Keresés

Részletes keresés

linfury Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23156

:D

Előzmény: momentan (23155)
momentan Creative Commons License 2016.01.23 0 1 23155

Kedves amplitudó, megint veszekedni fogunk, de legalább megnyugtat, hogy egy 13 évesek számára kirt felvételi feladatsor neked nem okoz gondot.

Sőt, szerintem neked ez a feladatsor még 13 éves korodban sem okozott volna gondot.

Elvégre, TE más régiókban mozogsz.

 

Node, halandó emberek, szerény gyermeke, akinek a tudást csak egyszerű pedagógusok táplálják az agyába, esetleg máshogy gondolja. Aggódik a feladatok nehézsége, életkorhoz, tananyaghoz nem illeszkedése miatt.

Nekik gondot okoz, hogy nem tudják megoldani.

 

Neked nem okoz gondot. (Te se tudtad megoldani, de nem okozottt gondot.)

 

Előzmény: amplitudinis2 (23146)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23154

Én nem értek hozzá, hogyan kell nem is egy gyereket ``felkészíteni``, csak annyi kifogásom van, hogy, ha cukor helyett

édesítőszert használnak, akkor az lekvár e vagy gyümölcsíz :-) 

 

Előzmény: linfury (23152)
Januári Dusán Creative Commons License 2016.01.23 0 1 23153
BREAKING NEWS

Öt évnyi tomboló sikertörténet után Balog köznevelési kerekasztal létrehozását kezdeményezi...
linfury Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23152

Akkor hagy szóljak közbe, mivel idén is több gyereket késziítettem fel.  Volt köztük egészen kíváló képességű is. Azt gondolom, hogy ha egy feladatairól úgy van összerakva, hogy az a gyerek, aki egyébként hiba nélkül halad végig, tehát nem csak a lexikális tudása, hanem a problémamegoldó képessége is jó, nem jut el a végéig, akkor ott baj van a teszttel ... Egyetemi rettegett kémia professzorunk mondta, hogy ha egy zh eredményei nem a két végpont közötti gauss görbe szerint oszlanak meg nagyjából, akkor a teszt készítője valamit nagyon elrontott ...

Előzmény: amplitudinis2 (23146)
nemertemenezt Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23151

Hja, 30, 40, 50 évesen sokan mondják, hogy "mi ezzel a gond?" Ezt a diákok szintjén kell nézni. Ott is kétféleképpen: milyen nehezek a feladatok, valamint van-e rá elég idő. A feladatok önmagában szerintem is igényesek voltak egy felvételihez. Ugyanakkor ebben a korosztályban nincs tapasztalatom, matematikát nem tanítok, így már azt sem tudom megítélni, hogy csak olyan ismeretet kért-e számon, ami a tanterv alapján elvárható. Azonban a gyakorlat egyértelműen azt támasztja alá, hogy ez a feladatsor sok volt. Ahogy hallom, a jobb iskolákra is igaz, hogy lényegében nem tettek kár az utolsó feladatban. Nem tudni, hogy képes lett volna a megoldására vagy sem, mert egy tollvonást sem tett. (A jobb iskola megkülönböztetés persze értelmetlen ebben az esetben, mivel senki nem tudja, hogy hol folytatja a diák.)

Előzmény: amplitudinis2 (23146)
momentan Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23150

De bizony fontos lenne.

Megfelelő körülmények között.

Ebben benne lehetne akár a hét végi családi kirándulás, a sportkör, vagy akár a tűzoltóegyesületnél a gyakorlat. Reggeli kutyasétáltatás, stb.

 

Én még a napi 40 perc olvasást is kötelezővé tenném. És mivel olvasni igazán biztosan csak egy könyvtári olvasóteremben lehet, ezért kötelező napi olvasótermi óra is lenne.

 

Az alvást ki ne feledjem. Létszükséglet. Napi 8 óra, ahogy a nóta is mondja. Este 10 és reggel 6 között kötelező alvásóra. Lehetne ezt is benn a suliban?

Más ötlet?

 

Előzmény: Főcivil (23139)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23149

Kick boxolsz mindig.

:-( 

 

Előzmény: tombadillo (23148)
tombadillo Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23148

na ugye megmondtam. könnyű, és különben is hülye tanárok.

