Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2019.11.26 0 0 5238

 

Lebontottam a müszerfalat a fűtőradiátorig az viszont forró azaz működik,

 

A műszerfal-lebontásért fogadd részvétemet (én is csináltam, tudom mit jelent) - de amúgy rossz hírem van: attól, hogy kivűlről megtapiztad a radiátort, az még nem jelenti azt, hogy odabent nincs csontra eldugulva a dzsuvával.

 

Ha csak 1-2 cellán vánszorog át nagynehezen a víz - az felmelegíti a radiátor-házat - de az utasteret már tuti nem fűti be.

 

Te azt el nem tudod képzelni, hogy mennyi gané tud lerakódni abba a pöttöm radiátorba - órákig mostam nyomás alatt és a kezdeti tömény-dzsuva után még mindig rozsdalé jött ki belőle, pedig már vagy 100 liter víz átmosta.

 

de észrevettem h a hűtőn a felső vizcső hideg, mig az alsó forró! Leengedtem a vizet , csináltam egy tisztittást, majd átfujattam levegővel, ami a kimeneti oldalon szépen távozott is ,azaz dugulás sincs !!

 

Ugyanaz a mese, mint a kis-radiátornál. De itt megkérdezném: szokott a ventilátor beindulni? Mert ha igen, akkor a hűtőd is el van dugulva - bár az ilyen hidegben annyira nem releváns.
Másik kérdés, hogy milyen színű a vized a tágulási tartályban? Mert ha rozsdalé - akkor baj van.

 

Valakinek valami ötlete ,tippje hogy mit nézzek /cseréljek rajta , esetleg hasonlót tapasztalt valaki??

 

Hááát, én már (a mai eszemmel) - gondolkodás nélkül kicserélném a fűtőradiátort. Nem egy drága cucc, megéri.
De tudni kell, hogy a 2 gumicső-csonkhoz hozzáférni...háááát, szóval nem leányállom. Annyi haszna van, hogy legalább azt is cseréled egyúttal, hogy ne főzze meg a motorodat - mint annakidején az enyémet.

 

Ugyanakkor meg - az új radiátor beszerelése előtt - egy alapos belső motoromosást kéne csináljál - levett gumicsövekkel, minden irányból, nyomásos (nem magasnyomású) vízzel, esetleg trisó-oldattal beáztatva 1 napig előtte.

Mocsok munka - pláne így, télen - de hatásos.

.

 

 

 

 

Előzmény: Rayuno (5236)
haka64 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 5237

Köszönöm a hozzászólást. Egy régebbi válaszban ráleltem, hogy tkp. két ilyen csőcsonk problémás alkatrész van a hűtőkörben, de ezek beszerzési forrását még nem találtam meg. Kaphatóak ezek nálunk? Köszönöm.

Előzmény: GPS (5235)
Rayuno Creative Commons License 2019.11.25 0 0 5236
Sziasztok! Páromnak lenne egy 2001 es matiza, a fűtés nagyon gyenge benne, termosztátot cseréltem,a fűtés ugyanolyan lightos maradt.. pontosabban amig az auto megy "gurul addig langyos levegő érzékelhető, amint egy lámpánál vagy kereszteződésben megáll, azonnal hideg fúj! Lebontottam a müszerfalat a fűtőradiátorig az viszont forró azaz működik, a hűtő sem levegős, de észrevettem h a hűtőn a felső vizcső hideg, mig az alsó forró! Leengedtem a vizet , csináltam egy tisztittást, majd átfujattam levegővel, ami a kimeneti oldalon szépen távozott is ,azaz dugulás sincs !!
Valakinek valami ötlete ,tippje hogy mit nézzek /cseréljek rajta , esetleg hasonlót tapasztalt valaki??
Igy nem igazán használható a kis matiz, ugyanis nagyon párásodik (balesettveszélyes). Nem,nem vizes a lábtér , nem engedi el a vizet sem ,nen ettől a pára!

Köszönöm!
GPS Creative Commons License 2019.11.22 0 0 5235

 

A motortér alatt a garázs padlóján látszik ugyan a csöpögés nyoma, de a konkrét forrást eddig nem találtam meg ui. nem nagy mértékű a folyadék fogyása.

 

Nekem a fűtésradiátort bekötő két, 10 centis gumicső-darab vált pórusossá (!!!) - és ott szivárgott el a vizem.

Sunyin, lassan, észrevétlenül.

 

100 ezer Ft-omba és rengeteg bosszúságomba került.

A Matiznál, ha a hengerfej akár pillanatokig is víz nélkül marad - azonnal hazavágja a hengerfejtömítést.

Nem játék. Mire a hőmérőn látod, hogy "baj van" - addigra már "nagyon nagy baj van".

 

Egyébként - a 10 év Matizozás során - minden bajom kizárólag csak a hűtésből eredt. Semmi másból.

