Keresés

Részletes keresés

Váltógyártó Creative Commons License 2021.07.01 0 5 444

TTe 12 fokos és egy H0 XIII 192 szintén 3D nyomtatva:

 

 

 

A H0 kitérő vezetővasai félig lemart Tillig sínprofilból készültek. :-)

Váltógyártó Creative Commons License 2021.06.28 0 0 443

Köszi, ismerem, de én speciális gyantát használok, ami nem törik, kvázi ABS tulajdonságokkal bír, de abból nincs barna.

Előzmény: Senki Sam (442)
Senki Sam Creative Commons License 2021.06.28 0 1 442

Bocs, hogy bele beszélek (írok). Elvileg lehet a gyantát szinezni anyagában Pl.: https://www.3djake.hu/resin/szinezekek. Biztos van más gyártó is, én ezt találtam korábban. Nincs tapasztalatom a gyanta nyomtatókkal, csak érdekelt.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (440)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.06.27 0 0 441

Nincs is, majd festeni kell, de azok amúgy feketék, csak csalóka a kép.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (440)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2021.06.27 0 0 440

Nem találtam sötétbarna színű UV resint, utólag festve vannak a talpfák?

Előzmény: Váltógyártó (434)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.06.27 0 0 439

Sajnos nincs. :-(

Előzmény: rem-ember (438)
rem-ember Creative Commons License 2021.06.16 0 0 438

Szia Váltógyártó !

 

(Továbbra sincs) valamilyen üzemkész H0-s váltód eladó...?

 

(Tudom, többször mondtad/írtad, hogy "nem győzöd" / "nincs" - de hátha... ha esetleg...volna, vevő lennék...Mivel sajnos nem vagyok egy "ügyes barkácsoló" így számomra csak a teljesen kész a megfelelő - merthogy valamikor valamilyen "egységcsomagot" is említettél/terveztél, amin a befejezést még egyénileg kell elvégezni...Nekem az nem megy...)

Előzmény: Váltógyártó (436)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2021.06.15 0 0 437

Köszönöm. A másik fórumon olvastam, hogy befűzhető a sín a sínleerősítés imitációba. Még nincs 3d nyomtatóm, gondolkodtam rajta, hogy így kinyomtatva befűzhető lenne-e a sín. Ezek szerint igen. Nagyon élethű így.

Előzmény: Váltógyártó (436)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.06.14 0 0 436

UV műgyanta nyomtatóval.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (435)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2021.06.12 0 0 435

Nagyon szép munka! Milyen fajta 3d nyomtatóval készült?

Előzmény: Váltógyártó (434)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.06.09 0 3 434

Egy kis érdekesség, 7 fokos TT vágánykapcsolat 3D nyomtatott talpfarácssal.

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.05.05 0 5 433

H0/H0e Tillig EW1 geometria alapján, a H0e kitérők szintén Tillig geometria, csak Peco code 80 sínből. A H0e kiágazás a kakukktojás, mert az egy 600mm-es ívvel ágazik ki.

 

kisfaludy1 Creative Commons License 2021.04.15 0 0 432

Ja, az nem egy balos váltó ? :-D 

Előzmény: Váltógyártó (429)
kisvasút-modell Creative Commons License 2021.04.15 0 1 431

Bravo Maestro!

Előzmény: Váltógyártó (430)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.04.15 0 5 430

Váltógyártó Creative Commons License 2021.04.09 0 1 429

Megmondom őszintén, semmi szükség nem volt rá. Csak kíváncsi voltam, meg tudom e csinálni. Nem volt egyszerű. :-)

Előzmény: a Zsóti (427)
alkotasu Creative Commons License 2021.04.03 -1 1 428

Szuperül néz ki, nem kis munka, precizitás kellett hozzá, gratulálok!

Előzmény: Váltógyártó (425)
a Zsóti Creative Commons License 2021.04.03 0 1 427

A bázeli típusra miért volt szükség?

Előzmény: Váltógyártó (425)
diginewl Creative Commons License 2021.04.02 -1 1 426

Ennél egyszerűbb talán nem is lehetett volna :))))))))

Gratulálok ehhez a precíz, összefűzött munkához!

Előzmény: Váltógyártó (425)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.04.02 -1 8 425

Ez is kész! :-)

 

somytomy Creative Commons License 2021.03.08 0 0 424

Most nincs kezemben a kit, de emlékeim szerint rugalmas csúcssíneket adtak hozzá. Hogy mennyi meg milyen összekötő/betápláló lemezmütyürt adtak hozzá, arra pláne nem emlékszem, de ezek szerint nem lesz egyszerű menet...

Előzmény: Váltógyártó (420)
Ikarus 242 Creative Commons License 2021.03.08 0 1 423

A belső sínek táplálásával közel vagy a gyári megoldáshoz:

Amúgy amit néztem a gyári mozgatórúddal összerakott váltómon (az egyikből kihagyták), hogy a csúcssínek túl nagyot terpesztenek és mivel a szívdarabbal együtt azonos polaritáson vannak a kerék belső feléhez érve zárlatot okozhatnak.

