Keresés

Részletes keresés

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.05.13 0 0 131
Ebből a szempontból sajnos, én sem leszek Pesten. Pedig qrwára érdekelne, hogy szerintük, sínkorona magasságból, hogyan lehet könnyen, gyorsan pl. halberstadtira felrakni a bringát?
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (130)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.05.13 0 0 130
A Bringázz a munkába mozgalomtól kaptam egy hírlevelet, ebből idézek:

"FIGYELEM!

A rossz időjárás természetesen nem moshatja el a *MÁV Start Zrt rendezvényét*. Változalanul, *május 15-én*, szombaton reggel 10 órától várjuk az érdeklődőket a Nyugati pályaudvar 10-es számú vágányánál, ahol a MÁV Start Zrt. tart bemutatót. Kipróbálhatjátok a bringátok vasúti kerékpárszállító kocsiban történő fel- és lerakását, elhelyezését, és bármilyen kerékpárszállítással kapcsolatos kérdéseteket személyesen feltehetitek. Egy kérdőív segítségével hangot adhattok véleményeteknek és javaslataitoknak a kerékpáros utazással kapcsolatban, hiszen ti vagytok a leghitelesebb forrás a további fejlesztések irányát illetően."

Nem hiszem, hogy sokan akarnátok kipróbálni a felrakást, de a kérdésfeltevést meg a kérdőívezést talán igen. Én akkor nem leszek Pesten.
bátyó Creative Commons License 2010.04.28 0 0 129
A Balatonkör itt található:
www.balatonkor.hu

Lesz még Balaton körbekerülés az idén...
Talán még X,1. Balatonkör is lesz.
Bővebb a fórumunkon.
Előzmény: Sinbiciklis1 (102)
kombi Creative Commons License 2010.04.27 0 0 128
Ha jól tévedek, 8 db-os megkötés csak a halbis IC-k esetében van, a vezérlőkocsiba ennyi bringahelyet ad ki a rendszer, többet elvileg nem enged.

Ha nincsen bicajkocsi a vonatban, akkor ugye a jelenleg érvényes üzletszabályzat szerint a vonat első és utolsó 2. osztályú kocsijában, a kocsi előterében lehet bringát szállítani (típustól függően 1-6 db)
A többi utast nem szabad gátolni a közlekedésben és a biztonságos le és felszállásban...

Ez a jelenlegi hivatalos szöveg, és ugye nem ugyanaz, mint amit a Start a honlapján bicajfuvaros tájékoztatóban említ (vonat első és utolsó kocsija, ha ne első osztályú, é sakkor is csak az eleje és a vége...)
Előzmény: Sinbiciklis1 (124)
kombi Creative Commons License 2010.04.27 0 0 127
És mit is nevezel biciklis kocsinak? :o))

Mert az itthon futó, bringaszállításra alkalmas kocsik között bőven van ám kapacitáskülönbség...
Ami hirtelen eszembe jut:


Néhány peronátépítéses kocsi,, ezeket nem is jelöli bicajjellel a menetrend:

Bhv: 2-4 db. (classic kivitelűek , egyik peronon kialakítva)
Byh 2 db
Bzmot (ha van ) 2 db
BDzx kampó nincs,kb 10-12 db azért belefér a mini poggyásztérbe



Bicajkocsinak inkább számítanak az alábbiak.

