Széthullott Csehszlovákia,Jugoszlávia,a Szovjetunió is,mert a népek azt mondták,unalmas együtt. Namámost ha a 3 megye polgárai is önálló köztársaságként akarnák folytatni,ki és mivel akadályozná meg ? Itt is kitörne a háború ? Amúgy belgáknál,olaszoknál is osztódni akarnak,spanyoloknál az eta,íreknél az ira harcol a különélésért,nem új az ötlet európában más részén sem.
Döntsenek a sorsukról azok,akik itt élnek . Itt is változások lesznek,szavazni csak a 18-62 közötti korosztály fog,köztük is csak azok,akik adófizetők. Nyugdíjas,inaktív nem szavaz.
a választójoggal kapcsolatban: a 18 éves korosztályt 17-re terveznénk levinni,mivel normális esetben az érettségi után munkaképes és dönthet a sorsáról.erről olyan igazolás kell hogy megy egyetemre,főiskolára,azaz továbbra is a szülei vagy az állam pénzén tanul és él.ebben az esetben a 23. életévben kéne meghatározni a választási jogosultság alsó korhatárát.
lehet hogy ez egyeseknek nem tetszik,de mig egyesek a szalag mellett fogják munkájukkal adójukkal gyarapitani az államot addig akik tanulnak tovább azok csak 23éves kortól lépnek be ebbe a rendszerbe.5évet ad az államunk arra hogy további boldog gondmentes(piálásos,nőzéses) diákévek jöjjenek,de ennek az ára az,hogy csak 23éves kortól szavazhat.
a felső korhatár: mivel autót se lehet vezetni a végtelenségig,ezért a szavazati jog felső korhatárát 65évben húznánk meg.eddig munkavállaló az ember,a polgár. mivel számtalan példa mutatja hogy 80-90 éves mamókát elrángattak szavazni és mami ide tegye az X-et,ezért ezt igy tartanánk helyesnek.
kivétel lehetne ha a 65 év feletti korosztály esetében eltörölnénk a titkos szavazást és a 65év feletti korosztály a választási bizottság előtt szavazhatna a választási bizottság elnökének szóbeli tájékoztatója után hogy mik is szerepelnek a választási lapon,de ebben az esetben a teljes választási bizottság felelne az esetleges jogsértés miatt(5év várbörtön alaphangon a teljes bizottságnak)
Veszprémben és Litéren él anyám rokonsága. Valami hátszelet keverhetnél majd nekik,én meg adok valami nyugis külképviseleti melót cserébe. Lehetsz tiszteletbeli nagykövetünk Burkina Fasoban. :-)
,,...a Nyugat-Dunántúli Köztársaság fővárosa Győr .." De akár Szombathely is lehet.
Szombathely már főváros.Krobócia fővárosa:))))
viccet félretéve nekünk mindegy hogy Győr vagy Szombathely.nekünk Veszprém a királynők városa,de a Parlament az Fehérváron van és minden évben kiadjuk eztán az Aranybullát is:)) De nálunk Esztergom is fővárosi rangú város.(mivel Fehérvár mellett Esztergom is volt főváros Géza fejedelem idejében)
de az kitűnik hogy más-más a két állam berendezkedése.ti azért központositott állam vagytok mi meg inkább a Német-Római Császárságra hasonlitunk.nálunk még őrgrófság is van,88-ban osztálytárs úgy döntött hogy a faluja őrgrófság és az a mai napig úgy is van.:))))
1994-ben a Győri határőrigazgatóságról 1órán belül visszaértünk a szombathelyi határőrség Ikaruszával mert siettünk,látni akartuk a kezdőrugást a focivébén.
miről beszélsz? Szombathely-Győr autópályán kocsival lesz vagy 35perc-40perc.
A hulladékok nem kellenek,éppen elég lesz kitakarítani innen őket.
azok max 20kg poggyásszal távoznak majd úgyis,mikor megtudják hogy Pannóniában törvényen kivüliek az 1990 óta létező pártok,átmeneti időre a kivizsgálásig minden 1990 óta megtörtént privatizáció felfüggesztve,zárolva,stb.
szerintem a zsivány milliomosok milliárdosok tömegével fognak átúszni a Dunán...
tudod kik épitettek Pannóniában(Dunántúl) utoljára utakat? 2000 éve a rómaiak kedves barátom. saját szememmel láttam a Várpalota-Öskű 8-as vasúti hid épitesékor mikor felszedték az egész 8-ast 1méter vastagon hogy lementek a római kori kőig!!!!!! a Dunántúl útjai a mai napig ugyanazon a nyomvonalon haladnak amit 2000éve a rómaiak megépitettek!
az elmúlt 100évben max aszfaltot húztak rá!
szóval ne minket irigyelj hanem a rómaiakat hogy milyen fasza utakat épitettek!
az elképzelés nem gusztustalan mi már 1988-ban megálmodtuk.hol volt itt még akkor kapitalizmus meg befektető.... a Borsodi Iparvidékről meg Leninvárosról harsogott a Hiradó,meg Kazincbarcika meg a többi.
jutott tőlünk nektek oda annyi pénz amit el sem tudtok képzelni,élni nem tudtatok vele,úgyhogy szakadunk tőletek meg a vizfej Budapesttől is.
