Nekem ma sikerült elcsipni egy samu betetkocsit délelőtt egy Ic-ben. Valaki még esetleg találkozott vele ? Már csak egy lépés hogy visszakapjuk a samukat :D
Szombaton nekem is sikerült kipróbálnom, a kispirdzsó élményt, a környéken. Pótkocsi, motorkocsi felöli végében mindkét ablak lenyit, kellemes huzat. És igen, voltak egy páran a 15:11-es személyen. Volt rendezőben, 2 darab két Asea, + 1 fekete floyd, és egy piros Db-s mozdony. ( Engem ezek nem érdekelnek, de a fórumról hátha valaki vadászik rájuk, és esetleg még ott vannak, vagy ha nem is akkor hamarosan visszatérnek. )
A képet 2013. június 28-én készítettem Kiskunfélegyházán az egyik Pestre tartó IC balesetet szenvedett mozdonyáról. A szélvédőt a leszakadt felsővezeték rongálta meg Kistelek és Kiskunfélegyháza között.
Emlékszünk még !? Két éve először előfordultak menetrendszerinti ingavonatok felénk is. Azóta sem tudom hogy miért volt egy rövidke időszakig ez a megoldás, de nekem személyszerint tetszett. Aki esetleg vágja az nyugodtan megírhatja. Azt is hogy voltak-e korábban vezérlőkocsis vonatok a környéken. Köszi.
Haláli egy figura (JÓ értelembe). Nekem nagyon bejön a Május fája. Pláne a szarvasi kávéfőző :) Én szerény személyem utaztam vele egy párszor kadét koromba. És még aktív volt váltottam is egy jópárszor.
Részben off, a tőlünk nem olyan messze fekvő Horgoson halad a legendás Puskin expressz. A felvétel körülbelül a 80-as évekből való, sajnos a készítő ismeretlen, egy Szerb-Horvát fórumon bukkantam rá.
Elég csak megnézed, az üléseket, aztán ott az a silány karfa.. Stb, az asztaltól meg alig lehet elférni... ( Legalább is az én hosszú lábaimmal. ) Szimplán az a probléma hogy amit nálunk Ic-nek titulálnak, ott egy egysszerű gyorsvonaton megtalálod. Csupán ennyi a lényeg, amit sokadjára nem tudsz kivenni a mondandómból, de a kukacoskodás az nagyon megy, láttam a többi topikban. Láttál te már élőben Sncf kocsit? Csak úgy kérdezem.
Én értem, hogy szerinted ócskák az IC-kocsik, ezt már elmondtad párszor. De ez így önmagában csak egy állítás, engem az indoklás érdekelt volna. A becitált képen lévő vagon továbbra sem értem, miért lenne jobb ennél, de valószínűleg már nem is fogom. Neked önmagában az IC-kocsikkal volt bajod, meg a hozzá tartozó jegyárral, de ebből a szemszögből teljesen irreleváns, hogy Franciaországban a gyorsvonat milyen kocsikból áll, és hogy az hogyan viszonyul a mi gyorsvonatunkhoz. Továbbra is fenntartom, hogy a mi IC-nk semmivel sem nyújt kevesebbet, mint egy nyugati. A baj maximum az, hogy kevés van belőlük.
Érv kell? Ócskák az itteni Ic-kocsik nem érted !? Ott meg sokkal jobb kocsik futnak szimpla gyorsvonatban, ez az amit nem vagy képes felfogni... És akkor már nem is hasonlítom az ottani InterCity- kocsikhoz ezeket a szarokat..
Na ez a Corail belseje. A Bo kocsikról már nem is beszélek, mert azoknál sokkal régebbi kocsik szintén sokkal igényesebbek ( Sncf Uic-Y ).. Lehet agyalni mit írj vissza Beef-ként, de elmondtam lezártam a dolgot. Azt meg hogy nem hoznék fel semmi érvet hagyjuk már.... Szevasz'
Én sem látom a sok oldalas vitának egy ilyen kérdésben, de mi mindössze csak azért nem jutunk dűlőre ezzel, mert egyetlen érvet sem sorakoztatsz fel amellett, hogy mégis miért jobbak azok a kocsik. Kár, mert én kíváncsi lettem volna rá. Nem látom, mivel lennének jobbak azok a kocsik (vagy akár bármely 2. osztályú kocsi az EU-ban), amit ki is lehetne használni jelenleg a 140-es vonalon. Én is jobban örülnék, ha a másodosztályú jegy feléért soronként csak két darab, nagyméretű masszírozós bőrfotel járna nagy lábtérrel, de ez nyilvánvalóan irreális álom. Ha a gyorsvonati rész kocsijait ekézted volna, azzal mélységesen egyet tudnék érteni, a Bo kocsik és társaik helye már régen Sátoraljaújhely lenne, és pont emiatt (de egyébként is) számomra bőven megér +300 Ft-ot az IC színvonala egy Bp-Szeged úton.