Keresés

Részletes keresés

Gyöször Creative Commons License 2021.05.28 0 0 3578

Azokat nem tudom nem hiszem, hogy sokat logikáztam vele. Meg most a T-16M nek csinálom ugyan azt a részét így az van fejben előttem.

Előzmény: LVDH (3577)
LVDH Creative Commons License 2021.05.27 0 0 3577

Igazándiból a tengely (amin a bronzpersely van) a másik végén lévő kis csapágyra gondoltam, aminek a fészke a féket tartó fedélben van belül.

Illetve azóta már a fékdob alatti tengelyt is összeraktam, azon is mértem kb 1 mm hézagot.

Előzmény: Gyöször (3576)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.27 0 0 3576

Ú most vettem észre, hogy írtál. Úgy elveszett a kedvencek közt bocsi!

A nagy 6022es difi csapágyra gondolsz? Ha igen azt már leírtam, úgy hézagold ki, hogy ne szoruljon, ne kottyanjon. Ha kívül marad hely, kitolja a difit és nagy lesz a foghézag.

Erre mondtam, nem egyszerű, mert nem tudod mérni.

Előzmény: LVDH (3575)
LVDH Creative Commons License 2021.05.22 0 0 3575

Megjöttek az alkatrészek elkezdtem összerakni. Mennyire szorosra hézagoljam ki a bronzperselynél lévő csapágyat a fészekben axiálisan? Mekkora hézagot hagyjak?

Ahogy látom a a többi csapágyak is elég lazán illeszkednek, gondolom a szétszedhetőség miatt. Illetve melegedni is fog nem akarom szorosra hagyni.

Előzmény: Gyöször (3571)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3574

Erre a képre gondoltam Kavicsos olvtárs. Amit most raktam ne zavarjon meg. Mert azon a baloldali szimi tartó van a kezemben, a földön a difi arra meg rá van dobva a jobb szimi tartó.

De ha erre a képre mondod, hogy jobb oldal, akkor ez csak akkor lesz jobb oldalon, ha légcsavart szerelek a kurbli helyére és háthelyzetben repülök vele brahiból :-)

Előzmény: Gyöször (3540)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3573

A két oldal nem egyforma felépítésű !

Előzmény: kavicsos64 (3572)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3572

De amit te képet ide tettél az a jobb oldala !

Előzmény: Gyöször (3567)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3571

Ezt én sem értem azóta se, de elől hátul ugyan ez volt a szitu.

Nem akarlak hülyeségre buzdítani👽de ha be van ragadva a szimmering tartó lemez a véglehajtásba, akkor vedd ki és ragaszd be újra a megfelelő mennyiségű távtartó karikával, mert lehet, hogy felül fogja az a sziló amivel már valaki becsumiszolta, de alul biztos nem és ott újra le fogja ereszteni a váltó olajad. Szerintem.

 

Az imbuszokat már nyilván én raktam bele, szerintem gyárilag lapos csavarhúzós fejű volt.

Előzmény: LVDH (3570)
LVDH Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3570

Nekem ez a szimering tartó be van ragasztva fixen. Az nem forog el.

Mondjuk érdekes, hogy miért az a nagy fém fedél forgott, a szimeringnek benne könnyebb dolga lett volna.

Előzmény: Gyöször (3567)
LVDH Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3569

Úgy már értem.

Előzmény: Gyöször (3566)
LVDH Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3568

Ugyanolyan imbuszfejű csavarok vannak nálam is, mint Gyöször képén, csak én a csavarok nélkül fotózam, amikor megpróbáltam kivenni a fedelet.

Előzmény: kavicsos64 (3564)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3567

nemtom ezen látszik-e, nekem itt folyt le az olaj. Ahogy forgott a szimmering tartó, kb az anyag egyharmadát lekoptatta.

Előzmény: LVDH (3563)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3566

Az egész difi kihúzására gondoltam.

Előzmény: LVDH (3563)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3565

Ha megnézed az utolsó képet amit beraktam, tök ugyanolyan a difi a tz4k14b-mben is mint ebben az mt8ban.

Előzmény: kavicsos64 (3564)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3564

Ez már újabb gép nem tudom mit változtattak rajta ,valamikor a régieken ezen az oldalon a rövid féltengely van 6 db csavarral rögzítve ,azokat bele szaggatta egy idő múlva ,meg feltágultak . De neked már sülyeszetett fejű csavarhelyek vannak ,nekem meg külső csavarfejek voltak drót biztosítással ,vannak azért újítások benne .

Előzmény: LVDH (3563)
LVDH Creative Commons License 2021.05.17 0 0 3563

A hézagolás dolgot mostmár kezdem érteni, eddig máshol nem találtam leírást róla.

De a szimeringet tartó lemezfedél be van ragasztva a hajtásházba, az biztosan nem forgott el. Hogy gyárilag-e nem tudom (MT8.132 gépem van).

Szántani nem szoktam, álló helyzetben is kb fél liter olaj átfolyt a váltóból a hajtásházba 10 nap alatt, tehát rendes folyás volt. Én a szimeringre gyanakodom., elég gatya állapotban volt, plusz a bronzpersely fele elfogyott.

