Gondolom az elektromos vonohorgot kalkulalta, + vezerlo + kapcsolo a csomitartoban + masik bizti tabla + nagyobb hutoventillator
Nekem eddig mar 2 BMW-nel (meg egy VW) is a Westfalia jött be, leveheto egy egyszeru mozdulattal, zarhato egy pici kulccsal ha fennt van. Kell hozza egy modellspecifikus CANBUS elektronika (nincs hibakod + szepen lekapcsolja a hatso parkradarokat ha csatlakoztatva van a futo/bicajtarto)
Felszereles + bekotes is megvan 2,5-3 ora alatt ha jol emlekszem.
Hozzájön még az elektronika, az is szokott kitben lenni olyan 200 euró körül. Az elektromosan behajtható kompletten egy ezres, motorral, modullal, anyámkínjával:
Egy kérdés: még megvan az F30, gyerek használja és arra gondoltam, hogy rakatok rá vonóhorgot. Beszéltem jópár céggel, egyik nagyobb barom volt mint a másik, teljesen idióta módon kommunikáltak. Illetve a nagy ötletük az volt, hogy Józsi bácsi ráheggeszti a vonóhorgot, aztán jól bekötik zsinórral a hátsó lámpára és már meg is van a tutti vonóhorog. Ez egy orbitális kókler szar megoldás, CANBUS rendszerre nem illik ilyet művelni. Arról nem is beszélve, hogy szerintem a computer is hibát jelezne. Valahogy kultúráltan kellene ezt, ráporgramozni stb. Persze lehet én vagyok túl igényes és jól van ez így és simán működne, nem kell túlspilázni?
Ugyanakkor a gyári megoldás retrofit meg teljesen szürreális, hivalatos bmw szerzvizes elkezdte kikonfigurálni, majd haverilag felhívott és szólt, hogy jelenleg tart 560ezer forintnál, folytassa e? Nyílván ennyiért nem kell.
Tehát van esetleg valakinek tapasztalata, hol és kivel csináltatott normálisan utólagosan vonóhorgot F30-ra? Milyen módon installálták? Köszi előre is!
Amúgy valszeg ő pikk-pakk rövidre zárná a köztetek lévő vitát. Amúgy a drive recorder itthon nincs benne a netes konfigurátorban de külön lehet rendelni 67e forintért.
a járgányomba szinte az összes létező extra lett rendelve, tehát ilyen függőség miatt nem lehet probléma.
Modell kódja
JA91
Központi egység
HU_MGU
ID update: BMW Operating System 7 (ver. 11/20
mivel Mo-n nincs CD store, ezért onnan driver recorder app sem lehet, de ha átraktuk másik országra ott sem volt ennél az autónál.
Szóval továbbra is az a vélemény, hogy csak LCI G30-ba elérhető a dashcam applikáció, mivel hardver feltételei is vannak (újabb kamera).
"Örülök" azért h csak ideböfögtél valamit amiről igazából megint csak nincs tényszerű információd!
De tudod mit? Ha ekkora jampi vagy, gyere be a flottásainkhoz, hivatalos BMW szervíz és mond el/mutasd meg nekik a frankót, hogy balfékek hozzá és te tudod a nagy tuttit amit a gyár által kiképzett profi emberek nem!
Én is oda megyek, megkapod az autót, nyílván van hozzá minden felszerelésed, csináld a "flashelést" és mutasd h izzítod be hozzá a drive recordert
Ha megcsinálod kifizetem neked az órabéred plusz látványosan megkövetlek itt nyílvánosan és elismerem h te vagy a legnagyobb guru!
Ha ezt nem vállalod akkor legközelebb mielött valami baromságot ideirkálsz elötte kérlek készülj fel a témából! Köszi.
Hátha valaki tudja a választ... Apple CarPlay használata mellett elvileg a zenelejátszásnak USB-ről mennie kellene?
Tehát: konkrétan: van egy usb stickem, tele zenével. És van Apple CarPlay-em, a telefonon Waze.
Szóval, meg tudom-e oldani, hogy a Waze-zel navigálok (Apple CarPlay), de közben az usb stick-en lévő zenét hallgatom?
(nekem nem sikerült, de ez most egy offtopik autó, és pont erre vagyok kíváncsi, hogy pl. a BMW-nél működik-e ez...)
