Keresés

Részletes keresés

music picture Creative Commons License 2020.12.11 0 0 2362

Tulajdonképp ízlésekről van szó! Teljesen és baromira mindegy milyen elképzelt és ideális zsinórmérték mentén helyezzük el a műveket. Ha lenne ilyen mindenek felett álló müalkotásmérő és mi az alapján jelentenénk ki, mi mennyire művészet, akkor biztosak lehetünk benne, hogy robotok vagyunk már. Mint mondtam a hatás nekem a fontos! A transzcendencia nem feltétlenül a műben jelenik meg (hozzáteszem, ha Művész alkotja akkor legelsősorban ott), hanem igen gyakran a befogadóban. Érdekes kérdések ezek és, amit írsz kétségtelenül egy vélemény, amin el lehet filozofálni (és el is kell), vélemény és nem több. (amit én írok az is csak egy a sok közül). Én a Redshiftet is szeretem és a Pink Floyd-ot is. sőt ez utóbbit mindenek felett! Egyszerűen boldoggá tesz a zenéjük (főleg a PF). Lehet, hogy ez egy egyszerű ember egyszerű boldogsága, de ez van.

Egyébiránt a BB-t többször is próbáltam befogadni, de nem ment, elsősorban a hangzás másodsorban a szöveg miatt, nekem erőszakolt és erőszakos. de ettől még sokan szeretik és nekik biztos más lelki és egyéb húrokat mozgat.

tybycsoky1 Creative Commons License 2020.12.11 0 1 2361

 Üdv. Nem olvastam, semmit a BB-ról, csak a saját benyomásaimról tudok beszámolni, ami érdekes módon, ezek szerint egybevág sok másokéval. De nézzük részletesen:

1.- Hauber egy féltehetségű ember, aki beállíthatja, hogy milyen aprólékosan rakták össze, de végeredményt nézve régen elnagyolt volt, (ha jól hallom Korg M1, Roland D-20, W-30, később Kurzweil-2000, sőt a Roland JD-800-asa még hozzám is került..) mind durva digitális pcm ízű, és minden finomság nélkül való hangforrás de ez az akusztikai csomag képezte a BB ugyancsak minden finomságot nélkülöző világát, ami a célnak, tulajdonképpen tökéletesen megfelelt, ezt megértem. Ma, amit mutogat, az leleplezi: az egyszerűbb utat választja: vacak software szintik, gyári hangszínkészletek, lúgozott végeredmény. Összességében pont ugyanúgy rossz a fülnek, mint anno a BB akusztikai "koncepciója". Elismerem, hogy a 2.-lemeztől jól össze volt rakva de csak a már említett kifogásaim mellett. Semmi tényleges műszakiasság, mint inkább egyfajta industrial erődemonstráció non-stop.

2.- A DM-dal összevetni a legnagyobb képtelenség. Minden látszatszerűség ellenére a M.Gore dalok valóban örök értékű szerzemények, akármilyen hangszeren is adnák elő. Amíg a világ, világ, egy Gore-dal pont olyan komplex, magával ragadó és egyedi dallamvilág, mint egy Beatles vagy Abba szerzemény csak öntetnek rájön egy szuperkomplex, szuperegyedi és szupertömény hangzás. Van, akit ez utóbbi zavar vagy csak elvonja a figyelmet a dalról, amire, ha visszacsupaszítunk, ugyancsak valami szuper egyediséget hallani. Mindennek kevés nyoma van a BB-ban. Még a legnagyobb, leglíraibb számában is csak nyomokban hallok zenét, szerzeményt. Formájában az egész egy magyarosan pentaton csűrdöngölő, akkordváltásaiban is a legnyilvánvalóbb közöket hallani és az említett konceptuális szándékoltság az, ami az első pillanatban mellbe veri az embert és, mivel az egyben hatásos is, így már nem is marad ideje a hatásnak tudatosodnia, ami nem lenne baj, ha nem egy oltári nagy hazugság gépezetet hallanánk. Alapvetően, minden elemében hazug művészet, mint Ákos minden egyes megmozdulása. Legyen az BB, szóló vagy a szakmai háttere. Minden művészet, eleve hazudik csak, rajt' ne kapjuk, ahogy a költő mondja. Csakhogy ennél a figuránál állandóan kilóg a lóláb.

