Keresés

Részletes keresés

PoPi13 Creative Commons License 2022.06.22 0 0 10692

Én is sokáig vacilláltam, hogy megvegyem-e a V10F helyett. (Annak még elfogadható volt a súlya) Természetesen a szörnyű magas ár is riasztott, de hagytam magam elcsábítani a többiek unszoló szirénzenéjére. A magas hatótávolság azért jó dolog, egy Velencei tó kerülés, egy-egy nagyobb kirándulás pozitiv. Nemrégiben dolgom volt Sződligeten és Dunakeszin. Vonattal 15 perc alatt Sződligeten voltam, és onnan gyönyörű kerékpárúton (a teendőim elvégezte mellett) hazagurultam. 38 km.  Közben szólt alattam a jó zene, már megszoktam a nehezebb géppel való gurulást is. Felülről látható sebességkijezője van, és  ha néha lepillantottam, és 38 volt, akkor visszavettem... Egy ilyen nagyobb gépen alig lehet észrevenni a sebességet! Persze nem szállok bele az őrültségekbe, 50+-os sebesség már istenkáromlás... És ha nem megyek ilyen gyorsan, meg nem fékezgetek hirtelen, akkor az elektronika sincs csúcsra járatva, bizakodom a "cut-off" elkerülésében.

Előzmény: RJancsi (10687)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 10691

Popi, úgy vettem ki a szavaidból, hogy nem működő kerékre dugtad rá a töltőt.. 

Előzmény: PoPi13 (10683)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 10690

Nekem a 40-50km azért kell, mert a tó, (ahová járunk) 15 km.. kb.. fagyi -ezaz.. oda vissza, ez 30 , de majdnem 40.. a szintkülönbség miatt.. sima terepen annyit menne.. (560 -as akkuval van szerelve) a melóhely kb 5 km, tehát majd egy hétig eljárnék vele.. ha nem lenne nagy szintkülönbség, de van, így kb 2 nap a tuti.. hogy haza is érek.. 

 

Előzmény: RJancsi (10687)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 10689

Nekem IPS Lhotz van, azzal jó.. 

 

Működés közben kell rádugni csak úgy működik.. 

Előzmény: PoPi13 (10684)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 10688

Szóval 1.- bekapcsolod, és működik,

Majd 2. rádugod a töltőt... 

 

Fogja, és megáll? Eldől? Vagy működik tovább?

Előzmény: PoPi13 (10683)
RJancsi Creative Commons License 2022.06.21 -2 0 10687

Na épp ezért nem vágyom ilyen böszme egykereűre. :D Addig is kényelmetlen a nagy súlya miatt amikor még ő visz téged (egy kisebb, könnyebb géppel töredék energiával lehet kanyarodni), ha meg lemerül, vagy lépcsőn kell felmenned akkor kiélvezheted a brutál tömegét. Különben is engem sok év gurulás után sem hoz lázba egy 40-50-... km hatótávolságú masina. Az már gombócból is sok, ahogy Regős Bendegúz mondta vala... 

Előzmény: PoPi13 (10686)
PoPi13 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 10686

Próbáld meg  a V12-t hátizsákban vinni! Nehezebb, mint a volgai hajóvontatók terhe... :)

Előzmény: RJancsi (10685)
RJancsi Creative Commons License 2022.06.21 -2 0 10685

Nem pótakku kell neked hanem egy bazi nagy hátizsák. Egy keréken gurulsz, a többit meg viszed a hátadon. Ha lemerül az akku csak cserélsz és mész tovább. Még csak drót se kell hozzá.:D

Előzmény: PoPi13 (10684)
PoPi13 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 10684

Meg fogom ugyanezt nézni az IPS i5 kerekemmel is. Az Inmotion V12-vel nem fogok kísérletezni, mert annak elég nagy belső akkumlátora van, nincs szükség pótakkura.

Előzmény: PoPi13 (10683)
PoPi13 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 10683

Megnéztem. Rádugott töltővel nem műkszik a giroscop. A töltést jelző lámpa (kék vonalsor) felgyullad, ugyanúgy, mint a töltés nélküli bekapcsoláskor, de mig az utóbbi esetben a giroscop azonnal létrehozza a hosszirányú stabilitást, ha a töltő bekapcsolva is rajta van, akkor már nem.

