Keresés

Részletes keresés

Paleokrites Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2210
Össze-vissza mostok már mindenfélét, ezt bírom a kereszténységbe, mindent kisilabizál, mint valami szemétdombon és hasznosítja tákolmányaiba!

Ésaiást ne keverd bele, mert ez már durva csúsztatás, hisz semmiféle luciferi, sátnánferi nem létezik!

Annyira rikít, hogy melléidéztél és semmit nem mondó, hogy már fáj ez a fajta hülyítés, vagy hülyének nézel?

Ésaiás már múlt időt használ, vagy tévedek?

Ezékielt még egy csecsemő se citálta volna ide, valami komolyabbat adj elő!
Előzmény: Törölt nick (2209)
Paleokrites Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2208
Te olvasod, hogy kik által vettetett le a sárkánykígyó, vagy mi a fittyenet?

Nem?

Mert én se, akkor hogyan döntöd el, hogy ki is volt aki levágta a Földre?

Ne mond, hogy Mihály, mert ez hamisítás, betoldásnak tekinthető, talán elvették eme részt?

Ennyi erővel az is kijelenthető, hogy Misi meghalt, eltűnt, sehol a további olvasatba, senki semmit nem tud róla....

Mond, az Isten országában hogyan került be a sátán, ami persze nem is létezik....?, de legyen a keresztény faragványok szerint...., mert hogy senki nem hívta oda, senki nem mondta neki, hogy ott a helye, vagy mégis?
Előzmény: Törölt nick (2204)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2207

Rendületlenül Károlira hivatkozóknak bemásolom Nemo írását, mert úgy néz ki nem olvasta el sajnos senki:

 

"Károli nem azonosítja Jézust Mihály arkangyallal, hanem Mihályt az ő ősképének tekinti. Ez kitűnik a 10. rész végéhez ("Mert senki nincsen, az ki magát erőssen tartaná ezekben én velem (c) hanem csak Mihály [Angyal], az ti fejedelmetek") fűzött megjegyzésből: "(c) Az az, senki nem oltalmazza az Anya szent Egyházat, hanem csak a Messiás." Itt is tipológiailag értelmezi Izraelt mint az Egyház ősképét, és ezzel párhuzamosan Mihályt mint Jézus ősképét.

 

Noha nyelvtanilag azonosítja őket, nem tekinti Mihályt és az Urat ténylegesen azonosnak. Pl. a Júdás-levél idézett helyén csak Mihályról szól a magyarázatban, holott kézenfekvő volna az azonosítás, ha tényleg Krisztus alárendeltségét akarta volna állítani. Hasonló módon vonatkoztatja Jézusra azt, amit az Úr Zakariásnak mond (10,4): "Legeltessed az én megnyomoríttatott [maradék] juhaimat." A jegyzetben: "az Isten ajánlya az ő népénak maradékának gondviselését az ő fiának az Jesus Christusnak, az prophéta képében, hogy azokrul gondot visellyen..." És még sok hasonló krisztologizáló-tipologizáló magyarázata van neki.

 

Károlinak itt és sok más helyen a bibliamagyarázat volt a célja, nem pedig valami angyalkrisztológia kimunkálása. Nem is mondta Jézust angyalnak, hanem az igazhittű atyákkal egybehangzóan Istennek, pl. a Zsid 1 elé iktatott megjegyzésben: "Krisztusnak dicsőséges személyét, személyében való két természetit írja meg, bizonyítja őtet igaz Istennek lenni és az Angyaloknál föllyebb valónak.""

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=84839608&t=9003631

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=72786955&t=9003631

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2206

Jel. 12,7–12. A sárkány levettetése a mennyből.

A sárkánynak és angyalainak hatalmas ellenfele támad: Mihály és angyalai. Michaél az Ószövetség és az apokaliptikus tradíció szerint a hét főangyal között az első, Izráelnek, Isten népének a védő angyala (Dán 10:13.21; 12:1; Henoch 20:5; 69:14). Mihály fő ellensége a Sátán vagy Beliár (Dán Test. 6:1; Benjámin Test 6:1). Mihály, az apokaliptikus gondolkodásban, mindenféle sátáni hatalmasság ellen küzdő isteni igazság megtestesítőjévé lett. A végső harc a sárkány ellen, Mihály és angyalai mennyei háborújával indul meg és a Logos győzelmével ér véget (vö. 19:11). A harcban a sárkány és angyalai alul maradnak, olyan mértékben, hogy nem tarthatták meg többé helyüket a mennyben: A fordulat Dán 2:35-ből való. Itt azonban a sátánnak és angyalainak a mennyei világból való kizárását, végleges lefokozását jelenti. A sátán hatalma végzetesen összezsugorodott, ezután csak a földre terjed ki, ott is meghatározott időre. A Messiás eljövetelével megtört a sátán hatalma (vö. Mt 12:28kk.; Jn 12:31; 16:11; 1Jn 3:8).

