Keresés

Részletes keresés

MzZschopau Creative Commons License 2020.03.12 0 0 9751

Helló! Az szuper érzés lehetett egy vadonatúj mz átvenni bejáratni, irigylem akinek ez megadatott amikor kezdték árusítani akkor még én megse születtem. A rigák nekem is tetszenek főleg a verhovina ötös hatos, gondolkoztam amikor vettem a komárt melyik legyen de rigából nem igen volt eladó, itt a környéken. Erre felé kb 15 éve biztos nem láttam rigát itt nagyon eltűntek, amugy mennyire megbízhatok a rigák mert sokk jót nem halottam róluk, vagy csak nem hozzáértők javították őket. Szép kis motor gyűjteményed van akkor mégis csak lett ismét egy Mz, egy két motorról tehetnél fel pár képet kíváncsi vagyok rájuk. 

Előzmény: darusferi (9748)
MzZschopau Creative Commons License 2020.03.12 0 0 9750

Helló! Akkor a reteszelő lesz a gond ma nem volt időm ránézni, majd holnap köszi szépen.

Előzmény: frakciós (9745)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.12 0 0 9749
Előzmény: frakciós (9745)
darusferi Creative Commons License 2020.03.12 0 0 9748

Üdv MzZschopau !

Igen nekem ami volt mz  125 ös az idősebb volt kicsit , akkor azt én újonan  vásároltam az akkori ÁFÉSZ boltban

az ára olyan 12  vagy 13 ezer körűl volt és mivel akkor az megközelitőleg egy évi fizetésem volt igy természetesen 

OTP részletre vettem és egy évig kellet törleszteni . Nagyon szerettem azt a motort napi szinten télen is munkába járásra használtam , legtávolabb Nyíregyházáról ,  Kalocsára rokonokhoz mentem vele párszor , de soha nem  ált le és nem hagyott cserben , egyszerü és megbízható motor .

Most nékem néhány   , kicsi ,  de csakis keleti ! !!  egy  3 as Komár  ,egy Romet de leginkább a Rigá kat kedvelem , van 12 es  16 os 22 es  meg Delta és Kárpáti . valamint  Verhovina most van eladás előtt . Én inkáb Riga s vagyok , de azért az MZ k mindig is tetszettek és most nem rég hozzá jutottam egy TS 250/1 es hez 

darusferi Creative Commons License 2020.03.11 0 0 9747

Üdv Robaj !

Ma megrendeltem a Komár ra es a Kadet ra a matricákat ,igaz hogy csak picit , de csak léptem előbre a be üzemelésükkel ,kérdeznélek hogy a két motoron a kipufogó és a könyök egyforma e ?

roncsfelújító Creative Commons License 2020.03.11 0 0 9746

Szervusz Joci!

Az biztos hogy ott leszek, koronavírus ide vagy oda. Pár szükséges alkatrészt mindig haza tudtam vinni, ez remélem most is így lesz, a kínálatot alaposan átnézem. A Komar alkarész árakkal még nem vagyok tisztában, vasárnap ezekről is tájékozódom és majd ,,ésszel" vásárolok:) Meg itthon is körül kell nézzek, mert néhány dolog biztosan van a géphez, pl hátsólámpát és gázkart már találtam is hozzá, de porlasztónak is kell lennie.

A felújítást jól gondolod, hogy nem lesz gyors lefolyású, de már a moci hozzámkerülése is majdnem egy éves folyamat volt. Na majd beszélünk a börzén.

Előzmény: Törölt nick (9738)
frakciós Creative Commons License 2020.03.11 0 0 9745

Szia! A kormányváltót a kuplung kar reteszeli. Van egy rovátkolt lemez és ebbe akad bele a kar kinyúló része. Ha elgörbül, elkopik akkor nem rögzít. A golyós reteszelő városi használatban 1000 km-t bírt. Elkopott, szétesett. Ha a fentebb leírtak jók akkor a golyós reteszelő nélkül is jól működik.

Előzmény: MzZschopau (9744)
MzZschopau Creative Commons License 2020.03.11 0 0 9744

Helló! Na ott még nem néztem meg nem gondoltam hogy lesz ott egy rugó plusz golyó is, köszi szépen ránézek.