 

Szóval akkor nálam nem lehet megoldani a pótakkumlátorokat?

Előzmény: Birizga11 (10670)
RJancsi Creative Commons License 2022.06.21 -2 0 10682

Egy taxisnak biztos komoly fejtörést és számoilást okoz, hogy mennyi haszon termelődik a vállalkozásán. Amiről még nem írtál, hogy a szabadúszó hiénákon kívül a szervezett taxisok nem kevés pénzt fizetnek a "drosztok"-ért és a diszpécser szolgáltatásért, hogy nem neki kell az utcán vadászni az ügyfelekre, hanem címre küldik. Nem kevés a szerviz díjuk és a biztosításuk sem, mert nem családi autóként kezelik őket sem a szervizek sem a biztosítók. Plusz az egyéb adók, kamarai díjak stb. Szóval az autó vásárlása, fenntartása és amortizációja ugyan meghatározó de közel sem teljes szempont. Arról nem is beszélve, hogy egy 6 millás autót 5 évesen akkor adsz el féláron, ha családi autóként van benne 100 e km. De egy taxit aminek szét vannak ülve az ülései, szét van hajtva a kuplungja, fékei és van benne 300+ ezer km csak a nagyon bátrak veszik meg occsóé.

 

Előzmény: Birizga11 (10681)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.20 0 0 10681

Már egy ideje foglalkoztat a lime dolog.. Most utána számoltam, (az utak egy részét rögzítem a bike -map alkalmazással. ( a gyerek naponta iskolába jár a vacakjával, én csak alkalmi használó vok, az enyémmel. ) 

A lényeg, hogy kb 200e ft ot lime oztam volna el, ha fizetem a feloldási díjakat, és a percdíjat. 2 év alatt.

A gyerek vszinű többet, de van lime bérlet (szerűség)

 

Ez azért érdekes, mert sehogy nem jön ki egy közel egymilliós kerék ára úgy, hogy én viselem az amortizációt. tehát monnyuk 4 év alatt kinullázok egy V8f et, és az akkunak vége.. 

És a kopott szemeteket árulják rossz akkuval, csapággyal 300e ért... Az egykerekű 4 értékes dologból áll:

 

Az akku - minél nagyobb, annál drágább, de a teljes konstrukció árának minimum 30% -a az értéke.

A vezérlő - fix, ár jellemzően az érték 20% -a 

A motor 30% csapágy +munkadíj 10% 

a műanyag kaszni 10%

Sztem.. 

 

egyik sem rep ipar, autó ipar.. tehát 4 év por, rázkódás UV, akku kapacitás vesztés után... A kerék reális értéke minusz  akku, minusz csapágy, és sztem a a használt műanyagnak is lassan annyi.. még ha nem is látszik..tehát egy min. 10 éves autónak felel meg...  rengeteg kockázattal.

 

A lime tartalmaz egy hatalmas profitot is, + a jármű, üzemanyag, szolgáltató bére.

De mikor egykerekűt veszek, akkor szolgáltatást, töltést, nulla amortizációt a pénzemért nem kapok, csak egy kereket. És minden teher az enyém.. 

Tehát drága dolog.. mintha ebben a kategóriában taxival - bérelt járművel járni olcsóbb lenne, mint venni egy saját autót..

 

(ezt még sosem számoltam ki.. )

 

pl A taxi 400Ft /km, a jármű önköltsége 40ft/km..  csak az üzemanyag.. elsőre drágább a taxi... :-)

 

Nézzük.. egy normális taxi kategóriájú autó 6m forint, az éves díja monnyuk karbantartással,  évi 100e ft, (új autó) biztosítással évi 120e ft tankolás évi 400.000 ft. és vegyünk 5 évet.. napi 40 km -t.. az 6M+ 2,5M =8.5- 9M ft.Dee, 5 év múlva eladom 3M ért.. Tehát a végösszeg, 5.5 -6m ft.. önköltség esetén.