Bmxt: (BDV vezérlő) 6 db
Talent, Flirt: 4 db
Bydee: 4 db (kampó nincs, csak ennyire engedélyezte a halbi kisszakaszát a 6 óság!!!) gyakorlatban olyan 16 -20 :o))
Bydbtee: 8db
BDt, BDbt: (classic) 12 db
BDt (400): 5 db
BDh , BDbh: 16 db
BDbhv 32 db
D, Db, Dl, Ds,Dms 56 db, bár a hadra fogható kampók darabszáma általában kevesebb

És hogy szebb legyen a helyzet, futnak ám még más vasutak taligái is:

BDmeer (CD, ZSR) (kampó nincs, saccra olyan 25-30 db)
Bbd(GySEV): 12db
ABDm (SZ) : passz :o))


Biztos, hogy hagytam ki valamit, de hát így is eléggé látszik, hogy mennyire összevissza a kínálat.. :o))
Előzmény: Sinbiciklis1 (126)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 126
HA van biciklis kocsi! Azon 56 bringa szállít6ó. De ha csak úgy odaálltanak 20 bringával, akkor min. előzetes bejelentés! Már csak azért is, mert nem az én(ők) kedvéért közlekedik a vonat.
Előzmény: bm613 (125)
bm613 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 125
Esetleg ez alól kivételt képezhet a biciklikocsi, talán, jó esetben.
Előzmény: Sinbiciklis1 (124)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 124
Ja, mert ha jól csalódom, az ÜSz is max. 8 bringát enged vonatonként?
Előzmény: Sinbiciklis1 (123)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 123
Az ilyen 20-25 fős csoportot, + fel sem engedném a vonatra, előzetes bejelntés nélkül.
Előzmény: kombi (115)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 122
Köszi a +hívást, de már eligérkeztem Kemencére pft-zni. Ja, és nekem közalk. 50%-m van.:-)
Előzmény: kombi (106)
bm613 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 121
Ennyi esze még az öcsémnek is van :-) Olyat nézett, amin elvileg volt kocsi. A következő évben természetesen már nem bíztak az Elvirában, és utazás előtt elintézték a kocsit a Nyugatiban az illetékessel.

Rizikó mindig van. De ha egyszer azt írják, hogy jön egy biciklikocsi, akkor kutya kötelességük küldeni, kivéve persze ha valami külső ok (pl. baleset) folytán az egész vonat nem tud jönni.
Az meg egyszerű tény, hogy az ő esetükben nem törekedtek a megoldásra, simán közölték, hogy nem lehet fölszállni ennyi biciklivel, és a vonat elment nélkülük.
Azt tudom, hogy megtagadhatják a bicikli szállítását, ezt, ha nem biciklikocsi van, hanem csak első/utolsó peron, akkor számításba is veszem. De ha egyszer kocsi van kiírva, akkor legyen. Ha meg nincs, akkor kövessen el harakirit a felelős :-)

Valamint (bár ez nem ide tartozik) ők nem bringatúrán voltak, hanem kempingezni Abádszalókon, és csak azért vittek biciklit, mert 6 km-re van a kemping az állomástól, így az oda- és visszaútnál, valamint közben is a mindennapi bevásárláshoz meg bármihez ezt gondolták praktikusnak. Egy a túrázást szerető és rendszeresen űző ember (akár gyalogos, akár biciklis) nyilván másképp is áll nagy átlagban az ilyen helyzetekhez, mint ők, akik lusta disznók, és csak döglöttek egy hétig a víznél, majd nyugodtan akartak hazafelé is utazni :-)

Én sem szeretem egyébként a váratlan meglepetéseket egy eltervezett úton. A legjobb az volt, amikor tavalyelőtt biciklivel mentem itthonról Almádiba. Kellemes kis 120 km, ígértek majdnem 40 fokot, úgyhogy elindultam fél 6-kor, hogy még a legnagyobb forróság előtt odaérjek. 5:50-kor már a Fehérvári úti OMV-kútnál szereltem egy kedves kis hátsó defektet... de túléltem :-)
Előzmény: kombi (120)
kombi Creative Commons License 2010.04.27 0 0 120
Beugrott még valami. Van még egy hasznos trükk az Elvirával kapcsolatban.

Ha az Elvirában beikszeled a bicajfuvarozást, akkor azokat a vonatokat is kilistázza, ahol ugyan bicajkocsi nincs, de a vonat első és utolsó másodosztályú kocsijában szabad csak bicajt fuvarozni.

