Minitechez nem kell feltétlenül osztó-gyűjtő, kötheted Tichelmanba is mint a mennyezetfűtést (némely szaki rosszul tudja mi az, mindenképp guglizd ki pontosan). Ha nagyon sokallod az uponor árait, elég az alaplemezt megvenni, másfajta 10-es csővel is működik.
Fűtésrendszer bővítésben szeretnék segítséget kérni. Jelenlegi állapot: - turbós cirkó, radiátoros fűtés, osztó-gyűjtő nélkül padlóba elvezetve Terv: - kond. kazán csere - jelenlegi radiátoros rendszer meghagyása - minitec padlófűtés kialakítása 45 m2-en A terv az, hogy a kazán előremenőjét három körre bontanám, teljes radiátor kör, egy radiátor a kazán alatt (folyamatos üzem), és padlófűtés. A padlófűtést egy padló modullal oldanám meg: http://www.szerelvenyexpress.hu/oszto-gyujtok/padlofutes-osztok/bas...s-2700
Padlófűtés szivattyúját a padlófűtés termosztátja indítaná. Így terveim szerint tudnék csak padlófűtés illetve padló+radiátor körös módot is használni. Elég alap a rendszer, mivel a kazán jelenleg a fürdőben van, és nincs igazán hely a gépészetnek így cél a kis helyigény (komplexitás). Az osztó-gyűjtő a konyhában a csap alá kerülne. Egy basic képet találtam korábbi hozzászólásban, a 3.-ik kört nem tartalmazza, melynek fő célja a radiátoros kör gyors/egyszerű elzárhatósága, bypass biztosítása.
Forrasztósra. Lehet legózni szépen méretre, ha elsőre nem sikerül lehet újrázni. És nem szűkítenek az idomok, megáll mereven az egész, szerintem sok előnye van.
A " kicsit " elöször elökészíted , amikor a nagytekercsben van még a csö . Majd préseled abba az idomba , ahova szánod . Levágod a hosszot , majd az idomot megfogod villáskulccsal és a másik végét a csönek is elökészíted , majd préseled a másik idomot . Remélem érthetöen írtam !
Én így csináltam annak idején . Viszont figyeld azt is , hogy az idomon lévö kis lyukban lásd a csövet amikor benyomod az idomba ütközésig , hogy precíz legyen a préselés !
Hát szerintem ez rohadtul az a helyzet, ahol érdemes rézből megcsinálni. Drágább sem lesz, ha elsőre nem adja ki, lehet bontani, nagyobbak a keresztmetszetek, és még jobban is néz ki.
Köszi még egyszer az ötleteteket srácok. Valami ilyesmi lesz a végeredmény.
Arra kíváncsi lennék, hogy 32es csövet hogyan lehet rendesen kalibrálni vajon. Főleg ilyen kicsit. Nem tudok egyszerűen olyan erősen szorítani, hogy rendesen körbe tudjam tekerni a kalibrálót. :)
A felső kép jobb oldali osztóról vedd le a golyóscsapot és a légtelenítő töltő véget és cseréld fel. Lehet hogy kelleni fog közcsavar és toldó a fordított összerakáshoz. De egyszerűen megoldható.
Tehát az elképzelés az, hogy jön a 32es cső, bele egy T-be és megy jobbra és balra az osztóhoz. A gondom az hogy az osztó csapok nem felé állnak, így ha átforditom, vagy a fal felé néznek a csapok, vagy a csökivezetések felfelé.
Ezért arra gondoltam hogy a képen látható módon kötnék be öket. Mivel 32es cső, azt nyilván hajlítgatom, hanem 90es présidomokkal
Vagy vigyem vissza az osztót, és vegyek olyat ami szimeteikus, és akkor tudom fordítani :)
A mester megálmodott nekem 2x8 kör padlofütést a házba. Beszereztem hozzá a dolgokat, de egy kis elakadásba ütköztek. Szóval a terv az lenne, hogy egy szivattyú, majd egy T elágazás, és úgy megy a két osztöba a víz.