Szemben a napi 40 km taxizás költségével.. és az évi 1 -2 nyaralás utazási költségével, ami:

 

monnyuk évente 41 nap, x 40km + 10 nap *200km az cirka 3640 km * 400ft  - az 1.500e ft nagyságrendileg.. tehát 5 év alatt, 7M200e ft

Ezért a pénzért  autó mndig tiszta, nem kell vezetni, (nincs kockázat)és nem kell fizetni semmit utána. soha. szervizt sem, és telefonálhatsz közben, online pókerezhetsz, üzletet kötsz, szervezel.. tehát pl pénzt keresel.. 

De így is ki lehet mondani, hogy a taxizás drágább, mint a saját gépjármű.. Azonos kategóriában! 

 

De az egykerekű - mikromobilitás kategóriában lehet, hogy rosszul számoltam, de nem éri meg ... a roller jóval olcsóbb, és szét lehet moddolni akkuval..  :-)

Saját eszköz.. egészen addig, még a napi 20km t nem teszzük meg, .. tárolni, tölteni, karbantartás, akku csere - ami a gép árának minimum fele itthon... olcsóbb a lime.. (persze ahol elérhető, mint a taxi is ugye..  a szántóföldön ritka)

 

Ide lehetne sorolni az autóbérlés árát is.. az is drágábbra jön ki, mint egy saját autó... (azonos kategóriában - átlagos használat mellett, magánember számára) 

 

Tehát azt kell mondani, hogy ez olyan, mint a horgászat.. a ponty ára, nem hozza vissza a kiadásokat.. jobban megéri a tescoban venni.. De ez egy hobby... 

Ergo nem közlekedési eszköz, legalábbis nem gazdaságosabb minden esetben. Mint pl a Lime.. És ez eléggé nem jól van..  tehát szörfdeszka kategória, ami hobbi.. de a komp még mindig jobban megéri munkába járni.. tehát nem mikromobilitás, hanem hobby..  Vélemény?

 

Előzmény: RJancsi (10680)
RJancsi Creative Commons License 2022.06.20 -2 0 10680

A repülés nem jó példa, 15 évig aktívan gyakoroltam. Az első 5 évben siklóernyővel, majd motoros merevszárnyúval. Ott elég sok idős pilótával találkozni. Az a mondás járja, kétféle pilóta van: vagány vagy öreg. Vagány öreg egy sincs. De ennek ellenére nagyon biztonságos, eddig senki sem maradt fönn. :)

Előzmény: Birizga11 (10679)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.20 0 0 10679

Na igen.. Erre gondoltam. hogy történik ilyen.. gyakran..hogy elszabadul..  (a gumipók para, mert ha elszakad, és visszalő, kiveri a fogad -))  szóval ameddig az ember ilyet nem él át, nem számol ezzel..  Főleg, ha még nem állt bíróság előtt.  Egyszerűbb esetek sem könnyűek, de.. Fogalmam sincs milyen magyarázkodni amiatt, hogy egy vacak miatt valaki esetleg tényleg a villanyoszlopnak hajt, és meghal.. mert ez begurul, mint egy labda az útra..  Szóval ez még pálya 8 évesen az első pofonig, mikor az út mellett a járdán pattogtatod a labdát.. aztán elmondják, hogy nem illik, mert begurul az autók közé és stb stb..  Felnőttként azért más.. a rollerbe legalább lehet kapaszkodni.. Az ritkábban lesz önjáró.. ez meg pörög, kapar, tovább gurul... (még az elején) ,és nem kell lefelejteni, hogy az autó motorja, ha megáll van fék, és stabil. Nem vagyunk benne az eszközben, az akkumulátor ponthegesztéseit nem mi tartjuk össze, és az előző bukkanónál meglazulva egyszer csak elpattan, és cutoff..  ha volt tervszerű karbantartás, ha nem :-) és a főkapcsoló réz érintkezője, és a blabla.. Tehát ez olyan, mint a repülés..(ejtőernyő - siklóernyő, sárkány.. vagy a denevér ruha.. (ritka az öreg köztük, -aki tényleg napi szinten ugrált)  A nagy számok törvénye alapján, ha sokat mész, elér a vég ...egyszer... :-) Úgyhogy jobb a kockázatot csökkenteni. Az pedig az, ha a sebességet csökkentjük. (sztem akkor is jó élmény.) Persze ha van kivel beszélgetni -stb.. Mert azért ez olyan, mintha mozgólépcsőn állnál 20km -t :-) Azért lehet unalmas.. értem azt, aki szereti a sebességet.. :-) Mi van a pótakkusunkkal?

