A topik célja, hogy összefogja azokat, aki házi villamosenergiatermeléssel szeretnének foglalkozni, (vagy már foglalkoznak) oly módon, hogy nem tárolják a megtermelt energiát, hanem az érvényben lévő rendeleteknek megfelelően kötelező átvétel reményében betennék azt a nagy közösbe. Legyen az napelem, szélerőmű, gázmotor, vagy bármi egyéb.
Azért nem lehet erre agzakt módon válaszolni, mert függ az adott rendszertől is! Hogy értsd: ha atmoszférikus nyomásról kevernénk a gázt a levegővel, akkor a csapok keresztmetszeteinek arányai jó közelítéssel megadnák a keverési arányt (bár már ott is csak akkor, ha a levegő és a fagáz is ugyanolyna hőfokú). De itt nem azonos a hőfok, sőt a nyomások sem, mivel
- vagy venti szívja/fújja a fagázt
- ha már csak a motor szívja akkor is eltréő ellenállásba ütközik míg odajut, mint a levegő
- mikor keverednek és a hőfok kiegyenlítődik, akkor is változik a térfogatarány (főleg ha még csekély kondenzáció is van!)
Így erre nem lehet egzaktul válaszolni sajnos - minden rendszer egyedi, sőt még menet közben a változik ez a gázösszetétel és a rendszer beállásáig! Én manuálisan mindig úgy csinálom, hogy a gázcsapot félig nyitom, a levegőt teljesen (így biztos túl levegődús a keverék), majd indítózás közben egyenletesen elveszem a levegőt, és mikor beröffen, utána kaphat több gázt+levegőt is... Hogy a karbi bent marad-e a rendszerben, annak max annyi jelentősége van/lehet, hogy ha koszosan használod a gázt, leamortizálod a karbit... így emiatt szerintem ha akar az ember benzinnel indítani, inkább egy olyan közdarabot kell csinálni, ami a karbi és a motor közé kerül, ide menjen a gáz, és ez elé egy T elágazásba a karbi - így az indításnál dolgozik, de kizárva tiszta marad! Valamint ha nem indul, leáll, probléma lehet még az is, hogy nem keveredik el rendesen a levegő/fagáz elegy, és emiatt kevés a robbanóelegy (térfogatra kevés, ami dolgozik a hengerben!!!) energiája...
Valoban a kabis megoldásnál neked van igazad, és a ventivel valo szivás több energiát követelne, mert a videokon is (hatalmas ) motorakat alkalmaznak csak nálunk akar mindenki porszivo és egyébb kis motort alkalmazni - háááát igen ezért kell annyit kisérletezgetni, sajna még senki nem tudja, vagy nem mondja ki a frankot!
szioka: ezzel a képpel csak a korábbi hozzá szolásokban a polák motor szoba jött és segitség képpen tettem fel. Ez a BERGLI-é és ö üzemelteti folyamatossan othon a sok kisérleteinek eredménye képp, sajna még másoknak nemsok beszámolni valoja akadt, szoval ö ha elökerül lehet neki kérdéseket feltenni. adig is jo melodiát sia.
A 126 p akksi 44 Ah mire be lehetne gázzal indítani már az önindítónak keveset hagy a ventillátor. Ráadásul az akku se 100%-os
fenyőforgáccsal próbáltam ki valóban rengeteg jó minőségű gáz jön létre csak a ventillátornak kevés szívóereje van a végére. inkább benzinnel indítok és ha beindul jobban szív a motor --maj 3 db benzincsappal kikerülöm a karbit .
Hidegindítás fagázzal ---mennyi a keverési aránya levegővel? Más mint melegen? Szivató kart érdemes működtetni?
a gáz szívó toroknál bekeverve langyos kézmeleg inkább kátrányosodik mert heggesztésnél begyulladt a cső belseje de ez még akkor rakódott le amikor még nem volt csak a ciklonszúrő
de így is ezer hálámi a sok segítségetekért
ehez a géphez van rönkhasító kúpom ,60 éves 380-as szivattyú locsoláshoz /azok még legalább ennyit kibírnak/ krova hajtószár kardánnal ,hótoló lap emelhető forgatható,vonófej,ágaprítós felni univerzális gép egész évben használható ezért ha fagázzal menne az lenne a non+ultra
a belső hengert most tettem bele mert a kályhánál rengeteg apró lyuk van gyárilag és ott égett el a gáz és inkább felfele áramlott a füst mint a motor felé
átmérő kb 16cm magasság 30 oldalt 2 cm-es lyukon van bevezetve a hamuzó kar és bele van külpontosan akasztva a rostélyba és így lehet forgatni
A méret szemre nem lenne rossz, hozzáteszem van itt aki polskimotort hajt(ott), a teljesítményeket illetően Ő jobban képben lenne... :) :) :)
Amúgy tudni kéne milyen a belső kialakítás, stb, hogy többet tudjunk segíteni! Egy biztos, a szűrés szerintem elulméretezett, a hűtés elvileg jó (meg kellene nézned, hogy milyen kb. meleg a motorba menő gáz, illetve hogy hidegebb felületet elé tartva azonnal párás lesz-e!)...
Sajnos ha minden stimmel, de a gáz nem akar robbanni (fáklyázva is szépen ég), akkor elklpzelhető, hogy a tűztérnél lesz a bibi, és nem elég magas a redukciós zóna hőfoka/mérete - ami miatt csak részlegesek a folyamatok...
Tudsz egy skiccet feltenni a belső kialakításról/méretezésről (tűztér)? Nem kátrányos nagyon a gázod?
Hűtöd a keletkezö fagázod, vagy megy direktben a motorba?
(ha utobbi, akkor gáz meleg és nedves, ezert nem megy vele tisztán, és főként nem indul... Nincs meg a " sűrűsége" és kondenzál is a fentiek miatt...)