2013. május 05-én várunk titeket a Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban ahol megint megrendezésre kerül a Virtuális Vasúti Találkozó. A feltételek változatlanok, mi visszük a számítógépeket és a programokat, adunk helyet és segítünk a játékban, ti pedig eljöttök vasárnap valamikor 10 és 16 óra között és jól érzitek magatokat.
Ősz előtt több Virtuális Vasúti Találkozó már biztosan nem lesz, ősz után pedig majd meglátjuk hogyan alakul, szóval már csak ezért is érdemes ellátogatni. A művelődési házban egyébként Legó kiállítás lesz a hétvégén, tehát akit ez a téma is érdekel, az egy helyen megkaphatja a kettőt. Gyertek el, játsszunk egy jót!
Leszedtem a SimSig-et, ám akadt egy kis problémám. A Wembley Suburbannál nincs menetrend. Hiába van bemásolva a pálya mappájába, a progi valamiért nem látja. Royston és Swindon esetében nincs ilyen probléma.
2013. február 03-án várunk titeket a Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban jó néhány számítógéppel, különböző, vasúthoz kapcsolódó programokkal. Ezek egy része már ismerős lesz, de bemutatkozik a Run 8 Train Simulator az arra fogékonyaknak, valamint akár új területet nézhettek meg SimSigben, vagy új járműveket például openBVE-ben. Szóval ha éppen nincs jobb programotok, vagy csak szeretnétek találkozni velünk és beszélgetni egyet-kettőt a témáról, akkor gyertek el, várunk titeket 10-16 óra között.
KOS elvileg Kostomlaty állomásnak a kódja, az Sv rövidítés pedig szerelvényt jelent. Többit passzolom, látnom kéne a szitut meg, hogy mit ír ki pontosan, akkor tudnék válaszolni. :)
Újratelepítettem a progit,azóta nem fagy le.Viszont a fűtőbe még mindig nem tudom bevinni az ilyen gépmenetet pl:77327*DKV,mgérkezik NBH-ba,átkapcsolom tolatóba,majd beküldöm a fűtőbe,de arról a vágányról nem tűnik el,hanem ez lessz belőle:77327 Sv VL NBH(Z KOS).
Nekem eddig 8 óra volt amit kipróbáltam, probléma nélkül ment. A fűtőházba úgy kell bevinni a mozdonyokat, hogy a DKV vágány alatt van két vágány amire csak tolatási vágányutat tudsz "kipakolni". Ebből a két vágányból az alsón lehet bevinni a mozdonyt, a felsőn pedig küldi ki. (908, 910-es vágányok.)
Alapjába véve nekem nincs bajom ezzel, hiszen ha lenne akkor kérnék több random vonatot a progitól, csak a GVD-t megnézve az ember azt hinné, hogy meg kell szakadni a munkába. De mint a mellékelt ábra is mutatja a tehervonatok menetrendje 80%-ban csupán kínálati menetvonal.
...És akkor így közel 6 óra játék után meg is cáfolom amit állítottam... 5 perc után csuklóból lehet csinálni az egészet, ugyanazok a menetvonalak vannak 1-2 órás ütemben, vegyítve néhány tehervonattal. Nehézségi szint kb a Plzen - Cheb KÖFI szintjén van.
A Multikon programcsaládhoz új részt adtak ki, 6C "kódszámmal". A terület Nymburk pályadudvart és környékét dolgozza fel, a GVD-t elnézve igen sűrű vonatkövetéssel. Szóval hajrá, lehet matekozni, hogy mit hova, hogyan pakoljatok.
Ez úton szeretnék Boldog Karácsonyt, és és balesetmentes Boldog Újévet kívánni! :) :)
Aki esetleg mostanaig varta epekedve a skot kozpontok javitott, vegleges verzioit, hogy vegre letolthesse es jatszhasson egy jot, annak van egy jo es egy rossz hirem!
Kezdem a joval: kiadtak oket, raadasul a harombol negy lett. Ugyanis a Central Scotland reszet kepezo Cowlairs kulon is elerheto.
Ami viszont a rossz hir: fizetni kell erte. Ami mondjuk varhato is volt, de errol bovebben majd holnap.
Ja, és ami még hab a tortán, hogy bevezették az irány-előjelzést.
Eddig ugyebár ha kitérőben álló váltókon át akartak útirányt jelezni, akkor némileg logikátlanul az előjelzésekkel vörösre "hazudtak" előjelzést, a főjelzővel meg irányjelzést adtak.
Aztán bevezették a nagysebességű kitérőket, amikre a sárga jelzés túl durva lett volna, ezért a sárga előjelző mellé raktak egy zöldet, jelezvén, hogy az a sárga tulajdonképpen nem olyan sárga, ami megálljt jelez.
Aztán rájöttek, hogy a vezér már nem tud megállni, ha rájön, hogy véletlenül nem megfelelő vágányutat állítottak neki, ezért '96-ban még a megbuherált előjelző elé valahova raktak egy fehér nyilat (Preliminary Route Indicator), hogy jelezzék a kitérőbe állított vágányutat. Annak ellenére, hogy minderre '78 óta volt villogó sárgájuk is...
Aztán belezavarodtak, és kitalálták, hogy a Z-SS-S-V szekvencia kizárólag a Megállj! előjelzése legyen, az irányokat pedig kizárólag nyilakkal (Junction Warning Indicator), illetve azok előjelzésével (Preliminary Junction Warning Indicator) jelezzék. Ez - tudomásom szerint - még nem működik.
Arra meg, amit nazareth irt: angolabb a tortenet mar csak akkor lehetne, ha mondjuk a Banner Repeaterrel veszhelyzetben megallj jelzest is lehetne adni. Okos otlet? :)
...aztán a britek 2007-ben úgy döntöttek, hogy a bannerek két jelzésképe nem elegendő, és bevezettek egy harmadikat. És ha már britek:
- megtartották az alapkoncepciót, hogy a jelző az alakjával adja az on-off jelzést;
- mindeközben a jelző már nem mechanikus, hanem LED-es;
- illetve a 3. fogalmat mégsem az alakjával adja, hanem a színével. És ha már az on és reduced fogalmaknak nincs közük a főjelző jelzésképéhez (vörösre és sárgára egyaránt fehérrel ad), az off előjelzése legyen zöld, mert a főjelző is zöld :)
A "B"-betűs jelző az ún. 'Banner Repeater' vagyis ismétlőjelző, ami az Oxtedben vagy a NWC-on működik. Egyébként a valóságban csak fel van festve a pultra, hogy "ott van", semmi visszajelentése nincs.
A H betűs akármik meg hőnfutásjelzők (Hot Axle Box Detector, HABD), igazából nem hiszem, hogy csinálnának bármit is (illetve 2000-es évek módban vna némi köze a bizberhez, de ennyi).