 

Előzmény: RJancsi (10678)
RJancsi Creative Commons License 2022.06.19 -2 0 10678

Még kezdő (gyakorló) koromban hamar rájöttem, hogy az egykerekűmhöz adott "gyakorló heveder" igazából nem jó semmire. Ha fél kézzel azt kell fogni, nehezen egyensúlyozik az ember. Ezért elég röhejes, de egy gumipókkal kötöttem az övemhez a járgányt. Ha elváltak útjaink nem ment messze és nem is rántott nagyot. Egyszer eléggé megijedtem, amikor már középhaladó koromban a járdán ledobott a masina és ahelyett, hogy szép illedelmesen eldőlt volna, önállóan és elég nagy sebességgel elindult az úttest felé. Átvillant az agyamon, hogy mi lesz. ha elégurul egy autónak? Mi lesz, ha az autós félre rántja a kormányt és nekimegy valakinek/valaminek? Akkorát még életemben nem sprinteltem de még a járda szélén sikerült oldalba rúgnom az egykerekűt amitől a járda felé vette az irányt és ott eldőlt. 

De olyat is láttam már, amikor egy elszabadult egykerekű a Gellérthegy oldalán vágtázott lefelé a játszótér irányába. Az sem volt vicces... 

Előzmény: Birizga11 (10676)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.19 0 0 10677

Mondjuk ahogy elgondoltam, sztem az akku vezetéke sztem szakad.. ez valós lehet. De tény, ha normálisan közlekedem vele, akkor ha megáll a kerék pl egy csatorna fedélen, padkán, általában úgy esem le róla, hogy nem kerül messze a kerék. Ehhez méreteztem. (2m van feltekerve a zsákban.. mint az ernyőzsinór)

 Valóban odafigyelős a dolog, kompromisszumokkal jár.. De volt, hogy lemerült, és azon gondolkoztam, hogy jutok haza.. cipeljem? Mert taxit emiatt?? Vagy ha beérek a városba álljak egy LIMe -ra? Mekkora blama.. volt hazáig kb. 2-3km..busz sehol.. puszta, kerékpárút..  ha nálam az akku, akkor kompromisszumokkal, de relatíve kényelmesen hazajutok.. 

 

Nálunk van olyan emelkedő, ami ha lefelé megyek a kerékkel 20km-t mondjuk fogy 2 egységnyit a 10 ből..  (ledes visszajelzés) aztán, ha ugyanezen az emelkedőn felfelé megyek, hiába ír 20km-t még.. felmegyek az emelkedőn, és az akku 80 százaléka fuccs.. Tehát egy egri túrán, ha felmész egy utcán - (lépcső meredekségű) oda ahová nem kell, ... már nem érsz haza..  hiába tud 50km-t a kerék.. és jól kiszámoltad.. ha a hamburgeres , kilátás a dombtetőn van.. akkor fel kell menni :-) 

De ezen többé nem kell gondolkodni, mert mindig nálam a hazaút záloga :-) Ha akkorát esek, hogy a kábel szakad, stb.. akkor úgyis taxit hívok, vagy mentőt.. :-)

Birizga11 Creative Commons License 2022.06.19 0 0 10676

"Mééé, a szörfdeszka is oda van kötve a szörföző bokájához. :) Ha leesik nem kell olyan messze keresni tőle. Ahogy a közmondás is tartja: nem esik messze a vak a botjától. "

 

Amúgy mostanában sokat olvasgatom, hogy ajánlott, mert egy autó kb 10m forint.. erre a xarra biztosítás nincs.. tehát, ha a derekadra kötöd (lazán, ésszerűen) akkor nem gurul tovább, és gázol halálra a lángoló kerék, egy tricikliző kisgyereket.. hanem marad ott veled.. Erről már sok téma van.. nem mai gondolat.. 

