Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Hmm .. automata váltó javítás általában nem pár perces mutatvány :o))
Powershift .. tetszett volna az S-Max, mikor a Tourant kerestem, aztán beszéltem két automata váltóssal, így sürgősen felejtésbe merült az ötlet is :))
Ööö .. az 1,4TSI-hez tudtommal DSG7 jár, én azt nem vállalnám be, az tuti.
Amúgy pedig kettő DSG6-ost használok, egyiket 135e km-rel vettem, most tartok 285e-nél, másikat 165e km-rel vettem, most tartok 233e-nél. Egyiktől se félek (majd 400e km felé), az előélet mindkettőnél teljesen rendben volt.
A családban egy Superbben van 6-os olajos DSG 250.000 Km-nél jár és semmi gond vele. Azt hozzá kell tenni, hogy sokat megy autópályán, ami kímélőbb, mint a városi forgalom. Nekem egy S-max-ban van hasonló konstrukció Powershift és sajnos az megadta magát, kb félmilliós számla lesz a vége és már egy hónapja szervizben áll. Az automatáknál 200 ezer felett bármikor előjöhet egy költséges javítás, aki ezt nem tudja finanszírozni a inkább vegyen kézi váltóst.
Ha minden szükséges karbantartást megkapott, akkor akár vállalható is. A lényeg, sem a motornak sem a váltónak nem szabad semmilyen rendellenes működést produkálnia.
Ilyen futásnál azért már bejátszik vezérléscsere, akár váltóolaj csere, kuplungozás is. Ezekre érdemes félretenni, ill. a sokat emlegetett kokszosodást is kiiktatni (ezen műveletek együttes költsége elérheti a fél milliót is). Ennek tudatában érdemes csak bevállalni.
Eddig 3 DSG-s autóm volt/van, de a leghosszabb tapasztalatom sincs 150e km egyben. Az egyikkel közel 100e km-t mentem főleg autópályán, a másikban most 120e körül van, annak most sok a város (néha már érezni csúszni a kuplungot), a harmadikkal meg most érem el a 30 ezret. De váltóilag egyikkel sem volt gond eddig.
Két hete a P10A4 hibakódot olvasták ki - amint a check engine megjelent, utána kezdett el villogni a fokozatjelző. A motor szaki beazonositotta, hogy a kompresszor fojtószelep nem működik jól (diagnosztikai eszközzel teszteltr és alig nyitott/zárt). Mondták, hogy a nyomatékhiányt érzékeli a szoftver és azért villoghat a fokozatjelző (plusz S módban nem is tudok menni vele). Azóta annyi változott, hogy nem 10p után villog a fokozatjelző, hanem rögtön inditás után és időnként kidob fokozatból.
2009-es Golf, 7 seb DSG váltó - check engine jelez két hete, majd a fokozatjelző elkezdett villogni a műszerfalon (10p után, folyamatosan). Működik amúgy a kocsi, vált rendesen, szerviz kiolvasta a hibakódot: kompresszorfojtószelep haldoklik, hamarosan cserélik - az autó tud menni tőle, de ha meghal az eszköz, csökkentett módban fogok tudni csak közlekedni vele. DSG hibakód nem volt. A váltójel azért villog, mert érzi a rendszer a nyomatékhiányt - 3000 rpm felett így is blokkol, de amúgyse szoktam taposni neki.
Ma viszont pár perc után 1-2 mpre kidobott üres menetközben - villogás közben D3-ról sima D-re váltott, majd vissza D3-ba. 2-3x fordult elő. Van ilyen tapasztalat, összefügghet a kettő, a motorhiba és a sebességből való kidobás?
dsg vàltó cseréje után a váltó a kettes sebességi fokozatot nagyon korán kapcsolta, hibakód nem volt,ezután csináltak rajta Vcds-ben egy “resetet” innentől kezdve alig akar működni a váltó PRNDS folyamatos villogása mellett hibatárolót ismét kiolvasva P1815,P1820-as hibakódok jelentek meg az adaptáció után.