Előzmény: Törölt nick (9739)
MzZschopau Creative Commons License 2020.03.11 0 0 9743

Szia! Köszi szépen vigyázok rá imádok vele motorozni, az indexet a 84-85 -ös motorokon már nem a lámpafejhez tették, meg a hátsó lámpát is a simsonról tették át. Neked milyen motorod van ha szabad kérdeznem?

Előzmény: darusferi (9735)
MzZschopau Creative Commons License 2020.03.11 0 0 9742

Üdv! Köszi szépen a tank kédert még nem is láttam még kezdő komáros vagyok, sárcsapot azt mindenképp veszek mert bután néz ki így. Lámpa fejet majd cserélem a sárhányó típus hibájáról nem tudtam, észre se vettem a horpadást a szűrő már fent van a találkozó időpontja az mikor derül ki? Hétvégén megpolíroztam géppel hihetetlen hogy visszajött a fénye, az első villa ezekben a komárokban ilyen kemény persze nem olajos de ennyire.

Előzmény: Törölt nick (9734)
Komárkapitány Creative Commons License 2020.03.11 0 0 9741

Szia Robaj! Nem ez lenne az első közös gurulásunk ugye, szóval ha úgy adódik bármikor fel ülhetsz egy karikára a Schwalbe - ra, sőt talán a Suhl is elkészül hamarosan. 

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.11 0 0 9740

Ha valakit érdekel nálam van egy Komar 1 es nagyrészt felújítva eladó!!!

1970-es azt hiszem

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.11 0 0 9739

szia!

 

Először én a kormány váltónál néznék körül!

A markolatnál alul becsavarva van egy rugóval megnyomott golyó ami a sebváltót rögzíti!

Ha az nem rögzít akkor a váltó kar enged a bowden húzásának és kettesbe fordul (felfele).

Előzmény: MzZschopau (9733)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.10 0 0 9738

Szia, Nem hiszem el végre megtörtént Komar tulaj lettél ezúton is gratulálok hozzá azt látom hogy itt egy teljes felújítást kell eszközölni nem is kevés munkával fog járni,gondolom ez lassú víz partot mos alapon fog létrejönni ami a lényeg hogy megvan a motor.Szerintem hamarosan találkozunk a Győri börzén ott szoktál lenni.  

Előzmény: roncsfelújító (9731)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.10 0 0 9737

Szia, örülők hogy csatlakoztál a fórumhoz, ha arra felé járunk mindenképpen szeretném kipróbálni a Simson Swalbe-t azt hiszem ő a fecske, régi vágyam hogy menjek egy ilyen motorral ez tetszik a Simson-ok közül és még nem volt rá lehetőségem.

 

Emlékszem milyen boldog voltam mikor az első indítás megtörtént másodikra indult és a hengernek még megvolt a bejáratós hangja, ezek után nem tudtam még használni a motort pedig erőltettem, de sok mindent rendbe kellett tenni rajta, kíváncsi vagyok nálad milyen fejlemények lesznek.  

Előzmény: Komárkapitány (9728)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.10 0 0 9736

Szia, nagyon egyben van a moci, jól néz ki, igazából nem is lehet belekötni, esetlegesen a Riga visszapillantó tükröt kéne le cserélni mert az nem oda való szerencsére börzén mindig szoktam látni fogsz találni, a zavarszűrős gyertya pipát kéne lecserélni valamennyire visszafogja a szikra képzést, nálam a Babetta 207es en van ilyen de ott nem számít mert bőven van szikra nagyobb is a gyertyahézag ez miatt.    

Jó választás volt a hármas típusjelzés, az egyest és a kettest nem favorizálom annyira bár azok értékesebbek a piacon és ritkábbak is, de számomra a hármas jobb.

Eredeti szerszámokat nem fogsz találni vagy csak nagyon kevés esély van rá, gyári pumpára van esély bár nem sok de van én egy év után találtam a Siófoki börzén.      

Előzmény: mistar (9722)
darusferi Creative Commons License 2020.03.10 0 0 9735

Udv Mz Zschopau !

Szep az  MZ ts ed volt ilyenem csak picit idosebb volt annak az elso iranyjelzo tarto meg a lampa felyen volt meg a hatso lampa meg ket csavaros volt az is kek szinu 125 os volt , ugyan igy ket oras volt . Vigyazzal ra  , nagyon szep a geped !

