Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bervas Creative Commons License 2008.05.14 0 0 175
Eléggé a legelején. De azért mozog valami. Ilyen tempóban kb 2 év az első proto, aztán még 1-2 év a gyártás.
Ha lesz folyamatosan pénz. Amit nem látok innen messziről. Azt meg, hogy veszik-e a leendő terméket, ki tudja.

Egyébként kb eddig a Danuvia feltámasztása is eljutott. Ott is voltak rajzok, idomok. Aztán csend.
Előzmény: Barna Bácsi (173)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 174
Hogy hol tartunk?
Ott tartunk, hogy egy darabig még fenntartható és felhasználható a motorgyártás illúziója és a Pannónia (bocs, Pannonia) név "bitorlása" ...
Előzmény: Barna Bácsi (173)
Barna Bácsi Creative Commons License 2008.05.14 0 0 173

Megpróbálom összefoglalni az elért eredményeket.

1. Van egy látványterv.

2. Van egy kis makett.

3. Van egy nagy makett.

(meg van egy Gyulánk:-)))

Hol tartunk?

 

 

 

 

 

Előzmény: xballx (167)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 172

 

 Üdvözlöm az urakat!

 

 Ha maradunk az első kis makettnél, amin ugye már egy teljes motort látunk, el kell gondolkodnunk! Nem a formatervező úr önéletrajzán, hanem azon hogy sajnos nem lehet mit kezdeni ezzel az eltelt jó néhány évvel, a gyártás leállítása óta. Senki sem tudja, hogy mivé fejlődött volna a Pannonia. A gyorsan változó részletek miatt, így is nehéz egy egységes formavilágot meghatározni, így visszamenőleg az időben.

 

 Nagyon sok formatervező van a világon, de nem biztos hogy egy célirányos feladatot mindenki megtud oldani (designolni). Nem biztos hogy a Zalavári József úrnak (tisztelettel említem) olyan nagy motoros múltja lenne! Mint ahogy láttuk a makettet is. Nem a makettal van baj (szerintem), hanem azzal hogy jó motort csak úgy lehet tervezni, ha benne is él az ember! Az életének a része, mint Bakonyi Antalnak, Vígh Endrének, Sági Lászlónak, sorolhatnánk! Ők egyszerre vették a levegőt a karburátorral..

xballx Creative Commons License 2008.05.14 0 0 171

Nem vetted el a kedvet. Meglatjuk meddig jut el az egesz.

Par proto alkatresz volt eddig lathato. Kovetkezo lepeskent mar valami osszerakottabb, kialakultabb osszkep kovetkezne.

Előzmény: orca75 (170)
orca75 Creative Commons License 2008.05.14 0 0 170

Nem akarom elvenni a kedvet, de szerintem nem látjuk meg.

Ha egy gyártás beindítása attól függ, hogy mennyi pályázati pénz folyik be az már sokat sejtet.

Előzmény: xballx (169)
xballx Creative Commons License 2008.05.14 0 0 169

Ahogy a Zen mester mondana: Meglatjuk

(:

Előzmény: orca75 (168)
orca75 Creative Commons License 2008.05.14 0 0 168
Mi is szurkolunk mindannyian, de eddig inkább csak vergődést láttunk.
Előzmény: xballx (167)
xballx Creative Commons License 2008.05.14 0 0 167

Belegondoltam milyen szivas lehet egy termek eloallitasa. Egy motore kulonosen...

Mivel itt nem orangecountry van, nem 2 het egy motor osszedobasa.

 

Amit tervasztalra lerajzol a formatervezo az szep es jo, de abbol nem fog senki motort osszerakni. Max egy makettet. Es ekkor meg igen-igen messze vagyunk a sorozatgyartastol.

Aztan gondolom a formaterv tovabb valtozik, ahogy 3d-ben lemodellezik. Ekkor mar a gyarthatosag is cel, de meg mindig nem lehet sorozat, csak tanulmany. Ebbol mar lehet 1:1es protot gyartani. Szoval van prototipus, de mivel nincs mogotte muszaki tartalom, egyertelmu, hogy csak latvany, amit vegre meg lehet csodalni.

