Keresés

Részletes keresés

Nyírség IC Creative Commons License 2013.04.07 0 0 1492

Az utolsó kép Nagykállóban készült? 

 

És szabad tudni, hogy az első hol? 

Előzmény: 2241 132-6 (1490)
mv mk Creative Commons License 2013.04.07 0 0 1491

Mintha Hodászon, a felvételi épület, és a kijárati jelző között lenne az útátjáró.
Ilyen volt Nyírcsászári állomás.

Előzmény: Nyírség IC (1484)
2241 132-6 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 1490

Üdv

Kicsit, régen volt itt kép... :))

 

 

 

 

 

 

Nyírség IC Creative Commons License 2013.03.04 0 0 1489

A felirat - gondolom - csak arra vonatkozik, hogy a szerencsétlen utas ne akarjon a bezárt váróba bemenni, hanem használja az esőbeállót. 

 

A vonatok - tudtommal - mindig a túloldalra érkeztek, tehát az utolsó kocsi mindig "kiment" az úttestről (max nagyon hosszú, szalkai irányba igyekvő személynél lóghatott rá az úttestre, vagy az épület elé). Nyírbátor felé meg már eleve korábban megállt a mozdony.

 

Mindenképpen érdekes ennek a megállóhelynek a kialakítása. Nem bírom felfogni, hogy amikor felújították a vonalat a 60-as évek körül, és - gondolom - akkor épült ez a mostani állomásépület, vajon miért nem rakták át a túloldalra.

Előzmény: Törölt nick (1488)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 1488

Szerintem annyit jelent, hogy korábban az épület előtt álltak meg a vonatok, de néhány éve (az épület ablaküvegén láttam 2007-es menetrendet) valamiért a jelenlegi helyen állnak meg a vonatok. Lehet, hogy a vasutallomasok.hu szerkesztői tudnak ebben segíteni. Konkrétan arra gondolok, hogy a megállóhely főképét az egyik szerkesztő készítette 2008-ban, és lehet hogy akkortájt lépett életbe ez a változás.

Előzmény: Nyírség IC (1487)
Nyírség IC Creative Commons License 2013.03.03 0 0 1487

& csekzolinak is

 

Értem, így már világos. Valahányszor arra járok, nekem is mindig eszembe jut ez a faramuci kialakítás, és göngytyúkként csapok le bármi apróságra, ami felfedhet valamit a kialakítás furcsaságát illetően :) Egy időben úgy véltem, az őskorban az első vágány talán még az útátjáró előtt kitért, és már 2 vágány ment át az úton, mert elég sok hely volt a vágány és a felv. épület között, de ez aligha volt így. 

 

Azt vettem ugyanakkor észre, hogy a sín mellett lévő, betonaljakból kialakított perem (peronnak nem nevezném, nem tudom, mi a hivatalos neve) az épület előtt is ott van, pedig elvileg ott nincs le-felszállás. Hogy ez jelent-e bármit is, azt nem tudom. 

Itt látszik az épület előtt:

http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=nycr&num=801

Itt meg látszik a vége:

http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=nycr&num=810

Előzmény: Ricsi89 (1485)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 1486

Hello!

Tényleg kicsit furcsán adtam meg a képaláírást, emiatt a hirdetmény miatt gondoltam úgy, hogy korábban az épület előtt álltak meg a vonatok.

http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=nycr&num=808

Előzmény: Nyírség IC (1484)
Ricsi89 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 1485

Ezen a dolgon én is gondolkoztam már, hogy miért van az épület a másik oldalon, miközben a megálló nem ott van. Egyszer, amikor segélygép jött a vonatom elé, mert döglött a mozdony, akkor a vezér az épület előtt állt meg és a kalauz úgy szólt neki, hogyn em ott kell megállni, hanem az út túloldalán. :)

Előzmény: Nyírség IC (1484)
Nyírség IC Creative Commons License 2013.03.03 0 0 1484

Üdv!

 

A vasutallomasok.hu-n böngészve fedeztem fel ezt a képet. Sok érdekesség nincs rajta, Nyírcsászári megállóhely épülete, de az aláíráson megakadt a szemem. 

 

http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=nycr&num=801 

 

A "korábban itt álltak meg a vonatok", és a képen az épületet látjuk, előtte a sínnel. A megállóhely épülete ugyebár az úttest egyik oldalán van, a megálló vágánya (korábban vágányai) meg a másikon, a peronnal. (Ez mondjuk nekem magas, hogy ebben a formában hogy sikerült ezt odaalkotni, nem lett volna egyszerűbb a másik oldalra, némi pluszt töltéssel? Egyáltalán, régen, amikor volt szolgálat, a menesztés hogy ment? A forgalmi szolgálattevő egyszerűen átsétált az úttesten, és onnan menetsztett? 

