Most hogy mondod megnéztem a B77-em és azon tényleg nem mozog vagy csak egy egészen keveset szélsőségesen felcsévélt szalagnál, de ezen a rakoncátlan PR99-en mozog egy kicsit. Pedig már szép új csapágyat is kapott és semmi rendellenes ferdeség vagy ilyesmi nem látszik. Még gondolkodom mi lelte.
Maci ide Maci oda, ezek szerint ez a rakoncátlan szalag mindenkinél mocorog. Illetve a C270 gondolom már jobb. Megpróbálom kiküszöbölni ezt a hibát, ha sikerül sikerül ha nem akkor nem.
Viszont van még kérdésem, 1/4 sávos B77 1/2 sávossá tétele 1/2 sávos fejekkel lehetséges ? Más az elektronika ?
Te betyár!!!! Te is terelgeted befele a macit a málnásba? Persze a "maci" is feleszmélhetne már arra, hogy ott a szalagbezető csapágynál a szalag szélességéhez hézagoló alátétekkelálitják be a szalagvezető szélességét cca.6,3 mm-re......
Nem látok olyan problémákat amiket írtok. Egyszerűen csak azt látom hogy az orsóról jövő szalag mivel nem simára van spulnizva a csapágyon is le-fel mozog és nincs akkora precizitás a két szorító tárcsa között hogy az teljesen ki tudná venni ezt a mozgást a szalagból.
Itt nem a görgő oldali vezetés a problémás mert ott van egy vezető elem és a görgő se húzza el a szalagot hanem a másik oldal mert ott a csapágy és az alatta és felette lévő alátét ugyan kiadja a pontos szalag szélességet, valójában pedig gondolom azért mert a feszítés miatt a csapágy szélénél kicsit be tud hajlani a szalag van egy kis fel le játék lehetősége a szalagnak. És ez a mozgás látható a törlő és felvevő fejek előtt is. A lejátszó fej előtt már közelít a szalag a következő vezető elemhez és gondolom ezért ott már teljesen lecsökken ez a mozgás.
szeretném megkérdezni a véleményeteket hogy a B77 PR99 egyszerű szalagvezetése miatt, tehát hogy bal oldalon csak egy csapágy van ami nem ad tökéletes szalagvezetést és nincs rendes tuskós állítható vezető, ezért természetes-e hogy pár tized millimétert fel-le mozog a szalag a törlő és felvevő fej előtt ?
És ha igen, megoldaná-e a problémát egy ilyen felszerelése a kevés hely miatt a végálláskapcsoló infra sorompó helyére ?
Ha meggondoljuk, így pontosabban megmunkálható , mert az eredeti csapágyazás körül forgatható az állórész. Esztergánál meg hozzá adódik marad a tokmány ütése. Két csúcs közé fogásnál meg problémás a megforgatás.. Na mindegy. Ügyesen kieszelték.
Viszont én azt silabizálom ki, hogy így csak egyenletesebbé vált a zaj, de nem szűnt meg. Vagyis csökkent valamelyest a zaj erőssége. Ez valószínűleg az elvett anyag mennyiségéből adódik, amivel megnőtt a légrés .. (ugye, század milliméterekről beszélünk ...)
Egyébként az STM 610 nél is jelen van ez a zaj.
Audi 80 kolléga hívta fel a figyelmem a jelenségre. Némelyik példánynál elég erősen hallható a zúgó hang. az enyémnél viszonylag halk volt.
Délután beüzemelem az Olimpot, és meghallgatom, zúg-e.
Egyébként az én Revoxom máskép rezonál, mint az említett Elektronikák. Nálam a 38-as sebességű szalag lejátszásakor nincs zümmögés, illetve a 9,5-es szalag lejátszásakor eleinte szintén nem zümmög (akkor még aránylag gyorsan forog a motor). A felcsévélő motor kb a szalag egy harmadánál, akkor kezd zümmögni, amikor már csak 3-4 másodpercenként fordul egyet, és a zümmögés az orsó azonos állásánál jelentkezik. (19 cm-es felvétel lejátszását még nem próbáltam)
Nem teljesen értem a cikk elejét, mert először arról ír, hogy 10 cm-es orsónál (kis vezérlőfeszültségnél) nincs búgás, míg később arról ír, hogy álló motoroknál is tapasztalható a búgás. Ráadásul az egyik motor egyenletesen, a másik pedig púlzálóan zúg.
A lemezek lemarása csak annyit segített, hogy megszünt a pulzálás, de a motorok, ha egy kicsit csendesebben is, de tovább búgnak.
Érdekes módon, ha a feszültség alatt lévő motoron nincs rajta a forgórész, akkor nem búgde ha rátolják a forgórészt, már kezdődig a remegés.
Az sem rendkívüli dolog, hogy a mellélelt kapcsrajz nem egyenesen a tervezőtől származik, hanem a sorozatban gyártott készüléket rajzolják vissza... elvileg függ a motorzaj a kapacitástól, ki lehet számolni / méricskélni az optimális értéket, de nagy eltérésre ne számíts.
А palást ütését nem lehet korrigálni, de ha az állórész pólusai nem tökéletes kör mentén vannak, akkor a légrésváltozás fordulatonként azonnal jelentkezik.
Van egy pár motorom és kipróbáltam, hogy ugynarra az állórészre rátettem az összes rendelkezésre álló palástot. Nos- mindegyik palást ugyanabban a pozicióban
búgott és a nyomatékváltozás is érezhető volt.
Csak egy jó kis marógép kell(-ene) és máris ápolható a baj.
"Már vettem 8 és 4 mikrós kondit, de kiderült, hogy a magnóban lévő, felirat szerint 6,5 mikrós kapacitású kondik valójában önmagukban 8 mikrót tudnak. Ez most jó vagy rossz?"
Egy Revox Deutschland GmbH szintű gyártóról joggal feltételezhető, hogy a beépített motorfuttató konditípus valós értékével számoltak (+x% +0% tűrésű olajosnál megszokott dolog, hogy a felső határ közelében van.) Maximalisták kísérletezzenek v. számolják ki az optimumot...