Előzmény: amplitudinis2 (23146)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23147

Valószínűleg az ilyen tanárt az oktatott szaktárgya szerinti gyakorló szakemberek közôtt

igencsak megmasszíroznák.

 

Tessék összeengedni a szaktárgyat tanulókat a tárgyhoz értő gyakorló szakemberekkel, minél gyakrabban.

 

Ehelyett bebetonoztátok magatokat törvényileg, hogy ilyen még véletlenül se fordulhasson elő,

hogy nem tanári végzettségű taníthasson. Igy például egy matematikus nem szólhat hozzá........

Na itt a bibi. 

 

Előzmény: amplitudinis2 (23145)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23146

Egyedül a lekvár fogalma nem volt világos na-...

Semmi gond nincs a feladatokkal.

Például az implicit egyenletnél értelmes dolog lett volna még megkérdezni, hogy y=x egyenessel van e metszéspontja.

De mindegy. Szóval én nem igazán látom, hogy az a 10 példa mitől okoz össznépi könnyezést.

 

Előzmény: linfury (23143)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.23 -1 0 23145

Na, akkor már csak az a kérdés, hogy mik az általa tanított szaktárgyak...:-) 

Ne baromkodjunk azért na.

 

Akkor üljön le, tiszta fej, és szép sorban irja fel, az elméletet, milyen sorrendben mondja el

Ezt átadja a hallgatóságnak egy szakmai kifejezés és szószedettel.

A hallgatóság úgyis összeguglizza

Ez ennyi.

 

Előzmény: nemertemenezt (23144)
nemertemenezt Creative Commons License 2016.01.23 0 0 23144

Nocsak:

 

http://tanitanek.com/Herman/Csatlakozok

 

19079. Szegedi szakmai tanár a Szegedi Szakképzési Centrum egyik szakképző iskolája

Időpont és helyszín: 2016. január 23. (szombat) reggel, Magyarország, Szeged, valamivel reggel 7 óra után

Jelen van: egy 22 éve pályán lévő, szakmai tantárgyakat oktató, 2 egyetemi, 1 főiskolai, 1 felsőfokú OKJ-s végzettséggel és megszámlálhatatlanul sok továbbképzéssel rendelkező, szakközépiskolában oktató középiskolai tanár + háttérben alszik a család a hálószobá(k)ban

Reggeli gondolatok:

Miközben a családom alszik, én már reggel 6 óra óra a számítógép előtt ülök a jövő heti óráimra készülök: anyagokat keresek, mert NINCS TANKÖNYV, NINCS TANÁRI KÉZIKÖNYV, NINCS DIGITÁLIS TANANYAG az általam tanított SZAKMAI tantárgyhoz sem (ahogyan más szakmai tantárgyakhoz). Közben megy a TV és éppen a Czunyiné Bertalan Judittal (a köznevelésért felelős államtitkárral) készült interjún ÁMULDOZOM... Szerinte folyamatosan zajlanak a tárgyalások és minden meg lehet értelmesen beszélni. Szerinte az adminisztrációs terheket csökkenteni lehet és csökkentik is, meg hogy nagyon fontos a "rendszernek" a "gyerek". Szerinte az aktuális NAT a lexikális tudás mellett a gyakorlati életben alkalmazható tudást tartalmazza. Szerinte.... és folytathatnám a mondanivalóját... Szerintem NEM EZ TÖRTÉNIK. Legalábbis én nem ezt tapasztalom. Lehet, hogy bennem van a hiba? Egy másik ország másik oktatási rendszerében élek???? Vagy még csak álmodom és fel sem ébredtem?

Szerinte nincs ráhatás sem a KLIK, sem más szervek (pl. Szakképzési Centrumok) részéről arra, hogy tantestületek, pedagógusok, dolgozók csatlakozzanak a Hermann felhívásához.