Csakhogy a ível én nem számoltam, hogy amilyen osztott vettem, a szelepek nem felül vannak, így nem tudom felrakni átforditva. Van valakinek ötlete hogy a leg optimálisan ezt bekötni? 32es csá van elé tervezve, így gondolom azt nem tekertem :)
tudom, azért volt ott a smiley. Mondjuk nálunk az ablak felett lévő áthidalóra volt rakva egy gerenda, ami áthidaló megadta magát. Pedig csak lapostető volt rajta.
Szétoszlik a súly több nm-re, ezért nem szakad be. A tervező ráhagyással számol, pl 200kg/m2 rétegrend, meg ugyanennyi hasznos teher meg az födém saját súlya és ezekekre a ráhagyás. A felbetonnak az is a szerepe, hogy oszlassa a súlyt több gerendára terhelve.
Közben megtaláltam: az az 5cm beton a felbeton és ez a födém teherbírását növeli (ez 5 nél több is lehet és vasak vannak benne). Szóval a hasznos teherbírás ezen felüli rész.
Esetemben a 6cm esztrich ami 120 kg/m2, bőven a 200 alatt van.
A 0,67 W/m2K -et mondjuk ha megszorzom 35-el (kint -15 fok, bent 20 fokot feltételezve) = 23,45 W/m2 (hőveszteség), ami a padlófűtés 100W-jához képest jónak tűnik. Eszerint ok, menni fog a padlófűtés.
Ha a tényekből indulok ki: 580m3 / 43 nap / 24 óra = 0,56 m3/h ami 5,6 kWh (1m3 gáz fűtőértéke kb. 10kWh).
Ami négyzetméterre bontva (és mivel 1 óráról van szó 1 órával osztva): 5600kWh/1h/ 169m2 = 33W/m2, tehát amikor kb. 2-3 fok volt a napi átlaghőmérséklet akkor 33W elég volt.
Kicsit off kérdés: a padlófűtés födémen lesz (1. szint és 2. szint). A födém E-540-es vasbeton gerendák (duplán) + kefnik. A gerenda felett van 5 cm beton. Efölött volt még vagy 4cm misung + burkolat amit felszedtünk. Ennek a helyére lesz a padlófűtés amiben kb. 6cm esztrich beton lesz.
Azt olvasom, hogy a födém hasznos terhelhetősége 2kN/m2 (200 kg/m2). Jól sejtem, hogy a fölötte lévő 5cm ebbe nem tartozik bele, hanem csak a 6cm esztrich? Mert egyébként 11cm-el már túl van terhelve, mert az kb. 220kg/m2.
lépéshanggátlónak közetgyapotot tegyél, polisztirol nem ér semmit. Ha spórolni akarsz a hellyel van gumi is (pl: Cdm Kft. Budakalász) közetgyapot helyett, de az se olcsó, viszont 1 cm-ből megvan. 16-os cső is elég, főleg, ha 10-es osztásban van. Szerintem a 4 cm beton nagyon kevés, talán csak spéci beton, spéci adalékokkal működhet. Úgy emlékszem 6 az ajánlott minimum, de utána kéne nézni (hangszigetelés miatt se mindegy). Én a csövek tetejére is tennék vashálót (alá csak azért raknak, hogy a csöveket legyen mihez kötni).
Létezik olyan, hogy uponor minitec, 2 cm-ben megvan a padlófűtés.
Ez jó ötlet, tavaly február közepétől márc végéig (43 nap) van adatom, ahol nem lakták, de kb. 15-17 fokon tartották a házat (napi átlaghő 2-3 fok között volt). Ekkor 580m3 fogyott.
Meg van energetikai tanúsítvány. Fajlagos hőveszteségi tényező az ET szerint: 0,67 W/m2K. (energetikai jellemző, méretezett érték: 223 kWh/m2a).
Köszi, a winwatt-ot letöltöttem és ismerkedem vele.
Bejárati ajtó is cserélve lesz és elve van üveggyapot a padláson (talán 10cm).
Ami elgondolkodtatott (a házat nemrég vettem, nem laktam még benne), hogy a régi nyílászárók műanyag dupla üvegesek (94-ben épült a ház) és pl. a 26nm-es nappaliban 2 db radiátor volt: 15 és 25 osztásos lemezradiátor (radal). Ezeknek néztem a hőleadását és elég sok: 2500 és 3700W.