Keresés

Részletes keresés

Steffferzon Creative Commons License 2018.09.05 0 0 2927

Most hogy mondod megnéztem a B77-em és azon tényleg nem mozog vagy csak egy egészen keveset szélsőségesen felcsévélt szalagnál, de ezen a rakoncátlan PR99-en mozog egy kicsit. Pedig már szép új csapágyat is kapott és semmi rendellenes ferdeség vagy ilyesmi nem látszik. Még gondolkodom mi lelte.

_percy_ Creative Commons License 2018.09.04 0 0 2926

Ha igazán rendbe van téve a gép nem mocorog ott semmi azon kívül aminek egy meghatározott irányba kell haladnia, ráadásul tök egyenesen, szépen.... :)

Előzmény: Steffferzon (2925)
Steffferzon Creative Commons License 2018.09.03 0 0 2925

Maci ide Maci oda, ezek szerint ez a rakoncátlan szalag mindenkinél mocorog. Illetve a C270 gondolom már jobb. Megpróbálom kiküszöbölni ezt a hibát, ha sikerül sikerül ha nem akkor nem.

Viszont van még kérdésem, 1/4 sávos B77 1/2 sávossá tétele 1/2 sávos fejekkel lehetséges ? Más az elektronika ?

spacc Creative Commons License 2018.09.03 0 0 2924

Te betyár!!!!   Te is terelgeted befele a macit a málnásba? Persze a "maci" is feleszmélhetne már arra, hogy ott a szalagbezető csapágynál a szalag szélességéhez hézagoló alátétekkelálitják be a szalagvezető szélességét cca.6,3 mm-re......

Előzmény: arzachel (2923)
arzachel Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2923

Azért kérdezi,mert abban reménykedik,hogy tudtok megoldást erre a típushibára.

Előzmény: Ebesi Gyuri (2922)
Ebesi Gyuri Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2922

Ha tudod, miért kérdezed?

 

Gy

Előzmény: Steffferzon (2920)
M.Jocó Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2921

Ok, akkor minden rendben.

 

Előzmény: Steffferzon (2920)
Steffferzon Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2920

Nem látok olyan problémákat amiket írtok. Egyszerűen csak azt látom hogy az orsóról jövő szalag mivel nem simára van spulnizva a csapágyon is le-fel mozog és nincs akkora precizitás a két szorító tárcsa között hogy az teljesen ki tudná venni ezt a mozgást a szalagból.

Ebesi Gyuri Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2919

Én értem. De ha a görgő palástja nem párhuzamos a tengellyel, akkor fel-le mozgatja a szalagot a fejek előtt.

 

Gy

Előzmény: Steffferzon (2917)
M.Jocó Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2918

A csapágy a csonkon símán gördül? A baloldali motor fékező nyomatéka állandó?

 

 

Előzmény: Steffferzon (2917)
Steffferzon Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2917

Itt nem a görgő oldali vezetés a problémás mert ott van egy vezető elem és a görgő se húzza el a szalagot hanem a másik oldal mert ott a csapágy és az alatta és felette lévő alátét ugyan kiadja a pontos szalag szélességet, valójában pedig gondolom azért mert a feszítés miatt a csapágy szélénél kicsit be tud hajlani a szalag van egy kis fel le játék lehetősége a szalagnak. És ez a mozgás látható a törlő és felvevő fejek előtt is. A lejátszó fej előtt már közelít a szalag a következő vezető elemhez és gondolom ezért ott már teljesen lecsökken ez a mozgás.

Ebesi Gyuri Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2916

Ilyen jelenséggel egy STM-610-esnél találkoztam. Annál a gumigörgő köszörülésével lehetett orvosolni a problémát.

 

Gy

Előzmény: Steffferzon (2915)
Steffferzon Creative Commons License 2018.09.02 0 0 2915

240V-on.

