Keresés

Részletes keresés

dafabia Creative Commons License 2023.05.20 0 0 6221

Sziasztok!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy miért lehet az, hogy (amatőrként) szétszedtem egy Briggs Calssic 35 motort, mert gyűrűcserét kellett rajta csinálni, kicseréltem, új tömítésekkel összeraktam és most a főtengelynek van kb. 2 mm kottyanása tengelyirányban. Ez mitől lehet, valaki tapasztalt már ilyet?

Ilyen készletet használtam, a dekni tömítésből van összesem 4 db, 2 papír, 2 "gumi", én összesen 1 db papírtömítést raktam bele, olajozva. Ez lehet a gond vagy ez független ettől?

 

https://www.agrooroszi.hu/termek/briggs-t%C3%B6m%C3%ADt%C3%A9s-k%C3%A9szlet-3-5-4-5-le-sprint-classic-quattro-7-us-141-002/44?gclid=CjwKCAjw36GjBhAkEiwAKwIWyfgZZmxZ_iNEYdgUdknnVuYwyToa23Vhb8tfrzFnJEXTGtANGqbKQhoC-wkQAvD_BwE

Pszabolcs80 Creative Commons License 2023.05.19 0 0 6220

Üdv

A régebbiben egy Briggs 219807 0151 B1 080 12A számú van, az újabban pedig egy Briggs 21R707 0010 B1 1408 8ZA számú.Tudna segíteni?

Köszönöm

Előzmény: munahera (6204)
Pápi 416 Creative Commons License 2023.05.18 0 0 6219

Szelepszárszimering eredetileg van benne?

Előzmény: munahera (6218)
munahera Creative Commons License 2023.05.18 0 0 6218

Lehet találni 3000-4000 ezer körüli árban. Kertmotor.hu, Agrooroszi.hu, Péter láncfűrész.hu stb.

Előzmény: Pápi 416 (6217)
Pápi 416 Creative Commons License 2023.05.17 0 0 6217

Sziasztok! Briggs 11 hp motorhoz van még alkatrész? A szívószelephez kell szimering, vagy gyárilag nincs? Előre is köszönöm a választ.

Lotti1202 Creative Commons License 2023.05.17 0 0 6216

Köszönöm! 

Előzmény: munahera (6211)
Lacoid Creative Commons License 2023.05.16 0 0 6215

Köszönöm!

Akkor elsőnek olajcsere!

Előzmény: kaktusz 22 (6214)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 6214

"Induláskor a nagy kompresszió miatt az önindító nem tudja átforgatni,

melegen már igen."

Vedd ki a gyertyát és fogd be az ujjaddal. Tekerd meg kézzel és rájössz, hogy mikor fogja meg a motort.----Ez nem sűrítéskor, hanem a munkaütemben lesz. Amikor minkét szelep zárva és a dugó lefelé halad. Akkora vákumot csinál, hogy szinte lehetetlen áttekerni.( sűrű olaj miatt nagy a tömítettség) Ha kézzel lassan áthajtod ezen a szakaszon, akkor indítsd.

Előzmény: Lacoid (6208)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 6213

0.15 szívó 0.20 kipufogó Ez egy általános ezeknél. De ha ez jó, akkor cserélj olajat, mert az sűrűsödve ilyet csinál. Gyári előírt olaj!

Előzmény: kaktusz 22 (6212)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 6212

Üdv.! Biztosan a szelephézag a ludas?

Előzmény: Lacoid (6208)
munahera Creative Commons License 2023.05.16 0 1 6211

Igen két változata van a Vacu Jet karburátornak. Itt egy link ahol tudsz információt szerezni róluk:

https://outdoorpowerinfo.com/repairs/briggs_vacu-jet_vert_auto_all-temp.asp

Előzmény: Lotti1202 (6210)
Lotti1202 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 6210

Sziasztok! 

Valaki tud infót erről a rugóról?

Briggs 4 HP.karburátorban van vagyis kellene lenni de nem mindegyikben van. 

munahera Creative Commons License 2023.05.16 0 0 6209

Bíztos Briggs Intec OHV motor, ha jól tippelem. A burkolatán van egy Model szám amit kell keresni a táblázatban. Mivel nem engedélyez felrakni képet, ezért keress vissza az 5102 számú hozzászólásomra és itt megtalálod a táblázatot. Az OHV motornál keresd a modellszámod. Ha nem sikerül akkor írd le.

Előzmény: Lacoid (6208)
Lacoid Creative Commons License 2023.05.15 0 0 6208

Szia!