Ha arra vagy kíváncsi, hogy a vonatban van-e bicajszállító kocsi, akkor a vonat számára rá kell kattintani és a fejlécben meg kell nézni, ott van-e a bicaj szimbóluma.

Ha ott nincs, akkor nagy valószínűséggel a vonatban sem lesz bicajkocsi.

Előzmény: bm613 (118)
kombi Creative Commons License 2010.04.27 0 0 119
A jelenlegi jogi felállás szerint pedig a bringa esetében nem köti a vasúti szolgáltatót a fuvarozási kényszer, tehát helyhiány esetén joga van megtagadni a bicaj elfuvarozását ... Más kérdés, hogy ugye akkor te is hoppon maradsz, hiszen a hőn szeretett masinát nem fogod otthagyni ebek harmincadjára.
Vonatpótló buszon hasonló a helyzet, papíron ott sem megy a bicajfuvarozás.

Ugyanakkor, tapasztalataim szerint a gyakorlatban az utazószemélyzet általában a helyzet megoldására törekszik, és az Üzletszabályzaton messze felülemelkedve, még váratlanul megjelenő, nagyszámú bicajos esetén is igyekeznek inkább mindenkit felpréselni a vonatra, mintsem hogy lemaradjon valaki.

Egyébként, gondolom tudod, hogy valamennyi rizikó minden közlekedési ágnál felmerül, száz százalékos eljutási biztonság egyik ágazatban sincs. Sem közúton, sem vasúton, sem a hajózásban sem a repülésben. Előre nem látható vis maior helyzet bárhol előfordulhat

Lezárhatják az utat, kaphat az autó defektet (és ugye a bringa is), leszakadhat a felsővezeték, részegen eltörheti a lábát a kapitány vagy éppen kitörhet egy vulkán...


A bringatúrában pont azt szeretem, hogy elindulok (és ha nem csoportosan megyek, )akkor sokszor nekem egyedül kell megoldani a helyzetet , legyen az defekt vagy akár egy hirtelen kerekedő zivatar. Hiába tervezem meg előre az útvonalat, ha útközben hallok valami érdekes látnivalóról, akkor bizony sokszor beiktatok egy új kacskaringót az útvonalba. Tehetem, mert a bringa megadja rá a lehetőséget

Csoport esetében nagyobb a felelősség, minél nagyobb a létszám, annál kötöttebbé válik minden. Nagyobb, 20-30 fős csoporttal bizony már igen kemény előkészítést igényel egy túra. Ilyenkor az utazáshoz akár már az előzetes helyfoglalást is komolyan számításba kell venni.
Csoportnál gondos tervezéssel, felkészüléssel sok gikszert el lehet kerülni, meg lehet oldani. De ha a helyzet megköveteli, --persze kellő mérlegelés után-- néha bizony ott is rögtönözni kell.

De pontosan ettől szép az egész. Mert bringázni sokkal jobb, mint otthon maradni.

Előzmény: bm613 (118)
bm613 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 118
Volt lehetőséged. Mivel nem volt más programod. Ha lett volna, és haza kell érned estére, akkor állhatsz végig.
De öcsémék mi a szart csinálhattak volna a lent említett esetben, ha nem találunk nagy nehezen az elvirán egy átszállásos hazajutási lehetőséget, ahol mindkét vonaton volt elvileg bicikliszállítás (és tényleg lett)? Vagy ha azok közül is lemarad az egyik? Előrelátóan foglalniuk kellett volna azon a településen egy szállást, hátha nem jön a kiírt biciklikocsi?
Előzmény: kombi (117)
kombi Creative Commons License 2010.04.27 0 0 117
Elég sommásan fogalmazol :o)))

De szerintem szó sincsen kockázatról.

