Annyit azért jó lenne tudni, hogy milyen fejegység van az autóban! Ha jól tudom már négy fajta készülék is lehet az adott autóban.
A MediaNav-ról tudok írni annyit hogy,
úgy rémlik nem lehet ki-be kapcsolni (?), két üzemmódja van
- alapból az óra beállítás automatikusan történik (GPS alapján) ehhez annyi kell, hogy a tartózkodási hely (ország) térképe telepítve legyen, feltételezem, hogy az meg van hiszen eddig működött esetleg a térképpel történhetett "valami"
- át lehet állítani un. kézi módba is a - Beállítások - Rendszer - Óra/Egységek menü pont alatt (én elsőre ezzel próbálkoznék)
Továbbá meg lehet próbálni a rendszerfrissítést a kézikönyvben elég szájbarágósan le van írva.
Esetleg a készüléket alaphelyzetbe (gyári alapértelmezett beállítások visszaállítása) állítani.
Segítséget szeretnék kérni, 8 hónapos a Renault Captur autóm kb egy hete elment az óra , hogyan kell visszaállítani , köszönöm a segítséget egy egyszerű megoldást kérek nemigazán értek hozzá
Ne foglalkozz vele, pénz a legkevesebb :) Új modell esetén általában kb. 10%-ot szoktak nőni az árak. Aztán persze a felszereltségi szintekkel, extrákkal tudnak úgy trükközni, hogy a csúcs változatnál az plusz 1MFt lesz (persze jóval magasabb műszaki tartalommal) így járt a Dacia Duster is.
Csak, ha a Captur technikáján komolyat fejlesztenek, pl. duplakuplungos váltóval összehangolt 48V hibrid rendszer az új 1.0 vagy 1.3 turbó benzin motorral, már nem lesz ilyen barátságos árcédulája
A Capturünk 4 éved, 90 ezres szervízre viszem jövő héten.
0.9 tCe, azaz három henger, turbó benzin, 899 cm3.
Nekünk az alapnál eggyel jobb, Zen felszereltséggel van. Írtam népítéletet Crossoverka címmel.
Nekünk két kisgyetekhez bevált. Szerintem a miénk annó 4.4 M-ós ára elég jó ár-érték arányú volt.
Praktukus kis ügyes mindenes.
De ez a motor kicsit kevés bele. Az ötös váltója kifejezetten rühelli a visszaváltást, az ötöst rendszerint akadva veszi. Az ülését ha felemeljük magasra, és hozzá a kormányt is, az már lapos szögben áll. Esőben nem tudok a kihangosítón telefonálni, mert nem hallanak. Az ülőlap kicsit rövid, és dugóban kuplungoláskor pobt egy ideget nyom a térd felett, ezért zsibbad a lábam... elég ritka amúgy, mert vidéken, főleg országúton használjuk.
Most 90 ezernél a klíma megadta magát.
Igazából megérte pénzét, tök stílusos és jó kocsi, de valószínű sokkal jobb egy nagyobb motorral, és jobb felszereltséggel. Csak az már nem a 4 M-ós árkategória.
Hogy jót is mondjak róla: voltunk vele 700 km-es úton is, és nem fáradtunk el benne, a tologatható hátsó ülés miatt kompromisszumos hátsó lábtérrel akkora csonagtere lesz, hogy azt a Kadjar is megirígyli. Minden centije a kocsinak ki van találva, mindennek oka van. Egy erősebb motorral és jobb váltóval megtartanám, de most lassan cserés lesz.
Csakhogy közben a konkurencia az 1.0 turbókat 5 M környékére árazta, amiért a Renault már az erős 4 hengeresét adja (plusz a Vitara is)
Ha tetszik a Captur 1.3 tCe-vel venném, 6-os manuális váltóval, tolatókamerával, automata klímávál. Kérnék távolságtartó temponatot és városi vészfékezőt is, ha lenne, meg függönylégzsákot, de ezek nincsenek.
