Köszönöm a választ! Régen a filmes Leica vázakkal hogy a fenébe tudtak makrózni (ezeket az előtétes kukucskálókat applikálták fel az objektívre, vagy mindegyik Visoflexet használt)? Szentül meg voltam győződve, hogy az eredeti Leitz közgyűrűvel tudok majd élességet állítani, az interneten sehol nem futottam bele abba, hogy erre (mármint az élességállítás elvesztésére közgyűrű használata során) figyelmeztettek volna!
hat ha nincs elokeped akkor az optikai keresoben nem fox latni valtozast, az nem fogja tudni hogy neki mashol kellene elesnek lenni. ezt csak elotetes adapterrel lehetne megcsinalni (pl dr summicron keresoje) de az is csak egy oszver megoldas, pontatlan, maceras es nehez.
Igen, 50 summicronon és 75 summariton próbálgattam. M9-en nincs élőkép, mint az M-en, így csak az optikai keresőre tudok hagyatkozni, de abban nem láttam változást a fókusz-gyűrű tekergetésekor. Mivel ez egy 30-40 éves Leitz közgyűrű, amit az analóg fotózás aranykorában nem élőképen állítottak, azt gondoltam működni fog M-es objektívekkel az M9 vázon (nem akarom a gépet Visoflex-el átalakítani "DSLR"-é). Ha így nem megy, akkor évente leporolom a polcomon ezt a felesleges közgyűrűt!
Nem tudom mennyire reménytelen, vagy irreális, de M6, M6TTL, vagy M7 vázat keresek megvételre 350-400ezer Ft-ért. Ha esetleg valaki megválna tőle jelezze. Mindenféleképpen itthon szeretném venni, hogy ki tudjam próbálni, főleg miután belefutottam egy korrodálódott M6-ba.
Ha tudunk majd időpontot egyeztetni valamelyik hétvégére, elmehetünk együtt a várba vagy valahova próbálgatni oda vissza a gépeket (bár nekem is van a Leica mellett komplett Canon rendszerem).
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. Minap vettem külföldről egy Leitz 16469Y közgyűrűt, hogy egy két Leica objektívem közelpontján javítsak valamennyit (1cm-es a gyűrű). Feltekertem egy 50mm Summicronra és egy 75mm Summaritra. Akárhogy tekergetem a fókuszt, semmi nem történik a keresőben. Mit csináltam rosszul? Vagy ez csak egy bizonyos Leica objektívvel fog összedolgozni? Köszönöm a segítséget, ha van valakinek tippje, vagy tudja a megoldást!
Várni mindenképp fogok, mert még nincs rá meg a pénz. Meg egyúttal háta tényleg lejjebb löki az M10 az M9 árakat.
Nincs valaki Budapesten vagy a környékén akinek van egy M8-M9ese, hogy valamikor tavasszal kipróbálhassak egyet?
Tudom, hogy egy elég pofátlan kérés, és természetesen addig a nyakába akasztok egy 6D-t Sigma ART obikkal a bizalom építés végett.
Csupán csak azért szeretném, hogy a vásárlás előtt megtudjam mégis milyen egy ilyen géppel fotózni, mert eddig egyszer volt a kezemben Leica és akkor is egy M3 volt film nélkül.
Rendszerszinten a váz lesz a legkönnyebb döntés. A tényleg jó obipark az elég zúzós lesz. Technikailag a legkisebb keresztmetszet meg valószínűleg a film és az abból kinyerhető állomány - ha a filmes váz mellett döntenél. De ha elsősorban a fíling a cél - az biztos hogy meglesz...
én mindenképp m6-ot vennék, vagy m7-et, ha kell a rekesz prioritás (nekem kell). Azért, ha tényleg iso 400-ig használható egy m9, előnye nincs a filmmel szemben, és a kettő közötti árkülönbségből elég sokáig elfotózol. ha mindenképp digitális, akkor is inkább bevárnám, hogy az új m10 mit csinál az árakkal.
Nemzetközi licit oldalon mindig vannak eladók (íbéj), de elég borsos áron. Most néztem, egy van csak 800e alatt, de az úgy néz ki, hogy szerintem homokos-kavicsos tengerparton heteken át fociztak szegénnyel. El sem tudom képzelni, hogy lehet így leharcolni egy gépet! Sajnos még mindig, vagy ismét magasak az árak, mert sokan visszaváltottak Leica M-ről (typ 240) M9-re, így egy kicsit szerintem felverték az árakat!
Egyenlőre még messzebb vagyok attól erre pénzem is legyen. Mert eddig az volt a terv, hogy veszek egy M6 vagy M8-at ami kb mind a kettő 300 ezer ft körül mozog. Pluszban meg vagy a Voigtländer 35mm F2 kb 200 ezer, vagy ha már komolyat akarok akkor a Leica summicron 35mm f2 ami meg szintnén 300 mint a gép.
