Eléggé a legelején. De azért mozog valami. Ilyen tempóban kb 2 év az első proto, aztán még 1-2 év a gyártás. Ha lesz folyamatosan pénz. Amit nem látok innen messziről. Azt meg, hogy veszik-e a leendő terméket, ki tudja.
Egyébként kb eddig a Danuvia feltámasztása is eljutott. Ott is voltak rajzok, idomok. Aztán csend.
Hogy hol tartunk? Ott tartunk, hogy egy darabig még fenntartható és felhasználható a motorgyártás illúziója és a Pannónia (bocs, Pannonia) név "bitorlása" ...
Ha maradunk az első kis makettnél, amin ugye már egy teljes motort látunk, el kell gondolkodnunk! Nem a formatervező úr önéletrajzán, hanem azon hogy sajnos nem lehet mit kezdeni ezzel az eltelt jó néhány évvel, a gyártás leállítása óta. Senki sem tudja, hogy mivé fejlődött volna a Pannonia. A gyorsan változó részletek miatt, így is nehéz egy egységes formavilágot meghatározni, így visszamenőleg az időben.
Nagyon sok formatervező van a világon, de nem biztos hogy egy célirányos feladatot mindenki megtud oldani (designolni). Nem biztos hogy a Zalavári József úrnak (tisztelettel említem) olyan nagy motoros múltja lenne! Mint ahogy láttuk a makettet is. Nem a makettal van baj (szerintem), hanem azzal hogy jó motort csak úgy lehet tervezni, ha benne is él az ember! Az életének a része, mint Bakonyi Antalnak, Vígh Endrének, Sági Lászlónak, sorolhatnánk! Ők egyszerre vették a levegőt a karburátorral..
Belegondoltam milyen szivas lehet egy termek eloallitasa. Egy motore kulonosen...
Mivel itt nem orangecountry van, nem 2 het egy motor osszedobasa.
Amit tervasztalra lerajzol a formatervezo az szep es jo, de abbol nem fog senki motort osszerakni. Max egy makettet. Es ekkor meg igen-igen messze vagyunk a sorozatgyartastol.
Aztan gondolom a formaterv tovabb valtozik, ahogy 3d-ben lemodellezik. Ekkor mar a gyarthatosag is cel, de meg mindig nem lehet sorozat, csak tanulmany. Ebbol mar lehet 1:1es protot gyartani. Szoval van prototipus, de mivel nincs mogotte muszaki tartalom, egyertelmu, hogy csak latvany, amit vegre meg lehet csodalni.
Aztan ha ez megvan el lehet kezdeni a tenyleges muszaki tartalmat kidolgozni. Ez igen hosszu, es faradtsagos folyamat. Ugyanis figyelembe kell venni az eddigieket: dizajn, gyarthatosag es meg mukodnie is kene. A gyarthatosag itt mar elbillen a sorozat gondolata fele. Szerszamozhatosag. A muszaki tartalom meg ugyis csak akkor fog kiderulni, ha beinditjak majd az ebbol osszerakott mukodokepes prototipust.
A teszt utan meg persze ismet rengeteg dolog valtozik - muszaki tartalom, forma - de mar a sorozatgyarthatosag keretein belul.
Szoval iszonyat mennyisegu modositas- teszt-modositas-teszt lehet ebben az idoszakban. Mert tovabbra is a sorozat a cel, nem az egyedi motorgyartas. Meg kell felelni a hatosagi eloirasoknak, hogy kapjon rendszamtablat.
Es akkor meg szerintem rengeteg dolgot kihagytam. Szoval meg nagyon az elejen tart a dolog. Remelem lesz belole tenyleg valami, mert nagy dolog am egy ilyet osszehozni.
Én azt mondom, legyen. Ha a műszaki alapok jóra sikerednek, ügyes formatervező gatyába tudja rázni a külsejét. A műszaki dolgok ellenőrzéséhez kell pár darab összerakott gép. Ha ezt végigviszik a srácok, akármilyen ronda a külseje, korrekt műszaki teljesítmény.
Nagyobb annal es egy darabbol van hajlitva a bolcsovaz, csak a keresztmerevitok hegesztettek.
A motorblokk aluminiumbol volt kimarva, a tank es az oldaldobozok fabol voltak, a hengerfej meg muanyagbol keszult prototipus nyomtatassal. Szoval ez egy 1:1-es proto darab lesz.
En szombaton lattam annak a furgonnak a platojan, de ugy hallottam, hogy vasarnap is mutogattak.
Tegnap a siófoki börzén beszélgettem egy idősebb szakival, aki járt Várpalotán. Az ő szavait idézem : Volt egy motor egy kis buszban, amit az üvegen keresztűl meg lehetett nézni. Egy T5 vázba bele volt téve a rajzról ismert blokk, de úgy tünt, hogy a henger nem fémből van. A tank fából volt.
Május 11 szombat:Szigetmonostori veterán motoros piknik,versenyek .Árpád út 15
Május 12 vasárnap:Siófok veteránmotoros börze,új helyen.TESCO parkoló.
És ha esetleg pünkösd hétföjén akarsz veteránmotorosokkal lenni:
A Pannonia MGTSZ meghívást kapot a május 13.ára a Hungaroringre.Ha van kedved,és ki akarod probálni a hungaroringet,akkor várunk szerettel. A Pannonia MGTSZ tagjai 10 órakkor találkoznak a Hungaroring főbejáratával szemben a MOL benzinkúton.Szeretettel látunk mindenkit.
Korrekt cikk, és a felek hozzáállása is korrekt. 2010-ig megvan az elméleti lehetőség arra, hogy legyen valami, ha akarják. Ha a város kisajtol valamit Mázló Imréből, és az az új motor lesz, akkor már megérte. Ha nem történik semmi, akkor meg a polgármester biztosította a saját hátát.
A tény, hogy az első szerződésben még dátumok sem voltak, nagyfokú amatőrségre vall a város jogászai részéről... :-) Bár a mai politikai életben látni cifrábbat is.
Megtaláltam a lényeget szerintem. Ez van a http://www.pannoniafesztival.hu/index.php?p=pafe_welcome lapon.
1975-ben sok minden történt Magyarországon. Többek között abban az évben zárták be végérvényesen az egyetlen motorkerékpárgyárat, ami országunk hírét vitte szerte a világon. Idén, a 2. Pannónia Fesztivál szervezésével erre a dátumra emlékezünk.
Ha gyors vagy, mindössze 975 forint jelképes összegért ott lehetsz az idei fesztiválszezont indító fesztivál helyszínén, ahol több mint 30 zenekar társaságában köszöntheted a nyár kezdetét 3 napon keresztül! ...
Nemhogy finom, hanem egy durva átmenet a gyárról a fesztiválra. Én befejeztem a várakozást a motorra, nem lesz ebből semmi.
Igaz itt egy kismotorról van szó, aminek a gyártási költsége arányosan jóval kisebb, és a motorját is licenc-el gyártják, meg a gyár azóta is működik, DE mégiscsak egy régi modell újáélesztése történt meg!
Ez az új JAWA Pionir.
A modell 50. születésnapján újrakezdték a gyártását szinte az eredeti formában, igaz modern technikával.
Készül 50, 70, 80, 100, 125-ös négyütemű japán motorokkal.
555-db készül egy üléssel az eredetihez megszólalásig hasonló formában, a többi kicsit modernebb kinézetű.
Ezzel most nem akarom egy szintre helyezni a pannóniával, és tudom, hogy a Honda supercab-ból sem lehettett nehéz kialakítani egy ilyen gépet, de ezek szerint meg lehet csinálni!