3.- Az Ákos szövegei még hatásvadászabbak, mint a zene. Elismerem, hogy nagyon nívósak voltak, hatásosak és olyan űrt töltöttek be, amit talán senki a hazai zenei életben. Helyenként még tetszeget is de az Ákosi lényeg alapvetően nem más, mint a tirannikus akarat adagolása, léte a birodalom építés és ez a sámánisztikus kultuszkeltés úgy, hogy az emberek transzcendencia iránti igényét elégítené ki, de hozzá teszem: hamis pénzzel, aminek minden eleme földi. Isten-ember-élet-halál... Nagy kérdések ezek és hálás költői téma. De emberünk nem költő és főleg nem filozófus. Minden tevékenysége akarati aktus. Nincs benne művészet, sem finomság. Amikor mégis úgy tetszik, az nem más, mint az átmenetileg kiegyenlített akarat éppen való nyughelyzete de nem megszűnte. Más területen esetlen. Megnéztem régebben a linkelt stúdió beszélegtést Silk Tom-mal, akit én szakmailag nagyra tartok de a reklámérték miatt mert elérhetővé tette magát számunkra a nagy Ákos, hát legalizálja az összes hülyeségét. Egy amatőr szakember marad bármit csinál mert az akarata függvényében ítéli meg a dolgokat és nem az ismeretlenség megértésének vágyával, mint, akár egy tudós. A BB és a szóló felvételei a pocséktól a rosszig terjednek stúdiós szempontokból. Akkor miről is beszélünk? Az a legnagyobb baj vele, hogy az ön-elefántcsonttornyában azt hiszi, hogy, ami utat épp felfedezett az különleges, pedig pont, hogy átlagos, van, akinek pont lejáratott. Ez a különlegességérzet adja, hogy az átlagosat és a téves dolgokat is különlegesnek tálalja. Meg kell nézni a fizimiskát: péklegény, pribékfej.... Az arc mindent elárul.

4.- Semmi baj az eredetietlenséggel, míg a tartalom megjelenik. Én már rég nem firtatom az eredet kérdését, ha tetszik az a valami. Sőt, a BB-ban, talán mondhatom volt egy kis hazai eredetiség a DM fölött.

5.- Az idő vajmi keveset jelent. "40 év múlva is befogadható..." Kinek? Van, akinek már most sem. Még a legnagyobbak is lefolynak az idő csatornájában. 100 Év múlva már csak egy érdekes lexikális adat lesz a Kraftwerk is. Ha az idő megoldaná a minőség kiválását a pelyva közül, akkor egyre több minőségi felvételt hozna fel a kor a múltból de ez az aktuális nosztalgia lázon és a tudatos gyűjtőkön kívül nem mutatkozik. Egy idő múlva, tehát csak a minőség maradna, ami régről való, a kor szemetjei közt. Bachot elfelejtették és úgy lett felfedezve 100 évvel később. Filmrendezői klubban azt magyarázta nekünk a tanár, hogy minden nagyságot újra meg kell tanítani a  generációknak mert elfelejtődik. Amit az ember a legjobban használ: a nyelv. Szakértők szerint nem marad fenn. Mesterségesen kell támogatni a fennmaradását.

6.- A legérdekesebb rész: "Minden felvétel minőségét meg lehet magyarázni,hogy miért jó/miért rossz." Nyilván nem hangminőségre gondolunk, ugye, mert, abban mindenkinek ugyanaz a referencia áll rendelkezésére a földön. De érdekes mód lelki értelemben is, csak épp a különbség az emberek és ízléseik közt abból adódnak, ahogyan a tudatukban kezelik a "referenciákat", ahogyan idomulnak hozzá, ahogy elfogadják vagy épp dacolnak vele. Én éppen azt mondom, hogy abszolút nem igaz az a mód, ahogyan az ízlések és pofonok kérdését kezeli a világ. Ugyanis pont az ellenkezője az igaz: mindenről meg lehet mondani a lényegét, mégpedig, akár ugyanúgy mindenkinek, ha van egy olyan referenciapont, ami mindannyiunkban közös. Már pedig van ilyen..... Egyelőre tisztelt hallgatómra bízom, hogy miképp is van az.

