Aztán meg: minek nyomtatnám ki? HA meg is fizetnék egy fordítót, akkor sem nyomtatásban akarnám a végeredményt.
Végül pedig: nem érzem úgy, hogy nekem kellene lefordíttatnom. Úgy vélem, a vallásszabadság joga miatt maguknak a zsidóknak kellene biztosítaniuk magyar változatot.
Ne hazudj, már írtam és te is tudod, a Talmud teljes terjedelmében hozzáférhető. (Le is akartad fordítani). Senki nem tagad meg semmit, ha a magyar kiadást hiányolod, szedj össze pár millió forintot és add ki. Meglátod, bár a 90% a nyakadon marad, de legalább elégedetten dőlhetsz hátra: kiadtam. Fektess bele, lektoráltasd egy rabbival és mehet.
Mihelyst lehetővé teszed, hogy elolvassam, azonnal úgy is lesz.
Amúgy nem kéne az egészet. Van benne 6 fő téma, és azon belül egymástól független könyvek, szóval a dolog nem is olyan borzasztó. Mármint nem lenne, HA lenne lehetőségünk elolvasni az egészet. Ezt a zsidók jelenleg megtagadják. Egyre inkább látszik, miért.
Sajnos sokan nem fárasszák magukat arra se, hogy valaminek utána nézzenek, avagy ténylegesen kinyomozzanak valamit, feladják, vagy nem is ez érdekli őket, hogy kiderüljön a tévedések halmazelméletének eredményei...., hanem besorolnak holmi hiánycikk árus standja elé..., tök mindegy mit is kínálnak, milyen terméket, a lényeg hogy nekik legyen! :)
a baromságnak is vannak még tartalékai úgy látszik egyik stafétálttól a másikig csulázzák a környezetétől kiszaggatott értelmezésre és zongoralakra kottákat!
Annyi becsület legalább lenne benned is, hogy elolvasd először az egész Talmudot értelmezéseket, kitételeket, eseteket, és reagálásokat, de nem, hanem a nyitott ajtót mellőzve a falat bontod...., és fáradságot sem kímélve szenzációhajhászásból spanyolviaszos vászonra festesz, nem?
A talmud semmit sem ír azzal kapcsolatban, hogy három éves lányt "türelmetlen"vőlegényének lehetne adni. Gyakorlatilag pedifíliával vádolod meg a zsidókat, és azzal a tudatlansággal, hogy szerintük szüzesség helyreáll, ha kellően korán veszik el. Kicsavart logika. Ha valaki feleséget vesz el, mi szüksége lenne a szüzesség, érintetlenség visszaállítására? Egy ilyen "állat", aki 3 éves gyermekkel közösül, foglalkoza egy ilyen "aprósággal", hogy az elvesztett "lányság" visszatér-e? Miért is lelkizne ezen, miután már a felesége lett, és ezen logika szerint azt csinálhat vele, amit akar. "Amikor egy felnőtt férfi közösül egy leánygyermekkel, az semmiség, mert visszatér a kislány érintetlensége, mert az háromévesnél fiatalabb." "Egy hároméves és egynapos lánnyal lehet közösülni házasságon belül." Gondolom erre az idézetre utaltál te, de nem a Talmud utal rá. Ez a sor ugyanis nem a talmudban található, hanem egy gyűlölködő ember irományában, aki írásában a saját perverz lelkét mutatta be, miközben a zsidókat akarta bemocskolni. MÁSOKAT CSAK KOSZOS KÉZZEL LEHET BEMOCSKOLNI.
A példádat nem tartom találónak. A Talmud több helyen utal arra, hogy a 3 éves és egy napos gyereklányokat közösülés útján meg lehet házasítani... Most képzeld el, ha a kisfiúk is ugyanolyan hosszú hajat viseltek volna három év felett, mint a kislányok, hát bizony a szorgalmas Talmud-hívő néha kellemetlen helyzetbe is keveredhetett volna... Mint ahogy a férfiak körbemetélésének valójában egészségügyi okai voltak, így fel lehet tételezni, hogy a három éves kor feletti fiúgyermekek hajlevágása is praktikus okokból történt. Persze ez csak feltételezés...
Van-e esetleg olyan valaki, aki erre megnyugatató válasszal tudna szolgálni?
"Persze az is lehet, hogy azért volt ez az ősi szokás, hogy nehogy egy három éves fiú gyermek megkörnýékezése történjen egy kislány helyett...
Az ördög ugye nem alszik..."