Ebesi Gyuri Creative Commons License 2018.09.01 0 0 2914

A hálózati feszültségválasztó kapcsoló milyen állásban van?

 

Gy

Előzmény: Steffferzon (2913)
Steffferzon Creative Commons License 2018.09.01 0 0 2913

Kedves Magnós kollégák,

 

 

szeretném megkérdezni a véleményeteket hogy a B77 PR99 egyszerű szalagvezetése miatt, tehát hogy bal oldalon csak egy csapágy van ami nem ad tökéletes szalagvezetést és nincs rendes tuskós állítható vezető, ezért természetes-e hogy pár tized millimétert fel-le mozog a szalag a törlő és felvevő fej előtt ?

És ha igen, megoldaná-e a problémát egy ilyen felszerelése a kevés hely miatt a végálláskapcsoló infra sorompó helyére ? 

65dB Creative Commons License 2018.08.21 0 0 2912

Valóban marógép  (фрезер) !

Ha meggondoljuk, így pontosabban megmunkálható , mert az eredeti csapágyazás körül forgatható az állórész. Esztergánál meg hozzá adódik marad a tokmány ütése. Két csúcs közé fogásnál meg problémás a megforgatás.. Na mindegy. Ügyesen kieszelték.

 

Viszont én azt silabizálom ki, hogy így csak egyenletesebbé vált a zaj, de nem szűnt meg. Vagyis csökkent valamelyest a zaj erőssége. Ez valószínűleg az elvett anyag mennyiségéből adódik, amivel megnőtt a légrés ..    (ugye, század milliméterekről beszélünk ...)

 

Egyébként az STM 610 nél is jelen van ez a zaj.

Audi 80 kolléga hívta fel a figyelmem a jelenségre. Némelyik példánynál elég erősen hallható a zúgó hang. az enyémnél viszonylag halk volt.

Délután beüzemelem az Olimpot, és meghallgatom, zúg-e.

 

 

Előzmény: M.Jocó (2905)
Mono SE Creative Commons License 2018.08.21 -2 0 2911

az igazi magnós lexarja, mi van a szalagon, a csévélőmotorok zenéjét hallgatja! ;p

M.Jocó Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2910

A motorok 65V alatt már nem búgnak. Csak, ha ennél nagyobb feszültséget kapnak.

Csévéléskor 100V van rajtuk és bizonyos szalagátmérőnél, ami a tárcsán van, rendesen ordít a felcsévélö motor.

Egyébként 2 féle motort gyártottak az oroszok és abban különböznek, hogy a tekercsek ellenállása az egyiknél kisebb és

a rögzíő csavaroknál az egyiknél kiöntott csonk van.

Én ezeket az E004-ben találtam, az O004 magnómban más motorok vannak nagyobb ellenállással. DE- a zajongásuk"

majdnem ugyanolyan. Viszont az O004 nagy tárcsával csévéléskor kissé lelassul a vége fele, de az E004 úgy csévél mint az örült- :)

 

Előzmény: quad (2907)
M.Jocó Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2909

A motorok palástja rezonál. Minél kisebb a szalagsebesség annál tóvább tart a krítikus légréscsökkenés az illető állórészhorony előtt.

 

 

Előzmény: quad (2907)
quad Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2908

Egyébként az én Revoxom máskép rezonál, mint az említett Elektronikák. Nálam a 38-as sebességű szalag lejátszásakor nincs zümmögés, illetve a 9,5-es szalag lejátszásakor eleinte szintén nem zümmög (akkor még aránylag gyorsan forog a motor). A felcsévélő motor kb a szalag egy harmadánál, akkor kezd zümmögni, amikor már csak 3-4 másodpercenként fordul egyet, és a zümmögés az orsó azonos állásánál jelentkezik. (19 cm-es felvétel lejátszását még nem próbáltam) 

 

 

 

quad Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2907

Nem teljesen értem a cikk elejét, mert először arról ír, hogy 10 cm-es orsónál (kis vezérlőfeszültségnél) nincs búgás, míg később arról ír, hogy álló motoroknál is tapasztalható a búgás. Ráadásul az egyik motor egyenletesen, a másik pedig púlzálóan zúg.