Most, hogy megtört a hatalma, lelepleződött igazi lénye is. A 12:9 felsorolja megbélyegző jelzőit: a sárkány nem más, mint az ősi kígyó (vö. Gen 3:1kk.), aki az embert bűnre csábította és szüntelen gonoszra ösztönzi. Ő a Diabolos, a Satanas (szinonim fogalmak: a diabolos a LXX-ben a héber sátán ekvivalense lett, aki félrevezeti, az Istentől való eltávolodásra ösztönzi az egész földkerekséget, az emberiséget Mk 13:21kk.). A sátáni jelzőknek ezzel a halmozásával akarja kifejezni a Jel könyve a győzelem nagyságát Isten teremtésének ősi ellensége felett.

A sátán feletti győzelmet a mennyei győzelmi himnusz követi, amelyik meghirdeti ennek a győzelemnek a jelentőségét és következményeit: 1. Isten és a Messiás uralma elkezdődött (vö. 7:10; 11:15), most vette kézbe nyilvánvaló módon a szabadítást, a hatalmat és az országlást az, akit egyedül megillet és aki valójában szabadítója és üdvözítője a teremtett világnak. 2. A sátán nem vádolhatja többé Isten előtt a választottakat. A sátán katégór szerepét már az Ószövetség is ismeri (vö. Jób 1:9; Zak 3:1kk.). Lehetséges hogy a sorok között célzás történik a Domitianus alatt elszaporodott feljelentőkre, akik a keresztyéneket elárulták és bevádolták a római hatóságoknál (vö. Juvenalis 1:33). A sátán vádját elutasította Isten (6:11). A megdicsőült szentek közösséget vállalnak a földön küzdő egyházzal (az adelphoi hémón a földi atyafiságra vonatkozik). A mennyei szentek közössége, a győzelmes egyház tagjai sem maguknak köszönhetik a győzelmet a sátán felett: „Legyőzték őt a Bárány véréért” (11). Az apostoli kerygma jellegzetes kifejezése. A kegyelem és a hívőknek tulajdonított igazság apostoli üzenete nem hiányzik a Jel könyvéből sem. Ez a kegyelem és erő tette őket alkalmassá a Krisztusról való bizonyságtételre és a vértanúságra (Mk 8:35k.; Jn 12:25).

Az üdvözültek éneke felszólítja a mennynek lakóit, az angyali seregeket, hogy kapcsolódjanak be a győzelmi himnuszba és örvendezzenek (vö. Zsolt 96:11).

A 12. v. azonban figyelmeztet, hogy a sátán levettetése még nem jelenti Isten tervei végső beteljesedését, mert a sátánnak még „egy kevés ideje” van a földön (a föld és a tenger a földi világ egészének jelképes kifejezése). Mivel a sátán ezt tudja, annál dühödtebben támad. A „jaj” a 8:13-ban jelzett három jaj-kiáltás utolsó szava (vö. 9:12; 11:14). De bármilyen dühödten támad, napjai meg vannak számlálva, a harcot elvesztette.

Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2203

"olyat senki nem írt a széljegyre a !Vizsolyi-ban"

 

Ha szerinted Károli senki...

Előzmény: Leslie07 (2201)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2202

Ám saját gondolatai(kén)t vetette papírra, nem fűzte hozzá, hogy ez nem az ő, hanme X. Y. meggyőződése...

Előzmény: Leslie07 (2200)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2201

Nem ,a macskán kivul bárki,aki a fordításon dolgozott.

 

 De nem ez a lényeg,hanem az,hogy olyat senki nem írt a széljegyre a !Vizsolyi-ban,hogy Jézus azonos lenne Mihállyal.

Előzmény: Tafkó Birgut (2199)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2200
Mások korábbi tanítását is figyelembe vehette,hisz tanult ember volt.
Előzmény: Tafkó Birgut (2199)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2199

"Mibol gondolod,hogy a saját gondolatait vettette papírra a Biblia lapszélén."

 

Gondolom, mán csak nem a komájáét.

 

"mibol vagy olyan biztos,hogy o volt az aki odaírta?"

 

Hát? A macska...?