Előzmény: Birizga11 (10675)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.19 0 0 10675

"a kábel nem fog áramkorlátozó/szabályzó szerepet felvenni." - De... mivel nem tud rajta a keresztmetszeténél több töltés áthaladni. a többi hőként távozik, még van megfelelő felület.. ezután vége.. Illetve kigyullad, ha már nem bírja :-) 

 

De nem ez a lényege a dolognak.. nem innen kell megközelíteni.. A lényege, hogy adott a gyári töltő. Ezt méretezik a kerékhez. A kerékben van egy BMS (az akku pakkban) ott létezik az áramkorlát. Tehát a kerék nem tud, és nem akar végtelen energiát felvenni a konnektorból.. mert le van szabályozva.. Akkor mi a fenért venne fel többet a tartalék akkuból? :-)) Mert adott? Nem! A kerék nem akar többet, mint a gyári töltő adottságai.. ugyanis leégetné a töltőt is :-))  Szóval jól írta itt előbb valaki, hogy Nem kell felírni a relativitás elméletet a táblára, mielőtt bedugod a hűtőt a konnektorba.. Gondolkozzunk inkább...  

Illetve, ha megnézed, (legalábbis az én) akku pakkomnak 4 vezetéke van. kettő nagy áramú vastagabb vezeték a szabályzóhoz motorhoz.. illetve 2 vékony, a töltésnek. Nem véletlen. Tehát vszinű azért gyártották vékonyabbal a töltő vezetéket, mert úgysem folyik rajta annyi - több áram, mint amit a töltő tud.. Ezután a következő- mi van, ha de.. és gyártok hozzá gyorstöltőt..  Na akkor kell szabályzás az akkupakkba is.. Mert a LIPO / LIFE akkukat a névleges áramuk pontos hányadosával lehet tölteni töltőáram tekintetében.. tehát nem küldhetsz rá 10A -t :-) Mert eldurran.. Ergo belül szabályozva van, mind az áram iránya (dióda), mind  az áram mértéke, ugyhogy meg lehet nyugodni.. :-) Ezek tervezési irányelvek, amik ha CE jelölés van, akkor be fognak tartani remélhetőleg.. De aggódni kár. 

 

"jobb is ha nincs bajonettzáras vagy menetes csatlakozód, mert esésnél a kábel nem fog elszakadni, ahhoz erős. Ha mázlid van kicsúszik a csatlakozó. Ha nincs mázlid akkor hozzákötve a kerékhez...hát az Isten óvjon az aszfalton csúszástól! "  - Ez tartalék akkumulátor.. Ergo mi arra használjuk, hogy ha lemerül, nem gond, mehetünk tovább.  Tehát, hogy ne legyen baj. Amolyan Safety CAR amit el kell képzelni.. mintha menne előtted a sárga autó.  (forma1) . Örülj, hogy nem kell taxit hívni, vagy cipelni.. Nem kell 50 -el száguldozni, és nem csúszol az aszfalton. persze, balesetek mindig vannak, én is gondolkodtam önkioldós csatlakozón, mert a segway ráadásul elég stabilan rögzít.. úgyhogy a bajonettet mi sem használtuk... ez jó ötlet igen.. ha kell legyen gyenge pontja.. ez fontos.

 

Szóval összességében én is lemondtam volna már az ecésről is, ha belegondolok mekkora macera, a foodpandán regisztrálni. :-) 

Előzmény: Tompapa13 (10673)
RJancsi Creative Commons License 2022.06.18 -2 0 10674

Mééé, a szörfdeszka is oda van kötve a szörföző bokájához. :) Ha leesik nem kell olyan messze keresni tőle. Ahogy a közmondás is tartja: nem esik messze a vak a botjától. 

