Keresés

Részletes keresés

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.03 0 0 21300

én már a jegyvásárlással foglalkoznék, mert Norisringre megint menni fogok az fix. (feltéve ha nem rakják július végére, de Norisringnél ez a júni vége, július eleje a megszokott)

 

de előbb derüljön ki mi is lesz itt

 

Előzmény: toto92 (21295)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.03 0 0 21299

hát...inkább egy kalap alá vették eleve olyanokkal, mint a WTCR, W Series, Super Formula Lights és a Nascar Cup is. Pontok alapján szerintük ugyanannyit érnek ezek a bajnokságok, ha F1-be akarnának jönni. Ha így nézed, mindegy, hogy dobozos F1 vagy GT3 nem ezt nézik. 

 

egy formaautóst ideraktak edződni szerintem nem volt rossz. Lawson hogy elsőre nem lett rögtön bajnok nem rajta múlt, aztán semennyi GT3-as tapasztalata nem volt előtte. Wehrlein is jó volt. Bizonyítani akarnak mind. Megint más az, amikor Coulthard jön kocsikázni, vagy Hakkinent tolják fel a dobogóra. Az a vonal nekem inkább nem tetszett. 

 

bár így hogy GT3-as kocsikkal mennek nem nagyon lesznek már ilyenek. Lawson is DTM mellett tolta az F2-t is. Albon meg úgy ment vissza, hogy csak 1 év maradt ki neki és a RedBull nem engedte el a kezét. Meg erre a licenszpontokra pont Lawson a másik véglet, akinek már F3-as korszakában megvoltak a pontjai F1-re. F4, Euroformula, meg Toyota Seriesekben versenyezve.

 

vagy amellett hogy GT3, a másik nehezítő körülmény az ilyen "lejövök a DTM-be pontokat gyűjteni" karaktereknek az, hogy már egy gyártó nehezen tudna beállni bárki mögé is, mint ahogy tették Wehrleinnél.  

 

Mick Schumachernek is feltették a kérdést, hogy téma e a DTM, hogy versenyezzen valahol jövőre eléggé hárított. F1 közelében akar maradni, meg a mostani kocsik már nem azok, amikkel néhány éve mentek és GT3-ba nem jönne. Tehát bőven elég lesz neki integetni a kamerának F1 szabadedzések/időmérők/futamok közben, mint versenyezni valahol néha

Előzmény: Generic Jingle (21296)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.03 0 0 21298

ez volt Bergernél a mai napig. Lichtensteini cégén keresztül volt övé a bolt. 

pár napja dobták a promótert (ITR), ma meg Berger magát a DTM-et az ADAC-nak. Jól csinálta, mert egyrészt megmentette a szériát amikor nagy szarban voltak, ki is húzta onnan, most meg továbbadja, vagyis inkább vissza a németeknek. 

ADAC csak van akkora, hogy nem barmolja szét ezt a DTM nevű márkát. 

 

Nyilatkozatok alapján én reménykedem. Ez a rövidke cikk nem tér ki erre, de ADAC Sports elnöke Gerd Ennser rögtön azzal kezdte, hogy "Semmilyen más márka nem képviseli úgy a német motorsportot, mint a DTM" 

 

Majd jövő héten csütörtökön okosabbak leszünk, arra ígértek bővebb információt

 

Előzmény: toto92 (21294)
nicko Creative Commons License 2022.12.02 -11 0 21297

Horror crash Damian Flack 2015 Bathurst Aussie Racing Cars.

 

https://youtu.be/dOvu56EHihk

Generic Jingle Creative Commons License 2022.12.02 0 0 21296

Az is sokat elárul a DTM név erejéről, hogy még a GT3-as átállás miatt sem nyírbálták meg a sorozatnak járó F1-es szuperliszenc pontokat, pedig a mostani autók már nem azok, mint amelyek miatt dobozos F1-nek is nevezték páran a sorozatot.