Előzmény: Leslie07 (2198)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2198

Mibol gondolod,hogy a saját gondolatait vettette papírra a Biblia lapszélén.

 Sot mibol vagy olyan biztos,hogy o volt az aki odaírta?

 

 Nem egymaga fordította a Bibliát.

Előzmény: Tafkó Birgut (2195)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2197
Bizonyítanád...?
Előzmény: Leslie07 (2196)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2196
Csakhogy nem azt írta rá,amit te állítasz.
Előzmény: Tafkó Birgut (2195)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2195
Nem köll ahhoz halottigézőhöz menned, de kivételesen még a kristálygömbödet sem kell tudakoznod, hogy megismerd Károli eme témában miként vélekedett, hiszen gondolatait papírra vetette a Vizsolyi Biblia lapszélin...
Előzmény: Leslie07 (2193)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2194
Miért, mit gondolt Károli...?
Előzmény: Leslie07 (2192)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2193

Halottaktol csak Ellen G. White szokott tudakolodni.

 

 Nics szukségem Károlira ahhoz,hogy megálapítsam az Igébol a tényeket.

Előzmény: Tafkó Birgut (2190)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2192
 Dehogy gondolta.Ezt csak te állítod.
Előzmény: Tafkó Birgut (2191)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2191
Károli is eképp gondolta...?
Előzmény: Leslie07 (2174)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2190
Kérdezd Károlit...
Előzmény: Leslie07 (2185)
Paleokrites Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2189

És lőn az égben viaskodás: Mihály és az ő angyalai viaskodnak vala a sárkánynyal; és a sárkány is viaskodik vala és az ő angyalai;
8.
De nem vehetének diadalmat, és az ő helyök sem találtaték többé a mennyben.
9.
És vetteték a nagy sárkány, ama régi kígyó, a ki neveztetik ördögnek és a Sátánnak, ki mind az egész föld kerekségét elhiteti, vetteték a földre, és az ő angyalai is ő vele levettetének. "

Meséld már el, hogy Itt Mihálynak mi is a szerepe, a harc....?

Mond, holl is írja a szöveg, hogy Mihály győzött, avagy ő vetette volna le ama kígyót?

Ki vetette le a kígyót a Földre?

Ugye nem azt akarod mondani hogy Mihály, aki az apokrifák szerint is be volt rezelve a sátántól, még egy rossz szót sem mert mondani rá?

:))

Mesélj nekem és mutasd már be a szereplőket az alábbi sorokból....:

" És hallék nagy szózatot az égben, a mely ezt mondja vala: Most lett meg az idvesség és az erő, és a mi Istenünknek országa, és az ő Krisztusának hatalma; mert a mi atyánkfiainak vádolója levettetett, ki vádolja vala őket éjjel és nappal a mi Istenünk előtt. "

Ki az Isten országának krisztusa? Mihály, vagy Jézus?

....., és ki az a " mi atyánkfia, aki Isten előtt van, akit vádolnak éjjel és nappal?

Hűbele Balázs?

Tehát te is azt mondod, hogy Isten országában nem volt, nincs addig üdv, ameddig le nem vete3tték a sátánat?

Mond, Isten országába hogyan került be a sátán?


Előzmény: Törölt nick (2187)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.21 0 0 2188

 Olvsd el megtudod.

 

 Mindenesetre arrol nem szol,hogy Mihály=Jézus Krisztus

Előzmény: Törölt nick (2187)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 2186

A Jelenések 12 az tág fogalom. Osszesen 17 versbol áll. Konkrétan melyiket

 nem érted? Hadd segítsek,ha tudok.

Előzmény: Törölt nick (2183)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 2185

Nics mit bizonyítani,hisz ezt maga az Ige kizárja.

 

 Ezenfelul az Ige sehol nem jelenti ki,hogy Jézus egyenlo Mihállyal.

 

 Akkor miért is kellene bizonyítani?

Előzmény: Törölt nick (2184)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.19 0 0 2184

........és még nem sikerült bebizonyítania, hogy Jézus nem egyenlő Mihállyal.......

 

 

Vagy igen ?? :))))))

Előzmény: Törölt nick (2183)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.19 0 0 2182

 A lényeg az,hogy a Jelenések 12:7-11 végig egy csoportrol van szo.

 

 Hogy a foldon haltak-e meg elobb,és utánna kerultek a mennybe,ezt

 nem taglalja,de azt igen,hogy halandoak,tehát nem égi szellemi szolgák,

 akikrol azt irja az Ige,hogy halhatatlanok.