Akár ez is lehet, bár kissé erőltetett. Vajon Magyarországon azért esik egybe az alkoholfogyasztás és a pornográf képfelvételek készítésének korhatára, hogy az előbbivel könnyebb legyen rávenni valakit az utóbbira? :)
Én főleg német nyelvű irodalmakat tanulmányoztam át az elmúlt egy-két évtizedben, de általában ritka az olyan mű, mely valóban tárgyilagosan és feltárási szándékból készült.
Ha nem felületesen nézed a beírásomat, akkor abból kiderült volna, főleg a bekopizott címről, hogy e igényes művet ki is adta ki!
A NYUGATI MISZTIKA TÖRTÉNETE I-II. Kiadó: Akadémiai Kiadó Szerző: RUH, KURT Misztikatörténetének második kötetében a germanista Kurt Ruh elsőként az úgynevezett beginamisztika legfontosabb alakjai (a németalföldi Hadewijch, a német Magdeburgi Mechtild és a francia Marguerite Porete) mellett a női misztika - azaz a ...
3990Ft
A Vigiliába csupán egy cikk jelent meg erről a munkáról, amit a katolikusok is kénytelenek elismerni!
Nos, ha egy kimagasló és nagyon jó művet akarsz, akkor ajánlom Kurt Ruh könyvsorozatát a nyugati / http://www.vigilia.hu/2007/5/heidl.htm / Az egyik legjelentősebb munka Európában a A NYUGATI MISZTIKA TÖRTÉNETE sorozat!
http://www.tujapont.hu/szerzok.php?szerzo=22247
Egy barátomtól kaptam nemrég kölcsön 2 kötetet...., ami az utóbbi évtizedbe a legnagyobb érdeklődéssel olvastam!
Tudnál nekem irodalmat ajánlani a kereszténység kialakulásáról és főként államvallásá tételéről? Pontosabban a pogány vallás-rendszerre hogyan telepedett rá/be?
Ha valaki tud mondani könyvcímet előre is köszönöm!
Ami lényeges, az objektív szemlélet -- tehát nem keresztény/katolikus szerzőtől!!!
Az ószövetségi legendák létrehozói (Ezsdrás és társai) és a későbbi beavatottak nem nézték soha jó szemmel, ha valaki beavatatlan a "végidőkre", azaz napjainkra bekalkulált messiásuk eljövetelének feltárásával foglalatoskodott. Erről tanúskodik az alábbi idézet is:
http://www.zstsz.hu/node/87 http://www.regi.zsido.com/zstsz05/06hetlevelezo_b.htm Zsidó Tudományok Szabadegyeteme A Messiás a középkori zsidó filozófia fényében Továbbá, senki ne tegyen erőfeszítéseket, hogy meghatározzon egy bizonyos időpontot a Megváltó eljövetelére. Bölcseink is így tanítják [Talmud, Szánhedrin 97b.]: "Fulladjanak meg, kik az idők végét jósolják meg."
Az idézetben közölt talmudi gondolat nem azonos a valódi Talmudban találhatóval, azaz pontatlan...
Der Babylonische Talmud (Lazarus Goldschmidt) Neunter Band Jüdischer Verlag im Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main 1996 Synhedrin XI,i,ii Fol. 97b (S. 67) Es schwinde Geist derjenigen, die das Ende (Zersteuung, Erösung) berechnen wollen; --Babiloni Talmud (Lazarus Goldschmidt) Kilencedik kötet Zsidó kiadó a Suhrkamp kiadóban Frankfurt am Main 1996 Synhedrin XI,i,ii Fol. 97b (67. old.) Tűnjön el azoknaknak a lelke, akik a véget (szétszóratás, megváltást) ki akarják számolni;--
Ebből is látható, hogy mennyire szükséges az ember számára egy hiteles Talmud-fordítás, ha nyilvánosan idézgetni akar belőle...
http://www.zsido.com/konyvek/egyseg_20____1995__marcius/131/1841 MEGVÁLTÁS A VILÁGNAK Bölcseink szerint aki a forrás megjelölésével, helyesen idéz valamit, az mintegy megváltást hoz a világra.
Egy érdekes haszid szokás, ami szintén a három éves korhatárhoz van kötve:
http://www.orzse.mezon.net/kraus/naft42.htm Országos Rabbiképző Zsidó Egyetem 2003.10.07. Ábrahám Salamon (valaha Gyuri) tősgyökeres pesti. Izraelben, ahová hat éves korában került, az 56-os forradalom következtében, egyhamar Habad befolyás alá került, mint sokan mások - és haszid lett. Fia, aki Habad küldött Bulgáriában, a múlt héten avatta fel kisfiát, vagyis "Gyuri" unokáját - három éves korában, egy színes parti keretében - ahol ünnepélyesen és nyilvánosan lenyírták a haját, de meghagyták halántéka két oldalán a tincseket (pajesz). A haszid szokás szerint fiúgyereknek három éves koráig nem nyírják le a haját és az ünnepélyes aktuson, az eddig kislánynak kinéző gyerekből, egyszerre fiú lesz.