És ha már itt tartunk: használ-e valaki problémamentesen Tidal-t AppleCarPlay-en? (nálam megy, de nem problémamentes... pl. lejátszanék egy albumot, 2-3 szám után megáll, és újra rá kell bökjek a Play-re... rohadt idegesítő).
pdx, köszi a kioktatást, bár nincs tényszerű információd azért próbálsz leoltani. Az autómban természetesen benne van a parking assistan plus a 360 fokos kamerával, de ahogy a hsz-ban is írtam ettől van egy újabb kamera rendszer, ami a G20-ban is van. A korábbi kamerákra valamiért nem engedte aktiválni a bmw a CD store-ban a dirive recordert. A modell year megnevezést (MY) pedig az egyszerűség kedvéért írtam, egyértelműen beazonosítható így, de te nyílván ezt is jobban tudod, tipikus magyar ész nélkül mindenbe beleugató troll vagy!
A Parking Assistant Plus-hoz van kötve, azért, mert 4 kamerával van igazán értelme a funkciónak. Különösebb hardveres követelménye nincs, ez egy tisztán szoftveres funkció, ami a kamerabemenetek FBAS jelét rögzíti. és exportálja USB-re. Modellév amúgy amerikai autóknál van, a BMW-nél PU van, évente többször.
Alkatrész ellátással is probléma van, én egy offtopic Merci SUV-ot rendeltem még év elején, májusi gyártási kvótára konfiguráltuk. Adaptív tempomatot már januárban sem engedtek rendelni mert alkatrész hiány miatt késöbbi rendelés lenne, én pedig nyárra már mindenképpen akartam, ezért inkább lemondtam.
Most már szóltak, hogy júliusi végi gyártásra csúszik, de ez is teljesen bizonytalani.
Illetve kaptam egy súgást, hogy idénre Merci SUV Mo-n már nem lesz, 2022 január utáni gyártásban lehet gondolkozni. BMW-nél alsó hangon 6 hónapot mondtak ha rendelnék egy új X5-t, de sanszon ha az sem jönne már idén meg. Tisztára mint a kommunisták idején a Merkúrba, befizetted a trabantot aztán vártál rá évekig :-)
Rossznyelvek szerint még az az ok, hogy inkább Kínába viszik az autókat, mert óriási az igény és lényegesen drágábann is megvesznek mindent...
Nem szoftveres fejlődés, hanem hardver. Szerintem neked már MY2021-es G30-ad van, azaz LCI-s és abba már belerakták ugyanazt a 360-os kamerát mint a G20-ba. Ezért van dirve recordered is az autóban- Nekem MY2020 G30 van, abban még a régi kamerarendszer van. Driving Assistant Plus van benne, ID7, és olyan szépen megy az elötte levő autó után ha sávot vált, hogy öröm nézni. Illetve kib.szott idegesítő inkább, de mind1.
Illetve pl. a pesti alsó rakparton ha bekapcsolom az driving assistan plus hogy kormányozzon is, az út közepén lévő kis járdaszigeteket úgy telibeverné az autó ha nem nyúlok bele a kormányba mint annak a rendje. Szóval ennyit az önvezetésről.
Amúgy a német stauassitantnak hívja és dugóban araszoláshoz kiváló, nem kell figyelni, fékezni, gázt adni. Ha pár másodpercnél többet vár, akkor manuálisan gombnyomásra indul, az nem annyira jó, de használható.
Illetve én autópályán is rendszersen használom adaptív tempomatként, baromi kényelmes, mikor 140-nél kiugrik elém a nénike az autóval a kamion mögül 90-el, akkor simán befékez a G30, én meg nem kapok agybajt, nénike visszamegy a külső sávba, autó meg automán visszagyorsít.
Az F30 2012-es modell, vannak dolgok amiket nem lehet utólag belevarrni. Látszott, hogy a plugin hibrideknél is a G szériát már úgy tervezték, hogy erre is gondoltak. Mindjárt nagyobb akkumulátor fért be ugyanabba az autóba és még a csomagtartóban is több hely maradt.
Gondolom ez is ilyen, ha mondjuk rossz szögben vannak bizonyos kamerák vagy hasonló és máris nem tudod megoldani.
Érdekes ez az iDrive, mindenkinél más, mert én nagyon ritkán tekergetem inkább a touch screent használom a Carplayhez.
