Ú most vettem észre, hogy írtál. Úgy elveszett a kedvencek közt bocsi!
A nagy 6022es difi csapágyra gondolsz? Ha igen azt már leírtam, úgy hézagold ki, hogy ne szoruljon, ne kottyanjon. Ha kívül marad hely, kitolja a difit és nagy lesz a foghézag.
Megjöttek az alkatrészek elkezdtem összerakni. Mennyire szorosra hézagoljam ki a bronzperselynél lévő csapágyat a fészekben axiálisan? Mekkora hézagot hagyjak?
Ahogy látom a a többi csapágyak is elég lazán illeszkednek, gondolom a szétszedhetőség miatt. Illetve melegedni is fog nem akarom szorosra hagyni.
Erre a képre gondoltam Kavicsos olvtárs. Amit most raktam ne zavarjon meg. Mert azon a baloldali szimi tartó van a kezemben, a földön a difi arra meg rá van dobva a jobb szimi tartó.
De ha erre a képre mondod, hogy jobb oldal, akkor ez csak akkor lesz jobb oldalon, ha légcsavart szerelek a kurbli helyére és háthelyzetben repülök vele brahiból :-)
Ezt én sem értem azóta se, de elől hátul ugyan ez volt a szitu.
Nem akarlak hülyeségre buzdítani👽de ha be van ragadva a szimmering tartó lemez a véglehajtásba, akkor vedd ki és ragaszd be újra a megfelelő mennyiségű távtartó karikával, mert lehet, hogy felül fogja az a sziló amivel már valaki becsumiszolta, de alul biztos nem és ott újra le fogja ereszteni a váltó olajad. Szerintem.
Az imbuszokat már nyilván én raktam bele, szerintem gyárilag lapos csavarhúzós fejű volt.
Ez már újabb gép nem tudom mit változtattak rajta ,valamikor a régieken ezen az oldalon a rövid féltengely van 6 db csavarral rögzítve ,azokat bele szaggatta egy idő múlva ,meg feltágultak . De neked már sülyeszetett fejű csavarhelyek vannak ,nekem meg külső csavarfejek voltak drót biztosítással ,vannak azért újítások benne .
A hézagolás dolgot mostmár kezdem érteni, eddig máshol nem találtam leírást róla.
De a szimeringet tartó lemezfedél be van ragasztva a hajtásházba, az biztosan nem forgott el. Hogy gyárilag-e nem tudom (MT8.132 gépem van).
Szántani nem szoktam, álló helyzetben is kb fél liter olaj átfolyt a váltóból a hajtásházba 10 nap alatt, tehát rendes folyás volt. Én a szimeringre gyanakodom., elég gatya állapotban volt, plusz a bronzpersely fele elfogyott.
A diffi záró fedél kivételét továbbra sem értem. Ha az hozzá van csavarozva a 6 csavarral a diffi agyhoz akkor a fedélen csak átmenő lyuk lehet és az agyban van a menet. Tehát
a menethez nem tudok rögzíteni semmit amivel lehúzhatnám, mert akkor az agyhoz rögzítem, nem a fedélhez. Nagyon szoros nálam a fedél, roncsolás nélkül nem tudtam kiszedni.
Na akkor ott van a gond. A hézagoló lemez azért kopott, mert forgott együtt a szimmeringet tartó tárcsával. Így ott alul folyt át az olaj. Nincs a tengely szintjéig az olaj szerintem, hogy ott átfollyon. Csak ha balra szántasz.
Természetesen a szimit kicseréled az tiszta sor. Meg bele is bronzolsz a difibe egy újat :-)
Venni nem tudtam hézagoló lemezt, ezért vágtam ki klingelitből egyet, de persze jóval kisebb belső lyukkal, hogy ne szakadjon el.
A lemez 0,3 a klingelitem 0,5. Minden lemez közé kenek pasztát az szétszedéskor megmérve kb 0,1 mm plussz. Mérd meg mennyire lóg a csapágy ki a hídházból, számolj rá egy 0,5 ös tömítést, vagy amiből kivágod. Meg a pasztákat. Illetve a helyét a véglehajtásban a difi csapágynak. Aztán hézagold ki fajinul.
Ha szorul tönkre megy a csapágy.. ha lóg akkor megforog és megint leengedi az olajad.
Nem 1xű...
Múltkor vettem egy bontott diffit így csapággyal, kivettül a 6 csavart és belenéztünk milyenek a fogaskerekek. Semmi szívás nem volt vele.. kijött egyből. Ha bele akarsz nézni a váltóba, vedd ki a difit. Készítettem hozzá egy kirántó zártszelvényt, 20x20x2 szor mittom én milyen hosszú ami a kezembe akadt, és két furatot rá amivel ezekhez a menetekhez rögzíted. Kézzel kijön úgy.
Hát ezt a fedelet meg sem tudtam mozdítani. Próbáltam kocogtatni, ütögetni, fagyasztani, húzgálni, de semmi. Mi szokott lenni a kiszerelési módszer?
A szétrágódott bronzperselyt hamarabb sikerült kioperálni. A szimering a tömítőajka mellett végig volt repedve, azt biztos átengedett. Lehet a szétmállott persely miatti nagyobb lógás
kezdte ki. Az egyik hézagoló lemez is kopott volt egy kicsit. Olyat hol lehet venni? Nem találtam sehol.