Előzmény: JarnoTrulli (21293)
toto92 Creative Commons License 2022.12.02 0 0 21295

Most már foglalkozhatnak vele:

 

https://dtm.com/en/news/cockpit-change

Előzmény: JarnoTrulli (21291)
toto92 Creative Commons License 2022.12.02 0 0 21294

Szóval akkor lényegében csak a DTM mind brand és márkanév az üzlet tárgya és nincs semmi tartalom mögötte?

Előzmény: JarnoTrulli (21291)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.02 0 0 21293

GT3-as alapjául maradva főleg. Azért erre van igény (még)

Meg úgyis az lesz hogy idővel jön az E DTM és cincogni fognak. Amilyen zöld őrület van a németeknél úgyis ez lesz.

 

Előzmény: Generic Jingle (21292)
Generic Jingle Creative Commons License 2022.12.02 0 0 21292

Van olyan nagy név a DTM túraautóban, mint az F1 formaautóban, pár évet simán át lehet vészelni nem megfelelő tartalommal is, de persze a végtelenségig nem. Amennyit a WTCC meg a WTCR kihúzott a vergődéssel, annyit a DTM még akkor is kibírna, ha a VW Polo kupát neveznék át DTM-re. :-)

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.02 0 0 21291

most ott tartanak, hogy ADAC-nál pattog a labda, mert náluk házon belül kell ezt megszavazni, mármint hogy megvegyék Bergertől ami nála van

Egy elnökségi ülés lesz, ahol az ország 18 ADAC klubjának az elnöke (vagy helyettesei) döntenek. Csütörtök-péntekre várható valami fejlemény, de tegnap nem olvastam a témában így lehet ma. 

 

abban lesz érdekes még, hogy így új promóterrel kb. üres lappal kezdhetnek mindent, mert ITR megállapodás semmit se ér 

Vonatkozik ez a pályákkal kötött szerződésekre (ezért sincs akkor versenynaptár, amit már mikor beígértek)

de messze még a vége, mert ezekkel ráérnek akkor foglalkozni, ha már ADAC megvette az egészet

Előzmény: toto92 (21289)
nicko Creative Commons License 2022.12.01 -11 0 21290

VALO Adelaide 500 hétvégével zárják a 2022-es bajnoki évet, amit SVG torony magasan megnyert már. 2. hely 95-98 %-ban szintén elkelt már Waters révén. A 3. helyért még 3-an versenyben vannak, Mostert, Davison, De Pasquale

https://www.supercars.com/championship/2022-repco-supercars-championship-points/

toto92 Creative Commons License 2022.12.01 0 0 21289

Olyat is el tudok képzelni hogy az ADAC átveszi a DTM-et és az lesz a fő bajnokságuk, akármi is lesz az autó/versenyző felosztás hozzá, a GT Masters meg a DTM-be beleolvadva marad valamiféle B-liga 2 versenyző/autó felállással. Aztán persze az is lehet hogy párhuzamosan elfuttatják a kettőt, mindenesetre azt én se hiszem hogy a DTM nevet kidobnák (amennyiben persze sikerül megegyezniük Bergerrel), ahhoz azért túl jól cseng.

Előzmény: JarnoTrulli (21288)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.01 0 0 21288

Az az Electric is még nagyon messze van, szerintem 24-re se lesz abból semmi

 

Valami GT3-as bajnokság biztos maradni fog, de szerintem a DTM mint nevet kár lenne veszni hagyni.

Meg lehet Stuck is régimódi meg nem ő dönt, de tényleg maradni kellene az 1 autó 1 versenyző felosztásnál 

Előzmény: toto92 (21287)
toto92 Creative Commons License 2022.12.01 0 0 21287

Hát ennek fényében a GT3-ra átállt DTM nem egy sikeres bajnokság volt, csak egy nagyra nőtt lufi.

 

Még az előző cikkből, amikor felröppent a DTM "eladása" az ADAC-nak:

 

With DTM’s business model relying heavily on ticket sales, which was severely restricted due to the pandemic, it has to be assumed that the manufacturer money has long been used to fill the gaps in budget.