Tisztelt Államtitkár Asszony! Ezúton is szeretném felvilágosítani, hogy Szegeden többféle módon - az igazgatók telefonos felhívásával, rendkívüli igazgatói értekezletek összehívásával, az igazgatókat kötelezve arra, hogy ha "valami történik" a Hermann-levél kapcsán jelentési kötelezettséggel - is igenis VEGZÁLJÁK az iskolák dolgozóit!!! Jelesül a Szegedi Szakképzési Centrum főigazgatójáról van szó. Tudom, hogy ez nem KLIK-hatáskör, hanem NSZFH / NGM -hatáskör, de az eljárás teljesen FELHÁBORÍTÓ! Természetesen minden szóban megy, nehogy nyoma legyen írott dokumentumban! Még azt is meg akarta tiltani a főigazgató asszony, hogy egy-egy tantestület megbeszéléseket hívjon össze a témában és arról szavazzon. Arról már nem is beszélve, hogy mindezt nyilvánosságra hozza ezen az oldalon! És még zsarolás is van (persze mindez csak szóban...), hogy "ha csatlakoztok, akkor majd megnézhetitek magatokat és az iskolát"...

(Mivel az iskolák dolgozói között rendszeres a kommunikáció, ezért a mai internetes világban gyorsan körbeérnek az információk..., ha mindezzel esetleg "odafent" valaki nem lenne tisztában...)

EZÉRT IS NAGYON ÖRÜLÖK, HOGY EGYRE TÖBB SZEGEDI ISKOLA VAGY ISKOLAI SZAKSZERVEZET CSATLAKOZÁSÁT OLVASHATOM!

Szerintem felháborító, hogy

  • a "technikai" dolgozók bérét MÉG MINDIG NEM RENDEZTÉK,
  • a kiemelkedő dolgozók munkáját az igazgató NEM tudja anyagilag is honorálni (pl. aki pályázatot ír vagy azt a technikai dolgozót, aki rendszeresen túlórázik, mert nincs elegendő létszám az iskolában...),
  • felesleges, nem életszerű, EGYETEMI SZINTŰ tananyagokkal vannak tele a szakképzési kerettantervek,
  • nincsenek (akár digitális formában) SZAKMAI TANKÖNYVEK az összes új, ún. ágazati képzésű, valamint komplex OKJ-s vizsgával záruló képzések esetén,
  • jövőre érettségizik az első ágazatos képzésben részt vevő évfolyam és még mindig nem tudjuk, hogy miből, hány percben, milyen formában, milyen tartalommal záróvizsgáznak a szakmai tantárgyakból,
  • a technikai eszközök FOLYAMATOS felújítására, bővítésére, cseréjére nincs pénz,
  • heti 22-26 tanórája + 2-3 tanórán kívüli foglalkozása van egy tanárnak (számoljon mindenki csak 15-30 perc felkészüléssel mindegyiknél + szervezési feladatok, pályázatírás, iskolai dokumentumok (SZMSZ, PP, ...) állandó újraírása, PÖCS/tanfelügyelet/minősítés/szaktanácsadói látogatás... dokumentáció, egyéb kötelező adminisztráció)....

... és még folytathatnám a sort.

VÁLTOZÁS KELL !!!!!

linfury Creative Commons License 2016.01.22 0 0 23143

Dehogynem ... csak épp sokkal hatékonyabb lenne, ha ezt az általa választott formában tehetné ... pl. az elsőst tök felesleges tornaruhába bújtatni, szép őszi és tavaszi délutánokon hagyni kéne focizni, labdázni, fogócskázni ... csakhogy erre most pl. a mi iskolánkban nincs lehetőség, mert van olyan első osztály, akinek délután akkor van tesi órája, mikor egyébként az udvaron játszhatna ...

Előzmény: Főcivil (23139)
tombadillo Creative Commons License 2016.01.22 0 0 23142

nem mondanám hogy előlegezés. inkább összegzés. a hasonló felvetések kapcsán korábban beírt véleményeidből. 

Előzmény: amplitudinis2 (23134)
tombadillo Creative Commons License 2016.01.22 0 0 23141

de. hogyne. mindennél szükségesebb. szükségesebb a mateknál, a szövegértésnél, a kultúránál, az informatikánál pláne. sőt. tornaterem se kell, mozogjon a levegőn. úgyis lesz sorkötelezettség is, legalább szokja. hogy úgy mondjam, katonadolog.

 

de most komolyan. neked ennyi jött le a topic hozzászólásaiból?