Előzmény: Tompapa13 (10673)
Tompapa13 Creative Commons License 2022.06.18 0 0 10673

"Ott a rendes hálózati töltő. Annak a belső ere adott.. na annál vastagabb vezetéket ne használj.. És akkor máris csak annyi áram folyhat a töltőn befelé a gép felé, amennyi a gyári kábelen folyik.. "

 

Nem okoskodni szeretnék, de a kábel nem fog áramkorlátozó/szabályzó szerepet felvenni.

 

Más: jobb is ha nincs bajonettzáras vagy menetes csatlakozód, mert esésnél a kábel nem fog elszakadni, ahhoz erős. Ha mázlid van kicsúszik a csatlakozó. Ha nincs mázlid akkor hozzákötve a kerékhez...hát az Isten óvjon az aszfalton csúszástól!

Előzmény: Birizga11 (10667)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.18 0 0 10672

Olyan 3 polusú még van is itthon (az IPS lhotz miatt átálltam a 4 pólusra)

Előzmény: RJancsi (10671)
RJancsi Creative Commons License 2022.06.18 -2 0 10671

Ha minden igaz GX12 3 pin. Csak a kínai testvérek egyszerűsítettek annyit rajta, hogy nincs menetes hollander rajta, egyszerűen be kell dugni és kész.

Előzmény: Birizga11 (10670)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.17 0 0 10670

Kedves Popi , Úr lennék :-) Annyit tegyél meg előzetesen, hogy fogod a töltőt, és bekapcsolod az egykerekűdet.. majd mikor már működik, rádugod a töltőt... 

Ez után a rádugott töltővel nézd meg működik -e a kerék.. ha működik akkor tovább léphetünk (van értelme) 

 

Ha igen, megnézzük a V8 akkuját mekkora , milyen feszültségű, ezután milyen a csatlakozó.. (fotó)

 

(kb nekem is a 85kg a reális átlag súlyom.) Munkadíjról ne beszéljünk, azért osztottam meg, a dolgot, hogy mindenkinek jó legyen.. :-) 

Aztán vonatozz :-)) 

 

 

 

Előzmény: PoPi13 (10669)
PoPi13 Creative Commons License 2022.06.16 0 0 10669

Tisztelt Birizga11 úr! (vagy Hölgy!)

 

Ha tényleg sikerült megoldanod az egykerekű pótakkumlátor problémát, akkor gratulálok.

Hol lehet megtekinteni, kipróbálni, veled konzultálni? Kezedbe adnám a V8F-emet a töltőjével együtt, és munkadij (plusz anyagdij) ellenében old meg nekem, hogy max 20 kilométer helyett 40-50 km-t tudjak vele menni, 20-25 km/óra sebesség mellett, 85 bruttó kilómmal. (Ehez még hozzá fog jönni a pótakku súlya a hátizsákomban.)

Nem baj, ha nem vagy budapesti, levonatoznék emiatt vidékre is.

Előzmény: Birizga11 (10668)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.14 0 0 10668

Persze ezt meg kellene vizsgálni nagyobb géppel is.. ez 1000W - os motorig működik... Egy 1500W - 2500W os gép nem biztos, hogy elmegy vele.. De nyilván nem egy Shermanra kell a hátizsákos akku... :-) Az önmagában elmegy a világ végére.

Nekem csak ez a 30 kevés..

A 30 oda 30 vissza,(60) már elég.. azzal már fel lehet menni a Normafára Újpestről pl..  Vagy egy jó erdei kirándulást úgy, hogy nem kell félni, hogy lemerül.. (jó a tartalék érzés) 

Amúgy ezt a stresszt, nem tudom hogy bírják a villany autósok.. Hogy ha megszólal valaki, hogy látott egy fagyizót visszább.. nem merek enni a balaton körúton egy fagyit, mert a 2 falu közt, nem tudom hol fog megállni ez a fostalicska .-) Vajon kibírja a következő konnektotig? Hol lesz? Lesz benne delej? STB.. Úgy hogy jó a pótakku :-) 

Birizga11 Creative Commons License 2022.06.14 0 0 10667

Szia, venni kell egy 60v akku pakkot, aztán két csatlakozót hozzá...  egy amivel azt töltöd,(ahová a töltődet dugod) egy ami a gépet fogja tölteni.. 340Wh akkupakk, az olyan 1, 1,2kg ( a kínai postaktsg miatt pontosan adják meg.. )

Az aliexpress  -en. (lehet a postát picit megfejelni.. rá kell kérdezni, én szoktam venni a termékhez DHL (coint) pl 5USD tételekből 3-at, (15 USD) és akkor egy hét alatt itt van..) írok az eladónak, mielőtt megveszem, és akkor küld linket, hogy dobjak a kosárba "ebből" még 3-at.. posta gyanánt )

6ah 1kg  - 30e ft - tól..