Üdv. Szétszedtem a bal első hajtást, eljutottam a hajtásház levételével a belső váltót lezáró szimeringhez. Kicsit mintha ki lenne nyúlva a rugója, elég lazán van a tengelyen, ezt mindenképpen cserélem. A korábbi hozzászólásokban sokszor emlegetett bronzpersely egy egy része elfogyott, egérharapásszerűen letöredezett kb a feléig. Ez is csere. Ilyen hol tudok rendelni? (cikkszám?).
Illetve még az is gondot okoz, hogy szedjem ki a fedélből. Másoknál úgy olvastam, hogy az lazán volt illesztve, szinte magától kijött. Nálam viszont elég paszos. A csapágy belsejében lévő 6 csavarral rögzített fedelet kellene kiszedni? És utána kiütni? Az ahogy nézem szorosan van a csapágyban.
Röviden. A difi csapágy 6022 a 2 nagy idővel megkopik és a hézagoló lemezek már nem tudják tartani elfordulás ellen a bal oldalon a szimmering tartó tárcsát, az elkezd forogni a szimmeringgel együtt a tengellyel és nem tengely magasságban engedi el az olajat, hanem teljesen alul, tehát idövel teljesen leüríti a váltóból az olajat, ilyenkor pár üzemóra után a véglehajtás beöntő szuszogós csavarján folyik ki az olaj. De álló helyzetben is produkálja. Mindig engedtem ki a bal nívócsavaron és öntöttem a váltóba.
Szét kell szedni, kiméregetni a meglévő állapotokat, ha megkopott a difi melletti szimmering tartó tárcsa körkörösen a hézagoló lemezek meglátszanak rajta akkor azt is pontosan megmérni és újrahézagolni, hogy pontosan nyomja a difi külső csapágyát, de ne nagyon.
Paszta a légyeg. Ragaszt is meg frankón annyit hézagol amennyit kell. A mérete kikeményedve tapasztalatom szerint 0,1 mm is lehet. A hézagoló karikák 0,3asok. Mindegyik közé kenek valami pasztát, meg be szoktam rakni tesnit ba200 klingelitből egy karikát a hézagoló fém lemez helyett és akkor annyit kiveszek amennyit szükséges.
Legutóbb raktam fel képet mikor a hátsó hajtás kapcsoló folyt, akkor épp a foghézaggal szórakoztam mert úton, kikapcsolt kardánnal jött fel egy kis morgás. Egy délután volt mire kiméregettem, hogy mit kéne csinálni. Lidis endoszkóp kamerával kémleltem a foghézagot. És becsapós, mert nincs központosítva a difi nagy tányér kerék ezért körbe kellett forgatni mire rájöttem, hogy van egy pont ahol hozzáér másik oldalt meg nagy.
De jó lett, tegnap autópályáztam vele 3 km teligáz főút, nem zörög.
Ez a baj, hogy nincs leírva sehol mit kell mérni. Lada difit össze lehet rakni könyv alapján jóra elsőre. Ezt meg 2szer szereltem.
Ezt most nem jól tudod, épp a bal oldala a problémás. A jobb sosem folyik meg ha nincs túlóntve olajjal. Lvdh is írja, hogy a váltóból lefolyik bal előre. Ez tipikus TZ4K és társai.
Nem egyforma megoldású a két oldala de mindkét oldala olyan megoldású hogy ha a váltó olajszintje előírás szerinti egyenes esetben nem tud átfolyni az olaj ! A jobboldala szokott problémát okozni de az is csak akkor ha a barázdában jár a traktor ,akkor ugye a dőlés miatt egész nap valamennyi átszivárog.
A külsö o gyűrűt és a fékdobon futó szimeringet kicseréltem. Annak a futófelületét jónak láttam. A fékdob is passzos volt nem lógott. Ennek ellenére valamennyi idő után ismét elkezdett csöpögni.
Le kell engedni ja. De lelkileg készülj, meg szerszámilag is. Legyen biztos, hogy tênyleg lefolyik. Egy ideig elmegy a dolog, de ha 1-2 üzemóránként azt tapasztalod, hogy sík felületen ugyan oda állva mindig folyik le olaj, esetleg sok is a véglehajtás nívóján, akkor én leírom neked, mit találtam ki műveletsorrendnek, amivel csak nagy valószínűséggel lesz jó, a tutit nem tudom megmondani elsőre.
Egy Lada difit hézagoltam ki életemben és az könyv alapján készült, tökéletes lett. A tz4k könyvben szerintem szó nem esik erről a nagyon fontos dolog.
Annyi a jó, hogy esetedben nem kell a difin belül lévő hézaguló karikát bántani.
A gumi gyűrűt cseréld ki csak az tudja kiengedni a fékhez az olajat ! Meg szokott keményedni ,meg össze megy az olajtól és utána kiengedi az olajat . Az éket is ajánlatos megnézni nem e lóg ,nincs-e kottya a dobnak, általában akkor szokott szivárogni az olaj . A dob belsején is meg kell nézni a futó gyűrűt nem-e berágta a szimering . Érdemes kétajkú szimeringeket tenni .