeti változatát?
Abban van egy ilyen elég hosszú jelenet.
Biztos vagyok benne, hogy ezt a szintet legkésőbb 10 éven belül elérik az olcsó autó kategóriában is. Őszintén szólva az is lehet, hogy már most elérték
Néhány hónapja egy ilyen taxi elütött egy kivilágítatlan kerékpárost.
Úgy tudom, hogy a gugli autói már évek óta önvezérlők. Csak azért ül bennük valaki, hogy a forgalomban résztvevő többi ember ne kapjon frászt. Mert egyelőre meglepő lenne, mint a fej nélküli lovas.
Én pl. akarok. Csak az kell hozzá, hogy biztonságosabban vezessen, mint én. Ha ez megvan, miért kellene az útra merednem, állandó készenlétben, mikor sokkal szórakoztatóbban is eltölthetném az időt?
Biztos vagyok benne, hogy ezt a szintet legkésőbb 10 éven belül elérik az olcsó autó kategóriában is. Őszintén szólva az is lehet, hogy már most elérték (pedig sose volt komoly balesetem, pár koccanás, az is többségében mások hibájából).
Az a gyanúm, hogy a taxikat fogják elsőnek tömegesen ilyenre cserélni. Sokkal olcsóbb lehet így a szolgáltatás, rettenetes pazarlás egy ember bérét kifizetni, ha anélkül is működik.
Úgy gondolom, 10 év múlva már legtöbb új autó fel lesz szerelve önvezető képességgel, 30 év múlva pedig olyan lesz a kormánykerék, mint most a kurbli.
Szerintem egy onvezeto jarmuvel es robottal senki nem akar menni sehova.
Aki me'g birja, az sajat maga vezeti a kocsit. Aki pedig nem birja, az inkabb az autot/igazi sofort reszesiti elonyben.
Az onvezeto auto/robot egy taxi szolgaltatas, de a taxi szolgaltatasokat ma sem veszik igenybe a videki falvakban, mert tul draga. A megyeszekhelyi varosokban is igen ritkan veszik igenybe a taxi szolgaltatast, es csak bizonyos reteg. A tobbseg inkabb vagy otthon marad, vagy gyalog megy el, vagy a tomegkozlekedest hasznalja, vagy a sajat kocsit, vagy megker egy ismerost.
Ha megvalosul az onvezeto auto, robottal, akkor viszont olyan lesz a technika, hogy nem is kell menni sehova, mert mindent el lehet intezni otthonrol.
Egyebkent pedig idos/fogyatekos embereknek ott van a moped, aminek a kezelese a vegtelensegig le van egyszerusitve. Ez tulajdonkeppen egy szuper elektromos toloszek, amit az utcai forgalomban lehet hasznalni.
A robotika fejlődése azonban lehetővé teszi, hogy hívásra házhoz jöjjön egy önvezető autó - segítőkész robotemberrel
Nem sokkal olcsobb, es biztonsagosabb, hogy ha a szomszed/rokon/ismeros viszi el az idos nenit/bacsit?
Bar lehet, hogy az onvezeto jarmu/robot koraba a sajat kocsi (plane, ha nem onvezeto) is be lesz tiltva. Akkor viszont senki se fog kocsival jarni sehova, mert olyan draga lesz.(Az onvezeto jarmuvek/robotok fenntartasa draga lesz, es nyilvan a ceg is profitot akar, plusz az allam is jol megadoztat - mert minden kozpontilag regisztralva lesz. A biztositok is jo nagy dijat szamitanak fel, mondvan, hogy "az onvezeto jarmu magas rizikoju")
Lehet, hgoy akkor ujra visszater, ami regen volt: helyileg (mondjuk egy faluban) minden elerheto lesz: komuves, cipesz, szabo, tanar, orvos, stb. Az emberek helyben muvelik a foldeket, a penzuket pedig nem bankban, hanem otthon tartjak.
" Egy idos/beteg/fogyatekos embernek legjobb, ha van egy auto SOFORREL."
A robotika fejlődése azonban lehetővé teszi, hogy hívásra házhoz jöjjön egy önvezető autó - segítőkész robotemberrel (ha más, önzetlen szolgalelkűek már nem lesznek).
Egy idos/beteg/fogyatekos embernek legjobb, ha van egy auto SOFORREL. Ugyanis kell segiteni, a ki-be szallasnal, csomagokkal, egyeb dolgokkal.
