Kénytelen vagyok arra menni, ott lakom. A Dembinszkyn pedig nem fogok fordítva közlekedni az egyikirányú, trolis utcában. :) Egyébként nem stressz a dolog, inkább csak szerettem volna tisztázni, hogy mi a szabályos és biztonságos (haha) közlekedés lehetősége. Írtam a BKK-nak is időközben, de még nem válaszoltak.
A "jelmagyarázatot" nem lenne célszerűbb vizuálissá tenni?
Kedvencem a babakék kifejezés:-)
Szóval nem szövegesen leírni, hogy szaggatott babakék, vagy kék sárga felezővonallal, de ugyanolyan kék ha gyalogút is, de mindez ha kicsit világosabb kék akkor osztatlan :-))) Arról nem is szólva, hogy mindez valójában attól függ, hogy milyen nagyításban nézem.
Ugyanis elnagyolva sima kék, ráközelítve pedig már sárga-kék.
Szóval ahogyan mint minden térképen szokás mutatni: térképazonos jelölés mellé a magyarázatot, hogy az mit jelöl.
Kék/zöld pöttyök sűrűn Kerékpárral legálisan (kék) vagy szokásjog alapon (zöld) járható járda, sétány. (max. 10 km/h)Zöld pöttyök (az út mellett)Jelölt kerékpáros túraútvonal. .Rózsaszín pöttyök (az út mellett)
Lentebb-fentebb vannak párhuzamos utcák amik biztonságosan elvisznek a Thökölyre, ezeket a térkép illetve az útvonaltervező megmutatja.
Időközben a Dózsa kamu gyalog- és kerékpárútja tisztazva lett, lekerült a térképről. A Dózsa gáz azon a részen, szerintem kerüld el, fölöslegesen stresszelnéd magad.
Vagy szabályosan, vagy biztonságosan. Szabályosan mehetsz a második forgalmi sávban, vagy szabálytalanul a buszsávban. Régen pedig emlékeim szerint ott szabad volt bringázni a buszsávban, de most nem az :(
Én a Dembinszky utcában lakom, közel a Bubi dokkolóhoz a Dózsa-Dembinszky sarkon. A kérdés az, hogy a Hősök terétől (ott átmegy a kerékpárút a másik oldalra) hogyan lehet szabályosan és biztonságosan közlekedni a Dózsán az István utca, Thököly út irányába. Sem tábla, sem felfestés nincs ezen az oldalon, osztott gyalogos-kerékpáros szakasz sem.
Én is kételkedem, mert a Hősök tere mellett járok a ligetbe és azon a végén tuti hogy nem kezdődött gyalog- és kerékpárút úgy 2 héttel ezelőtt. Ami ott ki van táblázva, az átmegy a térre, nem folytatódik a járdán. Ha nem lenne ilyen pocsék idő már ki is mentem volna..
A Dózsa György út a Liget sarkától a Vágány utcáig osztott gyalog-kerékpárút. Kint van a tábla mindkét végén, elég régóta. Én évekkel korábban jártam arra dolgozni, akkor is kint volt, akkoriban még a felfestés is megvolt. Mintha a buszmegálló mögött legutóbb is láttam volna a csíkot is.
A Dózsa György út mentén mi és hol jelzi, hogy a járda az osztott kerékpáros/gyalogút? Tudnátok ebben segíteni? Ott lakom, de én nem láttam erre semmilyen táblát.
Alapvetően a kérdés az, hogy hogyan lehet szabályosan és biztonságosan közlekedni kerékpárral a Dózsa György út mentén?
Be tudod konfigurálni a térképet OruxMaps alá, ami cache-eli a csempéket; amit egyszer megnéztél, azt offline is elő tudod venni bármikor újra. Az oruxmaps/mapfiles/onlinemapsources.xml fájlba kell beilleszteni a következő részletet a megfelelő helyre: http://paste.ubuntu.com/11812758/ - hogy mi a megfelelő hely, azt szerintem ki fogod találni. Ezután az appban ki tudod választani a merretekerjek.hu 2 alaptérképét. Indulás előtt átscrollozod a területet és utána már offline is látni fogod bármikor.
Ez a módszer csak a városi/mtb alaptérképre működik, ha a turistautak fóliát is látni akarod fölötte, azt perpill nem tudod megoldani, de szivesen gyártok egy olyan URL-t, ami kombinálja az alaptérképet a turistautak fóliával, szólj ha kell.
Az útvonaltervezés persze más téma. Az útvonaltervező motort (Brouter) le lehet tölteni Androidra és összekapcsolható az OruxMaps-szel, így OruxMaps alatt ugyanazzal az algoritmussal/adatbázissal tud offline tervezni, ahogy most az online térkép teszi.
Jelenleg nem rakom ki a letöltés linkeket a Brouter profil és térkép fájlokhoz mert szerintem ember nincs aki ezt végigcsinálná amikor vannak kifejezetten offline navigációra tervezett appok is, de ha ennyire bele akarsz mélyedni, szivesen adok ehhez is linkeket.
Bocs ha a fenti bonyolult, én így oldom meg az offline témát, de elismerem, hogy nem olyan egyszerű mintha eleve erre lett volna tervezve az egész.
Ha már nagyjából megfejtetted, hogy mi micsoda az mtb nézeten, akkor most utálni fogsz: mindent átvariáltam. :)
Valamiért nagyon nehezen találok rá a helyes útra az mtb nézet kapcsán. Már többször megváltoztattam, de sose tetszett igazán. Szép és használható térképet készíteni nagyon nehéz, igazi művészet és én igencsak messze vagyok a művészektől.
Mindenesetre próbálkozok, volt pár órám, nekifeküdtem megint és most először úgy érzem, hogy talán sikerült, ez az út amit kerestem, megvannak az alapok, van mire építkezni. Örömömben megcsináltam a jelmagyarázatatot is, kicsit hiányos, de a lényeg benne.
A földutak megjelenítése most sokkal jobban működik a különböző háttéreken, legyen az sötétebb vagy világosabb. A masszívabb, szilárdabb földutak minden háttéren kiemelten jelennek meg, jobban vonzzák a tekintetet. Kicsit szokni kell persze, de szerintem jobb, könyebben érthető, letisztultabb ez az új stílus. Remélem lesz akinek tetszik!
Ősz óta frissült a megjelenítő motor (openlayers3), lehet az váltotta ki, de a Chrome is állandóan változik, egyre több hardveres gyorsítást használ ki, abból is lehet galiba.
A címsorba a chrome://flags címet beírva be tudod hozni a haladó beállításokat, ott valószínűleg ki lehet kapcsolni azt a hardveres gyorsítást amitől összeomlik. Sajna nem tudom megmondani mivel lehet gond, de ha van kedved kapcsolgatni, akkor ez ad egy esélyt.
Nem tudok arról, hogy ez általános gond lenne Androidon, valami Nexus-specifikus bug lesz.