Keresés

Részletes keresés

Distván Creative Commons License 2008.04.05 0 0 38
Ilyen rossz állapotban lévő gazdaság mellett örüljünk, hogy megvan még!
Előzmény: Rooger Preed (36)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.05 0 0 37
Az EU-s pénzek miatt nem. Az EU nem adna rá támogatást. Ezt az összeget pedig nem várhatjuk el hogy a MÁV vagy a kormány a SAJÁT vasútját fejlessze (megmentse)
Előzmény: Rooger Preed (36)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.05 0 0 36
Az átépítés nem merült fel alacsonyabb sebességre? Pl 80 vagy 100 km/h?
Előzmény: Törölt nick (14)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.05 0 0 35
Az egész vonalhoz képest nem jelentős. Most az a fél perc a 40 perces menetidőből! (23! km-en, 2! megállóval!)
Előzmény: Rbatka (34)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.05 0 0 34
Végülis nem tragikus hosszúságú lassújel, tehát kb. 30 mp. az egész.
Előzmény: Törölt nick (33)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.05 0 0 33

Hát?

Ez az átjáró igazából csak egy telket köt össze a többivel. Nagyon sok földmunka kellene hozzá és ezt a vonal rekonstrukciójáig (ami nem tom hogy mikor lesz - ha lesz egyántalán-) biztosan nem csinálnak meg. Addig is marad a lassújel.

Előzmény: Rbatka (32)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.05 0 0 32
Nahát itt az Alföldön szerencsére nincs ilyen probléma.

És mit lehet ennek csinálni? Aszfaltozott út és átjáró?
Előzmény: Törölt nick (31)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.04 0 0 31

Mindkét lassújelet a pálya kiképzése és a víz okozza.

Egyszerűen elmossa a töltést. A problémát csak komoly vízelvezetéssel lehene megoldani. Az átjáró az egyik legproblémássabb rész. egy mezőgazdasági földút ami 200m-t lejt és a víz a pályára hordja a földet: nagyobb esőzéseknél el is lepi a sár a pályát itt. A képek közül a Bz motos képek készültek itt.

Előzmény: Rbatka (30)
Rbatka Creative Commons License 2008.03.31 0 0 30

Miért van a vonal elején két lassújel? Az átjárót nem lehet megcsinálni, vagy nem is akarják?

Előzmény: Törölt nick (29)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.30 0 0 29

És igen,

itt van a videó is, tessék beutazni virtuálisan a vonalat (a minőségért bocs):

22. Körmend-Zalalövő
V43 1305 Creative Commons License 2008.03.30 0 0 28
Köszönöm szépen kedves szavaidat Ákibard úr, magánál kedvesebb emberel nem is találkoztam.  

Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.30 0 0 27
Más vonalakról ilyen információim nincsenek (nem is kerestem).
Előzmény: kozma555 (18)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.30 0 0 26

Nem vagyok MÁV alkalmazott.

Az információkkal meg szerencsém van. (vagy inkább balszerencse), ugyanis ezt a vonalat már háromszor be akarták zárni. Ezért készült hatástanulmány a hasznosításáról (felújítás, teherforgalom megindítása stb.)

Innan vannak az információk.

Előzmény: Rbatka (19)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 25
Mai képek:
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 24
Pár kép:
Rbatka Creative Commons License 2008.03.29 0 0 23

OFF

Lehet okosodni a Kunsági dízelben, ha valakit érdekel. :-)

Bocsánat az OFFért.

Rbatka Creative Commons License 2008.03.29 0 0 22
22 másodszor :-)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 21
(topiknyítóval és a 0.-kal eggyütt)
Előzmény: Törölt nick (20)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 20
A 22. számú vonalhoz ez a 22. számú hozzászólás!
Rbatka Creative Commons License 2008.03.29 0 0 19

Ennyi belefér...

 

Uram, Ön MÁV-alkalmazott? :-)

Előzmény: Törölt nick (16)
kozma555 Creative Commons License 2008.03.29 0 0 18

Más vonalakról is tudsz ilyeneket?

