Neked milyen motor volt? Hülyül egyideje tableten a fórum, csak három hozzászólást tölt be, a többit nem látom
"
4000 (1980–1987) és 4000 5+5Szerkesztés
Az Audi 4000 1980-ban mutatkozott be Észak-Amerikában, 1588 cm³-es, 76 lóerős (57 kW) motorral,[13] amit azonban sokan zajosnak és gyengének tartottak, főleg az autó áráért cserébe. Az Audi ehhez a motorhoz nem fejlesztett megfelelő automata sebességváltót, így eleinte csak négysebességes manuális váltóval volt kapható.[14] 1981-ben a 4000 egy hosszú löketű 1,7 literes motort kapott, amihez az alapárért cserébe egy új, ötsebességes kézi sebességváltó járt,[13] de felárért háromsebességes automata is kérhető volt hozzá. Az új motor károsanyag-kibocsátását egy háromutas katalizátor csökkentette, így azonban a teljesítménye mindössze 74 lóerő (55 kW) volt, a nagyobb nyomaték és az új sebességváltók miatt azonban nem érződött olyan erőtlennek, mint a korábbi, 1,6 literes egység és üzemanyag-fogyasztása is kedvezőbb volt.[15]
Az 1981-es modellévben az amerikai piacon bemutattak egy Audi 4000 5+5 nevű változatot, ami az Audi 80-nal megegyező kétajtós szedán karosszériát kapott. Az Audi 5000-ben használt 2144 cm³-es, 100 lóerős (75 kW) motor került bele, valamint ötsebességes manuális sebességváltó, csakúgy, mint az Európában 1984-ben megjelent Audi 90-be. Az autó belsejébe olyan sportos kiegészítők kerültek, mint például egy olajnyomásmérő, továbbá egyedi könnyűfémfelnik kerültek rá. Emellett megjelent egy 4000S nevű variáns is, ami egy némileg szerényebben felszerelt, de így is sok extrával rendelkező négyajtós változat volt, amibe ugyanolyan motor került, de csak háromsebességes automata sebességváltóval volt megvásárolható.[14] Az Audi 5+5 név Ausztráliában egy négyajtós, 2144 cm³-es soros öthengeres motorral és ötsebességes kézi váltóval szerelt autót jelentett, melyhez automata váltó is rendelhető volt. Ez 1981 októbere és 1983 között volt elérhető az országban.[16] "