 

Azontúl, hogy az a két, 10 centis gumicső hazavágta a motoromat - a következő az volt, hogy menet közben letört a termosztát-házról a csőcsonk - és 10 másodperc alatt kifosta az összes hűtővizet a motorból. Vontatás lett a vége.

 

Ezért öregebb Matiznál nagyon ajánlatos a termosztát-ház fedelét is kicserélni, mert a csonkok papírvékony vascsőből vannak, amik szeretnek szétrohadni és tőből letörni. Nem tétel az ára - de megéri.

.

Előzmény: haka64 (5234)
haka64 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 5234

A motortér alatt a garázs padlóján látszik ugyan a csöpögés nyoma, de a konkrét forrást eddig nem találtam meg ui. nem nagy mértékű a folyadék fogyása.

Előzmény: adingos (5233)
adingos Creative Commons License 2019.11.17 0 0 5233

Kezdődő hengerfejtömítés kiégése? Nem köhögi hátul a párát??

Előzmény: haka64 (5232)
haka64 Creative Commons License 2019.11.17 0 0 5232

Sziasztok! Felülről (szerelőakna hiányában), illetve a szívósor leszerelése nélkül van esély a fűtőradiátorra menő két cső cseréjére (valami célszerszámmal esetleg)? Kissé fogy a víz a kiegyenlítőtartályból, de nem látszik, hogy hol csöpög. A fűtés is gyenge, de maga a radiátor nem folyik. Köszönöm.

laikus11 Creative Commons License 2019.11.16 0 0 5231

Sziasztok!

 

Kíváncsiságból megnéztem még egy autóalkatrész forgalmazó webáruházat és az is  496 mm est hozza ki típus alapján....

 

Én ezt nem értem!

laikus11 Creative Commons License 2019.11.16 0 0 5230

Sziasztok!

Megoldódott, egyszerűen ez rövid. A szomszédban megláttam egy Matizt, kértem a tulajt, hogy nézzük meg a csomagtartó ajtót, és bizony nagyobb, másfél arasznyi csak a vastag rész...

Ami érdekes, hogy miért ezt rakták bele? (mamika szerint egyszer cserélték, de ő nem használta a hátsó ajtót. Lánya egyszer verte be a fejét ,de azt hitte, hogy ez ilyen. 

A másik érdekes véletlen, hogy ezt a méretet dobta ki az autóalkatrész kereső is...motorszám évjárat alapján...

 

Tehát most visszaküldés és keresni kell egy hosszabbat!

 

Vélemény? Hozzászólás?

 

:-)

laikus11 Creative Commons License 2019.11.15 0 0 5229

Sziasztok!

Motorszám és típus alapján hozták, amit a gép mondott. Lehet, hogy a mamika nem használta akitől vettük annyit, hogy így beállt a régi? 18 év alatt 46000 km a fékkel is volt gond....

Most akkor vegyem ki és hogyan nyomjam és húzzam ki? vagy mozgassam most így 50 szer?

és majd beindul a dolog?

adingos Creative Commons License 2019.11.15 0 0 5228

WD40 a csuklókra, és valamivel jobb lehet. Vagy nem a megfelelő hosszúságút vetted meg. Előtte utánna néztél a méretnek? Vagy csak a régit mérted le?

Előzmény: laikus11 (5226)
GPS Creative Commons License 2019.11.15 0 0 5227

 

Megjárattad előtte?


Függőleges állapotban 8-10 x teljes löketet kell járatni vele - koppanótól-koppanóig - amig nem érzel huppanást a járásában.

Aztán szintén függőleges helyzetben tartva (nem lefektetve közben) pattintani be a helyére.

 

A gázteleszkópok ilyenek.

.

Előzmény: laikus11 (5226)
laikus11 Creative Commons License 2019.11.15 0 0 5226

Sziasztok!

Most kellene nagy segítség mert agyf..t kapok. Megjött a két új teleszkóp a csomagtartó ajtóhoz. 

Levarázsolom, bepattan az új és mi történik?

Ugyan olyan magasra nyílik csak ki a csomagtartó ajtó!

Kb vízszintes magasságig....

 

Ez micsoda??????????????

adingos Creative Commons License 2019.11.13 0 0 5225

Max aknából nézz szét az alján, nem e látsz valami rendellenességet. Gondolok valami kidörzsölődésre, anya szorítás vesztésre stb.

Előzmény: laikus11 (5224)
laikus11 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 5224
A sebességbe rakással nincs gond, váltással sem. A lifegés ijesztő.
Nem recseg.
adingos Creative Commons License 2019.11.13 0 0 5223

Természetesen a nehézkes váltás csak a lefelé, 5-4-3-2-1-  vagy induláskor ha még épp gurul a kocsi.

Felfelé szedi simán.