 

Előzmény: Törölt nick (11)
Rbatka Creative Commons License 2008.03.29 0 0 17

Leesik az állam, és kiesik az összes fog belőle!

 

15 perc alatt ennyi információt összeszedni ilyen részletességgel... hát őszinte elismerésem.

 

Azt meg szabad kérdezni, hogy honnan származnak az információk?

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 16
Bocsánat a hibáért és köszönjük az információt!
Előzmény: sinérintő (15)
sinérintő Creative Commons License 2008.03.29 0 0 15
Vonali biztosítóberendezés van:
Körmend és Zalalövő között ellenmenet- és utoléréskizáró rendeszer van (ún. ZG62 blokk). Érdekessége, hogy a körmendi SH és a zalalövői Elektra között időben kb. 120 évet kellett áthidalni. Érdekes lehet még, hogy az ellenmenetkizárás építésekor még nem volt fizikai összeköttetés (sem réz, sem optika) a két állomás között, így kerülő irányú (Zalalövő - Zalaegerszeg - Zalaszentiván - Szombathely - Körmend) SDH-n megy a blokk. Az átadás között az SDH gyűrű bezárása miatt réz és optikai összeköttetés is létesült Körmend és Zalalvő között.
Vonali "biztber" még:
2 db állomásra visszajelentett vonali sorompó (AS19 Körmendre és AS208 Zalalövőre).
4 db "vonatszemélyzetes" sorompó.
Érdekessége még a vonalnak, hogy ez az egyetlen mellékvonal, ahonnan ETCS-beléptetés van (Zalalövő "A" bej. jelzőnél az ETCS-vel felszerelt jármű ETCS-körzetbe lép be. Kis szépséghiba, hogy az egyetlen ETCS-szel felszerelt dízelgép, a 2208-as Csörgő nem mehet rá a vonalra...
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.28 0 0 14
Vonali biztosítóberendezés nincs, a vonatok állomástávolságban közlekednek

Körmend állomáson mechanikus berendezés üzemel, mely a vonali rekonstrukció során korszerű biztosítóberendezésre cserélendő.

Zalalövő állomáson a szlovén vasúti kapcsolat kiépítése során korszerű elektronikus biztosítóberendezés került telepítésre.

A vonalengedélyezési sebessége jelenleg 40 km/ó. Állandó 20 km/ó-ás sebességkorlátozás a 35+46 szelvényben lévő Rába provizóriumon van.

A vonal tengelyterhelése 125 kN, korlátozás nincs a vonalon

A vonalon űrszelvény korlátozás nincs

A vasútvonal tervezési sebessége 50 km/ó, ennek megfelelően  a minimális ívsugár R=250 m. A vonalon összesen 35 ív van. 120 km/ó kiépítési sebesség esetén 26 ív korrekciója szükséges, amelyből 5 db R=250 m-es, 8 db R=300 m-es, 4 db R=400 m-es, 1 db R=500 m-es és 8 dn R=600 m-es ív. 160 km/ó esetén néhány 2 db R+3000m-es nagysugarú ív kivételével valamennyi íves szakasz korrekcióra szorul.

A vonalon jelenleg legnagyobb emelkedő 15 ezrelék a 69+72 – 83+17 szelvények között 1345 m hosszban, és a 142+66 – 165+55 szelvények között 2288 m hosszban.

A vonal átépítésekor a szlovén vasúti kapcsolatnak megfelelő max.12 ezrelékes lejtviszonynak megfelelően alakítandó át a magassági vonalvezetés.

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.28 0 0 13
A vonal két állomása közül a szlovén vasúti átmenet kiépítése kapcsán Zalalövő állomáson új felvételi épület épült. Körmend állomás felvételi épülete a város igényeinek megfelelő, a folyamatos karbantartás biztosítandó. A két megállóhelyen, Nádasdon és Zalaháshágy-Szőcén lakóépülettel egybeépült utasforgalmi épületek vannak, melyek a vonali rehabilitáció során felújításra szorulnak.