Aztan ha ez megvan el lehet kezdeni a tenyleges muszaki tartalmat kidolgozni. Ez igen hosszu, es faradtsagos folyamat. Ugyanis figyelembe kell venni az eddigieket: dizajn, gyarthatosag es meg mukodnie is kene. A gyarthatosag itt mar elbillen a sorozat gondolata fele. Szerszamozhatosag. A muszaki tartalom meg ugyis csak akkor fog kiderulni, ha beinditjak majd az ebbol osszerakott mukodokepes prototipust.

A teszt utan meg persze ismet rengeteg dolog valtozik - muszaki tartalom, forma - de mar a sorozatgyarthatosag keretein belul.

Szoval iszonyat mennyisegu modositas- teszt-modositas-teszt lehet ebben az idoszakban. Mert tovabbra is a sorozat a cel, nem az egyedi motorgyartas. Meg kell felelni a hatosagi eloirasoknak, hogy kapjon rendszamtablat.

 

Es akkor meg szerintem rengeteg dolgot kihagytam. Szoval meg nagyon az elejen tart a dolog. Remelem lesz belole tenyleg valami, mert nagy dolog am egy ilyet osszehozni.

Szurkolok.

Előzmény: bervas (166)
bervas Creative Commons License 2008.05.13 0 0 166
Én azt mondom, legyen. Ha a műszaki alapok jóra sikerednek, ügyes formatervező gatyába tudja rázni a külsejét. A műszaki dolgok ellenőrzéséhez kell pár darab összerakott gép.
Ha ezt végigviszik a srácok, akármilyen ronda a külseje, korrekt műszaki teljesítmény.
Előzmény: Törölt nick (165)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 165
Nem lesz forgalomképes tesztmotor. Illetve, ahogy a képeket nézem a Pannónia fórumban, NE LEGYEN. Én azt mondom. A képek magukért beszélnek...
Előzmény: bervas (164)
bervas Creative Commons License 2008.05.13 0 0 164
Ha ilyen tempóban dolgoznak tovább, még egy-két év, mire lesz forgalomképes tesztmotor. Kiváncsi vagyok, hogyan alakulnak tovább a dolgok.
Előzmény: xballx (163)
xballx Creative Commons License 2008.05.13 0 0 163

Semmifele T5 vazrol nincs szo.

Nagyobb annal es egy darabbol van hajlitva a bolcsovaz, csak a keresztmerevitok hegesztettek.

A motorblokk aluminiumbol volt kimarva, a tank es az oldaldobozok fabol voltak, a hengerfej meg muanyagbol keszult prototipus nyomtatassal. Szoval ez egy 1:1-es proto darab lesz.

En szombaton lattam annak a furgonnak a platojan, de ugy hallottam, hogy vasarnap is mutogattak.

Előzmény: Barna Bácsi (162)
Barna Bácsi Creative Commons License 2008.05.12 0 0 162
Tegnap a siófoki börzén beszélgettem egy idősebb szakival, aki járt Várpalotán. Az ő szavait idézem :
Volt egy motor egy kis buszban, amit az üvegen keresztűl meg lehetett nézni. Egy T5 vázba bele volt téve a rajzról ismert blokk, de úgy tünt, hogy a henger nem fémből van. A tank fából volt.
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.11 0 0 161
Ezt az írást is érdemes elolvasni (mondjuk sok újdonság nincs benne)
Fóti Gyula Creative Commons License 2008.05.09 0 0 160

Tisztelet Mindenkinek.

 

Hétvégi veteránmotoros programok:

Május 11 szombat:Szigetmonostori veterán motoros piknik,versenyek  .Árpád út 15

Május 12 vasárnap:Siófok veteránmotoros börze,új helyen.TESCO parkoló.

 

És ha esetleg pünkösd hétföjén akarsz veteránmotorosokkal lenni:

A Pannonia MGTSZ meghívást kapot a május 13.ára  a Hungaroringre.Ha van kedved,és ki akarod probálni a hungaroringet,akkor várunk szerettel. A Pannonia MGTSZ tagjai 10 órakkor találkoznak a Hungaroring főbejáratával szemben a MOL benzinkúton.Szeretettel látunk mindenkit.

