..és most, hogy ezt így megkérdeztem, majd felhoztam a motort a kocsiból, észrevettem, hogy nincs rajta ez a darab, úgy tűnik, letört (pár napja még megvolt). Szóval méginkább aktuális lett a kérdés, hogy mi is ez.
Ezt már párszor akartam kérdezni, csak mindig elfelejtem - néztem a használati utasítást, de vagy elkerülte a figyelmem, vagy nincs erre utalás - és az istennek se tudok rájönni, mire való ez a drót bizbaz?
Sziasztok! Adott egy 370-es békebeli belül fa kieles gumicsónak aminek van hátul felrögzíthető két kereke. Az az igazság hogy ez csak egy kicsit könnyíti meg a vonszolását mert azért van súlye és elöl belekapaszkodva jópárszá métert húzni már nem igazán kényelmes. Szeretnék valami előre feltehető húzószerkezetet csinálni. Hátha valaki már csinált ilyet és megosztaná velem a tapasztalatait.
Valami ilyesmire gondoltam csak hát ez aranyáron vehető meg. gondolom a villaszerű az forogni tud és az ahhoz rögzített rúd is.
Alaposabban megnézve, az a tömítés, amivel vettem a motrot, szintén ilyen nyúlós szar volt. Csak a szerencsén múlt, hogy egyáltalán működött.
Ma délelőtt volt egy-két szabad órám. Kimentem, felszereltem a karbit és csináltam egy gyors próbát. Működik.
Ismét szembe mentem a trendekkel.
Kiszereltem a motorból az önindítót... :-)
Elcseszett egy konstrukció. Ahhoz, hogy hozzá lehessen férni a karburátor rögzítő anyához, le kell szerelni az önindító tartó"vasát". Mivel egyebek is kapcsolódnak ehhez az alkatrészhez, fél óra bontás-visszaszerelés +ban.
Persze, nem tervezem hetente leszedni a karbit, de szezon után még akarok itt matatni. Nagy szükség meg úgysincs rá. Ha majd minden patika lesz, jövőre visszarakom.
Mint már tudod,reggel azzal kezdtem,hogy elfelejtettem a kártyám pin kódját.Vagy a terminál nem működött.
Tisnóból nyílegyenesen Vela Luka felé mentem,majd a sziget külső oldalán Peljesacnak.
Kb.Félúton Tisno és Vela luka között hirtelen vissza kellett vennem a gázt egy hajó miatt,viszont újabb gázadásra màr nem reagált,alapjáraton ment tovább.Pedig olyan bizakodó voltam,hogy milyen jó az idő,elszánt vagyok,stb.
Kikötöttem a kormánykereket,hàtra másztam a motorhoz,levettem a kupakot,majd gázt adtam.Mákom volt,hogy nem estem ki...
Így be kellett mennem Vela lukába,hátha találok szervizt,vagy hajósboltot.Szombat dél lévén nem sok reményt fűztem hozzá,mindegyik be is volt zárva,de 10 perccel egy óra előtt beértem még egy barkácsboltba,ahol vettem kétkomponensű ragasztót,meg acetont.
A távkarban a bovdenről egy henger alakú kis műanyag tört le,ami rögzíti a bowdent.Hát,megragasztottam,nem tudom,meddig fog tartani.
Ez a C14-es típusú bowden nincs mindenhol a polcon.
Hátha érdekel valakit: erős szélben horgonyoztam, 4 m víz mélységben. A szél szinte körben forgott, időnként kifejezetten erős volt. Rátettem a láncra az Ultra gyűrűt, de most nem a láncra nehezítettem csak, hanem leengedtem a fenékig (a láncon). A hajó alig pár méteres körben forog. Hatékony ez a cucc.
Béci majd itt tervez átkelni a tengeren (ahol a fehér kereszt mutatja, a kép közepe felé), Ikaria közelében. Már most az átlagos hullámmagasság 2.4m a Windy szerint, ami - saját tapasztalatom szerint - mindig erősen alulbecsüli, és 30cm-es előjelzésnél inkább 50+ cm a hullám, amelyek közé időnként kétszer akkora is kerül. Az átlagos szél és a széllőkések ereje között nagy lehet a különbség, és már most 45kmph az átlagos.
Beszélgettem egy nyugdíjas kapitánnyal, aki a Földközi tengert járta (fia is ezt teszi most) nagyobb hajókkal. Kérdeztem, milyen arrafelé a hullámzás. Rámutatott a hajómra: - Ezzel a gumicsónakkal? Nem szabad vele oda menni.
Az éjszakát és a hajnalt kivéve - én úgy látom - hogy mindig erős a szél és a hullámzás. Kívánom, hogy Béci megfontoltan és mértékkel vállaljon kockázatot, a sűrűnek tűnő szigetvilág ellenére a távolságok a valóságban igen nagyok. Azonos nagyításban egymás mellé téve: a szigetek között mintha a Balaton nyugati öblét kellene hosszában átszelni. Nekem nem volna hozzá bátorságom. De Béci csinált már igazán vad dolgokat. :-) Csak baja ne essen!
Jó utat! sajnálom, hogy nem tudtunk reggel összefutni a vízen de mire felkeltünk te már hasítottál kifelé sajnos. Pár napja sikerült egyszer felkelnünk hatkor, hogy kijussunk koradélelőtt, ha már csak akkor van 30 km/h alatti szél mostanság, de ma nem sikerült, pedig poén lett volna vízen kisérni az első kilométereken :)
Küldj majd minél gyakrabban infót, hogy merre jársz, kíváncsi vagyok nagyon - az EB-t nem követem, pont leszarom a focit de a te körutadat sajnálom, hogy nem tudom live webcamen meg gpsen követni, befizetnék rá, nekem ez most a nyári "sportesemény" amit figyelek :)
Mint otthon, amikor 4 téglára állították az alufelnis autókat.
Az oszlophoz láncolt és lakatolt hajóról a navigációt levették, és úgy hagyták itt.
A hajó szervizbe együtt érkeztem az első dolgozóval, aki előbb targoncával elemelte az útakadályt. Úgy látszik, hogy lopnak itt is. Tavaly több albán társaságot is lekapcsoltak, akik kis motorokat szedtek össze, többek között egy magyar túrista kempingben tartott gumicsónakjáról.
Van olyan gumicsónak, amiről azért nem egyszerű leemelni a motort. Nem hiszem, hogy drága lehet a
Persze mindig van nagyobb, aminek az orrára akár két matrac is elfér:
Mások meg ilyen kis csónakokkal mennek ki a tengerre, és nem csak jó időben:
Tankoltam reggel és este is, elég primitív módon: benzinkút közelében kikötve, kannával oda-vissza gyalogolva. De legalább szép volt.
MV 620, alatta MV 700. Csak 80 cm különbség, mégis sokkal nagyobb.
Egy újabb kishajó süllyedt el. Ez az ötödik vagy hatodik ebben a kis kikötőben.
Kicseréltem a kis motor csigáját “teherpropellerre”, ahogy Pfeifer Rikárd javasolta. Nagyobbak a levelek, és jobban tol. Kb. 2 kmph-val gyorsabb (7 helyett 9, közel 10). Ez nem Solas, hanem a saját nevével forgalmazott, elmondása szerint a Yamaha gyári propellereit készítő cég terméke. (Vettem egy tartalékot a nagyobbik motorra is, azonos méretben, csak alumíniumból, tartalékba. Sokkal kedvezőbb árú volt, mint a Solas.)