 

Szóval volt egy bajnokság, aminek az üzleti modellje lényegében fenntarthatatlan volt és a gyártók pénzéből volt kifoltozva a költségvetés, úgyhogy azok kivonulása után változatlan pénzügyi modellhez adaptált egy szabályrendszert, amiben hangsúlyozottan háttérbe vannak szorítva a gyártók és a privát alakulatokra helyezi a hangsúlyt. Erre ráadásként még jött az, hogy a szponzoroknak sem szexi egy olyan platform, amiben nem zizegnek elektronok, és most elfogyni látszik a lóvé. Ez 1:1-ben a WTCR sztorija, csak a DTM kevesebbszer csinált magából látványosan hülyét.

Előzmény: JarnoTrulli (21285)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.11.30 0 0 21286

vagy semmi részt szerettem volna áthúzni a többit nem 

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.11.30 0 0 21285

lesz ebből szappanopera, ha már eddig nem volt az

 

https://www.motorsport.com/dtm/news/berger-dissolves-itr-as-dtm-adac-talks-continue-for-2023/10406458/

 

Berger dissolves ITR as DTM-ADAC talks continue for 2023


Gerhard Berger is dissolving DTM’s parent body ITR as the championship continues to negotiate a potential sale to German automobile club ADAC.

 

ezek alapján elég egyértelmű, hogy ADAC lesz ebből vagy semmi

amit nem ír a cikk, de német oldal igen, hogy a csapatvezetők mind a mostani formátumot szeretnék, mármint az 1 autó/1 versenyző leosztást, és azt a lebonyolítást ami van 2 éve. 

Tényleg nem lehetnek ennyire balfaszok, ha majdnem 30 autót elérve így húznák le a rolót

toto92 Creative Commons License 2022.11.27 0 0 21284

Elképesztő hogy ha Tassi odakeveredik a mezőny élére/elejébe akkor MINDIG történik vele valami...

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.11.25 0 0 21283

ha ADAC át is veszi, a DTM mint márkanév tuti nem fog elveszni, hülyék lennének eldobni. Akik jöttek idén ill. tavaly, mind ezt hangsúlyozták ki, hogy a DTM csalogatta át őket, és másabb így szponzort szerezni és sokkal jobban szem előtt vannak. 

 

Két széria kétlem, hogy egyesülne, mert a DTM-ben már így is sokan vannak, legtöbb ADAC GT-s csapatnak és versenyzőnek, meg pont azért éri meg ott menni, mivel több versenyző vezet 1 autót, könnyebb összeszedni a pénzt egy szezonra. 

Berger is ezt mondogatta, amikor átálltak a GT vonalra, hogy ők akarnak lenni a leggyorsabbak, illetve a legjobb versenyzőket és csapatoknak összeszedni. 

 

Közös hétvégének meg nem tudom mi értelme lenne. Mármint ha lenne egy ADAC GT, majd ugyanazokkal a kocsikkal lényegében, csak más versenyzőkkel egy DTM. Nem beszélve arról mekkora káosz lenne ott a boxokban. 

Vagy csinálnának olyat mint a GT World Challenge? Lenne endurance (ADAC GT) meg Sprint (DTM) hétvége?

 

Vagy ahogy a cikk írja:

 

"A DTM under the leadership of Germany's largest automobile club could therefore make sense for Berger in the medium term.

And with the takeover, ADAC would have the opportunity to establish a proper pyramid in German sportscar racing, with the DTM as the top class for professional works drivers, GT Masters as a GT3 talent factory and GT4 Germany as an entry level series."

 

ez nem lenne rossz, de akkor meg amit írtam az előbb, hogy ugyanazon a pályán ugyanazokkal a kocsikkal versenyezve?