A esetből több tanulságot is leszűrtem. Legfőképp, hogy én voltam a hülye, mert miért mentem oda pont akkor, hiszen ha csak bringázni mész a Balcsira, arra talán a május-júniusi időszak a legalkalmasabb, . .. másrészt, ha megoldható, tényleg érdemes elkerülni a csúcsforgalmi időszakot.

Ugyanakkor működött a rugalmas tervezés, és mivel volt tartalék lehetőségem, tudtam választani, és az ácsorgás helyett (mivel akkor nekem ez volt a fontosabb), végül is kényelmesen utaztam hazáig.



Előzmény: bm613 (116)
bm613 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 116
Magyarul: csak akkor merészeljen az ember bárhova is megkockáztatni egy ilyen utat, ha semmiféle programja nincs utána azon a napon.
Előzmény: kombi (115)
kombi Creative Commons License 2010.04.27 0 0 115
A váratlan zűrök esetére nem árt, ha van a tarsolyban valamilyen tartalék terv is.

Tavaly nyáron nekem is volt egy érdekes esetem.

Egy csinos vasárnap elhatároztam, hogy kerülök egyet a Balaton környékén. Reggel ledöcögtem Füredig, onnét gondoltam, hogy elgurulászok Keszthelyig.

Azért csak Keszthelyig, mert tudtam, hogy vasárnap délután kicsit necces lehet a déli parton felszállni a halbis vonatokra, pláne hogy akkor volt vége a Balaton Soundnak is. Kényelmesen megvettem tehát a jegyet Keszthelyen, majd némi elemózsiát, meg innivalót is, hiszem több mint egy órával a vonat indulása előtt már ott voltam.
Azt terveztem, hogy ha bejön a vonat, rögtön, még jóval az indulási idő előtt fel is cihelődök rá, és így tuti lesz kényelmes helyem.

A gond ott kezdődött, hogy a szerelvény nem volt még ott, mert az érkező vonat alaposan megkésett,(a Zamárdiban felszálló tömegek miatt aznap a déli parton teljesen megbolondult a menetrend) és végül csak pár perccel a menetrend szerinti indulási idő után jött meg.
Ugyan néhány bringás is akadt a jócskán összegyülekező utasok között, de még nem tartottam semmi zűrtől.

De a menetrend szerinti indulási idő előtt negyed órával azonban befutott egy biciklis gyerekcsoport, olyan 20-25 fővel...így viszont az egyszem halbi már induláskor kevésnek bizonyult....

Mivel nem fűlött a fogam bő 3 órát a peronon kucorogni a bringával, és a Kanizsáról jövő stokkban sem volt bicajkocsi, így Balatonszentgyörgyön inkább lekászálódtam a vonatról, és továbbtekertem Fonyódig. Útközben még fagyiztam, is egy jót Balatonmárián.

Fonyódtól pedig egy vasárnapi mentesítő Bhv-s inga vezérlőkocsijában kényelmes helye volt a bicajnak is , meg nekem is. Igaz éjfélre értem haza a tervezett fél nyolc helyett, de végül is nem bántam meg. Szép ám a bringaút Bélatelep és Fonyód között :o)))

Előzmény: bm613 (114)
bm613 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 114
A felkészülésben mit tud tenni az ember azon kívül, hogy megnézi, van-e biciklikocsi? Ha az van kiírva, hogy van, akkor talán nem a szervező hibája, ha a MÁV mégsem küld... az akut problémákat, meghibásodásokat, amik ezt okozhatják, ráadásul sehogyan sem derítheti föl előre.
Engem mondjuk ez annyira nem érint, egy-két 4-5 személyes túra szerveződik a nyárra, nagyobb tömeggel nem megyek. De azért 4 biciklivel sem egyszerű, ha csak a legelső és leghátsó peronon lehet elhelyezkedni, és már vannak mások.
Ezen kívül lehet, hogy majd egyedül megyek nyáron párszor ide-oda, kihasználva azt, hogy egy fogyatékos rokonomnak a gondnoka lettem, és kaptam ugyanolyan kedvezményes utazási papírt, mint a nyugdíjasok (jól meglepődtem, nem tudtam, hogy ez jár hozzá, de örülök neki; más előny úgysincs, szívás meg azért akad, úgyhogy ezt a kis kompenzációt köszönettel elfogadom állam bácsitól). Teljes áron nem nagyon mennék, max. rövid utakra, de így akárhova.