 

Régebben volt egy másik vágány is, a néhai első, amit elbontottak. Sőt, anekdotából egy harmadikat is hallottam, egy "legelső" rövid rakodóvágányt, de lehet, csak népmese kategória. 

Nyírség IC Creative Commons License 2013.02.02 0 0 1483

Köszi, hogy feltetted. Nekem furcsa, 92-ben még a csattogó lepkét toltam, ha láttam is hasonlót, nem emlékszek rá.

 

A gyarmati téglagyári iparvágányt láttam pár éve, méteres gazban állt . . . 

Előzmény: 2241 132-6 (1479)
Ricsi89 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 1482

Múltkor láttam Nyíradonyban, hogy Nagykálló felől jött egy TVG. Pályabejáráson lehetett? Érdekes, hogy a bejárati jelző vonóvezetéke el van szakadva már egy ideje és nem is foglalkoznak vele.

saját célú pálya Creative Commons License 2013.02.01 0 0 1481

A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál kérelmet nyújtott be a fehérgyarmati téglagyár az iparvágánya bontásának engedélyezése iránt: http://www.nkh.hu/Hirdetmenyek/vasut/vf_hirdetmeny/VF%20hirdetmenyek/UVH_VF_721_2_2013.pdf.

Mióta nincs forgalom ezen az iparvágányon?

M44 211 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 1480

A "régi" nyíregyházi állomási hangulat... Sehol egy magasperon! Ha csúcsforgalom volt az állomáson, akkor szinte karnyújtásnyira álltak egymástól a szerelvények, közöttük zsúfolódott a tömeg például a műszakváltás utáni időszakban.

Jó látni ilyen régi fényképet. Ha találtok még ilyet, tegyétek fel!

Előzmény: 2241 132-6 (1479)
2241 132-6 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 1479

Pedig, nem volt az olyan baromi régen...

 

A kép, Nyíregyházán készült 1992.május 24-én.

Ha minden igaz, akkor a 2134-es a szalkai, míg hátrébb a maradék ötből 41-esből valamelyik, a naményi szerelvénnyel.

A képet egy Peter Hautzinger nevű illető készítette, s valamelyik német oldalról mentettem le, 6 éve legalább.

Úgyhogy elnézést, ha nem tudok linket adni (bár, már lehet nem is létezik)...

 

 

 

Előzmény: Nyírség IC (1460)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.17 0 0 1478

Üdv!

Tudja valaki, hogy hol lehet fellelni egy képet a régi gacsályi állomásépületről?

M28-1014 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1477

Köszi! Javítva!

Előzmény: Lovrin (1476)
Lovrin Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1476

freight

Előzmény: M28-1014 (1475)
M28-1014 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1475

Igazi mellékvonali hangulat. Tiszavasváriból hozta le a Dácsia a tárolt kocsikat.

M44 211 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 1474

Sajnos ezt nem tudom, lehet hogy rakodásra vagy kocsitárolásra használhatták.

Előzmény: Nyírség IC (1473)
Nyírség IC Creative Commons License 2013.01.06 0 0 1473

Köszi a rajzot! 

 

Ez a csonkavágány vajon hová vezetett? Azon az oldalon van, ahol most a terményszárító meg valami panzió van, de ezek aligha voltak meg a háború előtt . . . 

Előzmény: M44 211 (1472)
M44 211 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 1472

Máriapócs 1910 utáni állapotáról készítettem egy vázlatot. Ekkor készítettek egy 59 m-es csonkavágányt.

 

 

1: kút, 2: Felvételi épület, 3: Gabonaszin, 4: Nyíltrakodó, 5: Őrház

 

A csonkavágányt nem tudom, hogy mikor bontották el.

 

 

 

Előzmény: Nyírség IC (1471)
Nyírség IC Creative Commons License 2013.01.03 0 0 1471

Nem semmi, a ma tök kihalt helyen régen milyen élet volt (forgalmi szolgálat, jegykiadás, büfé). Én már csak annyira emlékszem, hogy gyerekkoromban, amikor erre utazunk, volt jegykiadás, aztán megszűnt, a hely meg egyre kihaltabb lett. Meg mintha cukorréparakodás is lett volna. 

A harmadik vágányról nem hallottam soha semmit, nekem teljesen új, hogy egyáltalán létezett. Vajon akkoriban csináltak ezekhez a vágányokhoz váltóállító bódékat is, legalább az állomás távolabbi végébe? (mint Kállósemjénben).

 

Létezett itt egy műtrágya-gyártó vagy keverő telep is, az iparvágánya a teljesen lebontott nagy betonplacc mellett most is megvan  . Régen tele volt a hely sárga nagy tartályokkal, teljesen máshogy nézett ki. 

