Persze megértem, mindenkinek a saját városa a fontos. Az a baj a 20-as vonallal hogy az egész egy szűk keresztmetszet. Egerszegnek már régóta érik az ütemes IC, mert a jelenlegi szolgáltatás nem színvonal főleg nyáron. Mindenkivel nem lehet jót tenni.
Nem 10 percről van szó,hanem fél óráról.Eddig 9.30-kor a Déliben voltam,most 10.00 lenne.Sokkal több utas: Karakón,Somlón,vagy Őskün szállna fel?Amúgy Sárvár,Cell az kb 26 e fő,ráadásul Sárvár fontos fürdőváros.Unom már,hogy évről évre "szolgáltatásfejleszés" ürügyén mi szívjuk az új menetrend áldásait.
Veszprémieknek tökmind1, Ajkán megáll az IC, esetleg Cell és Sárvár érdekei sérülnek kis mértékben, de sokkal több utasnak és településnek lesz jobb minthogy pár ezres városkáknak 10 perccel gyorsabb vonatot adjunk.
Persze az egerszegi IC-k csak akkor lehetnek értelmes megoldások ha végre leállítja pályás buszokat a tulajdonos állam.
Ilyen tervezet volt bő 8 éve. De keveslem a 6 párat. 7 vagy 8 pár IC kellene Zalaegerszegre. A Szombathelyi gyorsok meg nem katasztrófa ha nem olyan gyorsok, elvégre van IC nekik a fővárosból.
A legújabb tervezet szerint decembertől megszűnik a bobai stokkozás. Hat pár IC lesz Egerszegre,viszont a sm.-i gyorsok eléggé le lesznek butítva,különösen a 908/909 páros.Lehet,hogy ez azért még decemberig változik.Akinek van esetleg további infója,véleménye ne tartsa magában.Nem ide tartozik,de lehet hogy van összefüggés,az off 10-es vonalon megszűnnek a Sm-Győr személyek,helyette Győr-Balatonszentgyörgy vonatok lesznek.
Igazad van, nem kell mindenhova 160-as dupla vágányú pálya, de azért egy stabil 120-as minden törzshálózati vonal lehetne. És ettől valljuk meg a 20-as vonal pont itt Palota környékén nagyon messze van. Úgyhogy korrekció, alépitmény javítás benne van a pakliban. Amúgy a vonalon az elmúlt években több olyan beavatkozás volt már, ami arra utal, hogy nem lesz itt minden átépitve.
Felejtsük már el az álmodozásokat, végre van egy olyan vonalunk, ami egész jól karban van tartva, ne akarjunk értelmetlen gigaberuházásokat itt is...:(
De meg lehetett volna, csak akkor az egész nyomvonal korrekciót több km-en keresztül meg kellett volna csinálni. Azt meg a 8-as út átépitése nem birta volna el. Mármint anyagilag.
A hidak építésekor új nyomvonalon, mindkét helyen egy elkerülő pályát építettek. Nem akkor kellett volna "egy piszkos kézzel" megoldani ezt a problémát? Ezzel a második vágány - valamikori - építésekor a meglevő vágányon nem kellene a forgalmat korlátozni. Vagy nagyon laikus ez a felvetés?
Épp ellenkezőleg :a hidakat már az új ivnek megfelelően építették meg, viszont a pályát a régi ivbe kellett visszakötni. Ezért kicsit keresztbe van a pálya a hidakon. Máskülönben ha elindul az átépitése a vonalnak, úgyis alépitményig lemennek. Lásd 80-as vonal.
A 8-as főút várpalotai elkerülője felett épített mindkettő vasúti híd 2 vágány szélességű, igaz az oda lefektetett jelenlegi egy vágányt át kell helyezni ahhoz, hogy a második vágányt majd valamikor le tudják fektetni.
Még a hibrid lehetne megoldás 2-3 halbi +1 IC kocsi felállásban, azt ki lehet szorítani a jelenlegi állományból, ha az itt-ott leállított IC kocsikat feltámasztják. Az egy IC kocsi szvsz bőven elég főleg az elején.
Ha a héten lesz időm, felteszek egy részletet a 2011-es tervezetből. Amúgy az sose volt publikus, viszont komolyan készült rá a vasút mert már a szolgálati menetrendek is készen voltak. Csak ugye a fűnyíró bedarálta mint sok más dolgot is.
ha jelenleg menetidőt akarsz csökkenteni akkor valóban jól jön a delta, de hosszútávon az egységes kínálat érdekében célszerű olyan mértékű pontszerű beavatkozásokat elvégezni ekkor, amik által biztosítva van, hogy az egerszegi is be tud menni ott gyorsan fordulva. mert az látható, hogy a kétórás ütemek önmagukban nem nagyon hoznak utast, ahhoz legalább órás sűrűség kell.
Nem én találtam ki,egy bükfürdői prezentációban hangzott el,a KTE honlapján fenn is van.Itt szó volt a 20-as vonal fejlesztéséről,Köfi létesítéséről,meg a menetrendi fejlesztésekről,természetesen dióhéjban sok kétséget ,kérdőjelet hagyva ..
Számomra nem is volt kérdés hogy te is úgy gondoltad ahogy én írtam, annyira ismerlek hogy neked nagyon jó ötleteid vannak illetve rálátásod van a 20-as vonal közlekedésére!
Persze úgy könnyű ha valakinek a neve is így hangzik! 😉
Egyébként nekem vannak kétségeim hogy lesznek IC vonatok a vonalon, bőven jó lenne a gyors vonat is a Bpmee 20-70-es kocsikkal Sárvár-Celldömölk-Devecser-Ajka- Veszprém-Székesfehérvár-Kelenföld megállással! Persze ezt el lehet nevezni IC vonatnak is és akkor van plusz bevétel, amiért igazából semmi pluszt nem kell csinálni a startnál!
Nem is úgy gondoltam.Természetesen a deltán mennek,de akkor is Bobánál válik szét a vonal.Akkor úgy írom hogy Ajkáig (de lehet,hogy Devecser) lesz órás ütem.
Gondolom az a terv,hogy legyártódik a 70 IC+ kocsi,a felszabaduló kocsikat meg kiadják a 20-as vonalra. Az is lehet, hogy a parajosból is egy-két kocsi addigra üzembe kerül. De itt nagyon sok a ha.Mindenesetre ilyen publikus prezentációt még nem láttam,amiben a 20-ason órás ütem,ráadásul IC van tervezve Zeg-Sm irányába.Lehet,hogy a veszprémi események miatt lett fontos a vonal.(2022 kézi EB,2023 kulturális főváros)
2011-ben már megjelent egy ilyen tervezet, igaz akkor gyorsvonatokkal. Páratlan órákban ment Zegre 5:25-től egész 19:25-ig. Csak ugye 2012-ben jött a fűnyíró.
A mostani tervnek csak akkor lehet létjogosultsága ha a pályás buszok megszűnnek Zegre. Ja és még nincs IC kocsi amiből ki lehetne állítani ezeket a vonatokat...
Szerintem csak Bobáig lesz órás ütem,utána marad a kétórás.Ezt úgyis tervezgették már.Szombathelynek meg a másik órában ott lesz az IC+.A gyorsokat meg úgyis ki akarták nyírni.