Előzmény: Törölt nick (2180)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.19 0 0 2181
Ezt nem mondja az Ige,te honnan veszed.
Előzmény: Törölt nick (2180)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.19 0 0 2179

Akkor a feltámadottak nem viaskodhatnak a sárkánnyal és az angyalaival?

 

 Az Ige viszont azt írja,hogy csakis ok ,a feltámadott szentek ítélik majd az angyalokat.

 

 "Nem tudjátok,hogy angyalokat fogunk ítélni,nemhogy életszukségletre

  valo dolgokat."1.Kor. 6:3.-

 

 Pontosan ez torténik a Jelenések 12:7-11-ben.

 

 Olvasd el rendesen a 11. verset,ha nem -e halandok harcolnak életuket

 nem kímélve mindhalálig.

 

 A 10 versben olvsod: "mert a mi atyánkfiainak vádoloja levettetett,

  ki vádolja oket éjjel és nappal a mi Istenunk elott.

 

 ÉS ŐK LEGYŐZTÉK AZT A BARANY VÉRÉÉRT...."

 

 Nos akkor nem az atyafiak bosszulják meg a Bárány vérét?

 

 Az Igében hinni nehéz azoknak,akik béreseknek hisznek.

Előzmény: Törölt nick (2175)
Paleokrites Creative Commons License 2009.12.18 0 0 2178
krisztus meg nem létezik! :)
Előzmény: Törölt nick (2177)
Paleokrites Creative Commons License 2009.12.18 0 0 2176
Nevetnem kell, hogy Mihály angyal neve nem más mint Jézus, valami nagy szektai buherens figurának eszkábáljátok Jézust?
Előzmény: Törölt nick (2175)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.18 0 0 2174

Ott sem az áll,hogy mihály égi szellem teremtmény lenne.

 

 Ott csak azt olvasod,hogy Mihály az égben viaskodik,de nem azt,hogy Mihály az Ur angyala viaskodik.

 

 Ha elfelejtetted volna az ember-Fia a Dániel konvében a 12:1,2,13-ban megigéri,

 Mihály,és sokan mások,Dániellel egyutt felkelnek,azaz feltámadnak.

 

 Az égben tehát a megdicsoult szeteket Lattta Mihallyal,nem pedig halhatatlan égi

 hirnokoket.Ha elolvastad volna a Jelenések 12:11,rájohettél volna,mert ott

 egyértelmu,hogy azok,akik sárkánnal harcoltak,azok halandék voltak.

 

 Masodszor pedig az angyalokat nem az angyaltarsaik,hanem a szentek fogjak

 megítélni az Ige tanusaga szerint.

 

 Ezert sem lehetett Mihaly es angyalai égi lények.

 

 De neked mindez nem számít,mert te hamis tanítoid kedvéért mindent letagadsz,amit az Ige nem a kedved szerint jelent ki.

 

Előzmény: Törölt nick (2173)
Leslie07 Creative Commons License 2009.12.17 0 0 2172
Abry,Mihály nevü szellemteremtménnyel a Bibliában sehol sem találkozunk.

Mihállyal az emberrel,aki Izrael fiai közül való előkelő fejedelmek egyike volt igen.

Ilyen előkelő fejedelmet sokat hurcoltak el Babilonba.Dániel 1:3,4.-


Sehol nem utal a Biblia úgy Mihályra,mintha az égből való szellemi teremtmény
lenne.

Sokakat megtéveszt az a(n)ggel osz szónak a magyarisított angyal változata.
Csakhogy az a(n)ggel osz a Bibliában emberekre többször utal,mint a égi hirnökökre.

A Dániel 10:13,21-ben az Ember-Fia,aki Dániellel beszél egyáltalán nem utal arra,
hogy Mihály,aki egyike volt Izrael népe előkelő fejedelmeinek,az égből jött volna.

Sőt a Dániel 12:1,2,13 tanusága szerint Mihály az utolsó napon támad majd fel
a többi szentekkel és Dániellel együtt.

A Jelenések 12:7-ben szereplő Mihály és angyalai is emberek,hiszen a Jel. 12:11-ben
"életüket nem kímélték mind halálig" kifejezés ezt igazolja.

Tehát az égben a feltámasztott szentek és Mihály viaskodnak a sárkánnyal és
angyalaival.

Nem is eleht ez másként,hisz az angyalok ítélését az isten nem angyalokra,
hanem a szentekre bízza.

" Nem tudjátok-é,hogy angyalokat fogunk ítélni..."1.Kor. 6:3.-
Előzmény: Törölt nick (2146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!