Mezőny terén meg "le kellene butítani", mert hülyén festene egy GT3 neveldében Marciello, Engelhart, Costa meg a többiek 

Előzmény: toto92 (21282)
toto92 Creative Commons License 2022.11.25 0 0 21282

https://www.motorsport.com/dtm/news/dtm-and-adac-in-talks-over-2023-collaboration/10404558/

 

Szó van benne olyan pletykákról hogy az ADAC megvenné a DTM-et.

nicko Creative Commons License 2022.11.12 -11 0 21281

Bathurston most is van valami versenyhétvége 7 kategória versenyzik. 7 különböző van benne Ausztrál TCR meg van GT stb. Az egyik bemutatta amitől Webber félt 200 km/h-val (40G erőt írtak)bumm bele a falba a kavicságy nem sokat lassított az autón, ami aztán pörgött, forgot a levegőben. A pilóta kiszált a roncsból épségben Insta dobta fel a videót azóta nem találom. :)

 

SUPERCHEAP AUTO TCR AUSTRALIA
FANATEC GT WORLD CHALLENGE AUSTRALIA POWERED BY AWS
GULF WESTERN OIL TOURING CAR MASTERS
NATIONAL TRANS AM SERIES
S5000
PORSCHE MICHELIN SPRINT CHALLENGE AUSTRALIA
AUSTRALIAN PRODUCTION CARS SERIES  

 

https://www.mount-panorama.com.au/

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.11.12 0 0 21280

WTCR meg már le is tudta Bahreint, jól lezavarták ezt, bár pont egy WEC betétfutamra jók talán.

 

volt a héten Huff kiszállás, Zengő dráma csapatszinten, meg Michelisz győzelem

 

 

nicko Creative Commons License 2022.11.07 -11 0 21279

SVG Adelaiden stoppolt. :) 

https://www.instagram.com/reel/CkpvPLXBP84/?igshid=YmMyMTA2M2Y=  

 

A szezonzáró VALO Adelaide 500 verseny dec. 3-4. lesz.

nicko Creative Commons License 2022.11.07 -11 0 21278
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.11.06 0 0 21277

ha jól nézem pont azt a részét barmolták szét amit a legjobban kedveltem ott :(

Előzmény: nicko (21272)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.11.06 0 0 21276

Új hónap, az aktuális seregszemle. 

 

Hiába tűnik úgy, hogy -2 csapat, de jönnek újak és megint a bűvös 30-as szám a kérdés, nem az hogy 12 vagy 15 fős lesz e a mezőny.

 

Abt - K. van der Linde - Feller duó marad (Audival a folytatás nem biztos, de elvileg megegyeznek a felek)
Schubert - S. van der Linde - másik versenyző kiléte kérdőjeles, mivel Eng IMSA felé vette az irányt márkán belül
HRT - Stolz - Maini, de nem zárható ki egy harmadik autó. Csapat marad a Mercedesnél.
Grasser - Bortolotti erősen kérdéses, ő ott versenyez, ahova a Lambo "küldi". LMDH programban részt vesz, Perera jöhet a helyére
Winward - Auer ha marad a Mercedes családban, akkor marad náluk is, harmadik autó ha lenne, arra Schumacher az esélyes, de nem mint Mercedes támogatott.
Bernhard - szeretnének +1 autót ami kötelező lesz jövőre, de függ az anyagiaktól illetve attól is, hogyan ossza be a Porsche a 6 autóját.
SSR - legnagyobb kérdőjel náluk van, melyik márkával folytatják. Viszont biztos, hogy maradnak jövőre. Többek közt ettől is függ Bernhardék jövője.
RedBull/Alpha Tauri - Mateschitz után is maradnak. DTM naptára amiatt is várakozik, mert próbálják elkerülni a Forma-E-vel való ütközést. Elsősorban Rast miatt, aki így ott lehetne a mezőnyben mint BMW versenyző, de ez kedvező lenne Cassidynek is. Teljes szezont tudna menni. Fraga kérdéses, mert más programot fut. Csapatnak mindenképp kell egy főállású a DTM-ben.
Walkenhorst - anyagiaktól és a BMW-től erősen függ, hogy maradnak-e.
WRT - akik már BMW partnerei érdeklődnek, LMDH a fő szempont, és a GTWC Europe. Ehhez akarnának még DTM-et is futtatni.
Manthey Porsche - érkezésük elég valószínű
Mücke - Mercedessel maradnának, de lehet a 6 autós limit áldozatai lesznek és hogy a Schaffler kihátrált mögülük nehéz lesz
Rosberg - nagy kérdés ki pótolja Müllert (Haase?) illetve Gore maradása se biztos.
Toksport WRT - idén lemaradtak, mint Mercedeses alakulat de jövőre mint Porschés csapat jönnének.
Attempto - Zug mellé szeretnének egy rutinos versenyzőt, mert nehéz évük volt így. Ráadásul Audinál nincs az az adatmegosztás, mint a Mercedesnél így Zug egyedül maradt.
GruppeM - távoznak szinte biztosan, Engel maradna a szériában