7.- Engedj meg egy személyes megjegyzést! Nem kell elfogadni de érdemes megfontolni. Nem szabad belebolondulva lenni semmibe. Az egy nagy béklyó, ami inkább távol tart az igazságtól, míg inkább művi eszközökkel való kifizettetésre hajlamosít helyette. Én ezeket egyébként is látom e fórumok tagjain.  Gondoljunk bele: amiről az ember tudja, hogy igaz, azzal szemben semmit nem fogad el, sőt felháborodik, ha támadás éri azt. Írtam mindezt úgy, hogy ismerem a BB összes lemezét, sőt, még kedvelek is párat, pár Ákosost, ami ingyen sem kell, és magam is vádolható vagyok belebolondultsággal, de mentségemre szolgáljon, hogy ezeket rendre számolom fel. Sok üdvözlettel: tybycsoky

Előzmény: falum (2360)
falum Creative Commons License 2020.12.11 0 0 2360

"A Redshiftet nem tudtam megszeretni. Szándékolt az egész. Olyan, mint egy BS-os Bonanza Banzáj. Hatásvadászat, akaratgép és non-stop súlykolt dark, mint a Depeche Mode csak a romantika nélkül,"

 

Ezt nem tudom szó nélkül hagyni.Redshiftet régen hallgattam,akkor sem fogott meg különösebben,de nem is emiatt írok.A BB-re már sokszor rásütötték,hogy hatásvadász.Pedig nem.Ilyen alapon,akkor a DM is az.Dave nélkül nincs DM,Ákos nélkül nincs BB. Pedig a zene is ugyanolyan fontos.A Hauber Zsolt újra játssza c. sorozatban elmeséli,hogy milyen aprólékosan rakták össze  a BB zenéjét.Volt munka vele bőven,arról nem is beszélve,hogy akkor más technológiával szereztek zenét.Ákos mondása:a stúdiózás 24 órából és egy éjszakából áll.Példának okáért a leghíresebb felvételük az induljon a banzájnak több demója létezik és merőben eltér a végleges változattól.A szövegek miatt hatásvadász?Aligha. Szerintem ezek jobbak mint Ákos szólólemezeinek egynéhány szövege.Visszautalva újra:a hatás a lényeg.Egyszer valaki már megírt egy zenét,a többi ismétlés némi változtatással."Már hallottam valahol" érzés.De ettől még lehet jó,attól függ mi megy végbe a befogadóban.Példánál maradva:Ákos:Csend leszek.Tiszta BB nóta,mégis mikor meghallottam sima 10/10 nálam,és még azt is megjósoltam,hogy kislemez lesz belőle.(Lett is volna belőle ha a pandémia nem tesz keresztbe).Ráadásul ez hangulat hely, idő függvénye is egyben.Nincs új a nap alatt,sajnos ezt el kell fogadni igen.Akkor innentől kezdve zárjuk be a boltot? Az ember válasszon ki 100,200,300 lemezt és a többit meg ne hallgassa soha többé? Újat már erről sem nagyon lehet írni,én is csak ismétlem magam.Példának okáért most fedeztem fel David Nevue zongoristát.Első hallásra olyan mint David Lanz,de mégis más.Csodálatos felvételei vannak.Szerintem az idő vasfoga dönt el mindent:ha 15-20-30-40 év múlva is befogadható,akkor az rendben van. Szerintem erről másként vélekedik az aki lemezt/felvételt készít és a mezei hallgató. Minden felvétel minőségét meg lehet magyarázni,hogy miért jó/miért rossz. Ki milyen irányból érkezett az adott felvételhez.Korábban szerettem a BS-t,de már nem bírom elviselni,mindig ugyanazt a szekvencerfutamot hallom.Belehallgattam az új Pyramid Peak-be,de nem fedeztem föl benne semmi újat.Az ambient-nél is sok az áthallás,mégsem tudom megunni. Mert bele vagyok bolondulva a hangzásba.Apropó:

 

Robert Rich:Neurogenesis (2020)

 


1. Neurogenesis 09:02
2. Convergent 08:06
3. Proximal 06:13
4. Connective 07:55
5. Dendritic 04:34
6. Arcadian 05:23
7. Erinacea 06:48

 

https://robertrich.bandcamp.com/

 

Üdv,falum

Előzmény: tybycsoky1 (2359)
tybycsoky1 Creative Commons License 2020.12.09 0 2 2359

