Keresés

Részletes keresés

durkonorbi Creative Commons License 2012.12.31 0 0 2209

Azért nem lehet erre agzakt módon válaszolni, mert függ az adott rendszertől is! Hogy értsd: ha atmoszférikus nyomásról kevernénk a gázt a levegővel, akkor a csapok keresztmetszeteinek arányai jó közelítéssel megadnák a keverési arányt (bár már ott is csak akkor, ha a levegő és a fagáz is ugyanolyna hőfokú). De itt nem azonos a hőfok, sőt a nyomások sem, mivel

 

- vagy venti szívja/fújja a fagázt

- ha már csak a motor szívja akkor is eltréő ellenállásba ütközik míg odajut, mint a levegő

- mikor keverednek és a hőfok kiegyenlítődik, akkor is változik a térfogatarány (főleg ha még csekély kondenzáció is van!)

 

Így erre nem lehet egzaktul válaszolni sajnos - minden rendszer egyedi, sőt még menet közben a változik ez a gázösszetétel és a rendszer beállásáig! Én manuálisan mindig úgy csinálom, hogy a gázcsapot félig nyitom, a levegőt teljesen (így biztos túl levegődús a keverék), majd indítózás közben egyenletesen elveszem a levegőt, és mikor beröffen, utána kaphat több gázt+levegőt is... Hogy a karbi bent marad-e a rendszerben, annak max annyi jelentősége van/lehet, hogy ha koszosan használod a gázt, leamortizálod a karbit... így emiatt szerintem ha akar az ember benzinnel indítani, inkább egy olyan közdarabot kell csinálni, ami a karbi és a motor közé kerül, ide menjen a gáz, és ez elé egy T elágazásba a karbi - így az indításnál dolgozik, de kizárva tiszta marad! Valamint ha nem indul, leáll, probléma lehet még az is, hogy nem keveredik el rendesen a levegő/fagáz elegy, és emiatt kevés a robbanóelegy (térfogatra kevés, ami dolgozik a hengerben!!!) energiája...

Előzmény: jegerj (2205)
.lajosba Creative Commons License 2012.12.29 0 0 2208

Valoban a kabis megoldásnál neked van igazad, és a ventivel valo szivás több energiát követelne, mert a videokon is (hatalmas )  motorakat alkalmaznak  csak nálunk akar mindenki porszivo és egyébb kis motort alkalmazni - háááát igen ezért kell annyit kisérletezgetni,  sajna  még senki nem tudja, vagy nem  mondja ki a frankot!   

Előzmény: jegerj (2207)
jegerj Creative Commons License 2012.12.29 0 0 2207

köszönöm a videót

de az övén nincsen karbi hanem direktbe megy a motorba és csak a gázokat keveri

szerintem a karbi módosít 1-2 dolgot lehet,hogy emiatt nem működik nállam tökéletesen?

de azt mondják nem kell átalakítani a régi szívóbenzin motorokat

Előzmény: .lajosba (2206)
.lajosba Creative Commons License 2012.12.29 0 0 2206

szioka:  ezzel a képpel csak a korábbi hozzá szolásokban a polák motor szoba jött és segitség képpen  tettem fel.  Ez a BERGLI-é és ö üzemelteti folyamatossan othon a sok kisérleteinek eredménye képp, sajna még másoknak nemsok beszámolni valoja akadt,   szoval ö ha elökerül lehet neki kérdéseket feltenni.     adig is jo melodiát  sia. 

Előzmény: jegerj (2205)
jegerj Creative Commons License 2012.12.29 0 0 2205

A 126 p akksi 44 Ah mire be lehetne gázzal indítani már az önindítónak keveset hagy a ventillátor. Ráadásul az akku se 100%-os

fenyőforgáccsal próbáltam ki valóban rengeteg jó minőségű gáz jön létre csak a ventillátornak kevés szívóereje van a végére. inkább benzinnel indítok és ha beindul jobban szív a motor --maj 3 db benzincsappal kikerülöm a karbit .