Én is most gondolkozom a kamera tápján. Nekem tükör kamerám van, amit a Megane-ban a szélvédőgumiba nyomva vittem a szivargyújtóhoz és közvetlen ráforrasztottam. Úgy látom ez itt nem fog működni, mert nem fér a gumi alá. :-). Az első ülés világítás biztosítéka elbírja a kamerát esetleg? Akkor szinte láthatatlan lesz a kábel. :-)
Elöljáróban, hogy én sem vagyok már mai gyerek így 70 felett már ezt kimondhatjuk. Na de a téma: Nem kívánom a Sojka49 által leírtakat ismételni, de "akár csak én írtam volna". A miénk 1.2-es benzines turbós, de automata váltós. Nekem még ez előtt soha nem volt automata váltós autóm, de ha kell és Isten megsegít csak automata lesz a következő is.
Mi egy Astrát cseréltünk, ami nagyon jó volt, de a minap kérdezte agy cimbi, hogy miért cseréltünk, nem volt jó? De igen, mondtam csak ez jobb. Megvan benne minden ami kell, igaz a logikája más mint a német autóknak, de sztem egyszerűen logikus. Az így van, hogy a felépítménye miatt is más a vezetési komfort, mintha egy kisbuszban ülnénk. Mentünk már néhányszor több órányit is de nem éreztünk extra fáradságot a végén, persze úgy 30 évvel ezelőtt lehet hogy még ennyit sem. A mostani közlekedési morál miatt a sok hihetetlen rosszul beállított (stlg tudatosan??) fényszórók miatt messze nem úgy látod, mintha egy alacsonyabb autóban ülnél. A fénye a LED miatt (is) TÖKÉLETES! A miénk X-Mod felszereltség és ennek (gondolom a többi is) a fényszóró magasságállítás is automata a terhelés függvényében. Az ülés kényelmes, az ülésfűtés ebben a korban már alapfelszereltség. A miénkben gyári van, de jó. Nem fűt túl és hamar bemelegít. Amit meg kellett szokni az Astra után, hogy nem szemvonalban van a kapcsolója, de megszokva roppant kényelmes. Igaz valamelyik nap állítottam a dőlés_magasság-on és első lépésben nem sikerült a megszokott kényelmesre visszaállítani, de megoldva és szuper. Sojka nem szólt róla, de nekem "sikerült már kipróbálni" a féket. Röviden az autó ott és úgy állt meg stabilan ahol és ahogy kellett, szóval biztonságos. A fogyasztásával én meg vagyok elégedve
Egy "negatív" dolgot tapasztaltam eddig, ami állítólag az automata váltós autóknál fordulhat csak elő, hogy hosszabb állás után a fékpedál a rögtöni indulás után néhány másodpercig keménynek tűnik (időnként), de utána jó.
Most a "hóbortommal" foglalkozom egy kicsit, ami nem más mint egy menetrögzítő kamera és annak a táp vezetékét szeretném valahová eldugni.
Na egy kicsit belemerültem a dologba, de a másfél és 26000 km ennyi tapasztalatot adott. Lehet, hogy kicsit elfogult vagyok, de nekünk tetszik a Captur és csak ajánlani tudom, Az, hogy kinek milyen motorral tetszik sztem nézőpont kérdése, én mindig is benzines barát voltam.
Több mint két év és 45000 Km megtételével már asszem tudok reálisan írni az autóról :) Az enyém benzines turbós 1.2 TCe 6 sebességes kézi váltós 120LE 205NM. (ezzel a motorral már nem kapható viszont van új fejlesztésű 130 illetve 150 lóerős benzines turbó motor és ha lehet hinni az írásoknak kedvezőbb a fogyasztása)
SUV-os kialakítás módja miatt térdesek, derekasok, gerincesek barátja az autó már ami a ki-be szállást illeti. :) Mivel az ülés magasságban is állítható illetve a kormány is fel-le és ki-be előbb utóbb meg lehet találni az optimális üléspozíciót. Az ülés szerintem rövid az ülőlap lehetne picivel hosszabb illetve puhább, bár tudom ez erősen szubjektív, mondjuk még soha nem szálltam ki belőle összetörve még németországi ezer kilométeres utak után sem. Az üléseket nemtom mivel tömték ki de téli időszakban rémisztően hideg tud lenni sokára melegednek át épp ezért ülésfűtés mindenképpen ajánlott (én utólag rakattam bele). A csomagtartó kétszintes a hátsó ülőpad előretolható így nagy cuccoláskor meglehet növelni a rakteret, ötletes megoldás. Tolatáskor a kilátás nem igazán jó tolatókamra erősen javasolt. Mindenféle kütyünek meg mütyünek van elég pakolóhely praktikus az anyósülés előtti lánykori nevén kesztyűtartó :) ami inkább egy fiók olyan bazi mérettel, hogy simán elnyeli egy női táska tartalmát :) Ha a pirosnál első vagyok az út fölé szerelt lámpát nem nagyon lehet látni csak ha előre hajolok, ez egy kicsit kényelmetlen. Kormány jól szervózott. A futómű szerintem feszes lehetne kicsit lágyabb, de ezt lehet, hogy a hajlott korom miatt gondolom :) érdemesebb a kisebb átmérőjű (16’’) ebből fakadóan ballonosabb kerekekkel kérni. Az úttartása, stabilitása szerintem jó, de a magassága miatt nem a „kanyarvadász” hülyegyerekeknek való :) Rissz-rossz utakon sem nagyon zörög nyekeg nyikog úgy néz ki eddig, hogy viszonylag rendesen van összerakva.