 

A lemezek lemarása csak annyit segített, hogy megszünt a pulzálás, de a motorok, ha egy kicsit csendesebben is, de tovább búgnak.

 

Érdekes módon, ha a feszültség alatt lévő motoron nincs rajta a forgórész, akkor nem búgde ha rátolják a forgórészt, már kezdődig a remegés.

 

Most a vezérlés megváltoztatásával kisérletezik.

Előzmény: M.Jocó (2906)
M.Jocó Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2906
Előzmény: M.Jocó (2905)
M.Jocó Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2905

Nem esztergát akartam írni. Marógépre van szükség -:)

Esztergálni nehéz és veszélyes is lenne a szilícium lemezeket.

Véleményem szerint egy körcsíszóló lenne a legjobb.

Az orosz oldalon, ahonnan vannak a fotók is volt erre vonatkozóan valami

leírás, de a fordítás miatt nem értettem pontosan.  Megpróbálom elökeresni az oldalt..

Valahol itt találtam, de most nem találom:

https://www.google.com/search?q=%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0+004+%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjlw86TpPzcAhUrpIsKHaOZAKgQsAR6BAgDEAE&biw=1920&bih=943

 

Előzmény: 65dB (2903)
btamas70 Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2904

Az sem rendkívüli dolog, hogy a mellélelt kapcsrajz nem egyenesen a tervezőtől származik, hanem a sorozatban gyártott készüléket rajzolják vissza... elvileg függ a motorzaj a kapacitástól, ki lehet számolni / méricskélni az optimális értéket, de nagy eltérésre ne számíts.

Előzmény: quad (2900)
65dB Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2903

Marógép helyett gondolom esztergát akartál írni.

A belinkelt fotókon is látszik, hogy le van esztergálva az állórész vasmag palást része

Előzmény: M.Jocó (2902)
M.Jocó Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2902

А palást ütését nem lehet korrigálni, de ha az állórész pólusai nem tökéletes kör mentén vannak, akkor a légrésváltozás fordulatonként azonnal jelentkezik.

Van egy pár motorom és kipróbáltam, hogy ugynarra az állórészre rátettem az összes rendelkezésre álló palástot. Nos- mindegyik palást ugyanabban a pozicióban

búgott és a nyomatékváltozás is érezhető volt.

Csak egy jó kis marógép kell(-ene) és máris ápolható a baj.

 

Előzmény: 65dB (2901)
65dB Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2901

Az a -mindössze 5-6  századnyi excentritás okozza?  Nem semmi. Az  mondjuk elvileg simán leszabályozható.

Előzmény: M.Jocó (2898)
quad Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2900

A kapcsolási rajzon is 6,5 mikrós kondik szerepelnek. Egyébként a két kondi különböző tipusú, lehet, hogy az egyiket már cserélték is.

Előzmény: btamas70 (2899)
btamas70 Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2899

"Már vettem 8 és 4 mikrós kondit, de kiderült, hogy a magnóban lévő, felirat szerint 6,5 mikrós kapacitású kondik valójában önmagukban 8 mikrót tudnak. Ez most jó vagy rossz?"

 

Egy Revox Deutschland GmbH szintű gyártóról joggal feltételezhető, hogy a beépített motorfuttató konditípus valós értékével számoltak (+x% +0% tűrésű olajosnál megszokott dolog, hogy a felső határ közelében van.) Maximalisták kísérletezzenek v. számolják ki az optimumot...

Előzmény: quad (2896)
M.Jocó Creative Commons License 2018.08.20 0 0 2898

A motorok remegésére az oroszoknál találtam magyarázatot és megoldást is.

Előzmény: 65dB (2897)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!