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.10 0 0 9734

Sziasztok

 

Szépek a motorjaid és a szerelés is szépen megy látom a kuplungcsere sikeres volt az hogy beugrik alapjáraton kettes be azt frakciós kolléga megfogja mondani mitől van sajnos ezt nem tudom, a blokkba annyi olaj kell amíg a szintjelzőnél megjelenik akkor már elég. 

Tank kédert kéne szerezni hátsó sárpofozót, köztes benzinszűrő se árt ha van,amúgy egyben van jól néz ki a kis gép.      

Ahogy látom már belefutottál a típushibába ami az első sárhányó behorpadását jelenti mivel lekoppant a teleszkóp. 

Idővel pedig ha van rá lehetőség le kéne cserélni az első lámpafejet ahogy látom ki van fúrva valami vissza jelző lámpa miatt.

A találkozó a Balaton mentén valamelyik kempingben lesz ez változó három napos fix szállással és onnét megyünk motorozni amolyan csillag túrákkal fűszerezve, a másik oldalra is át lehet kompozni.  

Előzmény: MzZschopau (9733)
MzZschopau Creative Commons License 2020.03.10 0 0 9733

Helló! A kuplungot kicseréltem parafásra meg másik kiemelőkar plusz lágyabb rugó, szépen kiemel kicsit se csúszik annyi van ha üresbe járatom, vagy lámpánál állok 7-8 másodperc múlva beugrik sebességbe a 2 fokozatba. Hiába állítok a váltóbovden állító csavarján akkor is beugrik, meg azt akarom kérdezni mennyi olaj kell a blokkba? Annyi elég ha szintjelző csavarná folyik ,vagy még kell bele utána egy kicsi.

Komárkapitány Creative Commons License 2020.03.09 0 0 9732

Jelentem, 25 év után újra elindult a gépecske. :D

A hétvége arról szólt hogy végre vasárnap este megtörténjen a csoda. Érdekesség, hogy a szívó tölcsér elporladt a kezemben, ezt pótoltam és megrendeltem az új benzincsapot.

További hibafeltárás, csak eztán! 

roncsfelújító Creative Commons License 2020.03.08 0 0 9731

Üdvözlök minden régi és új Komár tulajt!

Úgy látszik ez egy olyan hétvége volt, hogy sokan lettek Komar tulajok. Én nekem mondjuk korábban nem volt, néha hozzászóltam ugyan a fórumhoz, de mivel soha nem volt Komar mopedem csak Romet meghagytam az igazi Komarosoknak. Azt hiszem a leglepukkantabb Komar talált meg engemet ezen a hétvégén, így viszont nem kérdés, hogy az eredeti állapot megtartása, vagy felújítás lesz a sorsa:)

A fellelési állapot:

Egy dobozban megkaptam hozzá a gyújtásfedelet és kipufogó könyököt, plusz három ép hengert, egy hengerfejet és egy dugattyút.

A 70+ éves tulaj sajnálta volna kidobni, így került hozzám, de más már egyszer kezelésbe vette, ez az állapot természetesen nem a bácsi műve. Valami ütőset akartak kihozni belőle, előtte állítólag nagyon jól működött, ezért is ragaszkodott hozzá idáig. Első ránézésre a blokk Romet, mivel a kormányváltó öntvénye eltörött, de lehet csak azért cserélték, mert ez sportosabb... A blokkfelújítás előtt álló 87-es gépemhez remélem jó lesz pár alkatrésze, így ennek is örülök. Pár apróság hiányzik, de szép apránként majd összejön minden, jelenleg más gépekkel foglalkozom, de ma bekerült a felújításra váró sorba, ez is haladás. A gépezet egyébként 1979-es évjárat.

roncsfelújító

mistar Creative Commons License 2020.03.08 0 0 9730

Azt mondják, ez a fertőzés általában egy életre szól :)

 

Előzmény: Komárkapitány (9723)
mistar Creative Commons License 2020.03.08 0 0 9729

Köszi!
21-én szervezünk börzét Visontán, igyexem nyitott szemmel járni :)
Megvolt az első néhány próbaút. Nagyon remek az élmény.
Tetszenek a részletek:

 

Előzmény: frakciós (9727)
Komárkapitány Creative Commons License 2020.03.08 0 0 9728

Köszönöm szépen! 