 

A diffi záró fedél kivételét továbbra sem értem. Ha az hozzá van csavarozva a 6 csavarral a diffi agyhoz akkor a fedélen csak átmenő lyuk lehet és az agyban van a menet. Tehát

a menethez nem tudok rögzíteni semmit amivel lehúzhatnám, mert akkor az agyhoz rögzítem, nem a fedélhez. Nagyon szoros nálam a fedél, roncsolás nélkül nem tudtam kiszedni.

Roncsolással meg nem akartam.

 

Az alkatrészeket ma megrendelem.

 

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: Gyöször (3562)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.16 0 0 3562

Na akkor ott van a gond. A hézagoló lemez azért kopott, mert forgott együtt a szimmeringet tartó tárcsával. Így ott alul folyt át az olaj. Nincs a tengely szintjéig az olaj szerintem, hogy ott átfollyon. Csak ha balra szántasz.

Természetesen a szimit kicseréled az tiszta sor. Meg bele is bronzolsz a difibe egy újat :-)

Venni nem tudtam hézagoló lemezt, ezért vágtam ki klingelitből egyet, de persze jóval kisebb belső lyukkal, hogy ne szakadjon el.

A lemez 0,3 a klingelitem 0,5. Minden lemez közé kenek pasztát az szétszedéskor megmérve kb 0,1 mm plussz. Mérd meg mennyire lóg a csapágy ki a hídházból, számolj rá egy 0,5 ös tömítést, vagy amiből kivágod. Meg a pasztákat. Illetve a helyét a véglehajtásban a difi csapágynak. Aztán hézagold ki fajinul.

Ha szorul tönkre megy a csapágy.. ha lóg akkor megforog és megint leengedi az olajad.

Nem 1xű...

Múltkor vettem egy bontott diffit így csapággyal, kivettül a 6 csavart és belenéztünk milyenek a fogaskerekek. Semmi szívás nem volt vele.. kijött egyből. Ha bele akarsz nézni a váltóba, vedd ki a difit. Készítettem hozzá egy kirántó zártszelvényt, 20x20x2 szor mittom én milyen hosszú ami a kezembe akadt, és két furatot rá amivel ezekhez a menetekhez rögzíted. Kézzel kijön úgy.

Előzmény: LVDH (3561)
LVDH Creative Commons License 2021.05.16 0 0 3561

Hát ezt a fedelet meg sem tudtam mozdítani. Próbáltam kocogtatni, ütögetni, fagyasztani, húzgálni, de semmi. Mi szokott lenni a kiszerelési módszer?

A szétrágódott bronzperselyt hamarabb sikerült kioperálni. A szimering a tömítőajka mellett végig volt repedve, azt biztos átengedett. Lehet a szétmállott persely miatti nagyobb lógás

kezdte ki. Az egyik hézagoló lemez is kopott volt egy kicsit. Olyat hol lehet venni? Nem találtam sehol.

Előzmény: Gyöször (3560)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.16 0 0 3560

Bronz azért szoros mert szétkenődött, az újat majd kézzel csak beletolod.

 Az a 6 csavaros fedél nem a csapágyba van illesztve hanem hozzá volt csavarozva a difi agyhoz. Kivehető és akkor ki bírod ütni a maradékot.

Nézd meg a szimi tartó lemezt, ha esetleg megforgott mint az enyémbe, akkor a hézagoló lemezek nem-e megcsiszolták és elkoptattak belőle.

Előzmény: LVDH (3559)
LVDH Creative Commons License 2021.05.15 0 0 3559

Üdv. Szétszedtem a bal első hajtást, eljutottam a hajtásház levételével a belső váltót lezáró szimeringhez. Kicsit mintha ki lenne nyúlva a rugója, elég lazán van a tengelyen, ezt mindenképpen cserélem. A korábbi hozzászólásokban sokszor emlegetett bronzpersely egy egy része elfogyott, egérharapásszerűen letöredezett kb a feléig. Ez is csere. Ilyen hol tudok rendelni? (cikkszám?).

Illetve még az is gondot okoz, hogy szedjem ki a fedélből. Másoknál úgy olvastam, hogy az lazán volt illesztve, szinte magától kijött. Nálam viszont elég paszos. A csapágy belsejében lévő 6 csavarral rögzített fedelet kellene kiszedni? És utána kiütni? Az ahogy nézem szorosan van a csapágyban.

És a bronzhüvely is szorosan van a fedélben.

 

 

 

 

Előzmény: Gyöször (3558)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.08 0 0 3558

Röviden. A difi csapágy 6022 a 2 nagy idővel megkopik és a hézagoló lemezek már nem tudják tartani elfordulás ellen a bal oldalon a szimmering tartó tárcsát, az elkezd forogni a szimmeringgel együtt a tengellyel és nem tengely magasságban engedi el az olajat, hanem teljesen alul, tehát idövel teljesen leüríti a váltóból az olajat, ilyenkor pár üzemóra után a véglehajtás beöntő szuszogós csavarján folyik ki az olaj. De álló helyzetben is produkálja. Mindig engedtem ki a bal nívócsavaron és öntöttem a váltóba.