 

 

6 Audi - 
6 (4?) BMW
6 Mercedes
6 Porsche
4 Lamborghini
2 Ferrari

 

6 gyártó kb. 28 autó lenne így, de a BMW-nél két csapat kérdéses
Valóban SSR csapat bejelentése után lesz egyértelmű, mert ha Porschét cserélik, akkor ebből vagy Lambo vagy BMW lehet, Audinál, Mercedesnél teltház már.

https://www.motorsport-total.com/dtm/fotos-videos/fotostrecken/dtm-2023-wie-die-teams-fuer-die-kommende-saison-planen/hinter-den-kulissen-werden-aktuell-die-weichen-fuer-die-dtm-saison-2023-gestellt-wie-sich-die-teams-aufstellen-und-welche-ab-und-neuzugaenge-zu-erwarten-sind/s1/c40/d0/p1/z0/1/7054

nicko Creative Commons License 2022.11.05 -11 0 21275

Larko minden verseny elött a nézőből 10 perc alatversenymérnököt kreál. :)

Egyik évben másik tv társasághoz került a V8SC közvetítési joga az ausztráloknál. Kialakították a stábot amiből kihagyták. Ausztrál V8SC és Larko fanok még peticiót is írtak, hogy vegyék át, de nem. Csak akkor közvetített amikor az F1 ott járt az Albert parkban, mert azt megint más társaság adta. 

Mindenesetre nélküle szegényesebb volt a közvetítés. Az összes széria közül amit nézek messze ő a legjobb pit riporter. Mint volt versenyző, csapatfőnök nem nehéz neki. 

 

Nem csak az autóknál, de a versenyzőknél is generáció váltás zajlik. Az öregek befejezik vagy mint Scotty műfajt váltanak nem marad legyőzendő ellenfél. Ha SVG lelépne sokat javítana a megtippelhetetlen végetedményen. :) 

Jönnek a Gen3-as Camarok majd megkavarja az állóvizet.

Előzmény: convar (21274)
convar Creative Commons License 2022.11.04 0 0 21274

Igen, Larkham egy nagyon jó arc :) imádom is nézni az ilyen magyarázós szösszeneteit, még úgy is hogy pedig angoltudás hiányában kb. 90%-ban azt se tudom ilyenkor hogy miről is témázik épp olyan lelkesen :D

 

Egyedül a boxkiállásoknál sok egy kicsit az ipse néha, hogy olyankor is annyira közel megy a történésekhez, hogy szinte belelép a szájukba. De ez sztem néha már magát a boxszemélyzetet is zavarja olyankor. (csak mivel mégiscsak az egész cirkusz egyik legmegbecsültebb tagja, így tiszteletből ráhagyják)

 

 

Amúgy a Supercars-szal még az a baj sztem egy ideje, hogy hiába impozáns a teljesítménye SVG-nek, meg hiába hengerel megint, igazából teljesen lényegtelen már, mert Scotty, amíg át nem tette a székhelyét az Indycarba addig keményen beárazta őt is :X :S

Előzmény: nicko (21211)
nicko Creative Commons License 2022.10.30 -11 0 21273

Nem csak Nascarban van Big One! :) 

 

https://youtu.be/H0QrwDygykg

nicko Creative Commons License 2022.10.30 -11 0 21272

nekem is..meg mindenkinek. 

Brit közösségi játékok miatt csonkították, aztán építkeztek is a levágott részen. 

Előzmény: JarnoTrulli (21271)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.10.30 0 0 21271

eléggé másabb lett így a pálya, nekem a régi korszakában nagyon tetszett, a TOCA2-ben is benne volt

Előzmény: nicko (21269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!