Az a Polos gyönyörű munka! Az enyém sajna nem OT minőség, amolyan napi használós. A szétszedett moci egy SR2E, az utolsó moped amit még összerakok, aztán már csak használni akarom őket, nem mentek több mocit. 

A fehér és piros Komárjaim voltak a régiek

A többi kép a kb mostani fel állás. 

frakciós Creative Commons License 2020.03.08 0 0 9727

Szia!

A pumpa nehéz ügy. Csepel bicajé nagyon hasonlít, átmenetileg jó. A szerszámtartó gyakran felbukkan. Jófogás, veteránbörze lelőhelyeken.

Szép megőrzött példány a géped.

Előzmény: mistar (9722)
frakciós Creative Commons License 2020.03.08 0 0 9726

Szia!

A visszavonulás nem hangzik biztatóan. A 126 Polskival nekem is volt dolgom bár a tulaja nem én vagyok. https://www.youtube.com/watch?v=uF7gsvYr8Mg Azóta már OT rendszámos.

Nehéz kérdés a patina megőrzése és a restaurálás határvonalát meghúzni. Az én szememben a képen a 2352 már túl patinás. Bár tisztítással csodákat lehet tenni :)

Előzmény: Komárkapitány (9723)
frakciós Creative Commons License 2020.03.08 0 0 9725

Szia! Szépek a gépeid :)

Kiemelő kar, parafás tárcsák és lágy rugó. Ez a három kell.

A 10X1 kuplung anya a Romet főtengelyen van, tehát cserélték.

A karbi talpat vissza kellett volna melegen nyomatni. Reszeléssel csak elfogy és az anyáknál görbe marad.

Komar, Romet tali helye a Balcsi.

Előzmény: MzZschopau (9718)
Komárkapitány Creative Commons License 2020.03.08 0 0 9724

Ő lenne az. 

Az állapotáról annyit, hogy ugyan eredeti, komplett, de tanuló motor volt. :p

Komárkapitány Creative Commons License 2020.03.08 0 0 9723

Tisztelettel üdvözlök minden kedves hasonszőrűt! :D

Engedjétek meg hogy bemutatkozzam.

Néhány évvel ezelőtt random csöppentem bele a motorozásba amikor is meg vásároltam élétem első Komárját, csupán helyi használatra. Nagyon megszerettem. Az egy 2352-volt. Követte őt még egy, majd egy 1-es.Utóbbiakat már mentési céllal vettem, mivel azonnal bele csöppentem a roncsmentésbe.Hamarosan életvitel szerűen kezdtem menteni, nem csak ezt a típust. 3 év alatt 30 motort rángattam ki a szemétből, tyúkólból, gazból.

A nagy vízválasztást egy gyermekkori álmom megvalósítása jelentette, amikor is tulaja lettem egy szintén FSM terméknek, egy kispolszkinak. Sajnos miatta a gyűjteménynek mennie kellett. A típus viszont erősen hiányzott.

A közelmúltban barátaimnak be jelentettem a vissza vonulásom, így méltó leköszönésként e,gy 2352W-vel zárom a kört. Ő a hatodik Komárom és a hatodik motorom is a mostani gyűjteményben, ami már az alap.

Ő egy 1981-es példány ami 25 évet pihent egy pajtában. Két tulaja volt és igencsak aktívan használták, ami sajnos mrglátszik rajta. Ezt a példányt nem restaurálom, meghagyom eredeti patinás állapotban. 

Köszönöm szépen a meghívást Robaj barátomnak akivel már régi virtuális és személyes barátság a miénk! A képen a fél lelési állapotot láthatjátok az utolsó Komáromról. 

mistar Creative Commons License 2020.03.07 0 0 9722

Sziasztok!
Régebben volt kétszer is Komar 2-m ... szerettem, sokáig használtam őket, de megváltam tőlük és azt gondoltam ennyi volt ...
Mindig vágytam egy 3-asra, és nemrég találtam egy nekem valót (üzemképtelen, eredeti állapotban)
Most újra boldog tulaj vagyok :)
Keresek megvételre jobb oldali szerszámos doboz fedelet (esetleg eredeti szerszámokat és pumpát).


 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!