Hogyan érhet akkor bele elől a lengescsillapito felső részébe a gumi?
Lengokarokon nem láttam semmi gyanúsat de jövő héten megy futóműveshez majd ő megmondja.
Ami furcsa meg hogy a kettostomegu kezdi feladni a harcot ez annyiban merül ki hogy indítás után 2-3 mp ig remeg a kocsi. Ma vettem észre hogy ha menet közben 100 fölött haladva benyomom a kuplungot ez a rázás a kocsin sokkal erősebb lesz.
Ettől eltekintve üdv a klubban. Tipikus jelensége az E60 szériának. Első futóműben első alsó és első hátsó lengőkarral mizu? Legtöbbször e probléma okozója.
Nem rég vettem egy BMW E61-et (25 d) kínlódok hogy mi a franc rázhat a futomuben 80-100 fellett de nem jutok előre. Kerekek jók ki vannak centirozva is frissen. Fektarcsak kicserelve újra. Van alatta egy vékony nyomtavszelesito próbáltam leszedni de ha nincs fennt akkor a kerék beleér a lengescsillapítóba.
Ez ehez való kerék vagy talán még az előzőhöz való?
Nem, hanem még nem nézték UV-val, mert azt mondták akkor menjek ha teljesen kifogy és még azért fújja a hideget. De csüt. mindenképpen elmegyek és töltetek rá a nyaralás előtt. És már akkor meg is nézhetik UV-val. Amúgy annak is van "jó" oldala ha lassan szivárog. Úgy vagyok vele, hogy ha a nyáron fel kell tölteni 3x az nálunk 3x15 ezer. 45ből meg van a nyár utána nem kell a klíma. Ha kompresszor csere akkor azt megcsinálom, de ha a belső párologtató a lyukas, akkor nem szívesen szedem szét a belsejét meg a műszerfalat. Ott majd elgondolkodok, hogy 3 töltés 1 nyáron vagy esetleg szétbombázom a cockpit-et. :D
Már voltam és megszínezték, de még nem fogyott ki belőle így nem tudom még hol szivárog. Mindenesetre legkésőbb csütörtökön elmegyek mert pénteken megyünk nyaralni és nem szeretném ha egyszercsak megfőnénk a kocsiban gyerekkel.
Igazából nem problémás ennek a szériának a klíma kompresszora. Az enyémben 352 E km van, hibátlan a klíma. Két éve a betöltő szelep hibásodott meg, mindkét szelepet cseréltem és feltöltettem a kompresszort gázzal. Azóta ismét hibátlan.
Menj klímáshoz, színezze meg a gázt, fél kilóhoz kell 2.5 g.
PDC lett a hiba oka. Kicseréltem, működik. A klímám viszont továbbra is szivárog valahol. :( Azt olvastam külföldi fórumokon, hogy ha hamar megy el a gáz 1-2 nap akkor lyukas. Viszont ha pár hét akkor kompresszor tömszelence. Most nekem 2-3 hét alatt megy el. Egyszer már volt cserélve klímakompresszor az autóban, még 40 ezer km-nél gariban. Most van benne 330. Nem tudom mennyire problémás ezeknek a kompresszora.
Nem lett diagolva, viszont azt tudom hogy alacsony volt a feszültség 10,5V -on ment, most szétlett húzva az IBS, újra visszatért 13-14V-ra, és elkezdett újra működni. (Lehet lelőtte magát alacsony feszültségen?)
Na de, újabb gond. A kanyarkövetés elkezdett végre zölden világítani folyamatosan, megy is a kanyarkövetés, viszont a kapcsoló csak az első 2 percig működik. Utána pl menetközbe leakarom kapcsolni a nem lehet. Csak folyamatosan világításon van. Érdekes. Csak ha leállítom az autót akkor kapcsol le. Gyújtás nélkül viszont tökéletesen lehet kapcsolgatni, akkor működik.
Nagyon érdekes problémával jövök, sehol nem olvastam hasonlóról, hátha valaki tud utat mutatni.
