Az utóbbi időben hál' istennek egyre többen vagyunk, akik a régi idők repülőgépeit is szeretjük, repüljük.
Ki több, ki (mint én magam) kevesebb ismerettel rendelkezik ezekről a csodálatos gépekről, amelyeknek méltán van emelkedőben kultusza.
Azért nyitottam ezt a topikot, hogy itt egy helyen legyenek a volt nyugati és keleti oldt timerekre vonatkozó információk.
Köszönöm a segítséget még egyszer. Találtam egy remek TU-114-est, ami mindenben megfelelt az elvárásaimnak (sőt, még túl is haladta azokat). Nem ismertem a Samdimdesign cuccait.
Napokig kerülgettem ezt a mondatodat, de nem hagyom.
"...A magyar TU-154-es gépeket a kezdettől fogva háromfős személyzet repülte -- az első időben egy utazó szerelővel kiegészítve -- addig az AEROFLOT még 200-ben is öt fővel..."
előre is bocs, ha hülyeséget kérdezek, de tud valaki arra válaszolni, hogy az orosz-szovjet gépek pilótafülkéje miért zöld színű jellemzően? :) Csak feltűnt, hogy a kapitalista gépek általában szürkés-feketések, a szocialista ipar remekei meg zöldeskékek... Nagyon hülyeség?
Van képem, hogy 5-en nyomják a 34-est, igaz, nem itthon. A 18-as is 5 fővel indult, maradtak végül 4-en. A 34-esnél csak az okozott gondot, hogy két főből egyet kellett kiképezni. Az 54-es átszerelése és áthonosítása bőven meg se történt még '73-ban, de még 75-ben sem.
Most megnéztem még egyszer LCNándor kivitelét Vnukovo-ba, és a moszkvai leszállásnál (Fentor János kapitány vezette a gépet) 10 méteren beszólt a fed.mérnök, hogy "Dolgozz Jani, dolgozz"
A MA-240-esen hány fős személyzet volt? Már elküldtem a portóliót a vezető úrnak, gondolopm, innentől nem az én dolgom. (A MA-102 éjszakázó járat volt szted?)
Tudna nekem valaki javasolni egy-két-három olyan orosz gépet (An2-től An225-ig, a méret nem számít, akár helikopter is :) ), ami:
a: fs2004 alatt működik
b: virtual cockpit-tal rendelkezik
c: nem kell hozzá külön megtanulni ezerötszáz oldalas üzemeltetési eljárást, plusz az orosz-magyar szótár avionitakai különkiadását... (nyilván nem baj, ha nem a legegyszerűbb, de én "csak" repülni szeretnék)
Lehet, de mégis sikerült rossz adatot beletenni. Ezért bár az összes megvan 72-től, a váltás előtti és utáni éveket tekintettem alapnak. A 34-esét már eleve én csináltam.
Ráadásul menetrendet a desztinációk, a frekvenciák és a típuscserék állandó változása miatt ennyi évről nem lehet jót csinálni. A 75-ös meg már nagyon múmia lenne. Akkoriban még 5 fővel repültek, akkor kezdődött csak a szárnycsere program, az egyesített vezérlés, miazmás.
Ami az áramlást illeti, épp mivel nem áramlottak, nekiálltam én és megkerestem, akiket lehetett és kellett. Voltak akik valahogy elkerültek, azokat nem kerestem. De engem igazából a 34-es program érdekel csak.
Két formában készült el. Az egyik mutatja, hogy a nagyvas és a kisvas hol kapcsolódnak és hol térnek el. Szerepel a Jakocska is. Ebben maga a menetrend is benne van, ami azért igényelt némi írásos magyarázatot. A másik szakmai menetrend, tehát időrendi a személyzetek számára. Az időszakban egy éjszakázós járat van, a menetrend kiegészíthető később-korábban működtetett frekvenciákkal és charterekkel, igény szerint. Az 54-eshez nem nyúltam egyelőre, azt előbb vitassátok meg ti. Mindjárt küldöm.