Keresés

Részletes keresés

g86 Creative Commons License 2015.07.03 0 4 436
Ez így érthető.

A kérdés ezután az, hogyan lehet még ezeknek a hulladékoknak hatósági engedélyük a közlekedésre. (Költői kérdés.)
Előzmény: - Szerzet - (435)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.07.03 0 0 435

A két busz nagyon nem egyforma, ezen nem lehetsz biztos benne, hogy becsukódtak az ajtók. Látni kell! Nem érted, hogy miért nem indul el a busz: Jé, nyitva van a hátsó ajtó! Nem érted, hogy miért nyomják menet közben a vészcsengőt: Jé, nyitva van a hátsó ajtó! 

 

Ezek mind velem (többször) megtörtént esetek. Az ajtó nyitó gombok nem jelzik vissza a nyitott ajtót, oda kell erősen nézni a tükörben. A kamera (ha működik) se tökéletes megoldás, de tömegben peldaul az utasok teljesen eltakarják előle az ajtót. Ami az infra miatt folyamatosan visszanyílogat, kivéve ha nyomva tartod a központi zárót, azt csak az élszenzor nyitja vissza, ami az ajtó élén levő gumiban van. Ezt sokszor még elindulás után is nyomják, biztos ami biztos alapon. 

 

Ha kiesik valaki, akkor pedig a biró nem azt fogja kérdezni, hogy miért nem álltam szépen a megállóban, hanem hogy miből tudom, hogy zárva volt az ajtó. Úgy gondoltam?? Vagy esetleg saját szememmel láttam is? Nagyon nem mindegy!

 

 

Előzmény: flugosmotoros90 (434)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2015.07.02 -2 1 434

Ez engem is érdekelne.
Csak ezt egyetlen BKV-s sem csinálja a 7700A-val, ezért furcsa. Ők tudnak párhuzamosan beállni és az utolsó ajtó nem 40 centire van a megállótól.
Egyetlen BKV-s sem kezdi eszeveszettül az utolsó méteren tekergetni jobbra a kormányt, hanem érzi és látja a busz jobb oldalát. Gondolom ez lehet a legnehezebb feladat, mert ameddig a BKV-sok elmennek 10-15 centire a párhuzamosan parkoló kocsisor mellett, addig itt ez nem megy. 
De ki lehet menni az 5-ösre és látni fogod miről beszélek.

Előzmény: - Szerzet - (430)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.28 0 0 433

Nem csodálkozom. Nagyon rossz a közlekedési morál, idegesek, türelmetlenek az autósok,  nincs jól megfizetve ez a szakma.

Előzmény: trizs77 (428)
g86 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 432
+r
Előzmény: g86 (431)
g86 Creative Commons License 2015.06.28 0 1 431
A visszapillantó tüköben pontosan látom. ;-)
Előzmény: - Szerzet - (430)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.06.28 -1 0 430

Onnan a monitor mellől nem is láthatod.

Előzmény: g86 (429)
g86 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 429

Nem látom, hogy a járdához közel, azzal párhuzamosan való megállás miben korlátozza a hátsó ajtókra való rálátást.

Előzmény: - Szerzet - (424)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 428

Nyugat Dunántúlon és Budapesten nagy a buszvezető hiány.

 

A közforgalomra is alkalmas buszvezető hiány pedig nem nagy hanem hatalmas.

 

Laikusoknak = a civil buszvezetőnél a közforgalmú buszvezetőnek többet kell tudnia, sokkal de sokkal fegyelmezettebnek kell lennie.

 

Ergo egy új cég - sajnos - ma a buszvezetők maradékából válogathat.

Akkor is ha szipi-szupi új kocsikkal dolgozik.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 427

Aki látni akarja a hátsó két ajtót is az sose fog párhuzamosan beállni a megállóba. Nagyon jól megfigyelted, hogy az utolsó egy-két méteren jobbra húzza a kormányt.

 

-------------

 

Mert így tanítjuk.

 

Így is kell.

Előzmény: - Szerzet - (424)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.06.28 -1 0 426

álljatok :) 

Előzmény: Bpo-353 (425)
Bpo-353 Creative Commons License 2015.06.28 -1 0 425

Egy kis tükrös 280-ason ahol a harmónika gumi takarja a 3-as és 4-es ajtót még alá is írom.

De egy vadi új buszon ahol még kamera is van,azért álljunk már be normálisan a megállóba.

 

Előzmény: - Szerzet - (424)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.06.27 0 1 424

Aki látni akarja a hátsó két ajtót is az sose fog párhuzamosan beállni a megállóba. Nagyon jól megfigyelted, hogy az utolsó egy-két méteren jobbra húzza a kormányt. A csuklós buszt kicsit meg kell "törni", hogy szemmel lehessen tartani az utascserét. Ez fontosabb, mint hogy hány centire áll meg.

hamzsabusz Creative Commons License 2015.06.26 0 0 423

Nem értem a felvetést, hiszen a Volvo hibrid csuklósokon ugye a Top 100-as autóbusz-vezetők dolgoznak. :DD

Előzmény: flugosmotoros90 (422)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2015.06.26 -1 1 422

Rengeteg tapasztalat gyűlt össze, mióta elindult ez a szolgáltató a buszaival Budapesten.
Klímát még nem láttam egy kocsin sem működni (5-ös).
A megállóba egyszerűen nem tudnak beállni. Szinte az összes sofőrnél megfigyelhető az, hogy a megálló felénél kezdi húzni a kormányt, majd a tábla előtt egy méterre (mikor már látja, hogy kva messze van a padkától) elkezdi jobbra alászedni, hogy legalább az első ajtó ott legyen. Ezáltal a busz sosem lesz párhuzamosan a megállóval. Ezt rengetegen csinálják, szerintem hibásan oktatták nekik.
Semmi fejlődés nincs, elképesztő reakcióidővel ülnek egyesek a volán mögött, nem érzik a buszt, bármilyen egyenestől eltérő művelet kihívást jelent számukra.
A végállomásról történő elindulást egyedi módon értelmezik (+1-1,5 az alap).
Szóval elkeserítő. BKV-s kocsin ilyen járművezetők nem ülnek......
Van kivétel, de az kevés.
Ez az a szolgáltató, akinek nem szabadott volna teret engedni Budapesten, főleg, hogy tudták az eddigi munkásságát.