Szét kell szedni, kiméregetni a meglévő állapotokat, ha megkopott a difi melletti szimmering tartó tárcsa körkörösen a hézagoló lemezek meglátszanak rajta akkor azt is pontosan megmérni és újrahézagolni, hogy pontosan nyomja a difi külső csapágyát, de ne nagyon.

Paszta a légyeg. Ragaszt is meg frankón annyit hézagol amennyit kell. A mérete kikeményedve tapasztalatom szerint 0,1 mm is lehet. A hézagoló karikák 0,3asok. Mindegyik közé kenek valami pasztát, meg be szoktam rakni tesnit ba200 klingelitből egy karikát a hézagoló fém lemez helyett és akkor annyit kiveszek amennyit szükséges.

 

Legutóbb raktam fel képet mikor a hátsó hajtás kapcsoló folyt, akkor épp a foghézaggal szórakoztam mert úton, kikapcsolt kardánnal jött fel egy kis morgás. Egy délután volt mire kiméregettem, hogy mit kéne csinálni. Lidis endoszkóp kamerával kémleltem a foghézagot. És becsapós, mert nincs központosítva a difi nagy tányér kerék ezért körbe kellett forgatni mire rájöttem, hogy van egy pont ahol hozzáér másik oldalt meg nagy.

De jó lett, tegnap autópályáztam vele 3 km teligáz főút, nem zörög.

Ez a baj, hogy nincs leírva sehol mit kell mérni. Lada difit össze lehet rakni könyv alapján jóra elsőre. Ezt meg 2szer szereltem.

 

Előzmény: LVDH (3553)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.08 0 1 3557

Ezt most nem jól tudod, épp a bal oldala a problémás. A jobb sosem folyik meg ha nincs túlóntve olajjal. Lvdh is írja, hogy a váltóból lefolyik bal előre. Ez tipikus TZ4K és társai.

Előzmény: kavicsos64 (3555)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 3556

Akkor mind a két felén szimering hiba van ,vagy túl magas a váltóban az olajszint !

Előzmény: LVDH (3553)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 3555

Nem egyforma megoldású a két oldala de mindkét oldala olyan megoldású hogy ha a váltó olajszintje előírás szerinti egyenes esetben nem tud átfolyni az olaj ! A jobboldala szokott problémát okozni de az is csak akkor ha a barázdában jár a traktor ,akkor ugye a dőlés miatt egész nap valamennyi átszivárog.

Előzmény: LVDH (3553)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.05.07 -1 0 3554

Fél liter olaj kell bele csak ! Nehogy tele öntsd ,kimértem annak idején !

Előzmény: LVDH (3552)
LVDH Creative Commons License 2021.05.07 0 0 3553

Ha leírod, akkor megköszönöm. Neten kutakodva, részben a Ti korábbi tanácsotok alapján a belső szimering kopás és a bronzgyűrű repedés nem lehet?

Sík felületen a váltóból valóban fogy az olaj, a hajtásházban meg nő.

 

Előzmény: Gyöször (3551)
LVDH Creative Commons License 2021.05.07 0 0 3552

A külsö o gyűrűt és a fékdobon futó szimeringet kicseréltem. Annak a futófelületét jónak láttam. A fékdob is passzos volt nem lógott. Ennek ellenére valamennyi idő után ismét elkezdett csöpögni.

Előzmény: kavicsos64 (3549)
Gyöször Creative Commons License 2021.05.06 0 0 3551

 Le kell engedni ja. De lelkileg készülj, meg szerszámilag is. Legyen biztos, hogy tênyleg lefolyik. Egy ideig elmegy a dolog, de ha 1-2 üzemóránként azt tapasztalod, hogy sík felületen ugyan oda állva mindig folyik le olaj, esetleg sok is a véglehajtás nívóján, akkor én leírom neked, mit találtam ki műveletsorrendnek, amivel csak nagy valószínűséggel lesz jó, a tutit nem tudom megmondani elsőre.

Egy Lada difit hézagoltam ki életemben és az könyv alapján készült, tökéletes lett. A tz4k könyvben szerintem szó nem esik erről a nagyon fontos dolog.

Annyi a jó, hogy esetedben nem kell a difin belül lévő hézaguló karikát bántani.

Előzmény: LVDH (3548)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.05.06 0 0 3550

Lógnak a tengelyek mert másként nem lehet szétszedni ,a csapágyai nincsenek szorosra illesztve .

Előzmény: LVDH (3548)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.05.06 0 0 3549

A gumi gyűrűt cseréld ki csak az tudja kiengedni a fékhez az olajat ! Meg szokott keményedni ,meg össze megy az olajtól és utána kiengedi az olajat . Az éket is ajánlatos megnézni nem e lóg ,nincs-e kottya a dobnak, általában akkor szokott szivárogni az olaj . A dob belsején is meg kell nézni a futó gyűrűt nem-e berágta a szimering . Érdemes kétajkú szimeringeket tenni .

Előzmény: LVDH (3548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!