Intek 4185-nek megírnád az optimális szelephézag értékét?

Induláskor a nagy kompresszió miatt az önindító nem tudja átforgatni,

melegen már igen.

Köszi szépen!

Előzmény: munahera (6204)
Rihi11 Creative Commons License 2023.05.13 0 0 6207

Jelenleg 2db záródugó van az olajszűrő mellett, oda szeretnék olajhőmérőt meg olajnyomás gombát keresni. gondoltam addig nem szedem ki a záródugót míg nem találok belevalót. Szerintem is  valami colos npt menet.

Akkor nem úszom meg a kiszerelést. :)

 

Előzmény: alfi13 (6206)
alfi13 Creative Commons License 2023.05.13 0 0 6206

Valószínüleg withwort menet. Ha tolómérővel megméred a menet átmérőjét akkor esetleg meg tudnám mondani.

Előzmény: Rihi11 (6205)
Rihi11 Creative Commons License 2023.05.12 0 0 6205

  Üdv,  Tudja valaki milyen menet lehet ezen?  briggs olajnyomás gomba.

 

köszönöm

munahera Creative Commons License 2023.05.12 0 0 6204

Első körben meg kell mérni a szelep hézagokat (szívó és kipufogó), mivel ezektől az értékektől függ a motor tökéletes járása. Értékeket nem írok mivel nem írtad milyen típusú motorok vannak a fűnyírókban (MTD, Briggs).

Előzmény: Pszabolcs80 (6202)
munahera Creative Commons License 2023.04.29 0 0 6203

Szeretném kiegészíteni hozzászólásod. A Quantum motorokat két fajta karburátorral szokták felszerelni. Az egyik az amiről írtál, vagyis szívatós karburátor két pillangó szeleppel, ezen lehet állítani a fordulatot a gázbovdennel, a másik szívató nélküli karburátor, ez egy fix fordulaton pörög, de indításkönnyítés céljából található a gázszektoron egy cucli amivel pumpáljuk a benzint a karburátorba indítás rásegítőként. Mivel már nem tudok feltenni képeket róluk nézzétek meg az 5335 hozzászólásomon a kettő közötti különbséget. Ha minden jól van a helyén értve a regulátor rugót (új) és nem pörög fel a motor akkor sincs veszve minden. Le kell venni a burkolatot és a regulátor pálca végén ahol csatlakozik a belső röpsúlyhoz ott lehet állítani a fordulaton(egy tízes csavart kell meglazítani és egy fél mm-ert talán még annyit sem kell fordítani a tengelyen jobbra vagy balra) Valahol a régebbi hozzászólásomban talán megtalálható a leírás hogyan kell csinálni. Azért utána nézek én is hol van.

Előzmény: alfi13 (6201)
Pszabolcs80 Creative Commons License 2023.04.25 0 0 6202

Üdv

Segítséget szeretnék kérni.

Örököltem 2 db fűnyírótraktort.Egy öregecskét és annak az utódját,egy aránylag fiatalt.Mindkettőben briggs 12,5 Le-s motor van.2 évet álltak minimum.Friss üzemanyaggal felöntöttem őket,indultak is rendesen.De!Mindkettőnek ingadozik az alapjárata és visszadurrognak a levegőszűrőbe.Az öregebbik annyival jobb,h terhelés alatt nem durrog.

Új gyertyát kaptak (RC12YC),karburátorokat 2xszétszedtem,átfújtam tisztítóval,tömítéseket cseréltem bennük,üzemanyagszűrőket is cseréltem.

Nem értem,h lehet az,h mindkettőnek szinte ugyanaz a baja.

Megköszönném ha valakinek lenne valami ötlete.Nekem ennyi volt.

 

alfi13 Creative Commons License 2023.04.25 0 0 6201

Most nézem csak a kinagyított képedet ezen nincs is második pillangó szelep. Ennek ellenére amit leírtam a második pillangoszelep kivételével minden stimmel. A bowdwn meg nem oda kell csatlakoztatni ahol most van. Csak egy régi képet találtam amelyiken jól látható a rugó helyzete a bowdent a piros 1-es el jelölt helyre kell beakasztani a bowden külső borítását meg a 2-es jelölés helyére egy bilincsel. 