Sok tapasztalatom nincs a bicikliszállításról, egyedül vagy 1-2 emberrel utaztam párszor, és sehol sem volt gond. Öcsém viszont egyszer nagyon megszívta pár évvel ezelőtt: 30-an vártak órákig egy állomáson, mert a kiírt biciklikocsi nem volt a szerelvényen. A MÁV természetesen mosta kezeit, ők semmiről nem tehetnek, a hülye utas magára vessen, minek jön biciklivel.
Előzmény: kombi (113)
kombi Creative Commons License 2010.04.27 0 0 113
Elvirácskával a helyzet az, hogy a hölgy néha valóban szőke. és olyankor kicsit butuska is a szentem, de tapasztalataim szerint utazás tervezésekor azért egész jól használható. Gondolok itt elsősorban a vágányzári menetrendekre, mert ezeket a változásokat papíralapon elég nehézkes követni.


Személy szerint én úgy gondolom, hogy egy túrára --akárhova is megyünk--illik felkészülni, és a megfelelő logisztikához az elemózsia és innivaló mellett, bizony, hozzá tartozik az utazási információk beszerzése is.

A létszám növekedésével együtt ugyanakkor hatványozottan nő a szervező felelőssége is, mert általában egy bicajjal szinte bármelyik, bicajfuvarozásból ki nem zárt vonatra fel lehet kucorogni, de nagyobb létszám esetén már nem nagyon érdemes betervezni bicajkocsik nélküli vonaton való utazást.


Egyébként, most lehet, hogy megköveztek érte, de véleményem szerint az utóbbi 3-4 évben az itthoni helyzet (már ami a vasúti bicajfuvarozást illeti) javuló tendenciát mutat.

Elég sok lehetőség adott a menetrendben, amivel jól gazdálkodva, kevés kompromisszum árán, rendkívül változatos túraútvonalak alakíthatók ki, akár egy napos, akár több napos túrákról legyen is szó.
Kezd kialakulni egyfajta kedvezményrendszer is( MK tagsági kártya, MÁV-Start klubkártya, alkalmi menettérti kedvezmények), amit érdemes utazás előtt felderíteni.

Ami szerintem egy nem vasútmániás, tehát vasúti ügyekben kevésbé gyakorlott átlag user számára még kicsit zavaró lehet, az jelenleg a szolgáltatás rendkívül vegyes színvonala. Ennek legfőbb oka talán a jelenlegi járműpark rendkívül változatos, külső szemlélőnek elsőre talán kaotikusnak is tűnő típusösszetételében található meg.


És persze lehetne több és picit magasabb színvonalú a tájékoztatás is.
Előzmény: bm613 (112)
bm613 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 112
Én is úgy értettem, hogy az Elvirán hamisak a biciklikocsiról szóló infók. Azon meg csodálkoznék, ha ez az oldal pontosabb tudna lenni nála.
Viszont most megtudtam tőled, hogy IC-n is létezhet biciklikocsi :-)
A kalandozás viszont szerintem nem előnyös... ha egyszer az ember időt talál egy túrára, nem igazán jó, ha a tetű máv félretájékoztatása miatt órákat csúszik a program akár oda-, akár visszaúton.
Előzmény: kombi (111)
kombi Creative Commons License 2010.04.27 0 0 111
Gondolom, az oldal a SZVÖR alapján készült, tehát ha egy adott napon megdöglik a bicajkocsi, akkor az valószínűleg nem lesz benne sem ebben, sem az Elvirácska bugyraiban sem.