8ah:1.5kg  480Wh ez olyan 30km biztosan.. (40 -re szokták írni..gyárilag - de nem kell elhinni sok mindentől függ) Ez mégy egy másfél literes kóla... nem sok.. háton
10Ah:2.25kg 600wh  110e ft 
13ah:3kg
16ah:3.75kg
20ah:4.5kg  - EZ 20.000Ah!! 100e -ft tól.. Ami 1200wh!! Ez 100km.. (nekem) Nyilván súlytól, tereptől, sebességtől, motortól függ..  itt azt csináltam, hogy kis emelkedőn-lejtőn (nem sík ) oda vissza (5km) mentem amég le nem merült, és appal néztem a távot, fogyasztást, illetve leosztottam a végén.. így jött ki, hogy a 340Wh akku hány kilcsire elég..  ezt eljátszottam kb 5x , és a pótakku után szintén hatótáv mérés.. unalmas volt, de legalább tisztán látok..  Aztán jött velem a gyerek is.. Aztán kereket cseréltünk.. tehát van képem arról is, mi van ha 20kg al könnyebb lennék :-) Vagy nehezebb.. (igazából csak ez után mertem elindulni hosszabb távra a gyerekkel)


23ah:5.27kg
30ah:6.02kg Ez 1800Wh 

Size:8ah:300*60*68mm  
10ah:300*60*68mm
13ah:300*80*68mm
16ah:300*100*68mm
20ah:300*130*68mm

23ah:300*130*68mm
30ah:300*150*68mm

A 340 es (kb 6Ah), nekem befér övtáskába, de egy kis bringás háti azért kényelmesebb..  A belső kábel elég majd dolog: Ott a rendes hálózati töltő. Annak a belső ere adott.. na annál vastagabb vezetéket ne használj.. És akkor máris csak annyi áram folyhat a töltőn befelé a gép felé, amennyi a gyári kábelen folyik.. és nem lesz baj. (meg amúgy sem.. ) Nekem a gyerekkel..  ez a második szezonom így, és a 3. kerék a családban.. 

Ennek az az előnye is megvan, hogy (most gondoltam rá nemrég) a kerekeim sztenderd kb 60V - osak, nem 72 vagy 84 meg ilyenek..  tehát fogok csinálni egy átalakító kábelt, hogy bármelyik akku, bármelyik kerékhez jó legyen..  (ergo közbeiktatok egy reteszelhető ipari csatlakozót) és akkor lesz egy akkum ezzel az ipari csatival, és arra egy kis kábellel dughatok 3 pólusút, négy pólusút, és segway csatit is.. éppen amelyik kell. illetve vihetek magammal több akkut.. nem számít kié az akku a családban.. meg van egy ilyen egykerekű "motor" is, amiben szintén ilyen 60v akku van.. kilophatom néha azt is.. és akkor nem csak áll, és romlik.. És már amúgy  kapható is, ha rákerestek External battery ... néven.. úgyhogy aggódni nem kell.. 

Előzmény: PoPi13 (10665)
RJancsi Creative Commons License 2022.06.14 -2 0 10666

Igazából ne várj tőlem magyarázatot. Épp hétfőn voltam egy ismerősömnél, aki egy mások által levedlett 5-6 éves napelemtáblát (fénykorában 250 W-os volt) nemes egyszerűséggel feltákolt a kerti traktorjára mint "tetőt". A robbanómotort lecserélte valami szerszámgép főorsó motorra (BLDC motor hasonlóan mint az egykerekűkben, csak ez nem tárcsa hanem hagyományos alakú), és a motortérbe berakott 2 db LiIon munkaakkut.