 Nos, igen. Amikor említettem a TD fórumban, hogy minden csak a kópia, kópiája, akkor felhördülés volt, de nincs mit tenni, ezek tények. Az a baj, hogy én még ezen is túl megyek kritikámban, még a TD vonatkozásában is és ez végképp nem tetszik egy rajongónak. Érzelmi kérdést csinálnak még a tényekből is. Nincs egyszerűbb műfaj a világon, mint a Berlin school. Bekapcsolod a pár lépéses sequencert, rányomod a mellotront és már BS. Igaz, hogy a végletekig lejáratott de a finomabb szegmensek sem követelnek sokkal többet. Úgy is mondhatnám, hogy semmit. Ehhez a műfajhoz semennyire nem kell érteni semmihez és máris megvan a hatás, amit egyszerűen csak a monoton bass szekvencia hatása alatt műveltek. Ezért is csinálják több százan ugyanazt. A hangszerek olcsósodása miatt minden tehetségtelenből kiszakad valami rég vágyott és ez a végeredmény. Annyiban megvédeném a kopírozókat, hogy némelyik pont úgy a tébolyig feszíti lelkem, mint, akár egy TD, csak épp pont az anyaegyüttes sajátos íze hiányzik belőle. Ugyanakkor a TD legtöbb lemezét meg nem élvezem  oly kifejezetten. Gyakran lapos, unalmas és szinte állandóan azt a tétova magatehetetlenséget hallom, ami a zeneszerzői képességek hiányából fakad, ráadásul gyakran bénák is. Leszámítva, persze a legjobb albumait. Tehát azt leszámítva, hogy a TD egy teljesen sajátos fűszer mindenki felett, nem teszek feltétlen különbséget a hatások közt, ha az tetszik.

 Mindig is híve voltam a digitálnak. Kétségtelen, hogy a Moog-ok a csúcsa az analóg jellegnek de már a végletekig van használva ez a jegy, miközben semmi újat az ég világon senki nem csinál, sőt, megkockáztatom: ilyen értelemben (is) csak közhelyek léteznek ma az elektronikus zenében. Persze, emlékezetemmel most nem tudok mindent átfogni. Már vagy 20 éve kritizálom Vince Clarkét. Ugyanis, ha bekapcsolsz egy kicsike analóg szintit, az általában alapvetően úgy szól, mint egy Erasure. Úgy kell nagy szégyenlősen eltekerni, hogy véletlenül se legyen Vince Clarke az, amit épp csinálsz mert, annyira csakis a gép belső logikájából következik egy Erasure hangzás. Szinte semmi több. Bármit akarsz csinálni rajta: bass, putty, dziuuu, dob, minden, mindig alapvetően Vince Clarke lesz először és utána kell eliszkolnod a saját területedre. Ugyanez a helyzet a Moog modulárokkal: TD akármit csinálsz. Először mindig a TD jön ki belőle. Ez a nagyon spéci és szűk szakmai szegmens is mutatja, hogy mennyire nem tartották szükségesnek valójában a tényleges kísérletezést, ami teljesen érthető: egyszerű eszközeik ellenére sem nem volt konkurrenciájuk, míg a Moog "eladta" őket, később pont így más gépek, ha nem jobban. A korai TD harmada tehát a Moog- vívmánya, ugyanúgy, mint a szőnyegek a Mellotroné. Még egy nagy pont a TD kreatívitásbéli túlértékeltséggel szemben.

 A Redshiftet nem tudtam megszeretni. Szándékolt az egész. Olyan, mint egy BS-os Bonanza Banzáj. Hatásvadászat, akaratgép és non-stop súlykolt dark, mint a Depeche Mode csak a romantika nélkül, miközben pont a lényeg, a metafizikus hatás szinte teljesen hiányzik belőle. Úgy is mondhatnám, hogy az egyik legföldhözragadtabb BS, amit ismerek. Van üres, giccses, mindenféle rossz de a Redshift sajátossága az a bravúros jelenség, hogy hogyan lehet teljesen metafizikus eszközökkel ellenkező hatást elérni. Úgy, hogy a szándék és az akarat koncepciója győzedelmeskedik a tartalom fölött. A Pink Floyd jellegzetesen ilyen ön-koncepció által földi jelenség még. Elismerem, hogy vannak nagyon erős felvételei, de semmivel nem tartom többre őket, mint az átlag utánzókat. Igaz,, a jellegzetes angolos kór-tünet a darkosság ad az egésznek egy beszippantó jelleget de én személy szerint ebben a darkban nőttem fel és egyrészt átlátok a szitáján, másrészt olcsó dolognak tartom és elvetendőnek. Az elektronika, az valami égből való, égre mutató erő megjelenítésének eszköze. Nem szabad a földi panasz szó szolgálatába állítani. Mindez utóbbi, persze szigorúan szubjektív. Üdvöz: T