Hidegindítás fagázzal ---mennyi a keverési aránya levegővel? Más mint melegen? Szivató kart érdemes működtetni?

Előzmény: .lajosba (2204)
.lajosba Creative Commons License 2012.12.28 0 0 2204
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.24 0 0 2203

Kellemes Karácsonyt!

Előzmény: durkonorbi (2202)
durkonorbi Creative Commons License 2012.12.24 0 0 2202

Békés, Boldog karácsonyt Nektek is, januárban folyt.köv! :)

jegerj Creative Commons License 2012.12.23 0 0 2201

És robbanásoktól mentes de fagázban gazdag boldog új esztendőt kívánok nektek !!!!!

 

----A fagáz legyen veletek JODA mester

Előzmény: k_janos (2200)
k_janos Creative Commons License 2012.12.23 0 0 2200

Kössz Norbi , boldog karácsonyt !

Előzmény: durkonorbi (2199)
durkonorbi Creative Commons License 2012.12.21 0 0 2199

Jól néz ki!!!

Előzmény: k_janos (2198)
k_janos Creative Commons License 2012.12.18 0 0 2198

 

k_janos Creative Commons License 2012.12.18 0 0 2197

sajnos a képfeltöltés nem megy !

k_janos Creative Commons License 2012.12.18 0 0 2196

Ez lenne a müvem hogy ne csak " hang ember legyek" módositot FEMA .

jegerj Creative Commons License 2012.12.18 0 0 2195

a szívótoroknál langyos kézmeleg

megpróbálom tiszta forgácsal csak lemerült már az akum

Előzmény: jegerj (2193)
jegerj Creative Commons License 2012.12.17 0 0 2194

a gáz szívó toroknál bekeverve langyos kézmeleg inkább kátrányosodik mert heggesztésnél begyulladt a cső belseje de ez még akkor rakódott le amikor még nem volt csak a ciklonszúrő

de így is ezer hálámi a sok segítségetekért

ehez a géphez van rönkhasító kúpom ,60 éves 380-as szivattyú locsoláshoz /azok még legalább ennyit kibírnak/ krova hajtószár kardánnal ,hótoló lap emelhető forgatható,vonófej,ágaprítós felni univerzális gép egész évben használható ezért ha fagázzal menne az lenne a non+ultra

 

Előzmény: k_janos (2189)
jegerj Creative Commons License 2012.12.17 0 0 2193
Előzmény: durkonorbi (2190)
jegerj Creative Commons License 2012.12.17 0 0 2192

 

gyors szűrő olajos kanna vs porszívó benne stil forgács légmentesen zár kilépőben vezeték szűrő/vezeték gubanc/

Előzmény: durkonorbi (2190)
jegerj Creative Commons License 2012.12.17 0 0 2191

http://kepkezelo.com/images/9kt0n1dml4touwci5sf5.jpg a levegő keverésére vezetőoldalon 3/4 cső

http://kepkezelo.com/images/qc2qv7cngficdueb2i.jpg kívülről

http://kepkezelo.com/images/c3lc5u15p3ygfp15jtf.jpg belűröl az alsó rosta az ékszílytárcsából van kilyukasztva heggesztő pálcával kb 4mm

a belső hengert most tettem bele mert a kályhánál rengeteg apró lyuk van gyárilag és ott égett el a gáz és inkább felfele áramlott a füst mint a motor felé

átmérő kb 16cm magasság 30 oldalt 2 cm-es lyukon van bevezetve a hamuzó kar és bele van külpontosan akasztva a rostélyba és így lehet forgatni

 

http://kepkezelo.com/images/98s3eewx3tc37jl309d.jpg vezetőoldal 3/4 cső

gyors szűrő olajos kanna vs porszívó benne stil forgács légmentesen zár kilépőben vezeték szűrő/vezeték gubanc/

durkonorbi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 2190

A méret szemre nem lenne rossz, hozzáteszem van itt aki polskimotort hajt(ott), a teljesítményeket illetően Ő jobban képben lenne... :) :) :)

Amúgy tudni kéne milyen a belső kialakítás, stb, hogy többet tudjunk segíteni! Egy biztos, a szűrés szerintem elulméretezett, a hűtés elvileg jó (meg kellene nézned, hogy milyen kb. meleg a motorba menő gáz, illetve hogy hidegebb felületet elé tartva azonnal párás lesz-e!)...