Tisztelettel:

Fóti Gyula

jimmipec Creative Commons License 2008.05.08 0 0 159
Csepeli Thema ujság
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.05.02 0 0 158
Április 27. Blikk:
bervas Creative Commons License 2008.04.30 0 0 157
Korrekt cikk, és a felek hozzáállása is korrekt. 2010-ig megvan az elméleti lehetőség arra, hogy legyen valami, ha akarják.
Ha a város kisajtol valamit Mázló Imréből, és az az új motor lesz, akkor már megérte.
Ha nem történik semmi, akkor meg a polgármester biztosította a saját hátát.

A tény, hogy az első szerződésben még dátumok sem voltak, nagyfokú amatőrségre vall a város jogászai részéről... :-) Bár a mai politikai életben látni cifrábbat is.
Előzmény: Teppik (156)
Teppik Creative Commons License 2008.04.30 0 0 156
Úgylátszik már a város sem 100%ig biztos a dolgában. cikk a naplóban
még megvan az újság, ha nagyon érdekel titeket be scannel-em
zs.pisti Creative Commons License 2008.04.28 0 0 155
Megtaláltam a lényeget szerintem. Ez van a http://www.pannoniafesztival.hu/index.php?p=pafe_welcome
lapon.

1975-ben sok minden történt Magyarországon. Többek között abban az évben zárták be végérvényesen az egyetlen motorkerékpárgyárat, ami országunk hírét vitte szerte a világon.
Idén, a 2. Pannónia Fesztivál szervezésével erre a dátumra emlékezünk.

Ha gyors vagy, mindössze 975 forint jelképes összegért ott lehetsz az idei fesztiválszezont indító fesztivál helyszínén, ahol több mint 30 zenekar társaságában köszöntheted a nyár kezdetét 3 napon keresztül!
...


Nemhogy finom, hanem egy durva átmenet a gyárról a fesztiválra. Én befejeztem a várakozást a motorra, nem lesz ebből semmi.
Zoli_t5H Creative Commons License 2008.04.24 0 0 154
Maga mar csak ert hozza, ven kecske! :)
Előzmény: smugli (153)
smugli Creative Commons License 2008.04.24 0 0 153

Szépek!

Előzmény: Freewind-Baja (152)
Freewind-Baja Creative Commons License 2008.04.24 0 0 152

 

 Uraim!

 

Ezeket a képeket tessék megnézni!

 

Igaz itt egy kismotorról van szó, aminek a gyártási költsége arányosan jóval kisebb, és a motorját is licenc-el gyártják, meg a gyár azóta is működik, DE mégiscsak egy régi modell újáélesztése történt meg!

 

 

 Ez az új JAWA Pionir.

A modell 50. születésnapján újrakezdték a gyártását szinte az eredeti formában, igaz modern technikával.

Készül 50, 70, 80, 100, 125-ös négyütemű japán motorokkal.

555-db készül egy üléssel az eredetihez megszólalásig hasonló formában, a többi kicsit modernebb kinézetű.

 

Ezzel most nem akarom egy szintre helyezni a pannóniával, és tudom, hogy a Honda supercab-ból sem lehettett nehéz kialakítani egy ilyen gépet, de ezek szerint meg lehet csinálni!

 

Mennyire örülnék egy ilyen kis sikernek is! : )

 

Zoli_t5H Creative Commons License 2008.04.18 0 0 151
Az stilusos lenne.:))))
Előzmény: AmAno (150)
AmAno Creative Commons License 2008.04.18 0 0 150

Pedig elmondásuk szerint ez volt az "új pannónia világpremierje". Szebbről álmodni sem mertem volna... :-(((

A gyár bezárásakor is vajon egy makett gördül majd le a hobbiasztalról?????

Előzmény: börzeinfó (149)
börzeinfó Creative Commons License 2008.04.17 0 0 149
Üdv.
Azért az furcsa hogy a makett bemutatóról semmi nincs fenn a hivatalos honlapjukon. Tulajdonképpen ez egy magára hagyott honlap benyomását kelti.
AmAno Creative Commons License 2008.04.17 0 0 148

Nem teljesen on de azért láthatjuk hogy van még remény csak nem a nagy duma kéne...

http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.04.17.&349831

 

 

AmAno Creative Commons License 2008.04.17 0 0 147
Jó ez már haladás... máscsak kézzelfoghatóvá kellene tenni a vasat. Igazából jólhaladunk ezzel az "új pannónia projekttel"... jöhet a bögre... :-)))
Előzmény: artur66 (143)
abes Creative Commons License 2008.04.16 0 0 146

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!