A napokban megszűnt működni a világítás kapcsolóm. Xenon kanyarkövetős. Mindig is jól működött, folyamatosan világított a kis zöld lámpa is ahogy kell, de már nem világít egyáltalán, és akármerre tekerem nem csinál semmit, csak folyamatosan ég. A műszerfal fényerő tekerő se reagál semmire. Amikor beindítom a kocsit alapból felkapcsolja a lámpát, feláll a kanyarkövető(látszik ahogy megemelkedik, de nem megy jobbra balra), és tökmindegy milyen fokozatban van, automata-kikapcsolva-helyzetjelző-fényszóró, tökmindegy, ha gyújtáson van az autó akkor megy a lámpa magától, ha nincs, akkor lekapcsolja magát. Na gondoltam fasza, annyiból jó hogy folyamat ég és legalább nem lekapcsolt állapotába ragadt be és este nem világítás nélkül kell menni.
Na de most jön a csavar!
Észrevettem, hogy amikor nincs gyújtáson, akkor reagál a dolgokra. Tehát helyzetjelző, kikapcs, fényszóró, műszerfal fényerő állító is működik.(Viszont a kanyarkövető zöld led nem világít egyáltalán.)
Ennek a világítás kapcsolónak nincs baja, kipróbáltam másikkal is, ugyanúgy fennáll a dolog. Máshol van a hiba. Na de mi lehet?
Űdv mindenkinek!! egy kis segítség kellene egyik percről a másikra meg halt az egész légrúgó rendszer a kompresszor csak akkor kapcsol be ha a rellét be nyomom folyamatosan és mutassa a hibajelet is és nem is fúja fel,mi lehet a probléma ??
Azért tegyél át abba csatlakozóba egy jól működő pdc-t, hogy kizárd a hibát. Legutóbb egy olyannal találkoztam, hogy három szenzor nem ment. Kettőt kicserélve azonnal működtek (ezek utángyártott szenzorok voltak), a harmadik nem működött továbbra sem. Visszabontottam a kábelezést - a rossz szenzor csatlakozójától - és kb. 15 cm-re volt megtörve ill. megzöldülve, oxidálódva a kábel, na meg innen még 10 cm-re. Általában a szenzor döglik meg, a kábeltörés a ritkábbik.
Én amúgy autótechnikus vagyok csak a klímás képesítésem nincs még meg (szeptemberben fogom csinálni). Aztán lehet veszek egy klímagépet is.
Szóval visszatérve a hibára..kicseréltem a hátsó befúvót, de nem az a baja, továbbra sincs hideg levegő pedig a kompresszor bekapcsolt + a ventilátor is elindult. Valami szelep vagy terelőlap megszorulhatott, próbáltam diagnosztikával megjáratni minden elemet úgy vettem észre hogy mindenre reagál az autó. Ezért nem értem.. a hőség meg kikészít, fekete autó fekete bőrbelsővel. :)
Még annyit figyeltem meg, hogy a másodlagos (kiegészítő) fűtésem szenzora -40°C-ot mutat. Ami a radiátorra van szerelve (Auxiliary-heater temperature). Ez nem az állófűtés, mert az nincs benne.
Szóval még esetleg ez okozhatja hogy nem indul el a klíma? Gondolom azt látja hogy fagyás van és védelemből nem indítja el, még erre tudok gondolni. Ennek lehet külön szenzora vagy egybe cserés az egész kiegészítő fűtés? Gondolom ehhez is szét kell bombázni a műszerfalat...
Nekem is az a probléma, hogy nem kapcsol be. Az enyém szivárgott, kicseréltem a klímahűtőt, nyomáspróbázták jó volt, feltöltötték. kb 2-3 hétig jó volt. Most megint nincs benne nyomás szerintem + valami kerepelő hangot hallok a műszerfal belseje felől menet közben. Ezt se tudom mi lehet. Alaphelyzetben 4-5 bar van a rendszeremben jelenleg klíma bekapcsolásakor 9-12 bar. Nem tudom mennyinek kellene lennie de feltételezem, hogy kevés. Csak az az érdekes, hogy amikor megnyomáspróbázták 28 bar-al akkor nem engedett semmit, ezért is töltötték fel. Ennyi idő alatt megint kilyukadt volna máshol?!
Nagyon el vagyok kenődve emiatt, bele se merek gondolni ha szét kell szedni a műszerfalat a párologtató miatt.... mert még azt szokott típushiba lenni.