Szevasztok jumzosok! Új veréb vagyok a Fórumon. Vettem egy Jumzot mert tele van a kertem ecetfával amit szeretnék kiirtani de a tolólap és gémfordító vezér blokk eléggé folyik nem tudjátok hol kaphatnék javító készletet hozzá.
A multkor valamiért nem nagyitotta ki olvashatóan a képet. Most igen, szuper éles lett, jól olvasható! :)
Forditva nem tudom betenni a tárcsát, mert akkor a hosszabb fele van a motor felé és akkor az elöbb felfeküdne a kis csapágyra mint a tárcsa a lendkerékre.
Igen, a motor már visszakerült a helyére, így sajnos már az általad megadott eszköz méreteit nem tudom beállítani. ( egyébként sajnos a méreteket nem tudom leolvasni a rajzról, mert talán tú kicsi felbontásban küldted el, megtennéd, hogy elküldöd mégegyszer, hogy olvasható legyen? Ha nem jutunk dülöre vele akkor újra ki kell szednünk a motort, hogy megtaláljuk a hiba okát és akkor már ezzel a szerelési egédeszközzel csinálnám. Köszi!)
Akogy írtam , ha koronás anyákban benne van a sasszeg, akkor a kiemelö villák és a kinyomó csapágy közt kb 2 cm van!
Beszéltem valakivel aki azt mndta, hogy a kinyomó csapágyat állítsam hozzá a kiemelövillákhoz a kuplungkiemelö tengely és a rudazat utánállításával. a rudazatot telljesen utánaállítottam, a tengelyen a kiemelö csapányat, ha annyira elöretolom, hogy 2-3mm-re legyen a kiemelövilláktól, akkor már szinte nem tud elörébbmenni amikor a pedált lenyomom.
Próbaként legutóbb, tettünk 2-2 db laposalátétet mindhárom kiemelövilla csavarja alá, így elörébb mentek a villák a csapágy irányába és a saszegek is a Koronásanyába értek. --> a jelenség. A kuplung kemény maradt.
Eközben, hogy haladjak a felujítással össze lett szerelve a gép eleje, hogy elinditható legyen, gondoltam, beinditva járó motornál találunk valami rendellenességet.
A motor pöcc-röff indult ahogy kell,, akuplung mardt kemény és teljesen kinyomott állapotban sem emelt ki, csak terepben kis forulaton tudtam behúzni sebességbe, illetve üresbe rakni.
Ez a jelenlegi állapot, most hétvégén megyek megint, haza és innen próbálom folytatni.
Ha estleg van valami ötleted akkor sziven fogadnám, söt felhívnálak ha megadnád az elérhetöséged. Ha nem akarod nyilanosan itt megosztani, akkor légyszives küld el erre a számra és majd visszahívlak. 70/2540446 Jakab Zsolt köszi elöre is!
A kérdésedre válaszolva alátétek nem voltak " eredetileg" a három kiemelövilla csavarjai alatt, a három szereléssegítö csavart is visszalazítottuk addig, hogy a sasszeg beleüljön a koronás anyába. A kardánkihajtás kuplungjának a csavarjait nem bántottam, azok még " gyári, eredeti" beállításuak.
Szia Dutrancs! Elnézésed kérem a megkésett válaszért, sajnos még nem jutottam elörébb vele és nem is voltam otthon két hete, így nem tudtam vele foglalkozni.
Természetesen elolvastam a javaslatod amit ezúton is szeretnék megöszönni!!
Gondolom,hogy a koronás anyák alatt bent vannak az oda való alátétek,ugye? Olyan a jelenség ,mintha vastag lenne a ferrodol a tárcsán és ezáltal a békák beestek,azért kellett után állítanod olyan sokat. A 3 db rövid összehúzató, szerelési segéd csavarokat nem felejtetted bent? A három kardán kuplung állító rugós csavarok nem támasztanak ki? Lehet ,hogy azért nehéz, mert azt is kiemeled a másik kuplunggal együtt. A Kuplung tárcsa vastagsága úgy jó,ha : 10,87-10,13 mm között van!Nem tudom van -e metszeti rajzod a kuplungról. Küldök egy rajzot,igaz már késő mert összetoltad a gépet-gondolom. Ilyen nyeles tengelyt kellene készítettned és összerakáskor a békákat be tudnád úgy állítani ,hogy azok méreten legyenek. Amikor ez a szerszám bent van a lendkerék csapágyába ,meg a tárcsák agyába ,akkor a villákat a 220 mm-es tárcsáig kell állítani. Majd írd meg mire jutottál.
Kuplungtárcsa csere utáni beállítással küzdök egy EO 2621-es 90-es évjáratú árokásón. ( Gondolom a kuplungszerkezet minden jumzon egyforma)
A problémám a következö:
A tárcsa és kinyomó csapágy csere után a három kinyomóvilla, vagy kar koronásanyái nagyon hátra kellett csavarnom ahhoz, hogy a cspágytól kb egy miliméterre legyenek,es a sasszegeg nincsenek benne a koronásanya rovátkájiban. a kuplung meglehetösen kemény.Beindítva még nem tudtam kipróbálni, mert felújítás alatt van.
Ha valakinek van ötlete tapasztalata ezzel kapcsolatban, akkor szivesen fogadom!