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.28 0 0 12
A vonalon jelenleg 24 db útátjáró van, ami átlagosan 1 km-kénti közút-vasútkeresztezést jelent. Az útátjárók biztosítottsági szintje alacsony, mindössze 33 %-ot ér el. A biztosított útátjárók közül 2 teljes csapórudas sorompó, 6 db pedig fénysorompó.

Az útátjárók burkolata a nagyobb forgalmú 8 db biztosított átjárónál aszfalt, míg a kis forgalmú sorompó nélküli átjárók csak zúzottkő-borítással rendelkeznek. A rálátási háromszögek a 40 km/ó-ás sebességnek megfelelően kerültek biztosításra.

Sebességemelés esetén az útátjárók átépítése, biztosítottsági szintjének megváltoztatása, szilárd burkolattal való ellátása, az emelt sebességnek megfelelő rálátási viszonyok biztosítása szükséges. A sebességemelési javaslattal párhuzamosan felülvizsgálandó a kisforgalmú útátjárók egy részének megszüntetése.
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.28 0 0 11
A vonalon 68 db műtárgy van, melyből 3 db Zalalövő folyamatban lévő átépítésekor megszűnt. A műtárgyak közül a legkritikusabb a 35+46 szelvényben lévő 77 m nyílású Rába híd provizóriuma, amely átépítésre szorul. Ezen kívül 2 db teknőhíd átépítése indokolt a 182+60 és a 188+12 szelvényekben. A csőátereszek közül három műtárgynál szükséges csőfejtoldás. Ezek: 174+18, 177+198, 179+64 szlv.

A többi műtárgy állapota a jelenlegi terhelési viszonyoknak megfelel, azonban nagyobb sebesség, tengelyterhelés vagy forgalom esetén átépítésük szükségessé válik.
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.28 0 0 10
FELÉPÍTMÉNYI ADATOK

Állomástól

Állomásig

Sín rendszer

Hn

Hgy

Aljtípus

Ágyazat

 

Tengely-terhelés (KN)

 

 

 

 

 

 

anyaga

cm

 

Körmend-Zalalövő vasútvonal

 

 

 

 

 

 

 

Körmend

Zalalövő

48

 

*

talpfa

b.kavics

40

125

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.28 0 0 9
A vasútvonal eredetileg „i” jelű sínekkel készült, melyet a 70-es években gomboltak át 48-as rendszerű sínekre. Jelenleg a felépítmény tehát 48-as sínekkel, vegyes aljrendszerrel: 2,20 és 2,60 mh. Faaljakkal, valamint „L” jelű vasbetonaljakkal készült, hagyományos hevederes illesztéses kivitelben. Az ágyazat anyaga szintén vegyes: 80 %-ban bányakavics 10–10 %-ban zúzottkő és salak. Az ágyazati anyag teljes hosszban szennyezett. A 48-as sínrendszerre való áttérés következménye, hogy mivel a felépítménycsere nem volt teljes körű, több helyen ma is vannak a pályában 2,20 mh talpfák, és mintegy 3 km hosszban jelentős ágyazathiány van.

A felépítmény állapota a jelenlegi állapotnak megfelel, azonban sem pályasebesség emelésére, sem pedig a forgalom jelentős növekedésére nem alkalmas. Különösen vonatkozik ez a gyakorlatilag megszűnt teherforgalom visszaállítására, aminek előfeltétele a felépítmény megerősítése. A vágány állapota miatt jelenleg évente kétszeri vágányszabályozás szükséges.

 

Az állomások közül Körmend állomás III. és IV. vágánya egyszerűsített korszerűsítés keretében került átépítésre 48-as rendszerű sínekkel hagyományos kivitelben vasbeton aljakkal.

Zalalövő állomás a szlovén vasúti kapcsolat kiépítése teljes átépítésre kerül, 54-es sínekkel hézagnélküli kivitelben vasbeton aljakkal.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!