 

 

Előzmény: Váltógyártó (420)
Váltógyártó Creative Commons License 2021.03.08 0 4 422

Ez még az előző váltókörzet előtt készült.

H0 5 fokos mozgó szíves kitérő. 470mm hosszú. :-)

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.03.08 0 7 421

Legújabb mű. Kisfaludy Zsolt felsővezetékes asztalára készül az állomás közepére. Tk. a személy és a teherpályaudvart köti össze, valamint a bázelin keresztül lehet majd eljutni a kirakodóhoz és egy kétállásos villany fűtőházhoz.

 

Váltógyártó Creative Commons License 2021.03.08 0 1 420

Nemrég raktam össze néhány öreg Pilz kitérőt. Horror munka volt, arról nem is beszélve, hogy egy csomót hellett reszelnem, feszegetnem rajta, hogy minden passzoljon, és külön árambetáp kellett a belső síneknek, mert amúgy csak a csúcssínen keresztül kaptak delejt. Ha jól tudom, a Tillig is ilyen.

 

 

 

Előzmény: somytomy (415)
Ikarus 242 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 419

Én Tillig Standard (ex Pilz) váltókat vettem építőkészletben, idáig hármat, alapjában véve nem lenne vele baj, de a csúcssínek rögzítését nehéz jól megoldani. A csúcssínek alján vannak kis csapok, az egyik a talpfarácson a szív felőli furatokba megy, a másik pedig a mozgató rúdba, a csapok vége be van mélyítve és egy pontozóval kell szétütni, hogy a perem kitáguljon és a helyén tartsa a csúcssínt, de tudjon mozogni. A probléma fő forráspontja szerintem, hogy a csapok nem a csúcssín hossztengelyén vannak, hanem oldalra tolva, így mikor a pontozóval ráütök ki akar fordulni a helyéről, második próbálkozásra már jobb lett, akkor egy hajlított végű kis fogóval hozzáfogtam a sínszálhoz a csúcssínt, miközben a maradék két ujjammal a pontozót egyensúlyoztam a helyén (a másikban kalapács volt ugye), és tettem mindezt vaslemez híján egy nagyobb kalapács fejének oldalán.

Pályába beépítve még nem voltak, így üzemi tapasztalatom nincs velük.

Előzmény: alkotasu (416)
somytomy Creative Commons License 2021.03.06 0 0 418

Köszi az olvasnivalót, ezek szerint a kis elektromos kapcsoló járható út lehet.

@alkutasu: ez mondjuk rossz hír. Azért majd kipróbálom, lehet-e vele kezdeni valamit :-/

Előzmény: PéTTer (417)
PéTTer Creative Commons License 2021.03.06 0 1 417

Nézd meg ezt:http://www.n-bahn-bs.de/anl_mech.htm

 

Péter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: somytomy (415)
alkotasu Creative Commons License 2021.03.06 0 0 416

"bár azokat is magam fogom összerakni kitből, remélhetőleg sikeresen"

 

Ezt gondold végig a saját érdekedből. Az egyik győri modellező is ezzel próbálkozott a FREMO rendszerű modulján. Rengeteget szívtunk vele az üzemeltetéskor. A járművek siklottak, nem lehetett rendesen közlekedni rajta kitérő irányban. Nem tudom, hogy most hogy áll vele, lecserélte, vagy rengeteg küzdés után sikerült-e valami csinálnia vele. De korábban azt mondta, hogy lecseréli a váltókat.

Ami látható volt, hogy az alkatrészek nem passzoltak össze rendesen, és egy kittel szerintem még érdemben garanciát sem tudsz érvényesíteni. Olcsóbb, de a különbséget sokszorosan fizetheted vissza. (Lehet, hogy a hibás alkatrészeket adják el kittként?)

Előzmény: somytomy (415)
somytomy Creative Commons License 2021.03.05 0 0 415

Nem teljesen váltóépítés (bár azokat is magam fogom összerakni kitből, remélhetőleg sikeresen), de mégis ez a legrelevánsabb topik.

Asztal alatti kézi váltóállító szerkezetet lehet valahol kapni vagy házilag csinálni valamiből? Tervezek egy kicsike TT asztalkát, amin az összesen három darab váltót az asztal széléről rudakkal állítgatnám (a la Paksinuti), ehhez kéne valamilyen végállást adó szerkezet a váltók alá. Egyúttal plarizálni is jó lenne a váltókat, mert rövid mozdony fog járni rajtuk. Kis elektromos kapcsolók meg tudnak tartani végállásban egy rugalmas csúcssínes váltót (Tillig Modell sín)? Mindezt valamennyire költséghatékonyan, mert ez amolyan ujjgyakorlat-féle mellékvágány :-)

Előre is köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!