A turbós motort főleg ha előtte nem volt ilyen szokni kell. Ha ez megvan utána nagy haver lehet! :) Kétezres fordulat körül köszön be a nyomaték nem kell pörgetni „húzatni” (szerintem nem is szereti) 130-as tempónál 3000 alatt pörög és hegyen völgyön kimegy a világból és autópályán még hatodikban sem kell visszakapcsolni egy komolyabb emelkedőn sem, vígan tartja a tempomaton beállított sebességet miközben halkan kicsit mélyen morgósan :) duruzsol, öregurasan jó nagy túrákat lehet menni vele, de a dinamika sem hiányzik ha előzni kell. Szerethető a motor. A háromhengeres turbós benzinesről meg a dízelekről majd biztos írnak a kollégák.
A fogyasztás mérőt soha nem nullázgatom tízezer kilométerenként lenullázza magát. A legutóbbi nullázáskor 7.2-es átlagfogyasztást mutatott úgy gondolom így kapható a reális adat mert ebben minden benne van! a napi rövid távú melóba járás télen nyáron a városban jövés menés, országút, autópálya stb. Nagyot mondók erre biztosan hüppögnek :) szerintem ez egy benzinestől nem annyira rossz.
Meghibásodás egyszer volt még új korában. Sárga villáskulcs pillázott a műszerfalon és a lovak elmentek legelni aztán egyszer csak menetközben visszajöttek, elvittem szervizbe a komputer a turbónyomás távadót köhögte ki. Kicserélték azóta nem volt baja (kopp kopp kopp :) )
Tempomat, esőérzékelő, automata lámpagyújtogató, radar, navi, kihangosító .... stb. stb. megbízhatóan működnek. Kategóriájában ár-érték arányban (a listaár csak tájékoztató! mindig tudnak adni kedvezményt!) eddig úgy gondolom jó vétel volt.
Persze mindenki másképp látja másképp érzi, feltétlen látogass meg egy kereskedést, üljél bele ...
Április végén – május elején kollégám körbe járja az országot nagyjából a határ mentén. Ő lesz a ,,gyorsbeavatkozó Medianavos” :) Azon új ügyfél, aki rám ír emailben renault.dacia.code@gmail.com telefonszámmal, autó típussal és évjárat/hó vele fel tudom venni a kapcsolatot, és úgy tudjuk leegyeztetni a részleteket, árat. Kell a Medianav softver verzió száma is (fő képernyő / jobb alul beállítások / jobb alul rendszer / jobb oldali nyilakkal megkeresni rendszer verzió és arra rányomni, ami számot ott kiír, az kell ) Igyekezünk úgy megoldani, hogy akikre eddig a nagy távolság miatt nem került sor, most nekik is meg tudjuk oldani. Pl. Barcs, Baja, Gyula, Debrecen, Mátészalka stb. lakcímű tulajoknak is. Bp. most kimarad. A fényképeken sorba rakva látszanak az útvonalak és adatok, kérlek nézzétek át. Mivel ez egy 6 napos, hosszú út, és időjárástól stb. függvényében sok miden közbeszólhat, némi kompromisszumot igényel a résztvevőktől. A tervezett útvonalak, ettől munka függvényében természetesen minimálisan eltérhetek, de túl nagy 30-50km-es kitérőkre nincs lehetőség. És hosszú várakozásokra sem, mert adott nap teljesíteni kell a km-t.Miskolc-Aggtelek környéke két nap.Tervezett idő: 2019.04.28-05.04-ig.Ettől is el lehet picit térni, ha több meló akad akkor előbb indul és később érkezik 1-1 nappal.Használjátok ki amíg lehet! Ez vállalkozásunk történetében is egyedül álló, többet ilyen nem lesz. És mivel 1 autó kb. 1 óra, így a helyek is limitáltak. Ezért nem mindenki fér bele az időbe, és csak az új ügyfelek!
