Miattam nyugodtan kivihetik az M5 mellé, csak akkor vigyék! Ha marad, akkor ne példát statuáljanak vele, hanem oldják meg normálisan. Ha szerintük Pestimrére nem kell P+R parkoló, akkor szerintemömeg máshová sem kell, vagy akkor ne is akarjanak a vonalon utasszámot növelni. Ebben az esetben nem kell sűríteni a menetrendet, és ebben az esetben nem fog nagyobb dugókat okozni, mint eddig. Sőt bőven elég a teljes vonalon egy vágányon felújítani, felújítani, ha ez a cél. Még olcsóbb is lesz...
A P+R parkoló is elveszi a helyet, nem? Biztosan fákat is ki kell vágni.
Meg hát azt hallottuk, hogy az Imreieknek, Gyáliaknak nem kell a vasút, tegyék ki onnan messzire. Ha nem akarnak rajta utazni, akkor kinek készülne a P+R.
"ahol engedték a fejlesztést, ott 2 vágánnyal, zajvédő fallal.
akik meg ellenszegültek, azoknak a hátsókertjében fog a 120tonnás dán monstrum elrobogni 8 bhv kocsival (zajvédő fal nélkül)."
Ha nem tartják be a zajhatárokat akkor tömeges perek indulnak majd a máv ellen. Ha egy sziget fesztivált keretek közé lehetett szorítani, akkor szerintem ez egy vasúttal sem lehetetlen.
Jó kérdés. Amilyen lassan halad a vonal ügye, addigra már lehet valami a mostanában tervezgetett motorvonatbeszerzés egy részéből - persze ezt is évekkel ezelőtt kellett volna kezdeni.
Ami nekem nagyon jó kérdés, hogy a 150-esre honnan lesz motorvonat az átadásra.
Így igaz, de felsővezeték azért lesz. Dízel jármű ugyanúgy nincs, sőt még inkább nincs, mint villamos. Hogy honnan lesz, az egy nagy kérdés. De az is nagy kérdés, hogy pénz honnan lesz a pályás projektre. Egyelőre úgy tűnik, nem lesz.
az lesz a vége, h kapnak egy sima pályafelújítást villamosítás nélkül.
ahol engedték a fejlesztést, ott 2 vágánnyal, zajvédő fallal.
akik meg ellenszegültek, azoknak a hátsókertjében fog a 120tonnás dán monstrum elrobogni 8 bhv kocsival (zajvédő fal nélkül). pályafelújításhoz nem kell önkori engedély.
a nagy részén a vasút volt előbb, aztán települt rá a családiház.
Na igen. A felcsúti kisvasút aprópénz volt. A stadion mánia, pechünkre a miniszterelnök nem vasútmániás. Az autós és a közutas lobbi pedig éppen az, ami ellen ez a projekt is - sajnos az egyik utolsó mohikánként - a DK-s és egyúttal Fideszes ellenszélben küzdeni próbál. Mert a vasútellenességben és az autómánia tekintetében úgy tűnik mégiscsak összhang van a két oldal politikusai között.
Igen, ez így van, ahogy írod. Csakhogy az agglóból beözönlők áradata nem fog Pestszentimrén meg Gyálon leparkolni. Egyrészt van vármegyebérlet, semmit nem nyernek már vele, ha bejönnek Pestre vagy annak közelébe. Másrészt ez a vasút sosem lesz olyan vonzó, mint egy metró. Tehát a fáról lógó autók nem az agglóból érkezőkkel lesznek tele, hanem a pestimrei és gyáli lakosokéival. Kivéve, ha van stabil és megbízható rá- és elhordás, minden vonathoz, egész nap, garantált csatlakozással. Ez mondjuk nem szokott menni. De nem megugorhatatlan azért.
Nem, nem teszik vágatba, mert az nettó pénzkidobás. Nincs olyan orsság a földgolyón, ahol egz faluban metrót építenek.
Az MKK elképzelésével az a gond, hogy ez egy vasútvonal és stratégiai okok miatt nem fog a kormány pár hözöngö miatt hozzájárulni a visszaminösítéséhez. Olcsóbb se lenne.
Hogy honnan veszed, hogy ezek az emberek a lakosságot képviselik a saját meggyözödéses, doktriner, avítt vasútellenességük helyett, azt nem tudom.
Parkolási díj: bevált, ostoba, rövidlátó gyakorlat a P+R-ezés ellen. Nem kérjük.
"Értelme nincs, csak a települések együtt nem működése miatt nincs más megoldás."
Miért ne lenne más megoldás? Pl beteszik vágatba pestimre központban és Gyálon. Vagy nem teszik de azért építenek P+R-t, hogy élhető maradjon a környék. Vagy esetleg megvizsgálják az MKK vonalfejlesztési elképzelését. Ez így nettó gecizés.
"Marad Pestimrén a keresztezés, előtte-utána egyvágányozással, van olyan menetrend, amivel elműködik így is."
Ok, de akkor minek a két vágány a többi szakaszra? Nézegetni?
"A pestimreieknek és a gyáliaknek pedig még az unokáik is állhatnak a dugóban."