Peti817172M Creative Commons License 2015.06.23 -1 0 421

Szerződés szerint nem. Plusz ha utastérbe kihallatszik, akkor már nyilvános műsorszórás, tehát szerzői jogi problémákat is felvet a dolog.

Előzmény: Scatty29 (420)
Scatty29 Creative Commons License 2015.06.22 0 0 420

Sziasztok

T&J-nél szabad a rádióhallgatás? Mert számomra pozitiv meglepetés volt, elől zenét hallgatni. :)

Zahnrad Creative Commons License 2015.06.15 0 0 419

Ja, a klímavezérlő csinálja, tévedtem. Talán pont ezért. A hátsó sarokban lévő ülések alatt a kipufogó van, nem csoda ha forró.

 

A klíma szabályzásának finomsága engem megvett, de nem mindenütt van jó idő. Az első kocsitestben egyértelműen melegebb van, mint hátul, a csuklóban pedig túl meleg van.

Előzmény: padorjan (418)
padorjan Creative Commons License 2015.06.15 0 0 418

Nagy valószínűséggel az összesre igaz, de ma a 386-ot fogtam ki. A leghátsó sorban a pad konkrétan forró és a sarokban lévő két szellőző is rátesz a dologra, így a jobb utolsó ablak folyamatosan nyitva van. Végállomáson állva a klíma miatt a motor 4-5 perc állás után újraindul, aminek az alulméretezett akkupakk (ugyebár kétszer ekkora volt a 7700 Hybridben) a forrása.

Előzmény: Zahnrad (417)
Zahnrad Creative Commons License 2015.06.13 -1 0 417

MYK-385, ma. A ventilátorfokozat kapcsoló, amit a tisztelt jvez kezelt, az a fűtőtesteké volt, igaz nem fújtak meleget, de akkor is teljesen feleslegesen jártak.

Láttam működő fűtőventilátorokat nyáron pér hete a 388-ban is.

 

Az a kapcsoló, az nem a klímáé. A hatás a legjobban a négyes ajtó, második szárnya mellett figyelhető meg, a többi ventilátoros fűtőtest halkabb.

 

 

430 322 Creative Commons License 2015.06.11 0 0 416
BPI-383 Creative Commons License 2015.04.24 0 0 415

Erre két választ is tudok adni:

 

- a visszanyitási problémák felvezetése a forgalmi munkalapra és javítattása a műszakkal

- nem kell ennyire tartani tőle szvsz
Ahol van mód alapból engedélyezőzni, ott az esetek döntőtöbbségében, még a visszanyitás ellenére is van mód fotocella használatára is

Előzmény: Dante001 (413)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.04.24 0 0 414
Szoktam használni ha engedi az idő: végállomásokon vagy, olyan megállókban ahol sokáig van piros. Menetidő kérdése.
Dante001 Creative Commons License 2015.04.24 0 0 413

Sofőrök nem nagyon szeretik a visszanyitás miatt..

Előzmény: nemeza (412)
nemeza Creative Commons License 2015.04.24 0 0 412

Én még nem láttam használni. Idén még Citaron sem.

Előzmény: g86 (411)
g86 Creative Commons License 2015.04.23 0 0 411
Tudja a kocsi az automata ajtóműködést is.
Előzmény: nemeza (410)
nemeza Creative Commons License 2015.04.23 0 0 410

Nem tudom van-e ezekben egyedi ajtónyitásra és automata visszazárásra lehetőség, de szerintem egy kis beállítási idő után (utasránevelés a'la Combino & TW automata visszazárás) szerintem érezhető lenne a fogyasztásban is a hatása: Pl. egy Zuglónál, Blahánál (5,7) vagy Astoriánál (9) amikor lámpaváltásra zárnak, addig szellőzés van nem melegedne fel annyira a kocsi. A másik az ablakokat kérem csukja be mert megy a klíma szöveg használata. Persze csöves esetén felejtős a dolog, mert akkor inkább legyen meleg, de elviselhetőhöz közelítő környezet (szag)..

JéGyé ;-) Creative Commons License 2015.04.21 0 0 409

Szerintem a fékáramon fognak változtatni, mert ezt a részét szofveresen variálni fogják.

Az biztos, hogy nagyon a diesel fogyasztása az tuti.

5-es motornak viszont 1 L az alapjárati fogyasztása 950-es fordulaton 5 liter, ami még jó mindig.

Előzmény: Dante001 (408)
Dante001 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 408

Ez szerintem evidens hogy klíma mellett nem nagyon fog lekapcsolni a motor.

Előzmény: JéGyé ;-) (407)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2015.04.21 0 0 407

Minap lepróbáltam a klímát, a hibrid aksik merültek jobban és a diesel végig alapjáraton ketyegett és az 5-ös vonalon 5 megálló alatt lefagyasztotta az utasteret.

Előzmény: Zahnrad (387)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!