Előzmény: adingos (5222)
adingos Creative Commons License 2019.11.13 0 0 5222

Ne majrézz. Ez egy ilyen paripa. Az én sebváltóm is akad, lötyög, és nem is mindíg szedi a sebességet ha gyorsabb a kocsi a kelleténél. Ne erőltesd soha, inkább lassítd le ha kell. Sajnos ez egy Bówdenes sebváltó konstrukció, ez ilyen. Ha végképp nem veszi a sebessééget álló helyzetben sem, na akkor kell kicserélni a Bówdent. Addigra kinyúlt.

Előzmény: laikus11 (5220)
laikus11 Creative Commons License 2019.11.12 0 0 5221
A teleszkóp hozzászólásokat köszönöm. Működik!!!
laikus11 Creative Commons License 2019.11.12 0 0 5220
Sziasztok!
Fékek rendbe jöttek a használattól.
Ami aggaszt: nagyon lötyög a váltó.
Sebességbe rakom és 5cm simán mozog előre hátra.
Nagy a baj????
Köszönöm a tanácsokat, információkat.
adingos Creative Commons License 2019.11.10 0 0 5219

Bocs. Most látom ez is lemezes. Pattintsd le a lemezt a gömb részről. És lejön rendesen a többi. 

Előzmény: laikus11 (5217)
adingos Creative Commons License 2019.11.09 0 0 5218

Ezt csak le kell pattintani a gömbfejről. De lehet az új már lemezes lesz.

Előzmény: laikus11 (5217)
laikus11 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 5217

Sziasztok!

Lassan megérkezik a csomagtartó teleszkóp!

Azonban fogalmam sincs, hogyan kell leszedni a képen látható régi és rossz teleszkópot.

Kell célszerszám?

Köszönöm segítséget!

Szép hétvégét!

Fék kiváló lett a spray és a járatás következtében!

laikus11 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 5216

Szia!

Keress teszteket a neten és látni fogod, hogy a legolcsóbb autó a piacon. Azonban mindennek ára van, ennek az, hogy alap az autó. A legfontosabb szerintem az, hogy az autó előélete valós legyen, tudj meg mindent és ha lehet az legyen igaz is.

Alkalmi vétel kell, hatalmas szerencse és akkor nem lesz gond! Megéri!

Előzmény: Törölt nick (5210)
Sándor Bartos Creative Commons License 2019.11.06 0 0 5215

Sziasztok!

 

Matiz 2 esről van szó,mostanában a reggeli indításnál van úgy hogy 2 szer is leáll illetve egyenlenül jár a motor alapjáraton. Ma lettem figyelmes hogy a 2 es henger gyertyakábel áthúz atrafóra időnként ami az egyenletlen járást ill.a motor leállását is okozza. Kérdésem az lenne mi lehet a ludas gyertyakábel,trafó,vagy gyertya? Első körben rendeltem gyertyakábelt és majd meglátom lesz e változás. Vagy ti szerintetek mi lehet a hiba?

Köszönöm a válaszokat!

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.04 0 0 5214
Bocs de kétszázért 95 körüliek mennek, nem 2000 utániak.
Kicsit régiek szerintem.
Előzmény: Laudat (5213)
Laudat Creative Commons License 2019.11.04 0 0 5213

De tényleg, hagyjátok  már a Matizt !

2-300000 ft -ért, ilyen évjáratú autó,

nagyon sokféle van,és sokkal több , kényelmet, és örömöt adhatnak .

Én egy Opel F Astrába ültem át.  és  hát...., de nagyon sok hasonló, vagy jobb , modernebb  autóba ülhetünk át !

Bocsánat, nekem 8- évig volt Matizom -:))

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.04 0 0 5212
Köszi.
2- es matiz hányas évjárattól van?
Előzmény: oveipreib (5211)
oveipreib Creative Commons License 2019.11.04 0 0 5211

Rohad a sárvédőív és a küszöb a hátsókerék környékén. A váltó nehezen működik. A kormányt meglepően nehéz tekergetni parkoláskor (nőknek gondot okozhat). Check lámpa világítás a legkülönfélébb gyújtás és égés problémák miatt, éppen ezért 1-es Matizt inkább ne vegyél. Abban régi elosztós gyújtás van. Az ablakok páramentesítése eléggé tré. Erős oldalszélben izgalmas vezetni. Pattog a hátsótengely rossz úton. A hibákról majd írnak még a többiek.

Amúgy jó kis gép, ha nincs elhanyagolva és nem luxust vársz ennyi pénzért.

Előzmény: Törölt nick (5210)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.04 0 0 5210
Sziasztok.

Szeretnék vásárolni második autónak egy matizt. Pontossabban a feleségemnek. Kb. 200 e környéki lenne a pénz amit adnák érte.
Kérdésem az lenne, hogy mik a gyakori hibái vagy gondjai.
Az elsődleges autónk egy 2- es grand scenic, amivel inkább hagyjuk, hogy eddig mit sz@ptam.

Köszönöm hogy elolvastátok.
laikus11 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 5209

egyébként a két nap alatt beletett 30 km jót tett neki és talán a fék spray is...nem lassul már üresben az autó úgy ahogy első alkalommal, gurul szépen...

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!