Csakhogy megtanulják milyen is a fideszes hozzáállás és hol a helyük?
"A pestszentimrei állomáson egy Szaniszló-Petrovai szégyenfalat azért betehetnének a projektbe. Gyálon Pápai Mihály számára dettó."
Ezek a vezetők (nyilván nem meggyőződésből) az általuk vezetett település érdekeit képviselik. Ez miért szégyen?
"Így jár a lakosság, ha tárgyalásképtelen, kihaénnem típusú embereket választanak településvezetőnek."
Aha, szóval most példát statuálnak. Sok értelme nincs, eddig is tudtuk ettől a kormányzattól mit várhatunk....
Egyébként a táblázatban az eredeti műszaki tartalomnál mintha nem lenne ott a pestimre központban történő kisajátítások felsorolása, miközben a gyáli meg szerepel. Az pl hová tűnt?
Így igaz, valóban ez lehetett az indok. Bár a két elmaradó megálló későbbi pótlása nem egy nagy kunszt. De ha nem lesz, a sorompónál lévő dugókon kívül azt is megtanulhatják, milyen az, amikor az állomás 500 méteres körzetében a fákról is autók lógnak.
Szerintem ennek is lehet viszonylag jó eredménye, de elég kérdéses. Olyasmi érzés, mintha a kieső kétvágány nyújtotta rugalmasságot a plusz megállások elmaradása pótolná valamennyire.
És persze kisajátítás, drága bontás, meg aluljáróépítés nélkül az itteni költségek mehetnek lejjebb, de a nem csökkenő rágyaloglási távok, meg némileg növekvő össz zárvatartási idők (több vonat, vonatonként kevesebb idő) miatt a megtérülési számítások is erősen változhatnak.
Igen, értem, hogy teherforgalom alapból is tervezve volt, csakhogy sajnos a politika és a könnyen megvezethető egyének/csoportok ennek láttán azonnal olyan teherforgalmat vízionálnak, ami sosem lesz.
A dokumentum érdekes, mintha nem a teljes lenne, de igen, hol látod, hogy Erdőskert és Gyál városközpont mh kukázva, Bivalyrét meg marad.
Azzal, hogy az egész projekt menedzselése átkerül(t) a MÁV-hoz gyakorlatilag a túlárazott valódi hozzáadott értékkel nem rendelkező projekté fog ez vállni, és inkább a meglévő infra felújítása lesz, legalábbis Budapesten belül szerintem biztosan.
Mármint? Arról hogy semmilyen teherforgalom nem lesz, soha nem volt szó, a korábban itt megosztott infók szerint épülnének, illetve maradnának teherforgalmi létesítmények is a vonalon.
- - -
Kicsit hiányos a dokumentum, jól értem, hogy Erdőskert, és Gyál városközpont mh-k kukázva, ellenben Bivalyréttel?
A linkelt dokumentumban azért vannak még érdekességek.
Pl. a 8. oldalon a 10.B. szakasznál 225kN tengelyterhelést és 120km/h-t ír elő módosult, csökkentett műszaki tartalomnak a 134+00 és 202+50 hm. között.
További érdekesség, hogy a felsővezetéket 160 km/h tervezési sebességre építenék ki.
Namármost ennek két oka lehetséges, az egyik, hogy EU-s pénzből akarják felújítani, és ezért kell a 225kN tengelyterhelést biztosítani, vagy tényleg számolnak teherforgalommal.
Az utolsó oldal is érdekes, ami a tervezett P+R parkoló férőhelyeket mutatja.
Kispest vasútállomáson 116, Bivalyrét állomáson pedig 749! Kispest szerintem már túlságosan bent van a városban, cserébe túl közel van hozzá Kőbánya-Kispest, a Határ út pedig jobb kapcsolat a módváltásra.
Bivalyrétet pedig nem értem, Kőbánya-Kispesten van jelenleg 536 férőhelynyi P+R parkoló, és az ott kevés, ott nincs fejlesztés és nem is lesz, de a semmi közepén meg építenének egy 750 férőhelyes parkolót.
Értelme nincs, csak a települések együtt nem működése miatt nincs más megoldás. Marad Pestimrén a keresztezés, előtte-utána egyvágányozással, van olyan menetrend, amivel elműködik így is. A pestimreieknek és a gyáliaknek pedig még az unokáik is állhatnak a dugóban. A pestszentimrei állomáson egy Szaniszló-Petrovai szégyenfalat azért betehetnének a projektbe. Gyálon Pápai Mihály számára dettó. Így jár a lakosság, ha tárgyalásképtelen, kihaénnem típusú embereket választanak településvezetőnek.
Első olvasatra tipikus orbánféle "meghosszabbítjuk bicskéig" genyózás, lézerjani féle gőggel előadva. Vagyishogyha nem kell nektek a fideszes jóság, akkor a megnövekedett vasúti forgalmon kívül nem kaptok semmit. P+R parkolót semmiképpen. Azt, hogy mi értelme van a kétvágányúsított vasútat egyvágányba terelni Gyál és Pestimre szakaszon majd az itteni vasútszakértő olvtársak talán megvilàgítják számomra.