 

Előzmény: alfi13 (6200)
alfi13 Creative Commons License 2023.04.25 0 0 6200

A Quantum 60-as motorok egy fix  fordulaton forognak és a bowden nem a fordulat szabályozására való.  A funkciója az hogy inditási állásban a hátsó pillangó szelepet elzárja hogy könnyen lehessen indítani, elzárja a levegő útját hogy több benzint szívjon  a motort ha elindul a gép egy kicsit előre kell tolni a bowdent hogy a hátsó pillangó szelepet kinyitja. Ezután az első pillangó szelep veszi át a motor fordulatának a szabályozását amit próbál mindig kb 3000 fordulaton tartani a légterelő lapáttal. Ha teljesen előre nyomod a bowdent akkor meg ahogy már írtam egy érintkező testet ad a gyújtótrafóra hogy áljon meg a motor.

Előzmény: alfi13 (6197)
Dumber28 Creative Commons License 2023.04.25 0 0 6199

Igen azt is és a műanyag perselyt is kivettem.  Megint..., és most tisztítósprayvel is átmostam, meg vékony dróttal is áttisztítottam.

 

Most már jó.

 

Köszönöm mindenkinek

 

 

 

Előzmény: Lacoid (6195)
JaniDani Creative Commons License 2023.04.25 0 0 6198

Értem hogy egy rugó van rajta. Csak furcsa hogy a gázkart mozgatva nem igazán változik a fordulat. Bármelyik helyzetbe van a gázkar a rugó csak lötyög nem feszül. Ha csavarhúzóval mozgatom a pillangó szelepet akkor jobban felpörög azért gondolnám, hogy valami nem jó. 

Előzmény: alfi13 (6197)
alfi13 Creative Commons License 2023.04.24 0 0 6197

Ezen csak egy rugó van gyárilag is. Mérted a motor fordulatát? Ezek a motorok 3000 fordulaton pörögnek és nem lehet változtatni a fordulatot. A bowdent ha teljesen visszanyomod alapba akkor egy érintkezőt működtet ami leállítja a motor.

Előzmény: JaniDani (6192)
Nobody1 Creative Commons License 2023.04.24 0 0 6196

A rugót a pillangó szelep tetejéről a "madárfej" alján lévő kisebb lyukba kellene átakasztani - szerintem...

Egy próbát megér.

 

Másik ötlet, hogy a pontos típus alapján keress képeket a neten és ha szerencséd van találsz olyan képet amin látszik hány rugó van és azok hová vannak akasztva...

Előzmény: JaniDani (6194)
Lacoid Creative Commons License 2023.04.24 0 0 6195

"Karburátort szétszedtem: tisztának és szennyeződés mentesnek tűnik"

 

Úszóházat is?

Előzmény: Dumber28 (6185)
JaniDani Creative Commons License 2023.04.24 0 0 6194

Köszönöm. Naggyából érthető és igen amit mondassz hogy ahovaa bowden megvan akasztva onnan egy rugó van átakasztva a pillangó szelep tetejére csak azt nem tudom annak mennyire kellene feszesnek lennie mert minden állapotban csak lötyög

Előzmény: Nobody1 (6193)
Nobody1 Creative Commons License 2023.04.23 0 0 6193

Nem igazán ismerem ezt a motort, de megpróbálok segíteni. Sajnos valamiért képet újabban nem tudok csatolni (még le is dob az oldal), de megpróbálom érthetően elmagyarázni.

A kép jobb szélén a gázbovden be van akasztva egy "fülbe". Onnan megy egy rudazat (egy darab drót) függőlegesen lefelé egy madárfej alakú lemez "csőrébe". Ennek a "nyakán" lent van egy nagyobb és egy kisebb lyuk. Esetünkben valószínű a kicsi a nyerő.

Visszatérve a bovden végéhez, onnan balra látni vélek a képen egy vékony vízszintes drótot, a bal oldalán egy hosszúkás "karikával". Szerintem az a rugó (volt?). Talán a felcsavart spirál részét takarja valami.

Nos annak a "hosszúkás karikának" egy könnyen mozgatható kis kar lyukába kell beakasztva lenni. (Ennek a karnak a másik végén a burkolat alatt egy légterelő lapát van, ami a fordulatszám alapján a légszállítás szerint  mozgatja a kart, ami ezt a "hosszúkás karikát", vagyis a rugót húzgálja a motorterhelés alapján.)

De ennek a jelenleg vízszintes vékony drótnak (rugónak) a másik végének nem a bovdenvégnél kellene beakasztva lenni, hanem srégen lefelé a "madárfej alakú lemez alján lévő kis lyukban a helye. Szerintem...

Nem tudom mennyire érthető... :-)

 

Előzmény: JaniDani (6192)
JaniDani Creative Commons License 2023.04.23 0 0 6192

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!