Azért sokat fejlődtek ezek szoftveresen. Mér nem megy el a kocsi után aki nem indekszel. Észreveszi az álló kocsisort is.
Az újban pl. egy kamera lesi, hogy előre nézek-e. Vagyis dugóban már vagy kormányról, vagy gázpedállal vagy simán előrenézéssel hagyhatom jóvá az elindulást.
Autópályán úgy kormányoz dugóban, hogy hagy helyet a mentőnek.
Szerintem a csomagnak része az is, hogy a kocsi négy oldalán van radar és ha valahova kikanyarodok, akkor szól, hogy ne tedd, mert jön autó keresztben. Én nem vennék autót ezek nélkül már.
Menüből állíthatod, hogy mennyire legyenek érzékenyek vagy egy-ltalán legyenek.e kormányt tekergető rendszerek. Autópályán és dugóban hibátlanul működnek, sokat segítenek.
Nos, nekem a BMW-ben nem volt, az off Octaviámban most van. Kormányról két gombnyomással kapcsolható ki és be. Autópályán is működik. Eddig még nagyon bejött, de még csak pár napos az Octim.
Amit viszont máris hiányolok az Octiban, az az iDrive menürendszerének végletekig logikus felépítése és inkább az ergonómiára, mint a csicsamicsára kihegyezett kezelése, valamint magát az iDrive tekerentyűjét. Elmondhatatlan, mennyivel jobb az, mint egy 10 colos nagy képernyőt tapizni. Az Octim sokkal többet “tud” ugyan, mint az F31-esen, de úgy elbonyolítottak mindent, hogy ember legyen a talpán, aki azt mind kiismeri és kezelni tudja álló helyzetben is, nemhogy menet közben…
Igen, ez a veszélye ezeknek, hogy még nem tökéletesek és mivel kamera alapúak hajlamosak benézni dolgokat. G30-as fórumban is írta valaki, hogy majdnem neki vitte a mellette lévő autónak magát amikor az előtte lévő autó index nélkül hirtelen sávot váltott. Ment volna utána :) Persze ez pár éve volt, azóta valszeg jobb lett bennük a szoftver.
Viszont akiknek van hasonló rendszerük szeretik, a dugóban araszolást megoldják. Ismerős mondta, hogy ő az idő 90%-ában azt használja, nyilván ésszel a megfelelő helyen.
Ami különbség szokott lenni ezek között, hogy mennyire stabilak meg milyen sebességig engednek működni. Ha jól tudom a Driving Assistant Plus az autópályán is simán működik, kormányoz, gyorsít lassít. Kvázi önvezető mód. Van róla elég sok videó a neten.
Ezek többsége, a sávtartó kivételével megvan a f31-emben. A radaros tempomatot stop n go-val szeretem, elég stresszmentessé tudja tenni a dugóban araszolást. A többiért egy árva fityinget nem adnék :D
O.k., köszi szépen, akkor jól sejtettem, hogy ugyanaz, ami megvan az (OFF) új Skodámban, ott Travel Assist-nek nevezik a csomagot. Annyi, hogy pl. az ütközésveszélyre figyelmeztetés mellett automatán vészfékez is, sávelhagyásnál (kikapcsolhatóan) nem csak figyelmeztet, hanem vissza is kormányoz. Illetve van tolatásnál keresztirányú forgalomérzékelés, valamint holttér-figyelés mindkét oldalon. Az adaptív tempomat dugóban is működik, araszolgat, meg-megáll, stb, nagyon király, tegnap kipróbáltam az elég dugós budai rakparton (OFF off)
Ezek jó dolgok, de meg lehet lenni nélkülük, sőt, sokan kifejezetten utálják.
De azért elég fura, hogy alkatrészjiány miatt nem rendelhető, ha jól értettem...
Elvileg a júliusi gyártásban lesz benne, szóval augusztus elejében reménykedem. Sajnos tényleg gond van az alkatrészellátással, Driving Assistant Plus-t nem is lehet rendelni. Ezt a békát lenyeltem, de az utasoldali gerinctámasz is problémás. Enélkül viszont nem kérném az autót, így bizonytalan a gyártás ideje. Mondjuk nem tragédia egy-két hónap csúszás, mert szerencsére a mostani F30-al semmi gondom sincs.