Előzmény: M44 211 (1469)
siófoki35 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 1470

Igen, Fogarassy Árpád házának ablakából.

Előzmény: Nyírség IC (1468)
M44 211 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 1469

Máriapócs állomáson az eredeti állomásépület a mai méretét 1909-1910-ben nyerte el, amikor kb. 33 négyzetméterrel bővítették az első 1887-es állapothoz képest.

Mivel Máriapócs jelentős búcsújáró hely, ezért időszakosan nagy forgalmat generált. A meglévő váróhelyiség ehhez nem volt megfelelő, ezért a Görögkatólikus egyház 1933-ra építtetett az állomáson egy fedett csarnokot, melyet búcsúk idején mint várótermet használtak, máskor lezárták. Ez az a boltíves váróterem, amely építészetileg teljesen különbözik a vonal többi vasúti épületétől.

A későbbi  átalakítások során a régi felvételi épületből lakóházat alakítottak ki. Az újabb épület mellé építették egyik oldalról a forgalmi irodát, másik oldalról a WC-t. Ez lett a két részre osztott váróterem, ahol a nagyobbik részben Utasellátó büfé is működött a 70-es, 80-as években.

Az állomás három vágánnyal rendelkezett, de a harmadik vágányt kb. a 60-as évek végén, a 70-es évek elején elbontották.

Ettől kezdve már csak megálló-rakodóhely minősítést kapott.

Előzmény: Nyírség IC (1467)
Nyírség IC Creative Commons License 2013.01.01 0 0 1468

Ezt jól elszúrtam, mehetett volna egybe, de most már mindegy . . .

 

Ez gondolom a szalacsi-féle bunkernél készülhetett, a házánál, a 49-es út/vasút kereszteződés előtt nem sokkal :) Pont ott megy a vasútvonal. 

 

Talán épp egy tolatós teher volt, Mátészalkán volt gokart tolatós tartalék. Meg a kéttengelyes Es kocsik . . . retro a köbön. 

 

Két szuper videó a csengeri meg a zajtai vonalakról. 

Előzmény: V43 1279 (1464)
Nyírség IC Creative Commons License 2013.01.01 0 0 1467

Akkor ez (a felújítás) a magyarázat a nagyobbik (mostani) "váróterem" / állomásépület érdekes, boltíves ablakos stílusára?

 

A kisebbik épület meg az eredeti állomásépület volt?

Előzmény: M44 211 (1466)
M44 211 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 1466

Igen, akkor kapott egy felújítást Máriapócs. Az eredeti állomásépületet, amely szolgálati lakásként üzemelt a 80-as években, váróteremmé alakították és jegykiadó, információs helyiségeket is létesítettek itt. A forgalmi irodával egybeépített "új" várótermeket is felújították, magasperont kapott a második, átmenő vágány. Néhány év után a karbantartás hiánya miatt 2006, 2007-ben már így nézett ki a megállóhely:

 

 

 

Ma már egy kicsit jobb a helyzet, néha erre is eljut a gyomírtó szerelvény.

Előzmény: siófoki35 (1465)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 1465

Máriapócs az a pápalátogatáskor lett így kiépítve a km hosszú peronnal?

Előzmény: M44 211 (1463)
V43 1279 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 1464

Ha nem is a Nyíregy-Nyírbátor szakasz, de 2:01-nél látható egy M32-es vontatta tehervonat Kocsordnál: 

Előzmény: Nyírség IC (1460)
M44 211 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 1463

A 113-as vonal mellett lakom, látom a leépülését. Tudomásom szerint csörgős inga nem járt a Nyíregyháza-Nyírbátor közötti szakaszon, de az M41 2131, 2132, 2133, 2134, 2135, 2153 gépek Nyiregy és Szalka között 4-6 kocsis szerelvényekkel a 90-es évek elejéig közlekedtek. MD és Bz is előfordult ekkor, főként Nyíregyháza és Nyírbátor között egy dél körüli fordulón. 

Teherrel két nyiregyi  M44-es ( 081, 211 ami a második prototípus gép), majd a szállítási igények csökkenésével szintén a nyiregyi M32-es mozdonyok mozogtak.

Ahogy csökkent az utasforgalom (nőtt a párhuzamos buszjáratokon utazók száma), már csak egyre rövidebb Bz-k közlekednek erre. Nem csoda hogy kevés az utas, hiszen a vonatok sebessége nagyon alacsony. Szerintem a pályafenntartásra semmit sem fordítanak. A sinek mozognak az elkorhadt talpfákon, a leerősítő csavarokat kézzel ki lehet emelni a helyükről. 

Előzmény: Nyírség IC (1460)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!