Előzmény: music picture (2354)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.09 0 1 2358

Igen, ez a kurva év már csak ilyen … és még nincs vége :(

 

Nekem a The Pearl egy örök kedvenc marad, de úgy általában szeretem a zenéit és még ráadásul egyedi hangzása is volt, ami nem sok ambient zenészröl mondható el!

Előzmény: falum (2357)
falum Creative Commons License 2020.12.09 0 0 2357

Ez nem lehet igaz...-:((((((

 

R.I.P.

 

https://myzuka.club/Album/723819/Harold-Budd-Jane-12-21-2014

 

Ez milyen csodálatos albuma. Pont idén az összes sorlemezét meghallgattam,főleg esténként.Nagyon szép albumokat készített...

Előzmény: Törölt nick (2356)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.09 0 1 2356

Harold Budd is elment😡

R. I. P. 

Törölt nick Creative Commons License 2020.12.08 0 0 2355
music picture Creative Commons License 2020.12.08 0 0 2354

Hát persze hogy kópiák. Meg a kópiák kópiái. De hát a TD stílusteremtő lett, bár ténykérdés, hogy jól csinálni (kopírozni) igen nehéz és javarészt bele is buknak, mert hiányzik a lélek onnan, ahol annak lakoznia kellene, így az alapelemekből készül valami hasonló felépítmény (kicsit mint a Hoolywoodi díszletvárosok), de némelyik tényleg jól sikerül hallgatható, élvezhető, de beleköltözni nem tudsz. Én a Redshiftet nagyon szeretem minden kópiasága ellenére, meg még van egy pár. A hangzásban a megszólalásban, ahogy írtad tényleg ott van az egyik lényegi elem a hatás szempontjából. Nekem az analóg megszólalás a gyengém, ahogy egy Moog szól ahoz semmi sem fogható, a hangfalaim is életre kelnek és olyan rétegek és mélységek jelennek meg, ami már egy teljesen más dimenzió.

Én kevésbé elemzem tudományosan a zenéket, pusztán a hatás számít. A CG-t illetően teljesen egyetértek veled.

Előzmény: tybycsoky1 (2350)
Tepi Creative Commons License 2020.12.07 0 0 2353

Rendben, állok elébe :)

Előzmény: tybycsoky1 (2352)
tybycsoky1 Creative Commons License 2020.12.07 0 1 2352

 Üdvözöllek!  Nagyon köszönöm a megszavazott bizalmat! Amint, esetleg már megismerhettél a hozzászólásaimból, úgy láthatod, hogy rendkívül kritikus vagyok de remélem ezt nem tekinted öncélnak a részemről, mint rosszindulatú ellenlábasaim. Mentségemre szolgáljon az a tény, hogy általában nem csak impressziókat közlök, mint egy fizetett műkritikus, hanem az adott tárgynak minden lehetséges vonatkozását előzőleg már körbejártam. Sajnos nem ismerem olyan mélységben a dolgaid, hogy minden elemét figyelembe vegyem. Nos, ha lehetőséget nyerek, hogy megismerhessem a dolgaid, oly részletességgel, hogy nagyító alá vegyem, akkor csakis privát levélben megírom a véleményem. Azt szoktam mondani, hogy csak, akkor kérdezzenek, ha képesek szembenézni a válasszal.....