De így, hogy lebeszéltetek a M8-ról a budgetet meg kell duplázni 😛 Mert ahogy néztem egy M9 750 ezer körül van, és ha ugyan ezzel az obival veszem akkor bizony 1 millió körülre jön ki a számla. Lehet, hogy tényleg meg kell próbálni az M6-ot először és utána ha beválik ez a világ akkor lecserélni egy digitre.
ha digit kell mindenkeppen akkor M9 vagy jobb. ha filmes akkor m6 (sztem a ttl csak akkor ha ki is hasznalod), vagy m2 ha kulso fenymerovel mersz.
amugy nem a vaz lesz draga hanem az obik, ha azokat meg akarod venni amiket felsoroltal akkor a nagy penz az obikban lesz. ha innen nezem akkor eloszor filmes vazat vennek, es ha nem jon be akkor digitet. mind a ketto jol eladhato ha nem jon be.
Engem viszont egyáltalán nem lep meg, hogy minél információdúsabb próbál lenni egy poszt, annál inkább 'melegágya' lesz az okoskodóknak, akik érdemi információval nem szolgálnak, csak belekötnek mindenbe :) nyilván a szövegkörnyezetre értendő a dolog.
Ahogy megjegyeztem, a régebbi Leica-k magas ISO-ja nem a legjobb. Utcára meg úgy ált. a pillanatot elkapni vaku nélkül elkel a gyors záridő, ergo nem valószínű, hogy f/16 lesz a használt rekesz, még napfényben sem. Legalábbis az M8 esetében emlékeim szerint konkrétan arra az egy dologra használtam (állványról), hogy megnézzem a szenzoron lévő port...
Na mindegy, most hogy még reagáltam is, egyből kiderül majd, hogy mindenki így használja :)
Ha főként nappal fotózol, akkor szerintem az M9-nél nincs jobb gép (a KF digi gépeket nem ismerem, ott lehet, hogy van jobb is), meg hát kézben fogni egy Leicát, ráérősen beállítgatni, a képminőség, a színek .... nekem ennél jobb vázam soha nem volt. Az M8 a szűrőzgetéssel nyűgös, az 1.3-s crop pedig nem éppen szerencsés!
M9-re gyűjts szerintem! Az még elérhető árú, és valami elképesztő a képminőség, amit hoz - kb. iso400-ig. Objektívek közül Summicron 35-re tenném le a voksom (Leica vázon a Leica objektívek nagyon jó eredményt hoznak és jóval kisebb), Voigtlanderből az f1.4 verziót nem ismerem, nekem a 35 f1.2 II-m van, szép a bokeh, éles is f2-től, de sokkal jobban torzít, mint a Summicron (ami ugyan csak f2-től indul, de már ott is nagyon éles).
Azon kívül, hogy film vagy digitális, alapvető különbség hogy az M8 nem full-frame hanem 1.3x crop, tehát a 35mm-es optikából 48mm-es lesz. Szóval erre sokkal inkább 28mm-es ajánlott (szvsz), ami 38mm-nek felel meg.
Illetve, ha színes képeket szeretnél készíteni vele, akkor elengedhetetlen az UV/IR szűrő használata.
Az M6TTL sokkal halkabb, kifinomultabb gép (az M8 kifejezetten hangos), nem digitális, jobb a keresője (jobbak a keretek), vékonyabb, jobb fogású, a fénymérőn kívül teljesen mechanikus, relatíve könnyen javítható.
Az M8 viszont egyszer meghibásodik, és javítani már nem biztos, hogy fogják azt a részét, max. beszámolják egy újabb (sokkal drágább) darabba.
Szóval vagy nagyon jó vétel, vagy pont az ellenkezője...
A képminőség mindenestre még ma is kiváló, ezzel nincs gond (ISO 640-ig).
Az enyém hellyel-közel hibátlan volt, amíg megvolt, bár a szenzoron már megjelent 1-2 halott pixel (szoftverrel kiszedhető) és por is került rá bőven (tisztítani kell, nem automatikus mint az újabbak esetében, bár nem valószínű, hogy valaki f16-on használja, ahol ezek látszanak).
Mindkettőt eladtam, az M6TTL sokkal jobban hiányzik.
Egyébként attól még, hogy lényegesen kisebb mint egy 6D, még nem lehet azt mondani rá, hogy jobb lenne, sőt. Van, akinek pont fordított irányba jött be a váltás (link).
A Canon-ra is van egy remek 40/2.8 STM optika, mint opció, a méretet és súlyt az is jelentősen redukálja.