 

Sajnos ha minden stimmel, de a gáz nem akar robbanni (fáklyázva is szépen ég), akkor elklpzelhető, hogy a tűztérnél lesz a bibi, és nem elég magas a redukciós zóna hőfoka/mérete - ami miatt csak részlegesek a folyamatok... 

Tudsz egy skiccet feltenni a belső kialakításról/méretezésről (tűztér)? Nem kátrányos nagyon a gázod?

Előzmény: jegerj (2187)
k_janos Creative Commons License 2012.12.16 0 0 2189
Előzmény: jegerj (2188)
jegerj Creative Commons License 2012.12.16 0 0 2188

a kartergáz szűrő megfelelne szűrő helyett ?

lentebbi képen a motortérben lévő olajos doboz megtöltve forgáccsal a belépő csőben réz vezeték száljai vannak betömve

kivennék egy kicsit belőle ,hogy ne tömődjön el hamar

próbának megtenné nem?

Előzmény: durkonorbi (2185)
jegerj Creative Commons License 2012.12.16 0 0 2187

szerinted megfelelő a tűztér nagysága és a ciklonszűrő bekötése?

 

http://kepkezelo.com/images/03zdx7xxivm5cw3skw1y.jpg

Előzmény: durkonorbi (2185)
jegerj Creative Commons License 2012.12.16 0 0 2186

hűtöm a gázt /tetőcsomagtartó/ kép itt:

Előzmény: durkonorbi (2185)
durkonorbi Creative Commons License 2012.12.16 0 0 2185
Hűtöd a keletkezö fagázod, vagy megy direktben a motorba?
(ha utobbi, akkor gáz meleg és nedves, ezert nem megy vele tisztán, és főként nem indul... Nincs meg a " sűrűsége" és kondenzál is a fentiek miatt...)
Előzmény: jegerj (2184)
jegerj Creative Commons License 2012.12.15 0 0 2184

néztem a videót lehet az,hogy túl tömény a motornak a fagáz és emiatt nem megy vele tisztán???

 

Előzmény: k_janos (2178)
jegerj Creative Commons License 2012.12.15 0 0 2183

http://kepkezelo.com/images/yrluf0lt6afu7pfckgcy.jpg

 

 

http://kepkezelo.com/images/o2ezaqpgsraz1xpiu2v9.jpg

miért van az,hogy van gáz- radiátort melegíti ,begyujtható a gáz de nem megy a motor

levegőt meg ha elveszem még benzinnel is leáll száraz gyümölcsös láda aprítva még a kályhába is begyullad a fagáz de a motorba meg tisztán semmi

,de 95-el + fagázzal mintha új lenne a motor néha slusszol alapjárat visszaesik.

Előzmény: k_janos (2178)
jegerj Creative Commons License 2012.12.15 0 0 2182

http://kepkezelo.com/images/grzir73shfkba9zu84.jpg

 

A kinek volt már tapasztalata 126p-vel az segíthetne

 

Szerintetek működne vele a motor mert gázt kap nem indul el vele de 10 min alatt megeszik egy gyümölcsösládát szétszedve és kell neki még a benzin is

néha röffen a tiszta gáztól. de semmi

Előzmény: k_janos (2178)
jegerj Creative Commons License 2012.12.15 0 0 2181
Előzmény: k_janos (2178)
jegerj Creative Commons License 2012.12.15 0 0 2180

a gépem

Előzmény: jegerj (2179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!