Előzmény: Főcivil (23139)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.22 -1 0 23140

Elolvastam mégegyszer ezt a 12 pontot...

Undorító.

Első pont az lehet még, hogy a tanár mondja el, adja elő, mi lesz a félév anyaga.

Mihez mi a segédlet, mit hol talál, milyen sorrendben célszerű és mit elolvasni.

Egyfajta programozott bevezetés.

 

A többihez nincs köze a diákoknak.

Az önszerveződés adott ...

 

Azért ha ez igaz, nem világos, mi a köze a diáknak, hogy a tanár mennyire fáradt:-) 

 

Na erről ennyit.

 

 

Előzmény: Peter_Cs (23136)
Főcivil Creative Commons License 2016.01.22 -1 0 23139

Szerinted nem szükséges, hogy a hét öt napjában biztosan mozogjon minden gyerek 40 percet, álpedagógus?

Előzmény: momentan (23093)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.22 -1 0 23138

A diákok 12 pontja kôzül az első.....

 

Meg kell tanulni, pasizni , csajozni?

Meg.

 

Meg kell tanulni Tanulni.

Időt beosztani

Ez a legkönnyebb úgy, hogy nem hagyod, hogy más ossza be neked.

Vagy belekavarjon.

 

A többit a szájukba adták...

 

Egyébként az önszerveződés joga adott.

Egymástól is tudnak tanulni....

 

Minden fennt van már tényleg a neten.

 

Ha az élet dolgai, mit hogyan lehet elintézni,.....

Tessék törvényeket olvasni

Magyar közlönyt

Rendeleteket

Végrehajtási utasítást

 

Kérelmet tessék írni...

:-) 

 

Szóval az, hogy diákkonferenciát akartok, az csak annyi, hogy szervezzétek meg.

Tényleg nem több.

A hely , időpont és téma.

Ez lehet virtuálisan egy honlapon

Magyarország

Régiók

Kistérségek

Suli székhely

Iskolatípusok.

 

Moccanjanak:-)

Ki fogja ezt is a seggük alá tenni.

Azt a kényelmes díák...... ,,|,,   ....:-)

 

 

Előzmény: Peter_Cs (23136)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.22 -1 0 23137

Megtaláltam. 

 

Peter_Cs Creative Commons License 2016.01.22 0 0 23136
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.22 -1 0 23135

Na hol van?

Megoldókulcs nem kell

Előzmény: tombadillo (23133)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.22 -1 0 23134

Ez aztán a vélemény előlegezés.:-) 

 

Előzmény: tombadillo (23133)
tombadillo Creative Commons License 2016.01.22 0 0 23133

felesleges. előre leírom, mit mondanál, ha látnád:

ez nem is volt nehéz, te kisujjból, 5 évesen, és egyáltalán milyen hülye szerencsétlen tanárok nem tudták ezt megtanítani, persze nem csoda vén elhülyült nyugdíjváró az összes. ja, és tenzor.

Előzmény: amplitudinis2 (23131)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.22 -1 0 23132

Matek érdekel csak:-) 

Előzmény: amplitudinis2 (23131)
amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.22 -1 0 23131

És hol vannak a feladatlapok?

Elolvasnám:-)  Ha már ekkora vér és könnyhulltás..:-) 

linfury Creative Commons License 2016.01.21 0 0 23130

Az én középső gyerekem tavaly volt szerencsés felvételizni ... Nekünk szerencsénk volt, mert matekból nem épp penge, így a 60%-os eredménnyel nagyon elégedett volt ... és ami röhej, hogy kiderült, ezzel a felső harmadban volt ... tán mert nem volt rajta a nyomás, hogy jó gimi meg ilyenek ... viszont volt olyan az osztályban, aki napokig nem tért magához ... értem én, hogy differenciálni kell, de elfogadhatatlannak érzem, hogy az egyébként is labilis kamaszt ilyen helyzetbe hozzák ...

Előzmény: Peter_Cs (23129)
Peter_Cs Creative Commons License 2016.01.20 0 0 23129
nemertemenezt Creative Commons License 2016.01.19 0 0 23128
Peter_Cs Creative Commons License 2016.01.18 0 0 23127

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!