Mi lehet ennek a hagyománynak az oka, hogy éppen három év betöltésekor kell megkülönböztetni a kisfiúkat a kislányoktól? Valami vallási hagyományra alapulhat?
Addig persze nincsen probléma, amíg egy érett, felnőtt férfire egy szexuális életre fejlett nő (akinek a kora meghaladja a törvényben lefektetett alsó korhatárt) éneke esetleg izgatólag hatna...
A feltett kérdésre megadná a következő idézet a választ?
http://www.or-zse.hu/kraus/naft133.htm Országos Rabbiképző Zsidó Egyetem 2007.04.24. Vallásos lányoknak tilos énekelni férfiak hallatára (még ha az egy nem-zsidó sofőr is)
Izrael, sok problémája mellett, a kuriózumok hazája is. Olyan "problémák" is felmerülnek néha, amiket Európában senki nem értene meg még zsidó körökben sem, pedig alapjuk (a problémák alapja) a Halachában gyökerezik.
Például, a Halacha szerint nem szabad férfiaknak női éneket hallani, mert annak izgató, stimuláló, hatása van. Mi történik azonban, ha egy csapatnyi fiatal lány, akik éppen megtérési folyamatban leledzenek, vagyis vallásossá válásuk keretében kapnak ortodox zsidó nevelést-átképzést. Nos, ha ezek a lányok, egy ortodox szervezet keretében, kirándulnak, tilos nekik az autóbuszban énekelni, a fenti ok miatt nehogy éneküket egy férfi hallja.
Nemrég megtörtént esetben a "Lév Áchim" szervezet keretében történt egy ilyen kirándulás és a szervezők megtiltották a lányoknak, hogy danoljanak, mert ezzel zavarba hozzák (hogy ne mondjuk "vétekbe sodorják") a sofőrt, akinek nem szabad női éneket hallani. Az egyik mádrichá javasolta, kérdezzenek meg egy rabbit, mi az eset, ha a sofőr nem-zsidó? Talán ebben az esetben a tilalom nem érvényes és szabad énekelni? A rabbi válasza nemleges volt: ki mondta nektek, hogy egy gójt szabad vétekbe sodorni?!
Ennek utána a szervezet vezetői utasították a lányokat: beszélni, előadásokat tartani, kérdés-felelet minden megy csak ének nem. Énekelni csak azután lehet, miután leszálltak a buszról, a szabad levegőn. Ahol senki sem hallja...
Egy újabb vallásos utalás a "[color=FF0000]három éven felüli[/color]" kislányokra, akiknek nem szabad idegenek előtt énekelniük, mivel "férfiaknak nem szabad női éneket hallani"...
Mi lehet ennek az oka?
http://www.or-zse.hu/kraus/naft108.htm Országos Rabbiképző Zsidó Egyetem 2006.04.18. HÁROM ÉVEN FELÜLI KISLÁNYOKNAK NEM SZABAD A "MÁ NISTÁNÁ"-T ÉNEKELNI "IDEGENEK ELŐTT"
Egy most megjelent szuper-ultra-ortodox brosúra, nem mindennapi betekintést enged a bné-bráki és jeruzsálemi szuper-ortodoxia világába, ott is a szigorúan bigott "litván" zsidók szokásaiba, halachikus normáiba. A brosúra, amelynek hosszú neve "Pészachi haggada, magyarázatokkal, mesterünktől, a diaszpóra nagy rabbijától, urunktól. Salo, Eljasivtól, feljegyezve tanítványai által", többök között azt az épületes utasítást tartalmazza, hogy három éven felüli(!) kislányoknak tilos a Széder estén" a Má Nistánát intonálni, illetve énekelni...
A gyengébbek kedvéért: A Má nistáná egy - négy kérdésből álló betét - ami felteszi a retorikus kérdést: Miben különbözik ez az éjszaka, a többi éjszakától - majd megválaszolja a kérdéseket, elmondván, hogy ezen az éjszakán nem eszünk kenyeret csak pászkát, és keserű gyökeret (tormát) stb. Ezt mindenütt éneklik a gyerekek, de az új utasítás szerint 3 éven felüli kislányok ne énekeljék, mivel férfiaknak nem szabad női éneket hallani...
Van azonban egy kiskapu is: otthon, családi körben, ahol csak a kislány fiútestvérei vannak jelen és nincsenek idegenek - ott az effajta "női ének" megengedett.