Előzmény: Tepi (2351)
Tepi Creative Commons License 2020.12.07 0 0 2351

egyszer meghallgatnám az én zenéimről szóló véleményt :)

Előzmény: tybycsoky1 (2350)
tybycsoky1 Creative Commons License 2020.12.07 0 1 2350

 A Cosmic Ground iránt érzett szimpátiám már asszem a TD fórumon írtam. Tulajdonképpen semmi új hangzás, 0 zene, 0 dallam, helyenként minimál, még akkordváltásokra sem nagyon emléxem vagy bármire, ami egy zene alapja, mégis lelepleződik a zene egyik lényege: a hatás (ahogy falum írta lejjebb), melyet a felsorolt eszközök hiányában csak az elektronikus zene képes kiváltani már pusztán a megszólalás által, ami a szintetizátor legföljebbvalósága minden más eszközzel szemben, ami erre nem képes.... No, persze ő is sok üresjáratot termel de, hiába egy kicsit Redshift kópia, ami meg TD kópia nagy részben, mégis van benne valami egyediség, ami a koncepciójával szinkronban megjelenik. Hmm.... sok hasonló előadó operál olyan eszközökkel, (vagy mivel is...), mint ő, amikor nagyon jó és azok az előadók is nagyon hozzák a lázat olyankor, tehát még a jó részek sem eredetiek (pláne, mivel az pusztán a TD-re vezethető vissza). Mégis el kell ismernem, hogy a zenében van valami, amit nem tudunk szavakba önteni, hiába a nagyszótárú tanult felépítmény....

 Biztos, hogy nagyon sok közös kedvencünk van. De nekem a BS és a prog. electro szinte mellékvágány. Az életem jelentős állomásai más műfajok háttere előtt zajlottak és ezt a BS vonalat csak kb. 10 éve gyűjtöm "komolyabban".

Előzmény: Törölt nick (2349)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.04 0 0 2349

Na, mi a fene... Találtunk egy második közös kedvencet (Tomita után) 

Előzmény: tybycsoky1 (2348)
tybycsoky1 Creative Commons License 2020.12.04 0 1 2348

Nagy kedvencem. De van még egy mostani lemeze: Apocalypse 2020 (Soil 2)

Előzmény: yonsi (2347)
yonsi Creative Commons License 2020.12.04 0 0 2347

https://cosmicground.bandcamp.com/album/0110

2020 Cosmic Ground 0110

Fantasztikus és letölthető!!!!

yonsi Creative Commons License 2020.11.27 0 0 2346
falum Creative Commons License 2020.11.27 0 2 2345
Tevemadár Creative Commons License 2020.11.27 0 0 2344

Húúú... őt én is nagyon szeretem :-)

Nagyon köszi! :-)

Előzmény: yonsi (2343)
yonsi Creative Commons License 2020.11.27 0 1 2343

Pyramid Peak - Symmetry (2020)

http://2olega.ru/go?https://wdfiles.ru/jv9V

Kedvenc!!!!

Őszinte Ököl Creative Commons License 2020.11.14 0 0 2342

https://www.youtube.com/watch?v=YSBDVY0i0xw

 

Mostanában ezt hallgatom. Ugyan nem vagyok egy nagy ambient rajongó, de ez megfogott. 

falum Creative Commons License 2020.11.13 0 0 2341

Nálam is probléma. Ha nincs előfizetésed,akkor nem engedi letölteni,egy idő után megszakad. Használj torrentoldalakat (rutracker ,new-team.org, nnmclub.to) vagy soulseek. Az a legjobb. Én max a zippshare szervert használom, a többi felejtős.

Előzmény: yonsi (2339)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.12 0 0 2340

Ez nekem túl magas kérdés:(

Előzmény: yonsi (2339)
yonsi Creative Commons License 2020.11.12 0 0 2339

Igen köszönöm a segítségeteket!

Csak nálam nem lehet a turbóbit-et használni vagy másnak is problémás?

Előzmény: Törölt nick (2338)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.12 0 0 2338

Le tudtad onnan tölteni?

Előzmény: yonsi (2337)
yonsi Creative Commons License 2020.11.12 0 0 2337

Köszi, látom!

Előzmény: falum (2336)
falum Creative Commons License 2020.11.11 0 0 2336

Elküdtem a drive-os linket,láttad?

Előzmény: yonsi (2335)
yonsi Creative Commons License 2020.11.11 0 0 2335

Rendbe hoztam a freemail-t.

Előzmény: Törölt nick (2332)
yonsi Creative Commons License 2020.11.07 0 0 2334

Freemail-t nem szoktam használni és valószínűleg betelt!

Előzmény: Törölt nick (2332)
falum Creative Commons License 2020.11.06 0 1 2333
Előzmény: yonsi (2331)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!