Nem felejtettek el a piszkok,csak nem tudták behajtani rajtam. bebuktattam a cégemet,mexüntettem a vállalkozásaimat,átírattam autót,házat,a segélyből meg nem lehet levonni. Valami közmunkával zaklattak húsvét előtt,de mondtam a telefonba,rohadtul fáj a hátam ,nyakam a sok ivástól,aztán csend lett.
Mi aztán nem zsigereltünk ki benneteket. Eltartottuk mindig is magunkat,nektek is jutott belőle,ezt meg kéne inkább köszönni. Nem mindenki ilyen,mint én,de mostanában sokan gondolják úgy ezt a leválást,mint becses személyem.
,,Miért érzem azt, hogy ez a kezdeményezés a dunántúlról jött? " Akár érezheted is. Itt élek én is,és pompás ötletnek tartom. Tettszik,nem tettszik,a 3 megye önálló köztársaságként roppant hamar sikeres lenne,és megszabadulna végre a vízfejű jelenlegi fővárostól,keleti megyéket meg akár vihetik az ukránok is. Nem kellünk egymásnak.
Miért érzem azt, hogy ez a kezdeményezés a dunántúlról jött?
Arra gondoltatok, hogy az ország keleti részén élők is dolgoznak annyit mint ott, csak kevesebbért?
Szerintetek csak a ti adótokból épült az M7, M1?
Mi északkeletiek pár évvel ezelőttig a hármas úton araszolva irígyeltünk benneteket. Az elmúlt 10 évig csak a Pestieknek, meg a németeknek( NDK-NSZK testvértalálkozó by Balaton) épült autópálya (Ausztria-Pest-Balaton). Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza csak azt szívta meg, hogy a pesti vízfejnek, meg a nyugati pénzes turistáknak nem esett útba. Az a helyzet, amit annyira élveztek, még a kommunista rendszerben lett kialakítva. Más kérdés, hogy most pedig veszettül ágáltok minden keletmagyarországi változás miatt. Ha 20 évvel ezelőtt megtörtént volna az infrastruktúra építése, lehet, hogy most nem "dőlne fel az ország" gazdaságilag. Mert akár 10 évvel ezelőtt ha egy befektető megkérdezte a tanácsadóját, hogy mennyi a szállítási idő pl Debrecenből, azt a választ kapta, hogy "az isten tudja, ha szekeret fog ki, akkor 6 óra!
Így tartották a befektetőket mesterségesen Budapesten, meg nyugat-magyarország északi részében.
Ehhez képest gusztustalan az elképzelés, még viccnek tekinteni sem lehet.
,,...a Nyugat-Dunántúli Köztársaság fővárosa Győr .." De akár Szombathely is lehet. Ha megépítjük majd az M-9-es autópályát,nem kell kerülgetni a napi 3 ezer kamiont a szarrá rombolt főutakon. Lesz dolgunk,a k0mcsik lenullázták az úthálozatunkat.
Nem álmodtam, de akkor lenne értelme. Budai vár lenne a Parlament.
a Nyugat-Dunántúli Köztársaság fővárosa Győr a Veszprémi Államszövetség fővárosa Veszprém. Székesfehérvár Szabadállam jeleniti meg a Szent Istváni és pannon jogfolytonosságot ezért a Pannon Parlament székhelye Székesfehérváron lenne.
jó,ok tudjuk ez Hunniában fura,de Pannónia igy rendezkedne be.
A 3 megyének mindene megvan az önállóvá váláshoz. Fejlett ipara,képzett munkaerő,természeti kincsek,turizmus,mezőgazdaság,idegenforgalom,repülőterek,.... Ez csak huhogás,hogy képtelen lenne önálló lenni.
3 éven belül megcsinálnánk a 3 megyén keresztül vezető észak-déli autópályát,környező országok jövedéki adóihoz viszonyítva csökkentenénk az üzemanyag árát,aztán naponta 3 ezer kamion venne autópálya matricát csak erre a pályára,naponta 5 ezer kamion az új köztársaságban tankolna. Ez csak 1 a 100 sürgősen bevezetendő tervek közül.
Mi leszünk a kísérleti nyulak,aztán okulva a hibáinkból ,ti már a javított változatban tudtok megalakulni.A jó szomszéd meg mindig öröm .
hát de mi már mikor megalakultunk:))))) 22éve!!!!
a kérdés tényleg az hogy átalakuljunk Föderációvá vagy Konföderáció legyünk.
a Dél-Dunántúl kérdése azért lényeges mert onnan még a mai napig nem kaptunk hirt állami szervezkedésről.de az is a Dunántúl és valamit kezdeni kéne velük.