Egyébként bicaj ügyben sajnos a szőke hölgy sem 100 százalékos hatásfokú.

Gondolok itt pl. a hétvégi egri Flirtekre, amelyeket valahogy mindig kifelejt a leányzó, de például a csak májustól októberig közlekedő bicajkocsikkal is gondot okoznak neki. A Kvarnert egyáltalán nem ismeri, a Dacia és a Rákóczi esetében meg szerinte egész évben járnak.

De a belföldi IC -s bringakocsik területén is van bőven érdekesség. Elvirácskánk azt sem jelzi. hogy általában ( kivétel a Kvarner, Rákóczi meg a szegedi öszvérek) az IC-ken a bringának is kötelező a helyfoglalás.
No és az már szinte szóra sem érdemes, hogy ha ezekre a vonatokra interneten akarsz jegyet venni, akkor valahogy bizony többet is fizettet veled, mint egyébként a pénztárban fizetnél...

A letölthető menetrendi mezők egy picivel pontosabbak, de ugyanakkor a külön megjelenő vágányzári fedvényekben olykor már szintén izgalmas maflaságok találhatók ám...

De végül is , azért szeretjük a bicajtúrát, mert jóval kalandosabb, mint egy délutáni lötyögés a Városligetben. Akkor meg miért is panaszkodunk?? :o)))
Előzmény: bm613 (110)
bm613 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 110
Kérdéses, hogy mennyit ér ez, ha még az sem stimmel sokszor, hogy van-e kerékpárkocsi, vagy nincs... vagy ők pontosabb adatokkal dolgoznak, mint az elvira? :-)
Előzmény: kombi (109)
kombi Creative Commons License 2010.04.26 0 0 109
Az egyik topikban találtam egy linket, ahol a vonatösszeállításokat meg lehet lesni.
A vonal és a vonatszám ismerete alapján nem csak azt lehet megtudni, hogy milyen bicajkocsi fut a vonatban, de még azt is, hogy hova van besorozva.

Hogy a későbbiekben mennyire lesz frissítve, azt nem tudom, de első látásra elég használhatónak tűnik. :o)

vonatosszeallitas.hu
V43 1227 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 108
Jó ötlet!:)
Előzmény: Sinbiciklis1 (105)
V43 1227 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 107
Vueltás eseményekről tudok nyilatkozni: legközelebb május 8., Tiszafüred, Tour de Tisza-tó. Egyebekben a www.kerekparinfo honlapon fenn van a többi idei esemény is.

http://www.kerekparinfo.hu/tour-de-tisza-to

http://www.futanet.hu/cikk/3.-intersport-tour-de-tisza-to-kerekparos-orszaguti-tura-es-verseny/3.-intersport-tour-de-tisza-to-esemenyinformacio
Előzmény: Sinbiciklis1 (103)
kombi Creative Commons License 2010.04.26 0 0 106
Ha legközelebb szervezem, meghirdetem.

Egyébként nincs véletlenül kedved feljönni a Bükkbe?
Szombaton reggel vonattal Szilvásváradig, este meg Miskolcról vissza.
Ez ugyan maszek túra, de ha velem jössz, a Start kártyámra szombaton te is kaphatsz 50%-os jegyet :o))
Előzmény: Sinbiciklis1 (105)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 105
Csak halkan, és nagy tisztelettel érdeklődnék, hogy 1 kerékpártúrát, esetleg, nem-e, lehetne-e, 1 Túrakerékpáros fórumon is +hirdetni?
Előzmény: kombi (104)
kombi Creative Commons License 2010.04.26 0 0 104
A MÁV-Start honlapján fent volt . 33% a bringásnak, díjmentes jegy a bicajnak,
Előzmény: Sinbiciklis1 (102)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 103
Ja, és mikor lesz legközelebb? Vagy hasonló?
Előzmény: Sinbiciklis1 (102)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 102
És hol volt +hirdetve?
Előzmény: bátyó (101)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!