Ha tudom, akkor en edesanyamat mindenhova elviszem. Ha pedig nem tudom, akkor fizet egy ismerosnek, hogy vigye el. Anyagilag is 1000-szer jobban megeri, mint egy sajat onvezeto jarmu fenntartasa. Az onvezeto jarmunel nincs segitseg. Tovabba, megbizhatatlan, mert nem tudjuk, hogy hogyan mukodik. Es az onvezeto jarmuvet meghekkelhetik.
Szerintem Isabellee érti. Ő nem egyszerűen csak szkeptikus az önvezető járművekkel kapcsolatban, hanem kifejezetten ellenséges, még a gondolata is megviseli. A posztom nem csak a 1081-es hozzászólásra reflektál, hanem Isabellee gondolkodására, már bocs, de a fóbiájára is.
Bízom benne, hogy azért a humoránál van és nem bántódik meg. Talán belátja, hogy lehet olyan aki igényelné és pozitív dologként értékelné a valódi, megbízható önvezető képességét a járműveknek, feltéve, ha nem teszik mindenkinek kötelezővé.
A valódi, megbízható ónvezető képességre még várni kell pár évet, én remélem, hogy azért elkészülnek vele, ha nem is megy zökkenő mentesen a fejlesztés.
Az eletkromost en kontrollalom/azt csinalja, amit en akarok (kiveve, ha elromlik), az onmukodo/onvezeto pedig azt csinalja, amire be van programozva.
Az "onmukodo kes" az, amikor azt mondod a kesnek, hogy "szeleteld fel a kenyeret, X vastagsagura", stb - es ezutan hozza se kell nyulnom.
Az onmukodo mosogep az, aminek ezt mondod:
- "Most ki a ruhakat"
Az onmukodo mosogep osszeszedi, kivalogatja szinek/anyag szerint, eldonti, hogy mit milyen mosoporrol/hypoval, stb. kell mosni, milyen foku vizben, stb. Kimossa, atpakolja a szaritogepbe, aztan osszehajtogatja.
Önműködő kések? Nem jártál még hentesnél, vagy a bevásárló központ hús osztályán? Nem ember szeleteli a szalámit. Általában azért nem lehet gépesíteni a konyhákat, mert a kicsinyke konyhákban nem férnének el a gépek. A pincénk tele van konyhai gépekkel.
NEM KELL új autót venned ahhoz, hgoy az önvezető rendszered fejlettebb legyen, elég a szoftver (igen a szoftver) frissítése, ha a minimális "hardware" már a kocsiban van.
Igen, pontosan ez a cel. Rakjuk tele a kocsinkat mindenfele szuksegtelen dolgokkal, amikert fizetnunk kell, es ami altal az allam, es gyakorlatilag barki le tud minket ellenorizni, kovetni.
Amiben olyanok is benne vannak, mint az a jogosítvány nélküli ember, aki a forgalmi engedély nélküli tragacson szállított másokat, és a telefonjával szórakozva 9-et ölt meg.
Ahogy az auto, ugy a kesek is sok ember halalat okozzak.
Megsem gondolkodik senki sem azon, hogy vegyunk onmukodo keseket. Az emberek hulyet kapnanak, hogy az otthonukban onmukodo kesek lennenek - amikrol nem tudjuk, hogy mit csinalnak.
Ettol az onmukodo autotol fraszt lehet kapni. En nem tudnek nyugodtan aludni. Mi van, ha onallositja magat, es magatol elindul a garazsbol? Vagy ha meghekkelik?
Hogy a szamitogedbe, okostelefonodba belenyulnak, az idegesito, sot borzaszto is lehet (ha leszednek adatokat, lefagyasztjak, leszedik a bank szamlaszamod, stb). Ha az onvezeto jarmudbe belenyulnak, az pedig egyenesen eletveszelyes.
Aha ... ha te ezt elhiszed...hogy 2009 ota (9 eve!) van 5-os szintu onvezeto jarmu, a normal varosi forgalomban ... hat akkor nem akarod tolem megvenni a Lanchidat? :-)
Google built an entire fake city to test the AI of its driverless cars
2017-es hir, hogy egy egesz varos reszt epitettek a waymo tesztelesere (magyarra leforditva: hollywoodi studio)
Igen, leteznek onvezeto jarmuvek - a hollywoodi filmekben. Ott elhiszem, hogy levezettek 5 millio merfoldet, lehet, hogy 50-t is.
Olyan hir is volt mar, hogy amirol azt hittek, hogy onvezeto jarmu - arrol kesobb kiderult, hogy egy ember vezette ugy, hogy a ruhaja ugyanolyan szinu volt, mint az ules.