Állítólag minden hozzáértő azt mondta, hogy nem fog működni. A saját szememmel láttam, hogy nem volt rákötve az akku, csak a régi 1 db napelem táblával elég meggyőzően tudott a buckás udvaron menni vele. Mivel nem fóállásban műveli a földet, saját elmondása szerint a folyamatos töltés (az udvaron áll a gép) mindig ad annyi töltést az akkuknak, hogy gond nélkül tudjon alkalmi kerti munkát végezni vele. 

És akkor az egykerekű. Sokan és sok elméletet gyártottak már az akku/motor/hatótáv háromszög tudományáról és ezek időnként eléggé ellentmondásosak voltak. A töltőcsatlakozón keresztüli külső akkuról eddig annyit lehetett hallani, hogy lehetetlen, meg a belső töltővezetékek leégnek, mert nincsenek akkora áramra méretezve. És akkor itt egy hozzászóló, aki nem matekozott hanem lesz ami lesz alapon kipróbálta és a saját elmondása szerint működik a dolog. 

Persze bárkinek lehet kételkedni a szavaiban, de miért tenném? Aki kételkedik benne az kérje meg egy személyes találkozóra és győződjön meg a valóságról. De mindenképpen írja meg itt a fórumon a tapasztalatait! 

Előzmény: PoPi13 (10665)
PoPi13 Creative Commons License 2022.06.14 0 1 10665

Jancsika! Én ebből a pótakku témájú témában nem értek semmit. Valószínűleg gyenge a felfogásom. De remélem, hogy TE mindent meg fogsz érteni, és nekem elmagyarázod, mint süket anya hülye gyermekének.

Én is szívesen használnék egy derékra (mellyre, farra, nyakra, hátizsákba stb.) rögzíthető pótakkut, ami megtoldaná az IPS i5 (és időnként a V8F is) korlátozott akkukapacitását.

Anyagi kapacitásom korlátlan, hajlandó vagyok rengeteg akkumlátort pluszban venni. Súlycipelő kapacitásom már szűkösebb...

Előzmény: RJancsi (10662)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.13 0 0 10664

Még annyi, hogy tegnap ránéztem az Alin, van 20Ah akku, ami 20000mah 60v ami már egész jó.. egész jó áron..90e ft, a 10 -es ennek a fele árban is.. .. és kb 2kg.. 

- ebből súlyra ,és méretre egy kisebb zsákban elfér 2db ami 8kg , + az akkum...  meg is van a 200 kilcsi.. 40Ah -t kell összelapátolni hozzá... (de nyilván nem fogok..) 

 

Csak egy példa..  hogy pl egy segway / egyéb használtan reálisan 150e + 100e ért akkupakk, és mehetsz vele ha akarsz a végtelenbe és tovább.. úgy plusz 100km-t kapsz.. mert 4kg -al vagy nehezebb, ami egy kiadós kakkantás.. :-) 

Előzmény: RJancsi (10662)
Birizga11 Creative Commons License 2022.06.13 0 0 10663

A Pótakkut hátizsákba teszem, (a gyerek is) és egy kábellel 1 -es (a töltő kábelhez hasonlót erenként)  -csatlakoztatom, ha lemerül.. ezek kis gépek - nem gyors, nem dob le, illetve leugrunk, ha gázos.. általában a pótakku bicikliúton van használva, nem városban.. (jellemzően) így kevesebb a kockázat. kb 2m kábel, ebből a hasznos fél méter.. ha pörögne a masina, még a zsákban van feltekerve tartalék.. Sztem a legjobb megoldás a hatótáv növelésre..  

 

A másik amin gondolkodtam :-)  egy felszerelhető 10ccm modellmotor, (metiles) és egy 60V generátor töltéshez.. amolyan Cyberpunk stílusban a gép oldalán... aztán, ha töltés kell, csak elpöfög.. pedál alá a kipufógót szépen betekerni..  mint a diesel elektromos mozdony, amiben a diesel csak azért van, hogy a generátort hajtsa a villanymotoroknak... 

Előzmény: RJancsi (10662)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!