Valaki esetleg járt már így esetleg adaptáció után? Vagy hasonlót tapasztalt e valaki?
Barátom dízel Leonjában a 6-os DSG ilyen hibaüzenetet dob ki, de aztán el is tűnik... egyéb érezhető, vagy látható hiba nincs az autón, tökéletesen és simán vált, mind előtte...
Tudtok valami ötletet mondani, találkozott valaki ezzel a problémával? A P-helyzet mikrokapcsolója fent, vagy esetleg komolyabb dolog a váltó belsejében?
Szia! Hasonlót tapasztaltam én is a VW Passat B7-nél....Visszaváltáskor a páros sebességek kattannak (főleg 3-ból 2-be, 4-nél halkabb), de csak ha fokozatos a lassulás. Ha intenzíven fékezek, akkor nincs kattanás. Ha F1 váltóval váltogatok vissza, akkor sincs. Az előző tulajdonos szerint újkora óta megvolt ez a hang.
Ja. Meg hogy nem hülyegyerek stílusban kell vezetni, miszerint tolatás ki a parkolóból, aztán hátrafelé gurulás közben már tenni a D-t és nagy gáz =:-O
Meg váltókímélő egyértelműen, ha megálláskor (még D-ben) behúzzuk a kéziféket, majd utána P. Főleg gurulós talajon ugye.
Hmm .. nagyon el lennék keseredve, ha az általam használt autóknál a közel jövőben bármit kéne a váltóval tenni. Mindkettő 2.0CR, egyikben 230e km van, másikban 280e. 60e km-enként cserélünk benne olajat + szűrőt, de váltó ügyben kb ennyi. Szerintem majd 400e környékén lesz aktuális a kettőstömegű, váltó még később (remélhetőleg már nem nálam)
Vásároltunk egy Skoda Octavia MK3 combit. 2017/01 ->121.234 km-el. 2.0 CRTdi. DQ250-es 6-os "olajos" DSG-vel. (60.000km ként olaj csere, most friss olaj meg szűrő van benne)
Feleségem mindenképpen automata autót szeretett volna és mivel még nincs hasonló kaliberű Mercedes-re pénzünk ZF automata váltóval így ez a választás maradt.
Kérdésem az hogy bírja ez a váltó természetesen normális szervíz mellett 200.000 - 250.000 km-ig?
Esetleg vannak olyan vezetési tippek amire érdemes figyelni hogy nőjjön az élettartam?
Szia. Visszaolvastam regebben a forumot es lattam,hogy nagyon sokan elnek ezzel a hibaval es valaszt senki sem tudott ra adni meg a valtoszerelok is csak hummogtek. Az en autom csak 3 bol 2 be csinalja neha ezt a kattanast. Regota csinalja kb. 100 ezret mentem igy vele, hibakod nincs. A lendkerek es kupplung csere utan ugyanez a helyzet....mechatronika csere utan sem valtozott semmi.
De nemreg beszeltem egy dsg specialistaval aki azt mondta hogy mechanikai problema ami miatt meg veletlenul se szedessem szet a valtot mert sok esetben mar az auto uj kora ota csinalja megpedig ugy hogy sokszor a tulaj eszre sem veszi.Allitasa szerint valamit egy kisse alulmereteztek es ezert van ez a kattanas neha visszavaltaskor.
Sziasztok! A kérdésem a következő.2014 2.0 crtdi 6 dsg passat produkálja azt hogy megyek 6 ban,mondjuk 90-120 között és rálépek a gázra ránt egyet az autó de nem vált még vissza,marad 6.-ban.Kézi módban nem csinálja,és 5-ös ben is,szokta 242000 van benne olaj 50-60 ezrenként cserélve van.Valakinek volt ilyen probléma? Válaszokat köszi