Szerintem egy ülés próbával kellene kezdeni a márkaszervizben, ebben nem lehet más véleményére hagyatkozni. Ha ott megfelelő a ki-be szállás, ergonómia, stb. akkor próbaútra is van lehetőség. Fenti dolgokat mindenki másképp ítéli meg, tehát ezt mindenképp neked kell kipróbálni. Aki egy Kispolszkiból ül át, annak ez világ megváláts és ,,űrtechnika", aki meg egy S Merciből annak egy pici kényelmetlen vacak. Ha kipróbáltad, kényelmes, és a motor-váltó kombó is megfelelő, akkor pedig vedd meg nyugodtan, műszaki hibák nem igen vannak vele. Sok város, rövid utak, és a kor miatt én ajánlanám amúgy az EDC váltót, egyszerűbb és kényelmesebb, biztonságosabb az élet vele.
Idegen vagyok a renault captur világában,de van egy honda jazzom,2016-os 1.3 szívomotorral,és nem túl nagy nyomatékkal.Ez talán nem is zavarna,de az operált térdemmel,nem igen tudok megbarátkozni,a vezető üléssel,nekem annyira kényelmetlen.Előbb vagy utóbb valamit tennem kell,hogy végre igy 74 évesen legyen egy kényelmes autóm talán már megérdemelném.
Kérdezném hogy a capturnak.
-Milyen a vezetőoldali kényelme,én 180 cm vagyok
-Fogyasztás,sokat járok városban Bp- en rövid utakra is.
Szóval ha valaki irna egy pár sort,én már több autót nemigen vehetek,talán még ezt megprobálnám,persze ha érdemes/meg ha az asszony nem kap gutaütést/,de hogy tudom meg hogy érdemes -e?
Inkább az írjon aki nem elfogult,és megírja a negatív véleményeket is.
Érdekes,hogy a Kalfer link szerint a 3.3.16.960-sz. frissítést kellene letölteni, de a kocsim már 11-én letöltötte magától a 3.3.16.961-est,és naprakész a navi! Az R-LINK2 más?
Négy hozzászólással lejjebb Kalfer éppen erről írt (2153). Van ott egy link, arra kattintassz, és pontosan le van írva a folyamat. De a levélben, amit kaptál, ott is le van írva. Én is kaptam ilyen levelet, és teljesen részletesen benne volt, hogy mit csináljak.
Nem tudom jutottál-e valamire azóta a frissítéssel, de az általad leírtak alapján nem jó irányban keresgéltél.
Csatolom a linket, aminek a leírása szerint kell a frissítést végrehajtani. Javasolom, hogy először a Szoftvertelepítési útmutatót töltsed le, az minden megmond. Nem a memória kártya kell hozzá, hanem a linken elérhető adatokat kell letölteni és kitömörítetten egy pendrive-re menteni, majd azt csatlakoztatni a Captur USB portjához. Az ott már megint elmond mindent.
Ja kell hozzá a kocsi alvázszáma, de ezt is megmondja az útmutató, hogy hogyan és hová.
Először én is majréztam tőle, de utólag kiderült pofon egyszerű.
Ha véletlenül nem megy nyugodtan kereshetsz priviben is, de fog menni.
Igazából nem vettem észre semmi érdemi változást, de arra gondoltam, hogy amikor pl a telefonon is frissítek ott sincs mindig látható változás. Én elhiszem a frissítés szükségességét, mert akkor miért kellene hozzá az azonosításhoz az alvázszám.