Én kb. 2 évig küzdöttem a hatóságokkal egy ilyen rendszámozási kisérlettel. A kis 125-ös motorkának megvolt az eredeti, német számla, az eredeti német forgalomba hozhatósági tanúsítvány, és a gyártói tanúsítvány. Szerepelt bennük az alvázszám, a motor hengertérfogata, teljesítménye. Mégis elutasították, mert nem szerepelt sehol sem a motorszám. Ez egy magyar hivatali idiotizmus: körömszakadtáig ragaszkodni a motorszámhoz. Holott a világ legtöbb országában a járműmotort ugyanolyan cserélhető alkatrésznek tekintik, mint pl. a sebességváltót, vagy a féket, futóművet. Ami alkatrészeknek sok esetben szintén van egy egyedi gyári száma. Legalábbis a komolyabb gyártóknál.
Ezek szerint a hiányzó motorszám fogja káoszba taszítani a magyar jármű-nyilvántartást.
Sziasztok! Valamikor még én indítottam ezt a topikot, örömmel látom hogy még él!
Anno a Dax replikával kezdtem, majd Suzuki rv 90 re cseréltem, és egy 125ccm kínai négyütemű blokkal volt napi használatban évekig mint segédmotor. Úgy 6 éve pihen a sufniban mert vidékre járok dolgozni, most gondoltam rá, hogy újra használni kezdjem.
Viszont legalizálni szeretném a gépet, hogy a gyereket is magam mögé ültethessem amikor suliba viszem meg hasonlók. Az eredeti német forgalmiban nem szerepel motorszám. Szerintetek van esély rá hogy sikerüljön a honosítása? Egy eredetvizsgán kibukna, hogy más, bár külsőre nagyon hasonló motorblokk van benne? Vagy ha nem szerepel a forgalmiban motorszám tojnak rá?
Balaton kör 476km -ből......nagyon szép túra volt ,köszönet atis.nak a navigációért.....este félholtan estem az ágyba, élményektől ,és a 33c-foktól rongyá fáradva....beszéljenek a képek. üdv zs
ha már a Balaton déli partján jártok ,nézzetek be a FULL-GAS kft szalonjába!!!!!